1
Мета: Вчити дітей малювати осінній колорит, використовуючи різні фарби, матеріали і техніки, закріпити знання про осінь, практикувати підбір слів, ознак та дієслів. Порівнювати твори мистецтва за кольоровою гамою настроєм, проводити асоціації між звуками і кольором. Розвивати мовлення, творчий задум, вдосконалювати навички малювання. Виховувати дружні стосунки між дітьми, любов до природи, естетичні сприймання.
Матеріал до заняття: гуаш, пензлики, вода, палітра, вушні палички, олівці, воскові олівці, серветки, трубочки, піпетки, нитки, фломастери, немовленнєві звуки, загадки, репродукції картин, ілюстрації.
Хід заняття:
Дітки, сьогодні ми вирушимо в осінню мандрівку гарних емоцій, художнього слова, чарівних звуків та нашої фантазії. А також запросимо з нами наших дорогих гостей. Пройти в кімнату можна по цій різнокольоровій чарівній доріжці. Кожен з вас обере собі колір і пройде по ньому, а я побачу хто з яким настоєм розпочинає нашу подорож. Запитати хто по які доріжці йшов і пояснити, що означає той чи інший колір.
Дітки, ми з вами потрапили на релаксацію. Сідайте на подушечки, закрийте оченята та послухайте чарівні звуки.
Звучить гудок корабля та шум моря. Діти, що ви собі уявили? З яким кольором ви можете порівняти море? А чому із синім, коли вода насправді яка? Діти синій, голубий – це холодні кольори.
Слухаємо звук дзижчання бджоли. Як ви думаєте, а що це за звук? Де літають бджоли? Над квітами. Які кольори квітів ви уявили? Так, різні яскраві кольори. Діти розглядають картинку.
Діти слухають запис співу птахів. Де співають птахи? Який колір перед вами? Зелений колір – це колір спокою. Адже в парк та ліс ми йдемо, щоб відпочити, помилуватися природою.
Діти піднімаються і стають в коло. Яка пора року за вікном? Як називається місяць? Який це осінній місяць за порядком? Які ще осінні місяці ви знаєте? Як називають період осені, коли багато жовтого листя на деревах? Осінь нам передала чарівну паличку. Вона хоче, щоб ми її використали у грі «Ознаки осені». Діти по колу передають паличку і називають яка осінь.
Діти, продовжіть речення. Осінь, це коли… (ідуть дощі, сонце мало гріє землю).
Про осінь багато написано віршів, пісень. Пригадаємо одну з пісень, яку ви вчили до свята. Діти співають пісню.
Прочитаємо вірш, який ми вчили «Осінь пензлика взяла». То як можна назвати осінь?
Запрошую вас до картинної галереї. Це репродукції картин відомих художників. Назвати художників. Що малювали всі ці художники? Які кольори використовували у своїй роботі? Чи залежить настрій картини від погоди, та пори доби? Давайте порівняємо ці дві картини. Який настрій був у Левітана, коли він писав цю картину?
Я думаю що ви проявите такий же настрій при виконанні руханки. Діти під музику виконують руханку із цеглинками.
А зараз пройдемо у нашу творчу майстерню. Нас чекають різнокольорові ляльки, які приготували для вас цікаві завдання. А звати наших гостей за кольором їх волосся. Ось цю звати Жовтогарячоволоска. Інші ляльки діти називають самі.
Діти сідають за столи. Погляньте який матеріал підготували вам ляльки. Хто з вас здогадався що ви будете робити? Вихователь пояснює.
Звучить спокійна музика, діти малюють різними способами свої роботи.
Після закінчення роботи помічник вихователя виставляє роботи на дошку, діти в цей час відгадують загадки, які приготовили їм ляльки.
Змалював Андрійко маму
А малюнок вставив в раму
Цей малюнок не секрет
Називається… ( портрет)
Бачиш ліс, галяву ясну
День безхмарний та прекрасний,
Захопило подих аж
Як побачили… (пейзаж)
Фрукти, овочі і ваза
Кожен з вас побачить зразу
В чому річ, і в чому суть
Як картину цю зовуть… (натюрморт)
В дерев’янім кожушку,
Кольровім ковпачку
По папері він гуляв,
Слід красивий залишав.
Вправний, гарний молодець
Кольоровий… (олівець)
Ми на виставку прийшли
Щось цікаве там знайшли
То не птах і не людина
А зовуть її… (картина)
А зараз познайомте наших гостей зі своїми картинами. Діти розповідають, що вони малювали.
Поки ми працювали ляльки для вас осінні гостинці приготували. Дякую вам за співпрацю!