Коли мобілка приросла до рук

Про матеріал
Тема. Коли мобілка приросла до рук. Мета.Прищеплення користувачам навичок етичної і безпечної поведінки при користуванні мобільними телефонами, інформування їх про небезпеку для здоров`я і психіки. Виховання культури мобільного спілкування. Обладнання. Комп’ютерний клас. Презентації «Телефонний етикет» та «Заповіді мобілемана», відеоролик «Правда про мобільний телефон» Епіграфи:
Перегляд файлу

Тема. Коли мобілка приросла до рук.

Мета.Прищеплення користувачам навичок етичної і безпечної поведінки при користуванні мобільними телефонами, інформування їх про небезпеку для здоров`я і психіки. Виховання культури мобільного спілкування.

Обладнання. Комп’ютерний  клас. Презентації «Телефонний етикет» та «Заповіді мобілемана», відеоролик  «Правда про мобільний телефон»

Епіграфи:

 

                                                      Зробимо крок до цивілізованого спілкування.

 

Ніщо не обходиться нам так дешево і не ціниться

так дорого як ввічливість.

Мігель Сервантес

Хід заняття

І. Вступна частина.

Відеоролик «Телефон». У меня зазвонил телефон.

Вступне слово вчителя.

Історія цього винаходу почалася нещодавно. Сорок років тому виникла перша назва «уокі-токі» «ходжу та розмовляю». Це був важкий ранець, який носили за спиною. Перші апарати були настільки громіздкі, що стави­лися лише в автомобілях. Згодом з'явилися апарати з ручкою для носіння, але теж важкі та незручні.

Зараз цей предмет неважко загубити й у кишені. З його допомогою мож­на слухати музику, користуватися мережею Інтернет, робити фотографії, відеозйомки, а найголовніше спілкуватися з друзями, батьками та близь­кими людьми.

Це, звичайно, мобільний теле­фон. Колискою мобільного зв'язку є Скандинавія. Звідти почали своє роз­повсюдження Nokia, Ericsson. Та за ними крок у мобільному світі зробили США – з’явилася Motorola.             

Люди навчилися спілкуватися на відстані. 

Спілкування на відстані (або дистанційне спілкування) має свої етикетні правила, їх слід додержуватися, бо від цього залежать наші взаємини з ін­шими людьми.

З основними правилами телефонного спілкування ми ознайомимося на сьогоднішньому занятті, темою якого є «Коли мобілка приросла до рук».


Жартівливий вірш

Ото світ, ото прогрес,

Вже дістала АТС,

Нема ладу там у них,

Роблять курям все на сміх.

Час мобільний нам купити,

Досить світом вже коптити,

 Сказав дід, поставив крапку,

На чолі почухав складку.

Завтра в місто вирушаю,

Та мобільний там придбаю,

Баба бачить дід кипить,

Охолоне, як поспить.

Та на ранок швидко встав,

Геть їй слова не сказав,

Рушив в місто, хай іде,

Чи до діла доведе.

Вже скипів в печі обід,

Ось і суне з міста дід,

Капелюх на голові,

Кури з ляку втекли всі.

А мобільний у кишені,

Ще й гарантія у жмені,

Час вже порати скотину,

В діда згорбило геть спину.

Щось ті кнопки натискає,

А що тисне сам не знає,

Пішла баба в хлів сама,

Діда мучить сатана.

Що натиснув сам не знає,

Хтось до нього промовляє,

Знову дід не спить щоночі.

Як засне, то щось бурмоче.

Тут мобільний як заграє –

Знов до діда промовляє.

Слухає ту мову дід.

Та… Якось замовк в обід.

Дід на кнопки натискає,

Звідти голосу немає.

 

Отакий прогрес у діда –

Є мобільний, нема діла.


ІІ. Основна частина.

Учитель.Сьогодні в Україні налічується вже більш ніж 51 млн. абонентів різних мобільних операторів. Найбільш популярні оператори мобільного зв’язку – „Київстар”, MTC (UMC), Jeans, :)life, Beeline та інші. Мобільні телефони стали основнимзасобомкомунікації і невід’ємноюскладовоюнашогожиття. Як же прийшов до нас мобільний телефон?

В будь- якому підручнику з фізики можна прочитати, що телефон винайшов американський ученийАлександер Белл ще в позаминулому столітті.

 

За статистикою, кожендругийукраїнецьмаємобільний телефон, а багатохто – і не один. Фахівціговорять, що так само, як з початком автомобільноїеривиникланеобхідністьврегулюватидорожнійрух, те саменеобхіднозробити з етикоюспілкування по мобільному телефону.

Тому в українськомусуспільствіз’явилосьтакепоняття як «мобільна культура».

Тобто, щоб уникнути непорозумінь у спілкуванні, слід керуватися правилами телефонного етикету.

Презентація «Телефонний етикет»

Вправа «Продовжи речення».

Я буду зачитувати речення, а ви маєте його продовжити, піднявши відповідну картку серед тих, що лежать на парті. 

  • Коли телефонуєте Ви……..( треба спочатку привітатися або вибачитися).
  • Якщо телефонуєте незнайомій людині…… (потрібно обов'язково предста­витися, запитати ім'я і по-батькові того, з ким розмовляєте).
  •  Говорити слід без поспіху, розбірливо, але ……(стисло й чітко).
  •  Розмовляючи по телефону, уникайте паралельних розмов з людьми……(які перебувають біля вас).
  •  Уважно слухайте співрозмовника….(не перебивайте його).
  •  Зазвичай закінчує розмову той……(хто телефонує) .
  •  Не можна телефонувати рано вранці або….(пізно увечері).
  •  В театрі, лікарні, в гостях телефон слід……(вимкнути або перевести в беззвучний режим)
  • Некультурно хизуватися мобільним телефоном як……..(показником моди та достатку його власника).
  1. Охарактеризуйте поведінку хлопця:

Подзвонив по телефону

Якось другові Антону

Пізно ввечері Тиміш.

  • Ти, питає, ще не спиш?
  • Ще не сплю, та вже лягаю,

Друг Антон відповідає.

За годину спав Антон.

Знов задзенькав телефон.

Довелося сина звати.

Знов на проводі Тиміш:

  • Ти, питає, ще не спиш?
  • Сплю! Чому ти дзвониш вдруге?

Запитав Антон у друга.

  • Ти пробач, сказав Тиміш

Я ж не знав, що ти вже спиш.

  • А ти що хотів сказати?
  • На добраніч побажати!

А тепер скажіть мені,

Чемний був Тиміш чи ні?

Щоб бути чемними при розмові по телефону, запам’ятайте таких десять заповідей.

Презентація «Заповіді мобілемана»

  1.         Намагайтеся вимикати мобільний телефон там, де є застереження «Будь ласка, вимкніть Ваш мобільний телефон» - наприклад, у літаках чи у медичних закладах.

2. Пам’ятайте, що треба переводити свій мобільний телефон в режим «без звуку» або користуватися послугою «Голосова пошта» у театрах, музеях, кінотеатрах, на виставках. Мобільні оператори подбали про такі ситуації, налагодивши послугу «Голосова пошта», яка вмикає автовідповідач у разі вимкненого мобільного телефону. Просто замовте цю послугу у мобільного оператора. Настроївши послугу «Голосова пошта», ми виказуємо нашу повагу до оточуючих нас людей і до акторів театру, які працюють заради нас, глядачів.

Режим мобільного телефону „без звуку” буде доречним в музеях та на виставках, де ніщо не повинно заважати оточуючим милуватись мистецтвом. А у разі потреби можна вийти з зали і відповісти на дзвінок, не відволікаючи інших людей.

3. Оберіть такі рінгтони, які приємні вам і водночас не будуть турбувати оточуючих.

Скільки людей, стільки й уподобань – це можна сказати і про музичні уподобання. З таким музичним різноманіттям, яке існує, важко вибрати собі якийсь один унікальний рінгтон, але те, що подобається вам, може не сподобатись, і навіть образити інших. Поважайте, будь-ласка, оточуючих вас людей, не ставте на свій мобільний телефон дратівливі мелодії, грубі вислови, неприємні звуки й пісні специфічних музичних жанрів.

4. Установіть мінімальну гучність сигналу мобільного телефону, коли ви відпочиваєте разом з іншими людьми.

Вам же цікаво відпочивати з вашими друзями в громадських місцях, таких як кафе або ігрові спортивні майданчики. Ваша компанія весело проводить час разом, і вам було б неприємно, якби в когось з оточуючих голосно дзвонив мобільний телефон. Це є неповагою до оточуючих – тим самим людина свідчить, що їй цікавіше із співрозмовником, який телефонує, ніж з присутніми. Не дозволяйте собі демонструвати зневагу до оточуючих, поставтерінгтон вашого телефону на мінімальну гучність, а в разі дзвінка чемно вибачтеся перед присутніми і відійдіть у тихе місце для розмови.

5. Більшість сучасних телефонів фіксує номер, з якого зроблено виклик, і повідомляє про пропущені дзвінки. Якщо вам не відповіли відразу, не варто повторювати виклик – наберіться терпіння і зачекайте, доки абонент зможе передзвонити вам.

Існує «золоте» правило п’яти викликів, яке підказує нам оптимальну кількість гудків в слухавці. Неетично тримати слухавку до моменту, коли оператор відключає дзвінок (це, як правило, відбувається після 12-15 гудка). Зачекайте п’ять гудків, ваш виклик побачать і перетелефонують у зручний час.

 Небажано телефонувати на мобільний до 9 години ранку і після 22 години вечора – ваш  абонент  і  члени  його  родини  можуть  відпочивати,  і  ваш  дзвінок  може  бути  дуже недоречним.

6. Якщо під час вистави або в бібліотеці вам потрібно терміново відправити SMS або інше повідомлення, вимкніть сигнал клавіатури – він може заважати оточуючим, відволікати їх від вистави чи від читання книжок або навіть дратувати.

7. У громадських місцях: бібліотеці, магазинах, транспорті намагайтеся розмовляти по мобільному телефону максимально тихо та коротко.

Своїми  розмовами  ви  можете  заважати  оточуючим,  тим  самим  виказуючи  до  них неповагу. Оточуючим вас людям зовсім не цікаво знати про ваші справи та слухати ваші теревені з друзями. Краще вибачтеся перед тим, хто вам телефонує, та передзвоніть йому пізніше, коли ви будете насамоті, або говоріть максимально тихо. Доречі, вихована людина, що телефонує, обов’язково поцікавиться, чи зручно її співрозмовнику розмовляти в цей момент, або слід перетелефонувати пізніше.

8. Уникайте всановлення таких рінгтонів на свій мобільний телефон, які можуть образити чи збентежити оточуючих (нецензурні вислови, грубі вирази та неприємні звуки).

9. Недопустимим є використання чужих мобільних телефонів та повідомлення номерів третім особам без згоди їхніх власників.

Поважайте приватність – не читайте текстові повідомлення та не переглядайте список дзвінків у чужому телефоні без дозволу. Навіть якщо це ваші друзі або близькі знайомі.

Правила етикету також говорять про те, що недопустимим є передача телефонних номерів без згоди їхніх власників. Поводьтеся з оточуючими людьми так, як би ви хотіли, щоб вони поводились із вами.

10. Фотографуючи або знімаючи відео на свій мобільний телефон, поважайте приватне життя інших людей. Надзвичайно важливим аспектом безпеки дитини є використання такої функції мобільного телефону, як відеокамери, в корисному руслі. Обов’язково запитуйте про можливість зйомки у оточуючих, про кого ви хотіли б згадати пізніше. І вже зовсім неприпустимо знімати на власний телефон насилля. Сьогодення характеризується бурхливим сплеском невмотивованої жорстокості. Така поведінка не може бути гарним прикладом для наслідування, замислитесь над цим, будь-ласка!

Щойно  ми  мали  розмову  про  етикет  користування  головною  функцією  мобільного телефону – безпосереднім зв’язком між людьми, переваги якого тісно пов’язані з особистісним спілкуванням. Хоча функції сучасних мобільних телефонів не обмежуються лише простою можливістю  зробити  або  прийняти  дзвінок    вони  набагато  ширші.  Іншим  важливим елементом мобільної культури слід вважати користування найбільш розповсюдженими, після особистісного спілкування, функціями мобільних телефонів, такими як SMS, MMS, фотокамерою, музичним програвачем (mp3-плейєром).

Учень.Напишу смс – це технічний прогрес

    Надає мені шанс на майбутнє.

    Зведений в культ, цей малесенький пульт

   З'єднує з тим, хто відсутній.

Текстові повідомлення намагайтеся писати правильно, використовуючи правила орфографії та пунктуації. Тестування вашого телефону на рівень гучності рінгтонів краще проводити вдома, а не в громадських місцях – ви можете просто налякати людей несподіваними гучними звуками.

Слухати музику зі свого телефону краще теж вдома або зі згоди всіх присутніх людей (наприклад, в гостях у кімнаті, де зібралися друзі), тому що музичні смаки у більшості відрізняються.  І  навіть  користуючись  навушниками,  слід  встановлювати  мінімальну гучність, аби чути зовнішні звуки. Особливо це актуально, коли ви переходите проїжджу частину. Цінуйте власне життя, воно у вас єдине! Отже, маючи мобільний телефон, розумно використовуйте його функції.

Тестові завдання

1. В яких місцях потрібно вимикати мобільний телефон?

А. В установах з великою кількістю радіоапаратури.

Б. В установах з великою кількістю людей.

В. В установах з великою кількістю автомобілів.

2. Коли доцільно використовувати послугу «Голосова пошта»”?

А. Вдома.

Б. На вулиці.

В. У кінотеатрах.

3. В яких випадках доцільно перемикати власний мобільний телефон в режим „без звуку”?

А. На уроках.

Б. В музеях та кінотеатрах.

В. В лікарнях.

4. В якій ситуації можливо використовувати рінгтони з грубими висловами та неприємними звуками?

А. В школі.

Б. На курсах іноземних мов.

В. Це недопустимо в жодному разі.

5. Ваші дії в ситуації, коли в кафе, де ви відпочиваєте з друзями, дзвонить ваш мобільний телефон.

А. Радісно і голосно відповісти на дзвінок.

Б. Вибачитися перед друзями і відповісти на дзвінок.

В. Вибачитися перед друзями, відійти в тихе місце і відповісти на дзвінок.

6. Скільки гудків доречно чекати, якщо ви телефонуєте?

А. Поки оператор не відключить, оскільки тому, кому ви телефонуєте, дуже подобається власний рінгтон.

Б. Не більше п’яти гудків.

В. Поки оператор не відключить, а потім ще декілька разів зателефонувати.

7. В який час небажано телефонувати на мобільний телефон?

А. Це завжди можливо.

Б. З 9 ранку до 22 годин вечора.

В. З 22 годин вечора до 9 годин ранку.

8. Ваші дії в бібліотеці перед відправкою SMS.

А. Вимкнути сигнал клавіатури і відправити SMS.

Б. Голосно вибачитися перед відвідувачами бібліотеки і відправити SMS.

В. Взагалі не відправляти SMS, в бібліотеці це недопустимо.

9. Чи можна використовувати мобільні без згоди їхніх власників?

А. Можна, якщо власник – ваш друг.

Б. Це недопустимо.

В. Можна, незважаючи на те, хто для тебе ця людина.

10. Що потрібно зробити з мобільним телефоном перед початком уроку?

А. Зробити мелодію гучніше.

Б. Вимкнути телефон.

В. Перевести телефон у режим «без звуку».

 

Кожна вірна відповідь на питання оцінюється в 1 бал.

Якщо учень набрав від 10 до 7 балів.

Вітаємо, ви є вихованою людиною і справжнім фахівцем з мобільного етикету! Не приховуйте ваші знання, вони можуть стати в нагоді іншим.

Якщо учень набрав від 6 до 3 балів.

Ви розумієте поняття «мобільна культура», знаєте правила мобільного етикету, але не завжди дотримуєтеся їх. Будь-ласка, ще раз ознайомтеся з правилами та уважніше ставтеся до інтересів оточуючих.

Якщо учень набрав 2 бали і менше.

У вас низький рівень мобільної культури. Будь-ласка, вивчіть правила мобільного етикету, які розробив національний мобільний оператор, і дотримуйтеся їх, оскільки культурна поведінка – 50% успіху людини у житті.

 

Мобільний телефон — це корисний засіб і для дружнього спілкування, і для ділових розмов. Проте на сьогоднішній день постає актуальним питання: «Як впливає мобільний телефон на організм людини?»

Відеоролик «ТСН»

До теми нашої класної години вам було попереднє завдання дослідити вплив мобільного телефону на організм людини.

Виступ учнів.

Проект «Мобільний телефон – друг чи ворог»

Майже у всіх учнів нашої школи є мобільні телефони. Це дуже зручний вид зв’язку. Але ми чули від вчителів, читали в книжках, Інтернеті про те, що стільниковий телефон завдає здоров’ю непоправної шкоди, «стільниковий зв’язок — дітям не іграшка!»… ну і таке інше.

Ми обрали цю тему тому, що ніхто достеменно не знає, як впливає мобільний зв’язок на організм людини. Тривають суперечки між прихильниками та противниками мобільного зв’язку. Кому вірити? Чи існують переконливі докази безпечного користування мобільними телефонами?Тому, як наслідок, виникають питання: «Мобільний телефон — друг чи ворог?»; як він впливає на людський, а особливо дитячий організм. Наскільки безпечним є користування ним?

На додаток до вищесказаного цей всюдисущий пристрій може стати причиною справжнього лиха. Згідно з результатами одного вивчення, проведеного в Канаді, розмови по мобільному телефону за кермом такі ж небезпечні, як і водіння машини в нетверезому стані. Професор Марк Стівенсон з Дослідницького центру травматології при Західно-австралійському університеті пояснює, що говорити по телефону під час їзди набагато складніше, ніж просто балакати з кимсь в автомобілі.

Увімкнені мобільні телефони в літаку можуть загрожувати безпеці польоту. У нових моделях літаків сигнали мобільних телефонів аж ніяк не впливають на роботу електроніки, але в деяких старих моделях це може негативно позначитися на польоті. Представник Міністерства, пояснюючи причини виникнення небезпеки під час користування мобільним телефоном, сказав: «Чим більша відстань між мобільним телефоном і станцією зв’язку, тим інтенсивніше випромінювання. Тому коли літак піднімається в повітря, сигнал мобільного телефону посилюється, створюючи чимраз більшу загрозу для безпечного польоту». А одне вивчення, проведене в Австралії, показало, що використання персональних електронних приладів, у тому числі мобільних телефонів, уже призвело до проблем під час польоту літаків приватних авіакомпаній. У цих випадках пасажири ігнорували прохання виключити такі пристрої.

Ще досі точаться суперечки навколо питання, чи радіовипромінювання мобільних телефонів і станцій зв’язку призводить до раку. Якщо так, то користування цими пристроями може стати причиною серйозних проблем зі здоров’ям у деяких людей. Тому науковці проводять десятки ґрунтовних вивчень впливу радіовипромінювання на організм людини. Що ж говорять фахівці?

Презентація «Мобільний телефон – друг чи ворог?»

Незалежна експертна група з питань мобільного зв’язку опублікувала звіт, у якому сказано: «Опираючись на відомі нині факти, Незалежна експертна група дійшла висновку, що в цілому немає причин для занепокоєння з приводу використання мобільних телефонів». А в журналі «Нью саєнтист» повідомлялося: «Хоча люди настрахані різними розповідями, але наразі більшість даних свідчить про те, що частота радіовипромінювання мобільних телефонів не впливає на здоров’я людей. А висновки про негативний вплив важко довести на практиці».

А втім, сьогодні виділяються мільйони доларів на подальші дослідження, оскільки багато хто все ще сумнівається в безпеці мобільного зв’язку. Доти, доки не буде дано остаточної відповіді, Незалежна експертна група радить:

Інтерв’ю з Настею Требух.

Попри дискусії стосовно мобільного телефону, він відіграє значну роль в економічній і соціальній сферах. Подібно до своїх електронних родичів — телевізора і комп’ютера, мобільний телефон може стати вірним слугою або вимогливим господарем. І лише від вас залежить, буде він другом чи ворогом.

ІІІ. Підсумок заняття.

Учитель. Підсумовуючи сьогодні наше заняття, я, надіюсь, ви зрозуміли що мобільний телефон – це не розкіш, а засіб зв’язку, який потрібно розумно використовувати.

 

 

docx
Додав(-ла)
Остахова Інна
Додано
28 квітня 2021
Переглядів
1456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку