«Коли розлучаються двоє …» , «На півночі кедр одинокий…». Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. Виразне читання напам’ять

Про матеріал
Матеріал відповідає чинній програмі ко тематично-календарному плану. В презентації повністю розкрита тема уроку, яка допоможе краще пізнати творчість Г.Гейна
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Коли розлучаються двоє …» , «На півночі кедр одинокий…». Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. Виразне читання напам’ять Підготувала вчитель зарубіжної літератури Перещепинської гімназії «Крок» Перещепинського ліцею Новомосковського району Дніпропетровської області Лялька Альона Миколаївна

Номер слайду 2

Коли розлучаються двоє, За руки беруться вони, I плачуть, і тяжко зітхають, Без ліку зітхають, смутні.

Номер слайду 3

З тобою ми вдвох не зітхали. Ніколи не плакали ми; Той сум, оті тяжкі зітхання Прийшли до нас згодом самі.

Номер слайду 4

Провідна тема вірша — розлука, яка трактується автором як душевна криза, порушення гармонії, внутрішня порожнеча.

Номер слайду 5

Головна думка – У кожного своя історія розлуки.Ліричний герой дуже сумний, тому що розлучається з коханою.

Номер слайду 6

Вірш «Коли розлучаються двоє…» немовби вихоплює зі щемливої сповіді ліричного героя циклу той момент у його стосунках із коханою, коли в них настає найважча пора — болісного, але неминучого розлучення, яке, мов гострий ніж, ділить навпіл світосприйняття ліричного героя:

Номер слайду 7

на минуле, коли бодай зрідка він міг бачитися зі своєю коханою, і теперішнє, коли її образ з’являтиметься йому лише в овіяних смутком спогадах.

Номер слайду 8

Композиція вірша визначається контрастом: увесь світ — особиста історія ліричного героя та його коханої .

Номер слайду 9

Художні засоби: Іронія (перша строфа, складається із штампів), метафора («сум, зітхання прийшли самі»).

Номер слайду 10

Щемлива й щира лірична мініатюра “Коли розлучаються двоє…” входить до розділу “Ліричне інтермецо”. Своєю формою вона нагадує народну пісню. Настрої смутку й туги створюються за допомогою повторення слів “плакати”, “зітхати”, “зітхання”, “сум”, “смуток”.

Номер слайду 11

Цікавий факт!!!! Вірш “Коли розлучаються двоє” поклав на музику Микола Лисенко. Романс став таким популярним, що його вважають українською народною піснею.

Номер слайду 12

Чим, на вашу думку, вірш “Коли розлучаються двоє” близький українській ментальності?

Номер слайду 13

«На півночі кедр одинокий…» На півночі кедр одинокий В холодній стоїть вишині, І, сніжною млою повитий, Дрімає і мріє вві сні.

Номер слайду 14

Він мріє про пальму чудову, Що десь у східній землі Самотньо і мовчки сумує На спаленій сонцем скалі. 1823 рік

Номер слайду 15

Ідейно-художній аналіз: Тема – зображення нерозділеного кохання. Опис кедра, який сумує за пальмою. Ідея:уособлення чоловіка та жінки, які в розлуці, і можливо, ніколи не зустрінуться.

Номер слайду 16

Настрій – тужливий, сумний Мотив – самотність, довічна розлука, неможливість зустрічі, трагізм нерозділеного кохання.

Номер слайду 17

У вірші почуття самотності передано за допомогою символів.(кедр,північ,сніг,сон,пальма,південь,самотність,сонце,скала) Природа замальовується у збірці ніжною, лагідною, спокійною -сентиментальною.Слово «сосна» німецькою мовою чоловічого роду. Леонід Первомайський перекладає його словом «Кедр».

Номер слайду 18

Слово «сосна» німецькою мовою чоловічого роду. Леонід Первомайський перекладає його словом «Кедр».Сибірська сосна та сибірський кедр – одне й те саме дерево, тому така зміна видається можливою. Первомайський відзначає, що кедр самотній, говорить, що він дрімає. Описуючи пальму, передає і її сум («сумує в німій самотині»).

Номер слайду 19

Вірш побудований на антитезі: північ –південь. Північ: Самотній кедр укритий кригою,снігом. Південь: Південна земля, спалена  сонцем скала.

Номер слайду 20

Ідея–Кохання — це фатальна, ірраціональна сила, що несе страждання й загибель Головна думка – Кохання – складне і незбагненне почуття.

Номер слайду 21

Художні засоби Епітети – повільний плин, стара казка, золоті коси, вечірній промінь, повітря свіже, незнана красуня, шати блискучі, дикої пісні. Метафори – Рейн затих, промінь грає. Анафори: «І косу розчісує ним, і дикої пісні співає».

Номер слайду 22

Перекладачу вдалося передати образну систему, почуття, які вклав у цю поезію Гейне, а саме свій душевний неспокій, нещасливе кохання. Образи кедра та пальми уособлюють чоловіка та жінку, які в розлуці і, можливо, ніколи не зустрінуться.

Номер слайду 23

Художні засоби: Епітети  (самотній кедр, німа самотинь) метафори (дрімає і мріє у вві сні, бачить сон, сумує в німій самотині)

Номер слайду 24

Вірш «На півночі кедр одинокий.» можна вважати взірцем романтичної поезії. Через образи природи автор передає свої почуття. Ніколи не зустрітися кедру і пальмі, ніколи не бути поету зі своєю коханою.

Номер слайду 25

Здавалось би, ми читаємо про звичайні події з життя людини. Але звичайне, на перший погляд, любовне розчарування переростає в трагедію самотності людини в бездуховному міщанському оточенні.

Номер слайду 26

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ярошенко Наталія Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Данилець Надія Іванівна
    Загальна:
    2.7
    Структурованість
    2.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    3.0
ppt
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Волощук Є.В., Звиняцьковський В.Я., Філенко О.М.)
Додано
6 листопада 2022
Переглядів
6177
Оцінка розробки
3.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку