«Допоможи мені зробити це самому»
- таке гасло методики Марії Монтессорі.
Саме її ідеї дали поштовх для розвитку сенсорного розвитку дітей. Кожна дитина – це унікальна, неповторна особистість. І в кожній дитині від природи закладена внутрішня потреба пізнавати навколишній світ. Дорослому потрібно лише своєчасно забезпечити необхідні умови для цього, а саме:
•
• не заважати дитині самостійно оволодівати знаннями, допомагаючи лише в разі потреби або якщо вона сама попросить допомогти.
Іноді малюка можна порівняти з ліліпутом у країні велетнів: більша частина цікавих для нього речей йому недосяжна. Крім того, він ще не пристосувався до незнайомого світу: в нього погана координація рухів, він не впевнений у собі й не завжди знає, що робити з предметами, які його оточують.
«Світ сповнений запахів і кольорів» - від
народження дитини до 5 – ти років – період активного чуттєвого , сенсорного розвитку.
предметів, навколишніх звуків. У цей період дитина особливо здатна до сприйняття кольору, форми, розмірів
Розвитку основних органів чуття малюка можна й треба сприяти. Дорослі повинні надати дитині якомога більше об’єктів для вивчення. Щоб активно розвивався зір, слух, органи чуття, потрібно придбати різноманітні посібники й предмети. Предмети повинні мати різноманітну форму й бути зробленими з різних матеріалів. Батьки п’ятирічних та шестирічних замислюються про оптимальну підготовку своєї дитини до школи, надають перевагу читанню, письму, лічбі й зовсім забувають про сенсорний розвиток. Проте, за результатами досліджень, сучасні провідні педагоги зазначають, що саме сенсорний розвиток є основою інтелектуального. Ось чому так важливо в цьому віці не забути про сенсорний розвиток, а побудувати роботу з підготовки дитини до школи на його основі.
Навчіть дитину розрізняти температуру, торкаючись льоду, металевих предметів, нагрітих на сонечку каменів, занурюючи руки в теплу воду. Розвивайте «баричне» відчуття – уміння відчувати різницю у вазі, не зважуючи в руці чи на іграшкових вагах важкі та легкі предмети. Навчайте малюка порівнювати предмети (палички, іграшки, стрічки тощо) за висотою та довжиною. Знайомте його з різноманіттям відтінків кольорів, звуків, запахів. Учіть дитину знаходити предмети того кольору,який Ви їй називаєте. Гра на музичних інструментах допоможе їй навчитися розрізняти їхнє звучання. Нюхаючи «чарівні» флакончики, у яких лежать спеції, кава чи бавовняні тампони з усілякими ароматами, дитина познайомиться з різноманіттям запахів.
Придбайте дитині або зробіть самі конструктори, кольорові башточки, циліндри, пірамідки, тактильну ковдру.
Фантазуйте, вигадуйте для малюка іграшки, які розвивають його, а не дають готові рішення, надавайте дитині повну свободу для задоволення її цікавості