Конспект уроку Антлантичний океан

Про матеріал

Конспект комбінованого уроку з природознавства в 4 класі на тему "Атлантичний океан". План уроку добре структурований, має високий ступінь мотивації учнів, завдання щодо реалізації мети поставлені оптимально, використані активні, нестандартні методи навчання, навчальний матеріал цілком доступний для учнів, відповідає навчальній програмі, оптимальний за обсягом. Доцільне використання презентації та відеоматеріалів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ДОБРОГО ДНЯ І ГАРНОГО НАСТРОЮ!

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Атлантида

Номер слайду 5

Атлантичний океан

Номер слайду 6

На уроці я хотів (хотіла) б дізнатися…

Номер слайду 7

Сьогодні на уроці ми дізнаємось про:розташування й межі Атлантичного океану;розмір;клімат;рослинний і тваринний світ;цікаві факти Атлантичного океану.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Саргасове море

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Риби – папуги. Риби – хірурги

Номер слайду 12

Риби-лоцмани Дельфіни

Номер слайду 13

Водорості океану

Номер слайду 14

Морський салат Морський мох

Номер слайду 15

Відпочинок з мешканцями океану

Номер слайду 16

Блакитна дірка

Номер слайду 17

Острів Гренландія

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Пляшкова пошта

Номер слайду 21

Відповіді тестових завдань БВАБВА

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Перегляд файлу

Клас. 4

Предмет. Природознавство

Тип уроку. Комбінований

Тема. Атлантичний океан

Мета. Формувати в учнів уявлення про особливості Атлантичного  океану та розташування  його на карті; уміння  читати карту та працювати із нею; висвітлити значення океану та використання його багатств людиною; розвивати пізнавальний інтерес, вміння логічно й образно мислити, чітко висловлювати свою думку; виховувати спостережливість, старанність, бажання вчитися, захопленість неповторністю й величчю природи.

Обладнання. Мультимедійна презентація, відеоматеріали,  карта Світового океану, індивідуальні картки із завданнями, конверти із картинками, пляшка з посланням, підручник, словничок, тестові завдання.

Хід уроку

І. Організація класу

Слайд 1. «Гарний настрій»

Погляньте, діти, у віконце,

Там світить нам  сонце.

Один одному ви посміхніться,

До гостей любих поверніться,

«Доброго дня!» їм побажайте

І за парти тихенько сідайте.

Час нам, друзі, працювати,

Нові знання здобувати

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Слайд 2.  «Погода»

  1. Фенологічні спостереження
  • Яка зараз пора року? Який місяць?
  • Яка температура повітря?
  • Які зміни відбулися в неживій природі з приходом зими? Змінилась температура повітря. Чому? Тому що змінилась висота сонця, нижче опустилося, випав сніг, змінилась тривалість дня і ночі.
  •                   В живій природі? Відмерли трав’янисті рослини, опало листя, деякі тварини залягли в сплячку, птахи відлетіли в теплі краї, деякі підібралися до людських домівок. Чому?)
  • Молодці, ви дуже спостережливі!
  1. Перевірка домашнього завдання. Інтерактивна вправа «Втрачена інформація»
  • А зараз перевіримо, які ви були уважні на минулому уроці?
  • Про який океан ви дізналися? (Тихий). Чи відповідає назва океану його характеру? (Неспокійний, бурхливий, під час шторму його хвилі досягають висоти дев’ятиповерхового будинку).

 

 

 

Слайд 3. «Тихий океан»

      Океан – бешкетник змив деяку інформацію про себе. Ваше завдання відновити втрачені слова з тексту параграфа. Відкрийте, будь ласка, підручники на с. 49. Один учень буде читати текст домашнього параграфа і відновляти втрачену інформацію в ньому. Інші учні  слідкують  за підручником, в разі помилки, піднімають руку.

(Додаткові запитання)

  • Покажи на карті розташування Тихого океану.
  • Покажи на карті материки, які омивають Тихий океан.
  • Як люди використовують водорості Тихого океану?
  • Дякую, ви добре підготували домашнє завдання і засвоїли, що Тихий океан є …. найбільшим на планеті.

ІIІ. Стимулювання та мотивація навчально-пізна­вальної діяльності

  • А сьогодні ми поговоримо про інший океан.  А який, ви дізнаєтесь, послухавши легенду.

Слайд 4. «Атлантида»

  • Понад 2 тисячі років існує цікава легенда про загадкову країну Атлантиду, в якій жив мудрий  і щасливий народ. Проте він не витримав, на жаль,  випробувань гарним життям і розпалив в собі жадібність і потяг до завоювань. За що і був покараний богами, причому жорстоко, за один день і лиху ніч, як оповідає легенда, Атлантида разом зі своєю прекрасною столицею і численними жителями зникла в глибинах океану. Ця трагічна подія відбулася близько 12 тисяч років тому. За однією з версій цей океан назвали на честь зниклої країни.

IV. Визначення теми і завдань уроку

  1. Бесіда

Слайд 5. «Атлантичний океан»

  • То яку назву має цей океан?  (Атлантичний). До речі, за цією легендою створений цікавий мультфільм, який має назву «Атлантида – загублений світ», посилання  на Інтернет-джерела ви бачите на дошці

http://yandex.ua/clck/jsredir?from=yandex.ua

Що саме ви хотіли б дізнатися про Атлантичний океан на сьогоднішньому  уроці?

Слайд 6. «Речення»

  1. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»
  • Пропоную закінчити речення: « На уроці я хотів (хотіла) б дізнатися….»

(Декілька учнів озвучують свої очікування)

  • А зараз пошепки у свої долоньки промовте свої очікування і покладіть їх у кишеньки. Наприкінці уроку ми перевіримо чи справдились вони.

Слайд 7. Завдання уроку

  • То ж давайте підсумуємо, про що ми дізнаємося сьогодні на уроці:
  • Розташування й межі  Атлантичного океану
  • Розмір
  • Клімат
  • Рослинний і тваринний світ
  • Цікаві факти Атлантичного океану

V. Вивчення нового матеріалу

Слайд 8. «Карта Атлантичного океану»

  1. Робота з картою
  • Тож давайте подивимося на карту, де ж розташований Атлантичний океан?

(Простягнувся він від Антарктиди до Північного полярного кола на 16000 км. Омиває океан 70  країн світу, 6 найбільших островів. В Атлантичному океані багато морів – Чорне, Азовське, є, навіть, море без берегів – Саргасове.

Слайд 9-10. «Саргасове море. Водорості»

Це унікальне і найбільше море на планеті, його площа сягає 8 мільйонів кв.метрів. Температура води не буває нижче + 18, а влітку - + 28. Вода прозора, затягнуте море бурими водоростями з ягодами, схожими на дикий виноград, який називать «саргазо». Звідси пішла назва – Саргасове море.  Відкрив його Колумб. До речі, цей відомий мандрівник і дослідник Христофор Колумб першим переплив Антлантичний океан. Океан  має великі розміри. Він займає друге  місце за величиною після Тихого океану. Його площа 92 мільйона квадратних метрів, а найбільша його глибина – 8742 метра.  А за формою він нагадує вісімку. Погляньте.

  1. Робота з підручником
  •  Які материки (континенти) омиває океан і який клімат там переважає ми можемо дізнатися із статті в підручнику на с. 51. Відкрийте, будь ласка, підручники і прочитайте перший абзац.  (Учні читають перший абзац)
  • То які материки омивають Атлантичний океан?
  • Покажіть на карті  ці частини суходолу (узбережжя Євразіі, Північної і Південної Америки та Африки)

Атлантичний океан, ось дивись,

З північчю і півднем подруживсь.

Він Америки торкається,

З Африкою родичається.

  • Який же клімат океану? (Різноманітний) Чому? В яких теплових поясах він знаходиться? (Полярні, помірні і  тропічний). Погодні умови різні, тому клімат різноманітний.
  •  В Атлантичному  океані   існує тваринний і рослинний світ, хоча у порівнянні з Тихим океаном він бідніший за різноманіттям.
  • Дізнаємось про фауну океану з підручника на с. 52. Які саме тварини мешкають в Атлантичному океані?

Слайд 11-12. «Тваринний світ»

  • А також в цьому океані мешкають дивовижні  риби-папуги (свою незвичайну назву вони отримали завдяки формі голови, яка нагадує дзьоб папуги та різноманітним кольорам рибок). Риби-хірурги мають таку назву завдяки своїй головній характерній особливості – гострим шипам зверху й знизу хвоста, що схожі на скальпель. Риби використовують їх для самооборони. Риби-лоцмани є супутниками акул та інших хижих риб. Вони пропливають разом з акулою сотні кілометрів з великою швидкістю, а це не так просто. В океані часто зустрічаються дельфіни.

Слайд 13-14. «Рослинний світ»

  • Флора океану – це зелені, червоні  та бурі водорості, морський салат, багатий на вітаміни В і С, використовують його як приправу до різних страв, морський мох.
  • Діти, ми познайомились з особливостями Атлантичного океану, але його глибини приховують  ще багато цікавого й незвіданого.

Відеофізкультхвилинка

Слайд 15. «Підводне царство»

VІ. Засвоєння знань, формування вмінь і навичок

  1. Робота в парах

- У вас на партах є конверти. В них частини картинки. Ваше завдання скласти частинки так, щоб утворилось  зображенням незвичайного об’єкту  в Атлантичному океані.

Слайд  16. «Блакитна діра»

- Що воно вам нагадує? Насправді, це підводна печера глибиною 120 метрів. Вона має чітко окреслений контур кордону темної і світлої води. Якщо подивитися на поверхню океану зверху, то побачимо велику й глибоку дірку.  Об’єкт  так і називається – блакитна дірка океану.

 2. Перегляд відео

Слайд 17. «Острів-гігант Гренландія»

- А про наступне диво океану ви дізнаєтесь, проглянувши  відео. Дивіться уважно і потім розкажете, як же воно називається.

- Давайте знайдемо цей острів-гігант на карті. (Позначили прапорцем)

3. Вправа «Послання в пляшці»

Слайд 18. «Використання океану людиною»

- Діти, а тепер подумайте і скажіть, що дає людям Атлантичний океан? (Продукти харчування: рибу, морську капусту, з яких добувають йод і одержують добрива. Перевозять різні товари)

Слайд 19. «Забруднення океану»

- На жаль, тваринний і рослинний світ дуже потерпає від забруднення. Що ж треба робити, щоб зберегти багатства океану? (Економно використовувати воду, не засмічувати океанічні простори, зберігати рибні багатства від винищення)

Слайд 20. «Пляшкова пошта»

- А знаєте, діти, в давнину течії океану виконували роль поштаря. Особливо широкого розмаху набула «пляшкова пошта». Лист чи послання закупорювали у пляшку і викидали у воду, вона обов’язково потрапляла на берег. Послання не були адресовані конкретній людині, а будь-кому, хто її знайде. Часто використовували таку пошту моряки, щоб поділитися якоюсь інформацією. Англійська королева навіть призначила посаду «відкупорювач пляшок». Ось одна із пляшок потрапила до нас через Чорне море. Відкриваємо пляшку. Це звернення відомого мандрівника Магеллана до нас, нащадків:

«Любі нащадки!

Бережіть кожну краплину води,

Річки, озера, моря, океани.

Океан – це наше життя,

Поки живий він – доти і ми живемо.»

- Чи згодні ви виконувати це прохання?  - Молодці!

4. Словникова робота

- Діти, ми сьогодні ознайомились з  новими словами і поповнили свій словничок. Давайте їх прочитаємо й запам’ятаємо:

Атлантичний океан             о. Гренландія

Саргасове море                    Блакитна дірка

VІІ. Контроль, корекція та оцінювання, знань

1. Тестові завдання

- А зараз виконаємо цікаві тестові завдання і узагальнимо ваші знання.

1) Яке місце за величиною посідає Атлантичний океан?

а) Третє;

б) друге;

в) перше.

2) Який клімат переважає в Атлантичному океані?

а) Помірний;

б) холодний;

в) різноманітний.

3) На честь якої зниклої країни, за легендою, назвали океан Атлантичним?

а) Атлантиди;

б) Австралії;

в) Антарктиди.

4) Як називається острів-гігант в Атлантичному океані?

а) Голландія;

б) Гренландія;

в) Географія.

5) Хто живе в Атлантичному океані?

а) Пінгвіни, тюлені, морські котики;

б) лисиці, ведмеді, їжаки;

в) дельфіни, оселедці, риби-папуги.

6) Знайдіть моря Атлантичного океану.

а) Чорне, Азовське, Саргасове;

б) Червоне, Чорне, Балтійське;

в) Середземне, Мертве, Азовське.

Слайд 21. «Відповіді до тестів»

  1. Б   2. В  3. А   4. Б   5. В   6. А

Взаємоперевірка.

- Хто задоволений своєю оцінкою?

2. Інструктаж домашнього завдання

  • Молодці! Вдома ви опрацюєте статтю «Антлантичний океан», с. 51-52 і за бажанням підготуєте цікаві повідомлення про таємниці Атлантичного океану.

VIІІ. Підсумок уроку

Слайд 22. 

  • А зараз дістаньте з кишеньок свої очікування і, якщо вони справдились, відпустіть їх на волю. Чи у всіх справдились очікування від уроку? Які саме? (Відповіді учнів)
  • Я теж дістану свої очікування від уроку, але без вашої допомоги мені не вдасться відпустити чи залишити їх в кишеньці. Адже я хотіла донести вам якомога більше цікавої та корисної інформації про Атлантичний океан та потоваришувати з вами. Чи вдалося мені? Дякую, відпускаю їх на волю.
  • Урок закінчено. Дякую. З вами приємно і легко працювати. Давайте поаплодуємо один одному.

Слайд 23. «Побажання»

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
zip
Додано
3 лютого
Переглядів
192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку