Методика та практика формування у здобувачів освіти ключових компетентностей на уроках інформатики. Підготував вчитель інформатики. Даценко Олена Володимирівна2023 рік
Номер слайду 2
Ключові та предметні компетентності з інформатики
Номер слайду 3
Предметні компетентності, набуття учнями яких є складником мети навчання інформатики в основній школі, мають ознаки ключових компетентностей.
Номер слайду 4
Інформаційно-комунікаційні компетентності базуються на знаннях, уміннях і навичках, набутих у процесі навчання інформатики.
Номер слайду 5
Вивчення інформатики в основній школі направлено на досягнення наступних цілей:розумінні ролі інформатики та ІКТ у сучасному суспільстві, фундаментальних понять створення й опрацювання повідомлень, принципів побудови й функціонування засобів ІКТ;
Номер слайду 6
умінні аналізувати прості інформаційні процеси в живій природі, суспільстві та техніці, будувати інформаційні моделі об’єктів і процесів;умінні безпечно працювати з комп’ютерним і комунікаційним обладнанням, використовувати засоби захисту даних;здатності раціонально використовувати комп’ютери, мережеві технології та програмні середовища для пошуку, зберігання, опрацювання і передавання відомостейздатності логічно та критично мислити у процесі планування та організації діяльності, зокрема навчальної;
Номер слайду 7
здатності ефективно планувати та здійснювати свою діяльність із використанням ІКТ;здатності спілкуватися та співпрацювати з використанням ІКТ для виконання різноманітних завдань, у тому числі комплексних;здатності ефективно планувати та здійснювати свою діяльність із використанням ІКТ;готовності дотримуватися правових і морально-етичних норм під час роботи з даними та програмними продуктами, а також у комп’ютерних мережах.
Номер слайду 8
На етапі Перевірки домашнього завдання: Рецензування відповідей Мета: активувати розумову діяльність учнів, розвивати критичне мислення, вчити оцінювати знання учнів. Результат : формування пізнавальної компетентностіПриклади формування компетентностей учнів на різних етапах уроку
Номер слайду 9
На етапі Пояснення нового матеріалу: Лекція. Мета: вчити короткому раціональному запису, відпрацювання вмінь робити висновки та узагальнення. Результат:формування інформаційної компетентності
Номер слайду 10
Практична робота. Мета: застосовувати набуті знання на практиці, розвивати гнучкість отриманих знань. Результат: формування пізнавальної , самоосвітньої, соціальної компетентностей
Номер слайду 11
На етапі Закріплення, відпрацювання вмінь та навичок Навчальна самостійна робота. Мета: спробувати виконати вправу іншим способом і т.п. Результат: формування пізнавальної компетентності
Номер слайду 12
Розв’язування задач, складання алгоритмів з коментуванням Мета: закріплення умінь розв’язувати задачі складати програми. Результат: формування інтелектуальної і полікультурної компетентностей
Номер слайду 13
Робота з підручником. Мета: навчити роботі з інформацією; закріпити знання тексту, розуміння теми. Результат: формування комунікативної і пізнавальної компетентностей, розвиток індивідуальних здібностей (навчальна практична робота)
Номер слайду 14
На етапі Контроль. Створення презентації вивченої теми(уроку), робота в групах зі взаємною оцінкою. Мета: вчити дітей уяві та вмінню абстрагуватися. Результат: формування інтелектуальної компетентності
Номер слайду 15
На етапі Домашнє завдання. Скласти питання, алгоритм виконання вправи. Мета: перевірити засвоєний матеріал уроку, формувати уміння добирати приклади. Результат: формування компетентності, яка допомагає саморозвитку
Номер слайду 16
Підводячи підсумок, хочу сказати, що така організація роботи сприяє підвищенню інтересу до предмету та якості знань.