Колірний та тоновий стан. Мій настрій у пейзажі

Про матеріал
конспект уроку з образотворчого мистецтва. Колірний та тоновий стан. Мій настрій у пейзажі.
Перегляд файлу

Тема. Колірний та тоновий стан. Мій настрій у пейзажі

Мета: вчити спостерігати вплив світла на зміну кольорів;формувати вміння передавати колір природних форм відповідно  змін часу доби та пори року; закріпити знання з лінійно-конструктивної перспективи; дати поняття про кольоро-повітряну перспективу; розвивати творче мислення; виховувати любов до рідного краю.

 Тип уроку: комбінований.

Обладнання: для вчителя — відеоряд робіт художників у жанрі пейзажу, презентація, аудіозапис музичного твору П. І. Чайковського «Пори року »,  для учнів — комп’ютер, альбом, фарби, пензлі, палітра, графітовий олівець, склянка з водою, серветка.

                                                            Хід уроку

  1.    Організація класу
  2. Актуалізація опорних знань і вмінь

Учитель:

  • Подивіться на репродукцію картин.  Що на них зображено?
  • А що таке пейзаж?
  • У яких видах мистецтва ми зустрічаємо опис природи? (кіно, музика, література)
  • Давайте зупинемось на літературі . Пригадайте у творчості яких письменників ми зустрічаємо зображення природи?

   Хто з вас знає вірши де  розповідається, чи описується природа?

                           Діти читають уривки             

Колективна робота за завданням.

 

Давайте пригадаємо все, що ми знаємо з теми «Пейзаж», застосувавши метод побудови асоціативного куща.

Подивіться на ці репродукції .

  • До якого жанру належать ці композиції ?  ( ПЕЙЗАЖ)
  • Що спільного у зображенні цих пейзажів? Які ви знаєте пейзажі ?   Предмет зображення: будинки (Міський), Гори (гірський), Море (Морський), дерева, будівлі  ( Сільський).
  • Як за допомогою яких предметів передається настрій природи?
  • Які матеріали використовують художники? Олівці, туш, фарба(графіка), фарби(живопис), ландшафтна архітектура(будинки), скульптура рельєф(на площині).
  • Які засоби зображення вони використовують? ( Лінії, штрихи, плями, мазки, різьблення)
  • Де ще ви можете зустріти пейзаж? ( Декоративно прикладне мистецтво)

ІІІ. Очікування

   Не дивлячись, що зараз пора року осінь у нашому класі так тепло і затишно, що навіюються спогади про літо. Ось і до нас завітало в клас часточка літа. Перед вами гілочка надії і сподівань. Подивіться на записи на дошці , сформулюйте і запишіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку, на що сподіваєтесь, і прикріпіть їх до « Гілочки надій».

IV. Вивчення нового матеріалу

      Тема сьогоднішнього уроку « Колірний та тоновий стан. Мій настрій у пейзажі» ( слайд 2).

 

  Мета :познайомити  учнів  з різними видами  і характерами пейзажу, картинами відомих художників та сучасників.( слайд 3).

 

Завдання уроку:

1.Навчити розпізнавати види пейзажу і характер  пейзажу;

 2. Формувати вміння передати колір природних форм відповідно до зміни часу доби та пори року;

 3. Розвивати творче мислення;

 4. Виховувати любов  до рідно краю. ( слайд 4).

 

 Запитання Хто в наш час не знает, що таке   пейзаж?

      Пейзаж – це картина, на якій зображений ліс, поле, річка, море,  місто, село, гори ітд. ( Слайд 5).

 

 Визначення терміна пейзаж

В інциклопедії Даля дається визначення терміну  пейзаж – це непосредственный отзвук души человека, дзеркало його        внутріншнього миру.

Пейза́ж (фр. Paysage, от pays — країна, місцевість)- жанр образотворчого мистецтва, присвячений зображеню природи, міст, архітектурних комплексів 

( слайд 6).

 

Невичерпне різнобарв’я природи спричинило виникнення в образотворчому мистецтві різноманітних видів пейзажного жанру ( слайд 7).

 

                                                 Сільский пейзаж

 У сільському пейзажі художника приваблює поезія  сільського  середовища, його близький звязок з навколишньою природою.

         Багато відомих художників працювали у цьому жанрі– Васильєв Ф, А., Саврасов О. К., Левітан І. І., Шишкін І.І. ( слайд 8).

              

                                                   Міський пейзаж

 У міському пейзажі показується оточуюче  середовище, яке раціонально організовано руками людини (споруди, вулиці, площі, набережні).

Міський пейзаж  малювали      М. Добужинський  і      А.П. Остроумова - Лебедєва  (слайд 9).

 

                                                     Парковий пейзаж

У парковому пейзажі відтворюють  різні куточки природи, створені для відпочинку та задоволення естетичних потреб людини .

    Такі  пейзажі створювали С. Щедрін у 18 столітті та А. Бенуа в кінці 19 ст.  (слайд 10).

 

                                                   Морський пейзаж

Марина (іт. marina, от лат. marinus – морський) – один із видів пейзажу, на якому зображене море.

Марина  розповідає про  красу спокійного  чи схвильованого  моря.

В  Україні прихильників цього пейзажу було  небагато, найяскравішим з них є 

 І. Айвазовський. (слайд 11).

 

 

                                                Архітектурний пейзаж

Архітектурний пейзаж – різновид пейзажу, один із видів перспективного живопису, зображення реальної чи уявної архітектури в природному середовищі.

Архітектурний пейзаж схожий на міський, але тут художник акцентує увагу на зображенні памяток архітектури в синтезі з оточуючим середовищем.

      Художники, у доробку яких є твори в жанрі архітектурного пейзажу: Н.К. Реріх,  А.Н. Бенуа, П.П. Кончаловський та ін. (слайд 12).

 

                                         Індустріальний пейзаж

Тут художник намагається  показати роль і значення  людини–творця, будівельника заводів і фабрик, електростанцій. Такий пейзаж з’явився у часи існування Радянського Союзу . Він  викликаний ідеєю відновлення народного господарства після руйнацій під час громадянської війни. ( слайд 13).

 

                                      Характер пейзажу

 

Героїчний пейзаж    Пейзаж настрою    Історичний пейзаж     Епічний пейзаж   Романтичний пейзаж ( слайд 14).

 

                                      Героїчний пейзаж

Так можна назвати пейзаж, у якому природа зображується величною і недосяжною для людини.

       В ньому зображуються високі скалисті гори, могутні дерева, спокойна поверхня води і на цьому фоні - міфічні герої та боги. Так виглядає пейзаж у триптисі П. Коріна «Олександр Невський». ( слайд 15).

 

 

                                                      Пейзаж настрою       

 З ім’ям  О. Саврасова  пов’язують появу ліричного пейзажу. («Граки прилетіли».)

         Учень О. Саврасова, І.Левітан поєднав у своїй творчості епічну та ліричну лінію. «Він  був одним із перших художників, який  почав писати блакитні та фіолетові тіні на снігу, який передав красу найтонших відтінків кольорової гами літніх сутінків і блакитну прозорість місячного світла».

  Він започаткував у образотворчому мистецтві пейзаж, який називають «пейзажем  настрою». (слайд 16).

 

                                                        Історичний пейзаж

      Пейзаж, у якому знаходять своє відображення історичні події, який оживляє в памяті минуле й дає йому певну емоційну оцінку , називається історичним.

           Яскравим представником історичного пейзажу є А.Васнєцов, який у міських пейзажах відновлював             картини побуту наших предків. Він писав Москву XVII ст.  ( слайд 17).

 

                                                Епічний пейзаж

Неперевершені картини природи, повні внутрішньої сили та величавого спокою характерні для епічного пейзажу. Певною мірою ідеальний образ рідної землі, яка славиться  своїми лісовими багатствами, широкими полями и могучими ріками, створив І. Шишкін. (слайд 18).

 

                                           Романтичний пейзаж

 

        У пейзажі інколи змальовується непогодження з існуючим порядком речей, намагання змінити усталене, звичне. Грозові хмари, похмурі заходи сонця, буйні вітри - мотиви романтичного пейзажу.

 Реріх «Небесний бій»  ( слайд 19).

                                         Практична робота в групах

  • Відгадайте загадку.
  • Складіть сенкан зі словом-відгадкою.
  • Створіть пейзажний малюнок на тему відгадки своєї загадки. ( слайд 20).

 Білокоса, білолиця.

Рукавом махає –

Сріблом все вкриває .     ( Зима)

1група – створює зимовий пейзаж

 

Теплий дощичок пройшов ,

В полі дозріває жито,

Море квітів в лісі я знайшов –

це прийшло до всіх нас …. (Літо)

2група – створює літній пейзаж

Де вона проходить, -

Там травиця сходить,

Квіти  розцвітають

Солов’ї співають. ( Весна)

3 група – створює весняний пейзаж

 

У садах, гаях блукає.

Жовті шати одягає,

Золотисту стелить постіль –

Жде сестрицю білу в гості.  (Осінь)

            4 група – створює осінній пейзаж

            5 група – творча группа виконує  пейзаж за власним роздумом

Учні зачитують  свої сенканти.

Пешр ніж розпочати практичну роботу   я пропоную вам переглянути презентацію де ви зможете побачити мальовничі куточки нашої  Батьківщини.

-  Я хочу перевірити чи уважно ви дивились презентацію ?

V.Виконання роботи.

Повторення етапів та засобів виконання роботи;

 1. Для того щоб малювати я використовую панель інструментів, яка знаходиться зліва у вікні і палітру кольорів, яку можна змінити і підібрати подібний колір.

 2. Можна скористатися командою меню для деяких деталей малюнка. Це такі команди як:

а) меню        малюнок        повернути зліва направо, зверху вниз або під кутом;

б) малюнок або фрагмент малюнка можна розтягнути по ширині і довжині;

в) фрагменти можна копіювати.

3. Для більш точнішого відображення на екрані можна вибрати масштаб більший ніж 200 відсотків.       Меню        вид       масштаб 400% або 600% і тут вид        масштаб     показати сітку.

4.Для виконання малюнка використовуємо : олівець або пензлик. Пензлик можна вибрати круглий, квадратний і в формі пера різних розмірів. Заливка заливає замкнутий простір одним кольором.

5. Лишній елемент ми можемо виділити і стерти кнопкою delete. Виділяти можна як прямокутною так і довільною формою.

6. Для розфарбування ми використовуємо додаткову палітру кольорів, відтінок можна зробити світліший чи темніший, або створити цікаві пастельні кольори.

7. В програмі Paint можна створювати візитки і відкритки.

8. Якщо якась команда не активна, то ми міняємо інструмент на інший. Меню       інструмент.

9. Якщо щось не вдалося то ми маємо можливість відкорегувати наш малюнок, або взагалі очистити поле: малюнок       очистити. Ще для корекції користуємось резинкою.

 Створення графічної композиції

    

 

Звучить аудіо запис

  1. Повернення до очікування

Наш урок добігає кінця. давайте згадаємо про « Гілочку надії»

  •          Чи справдилися ваші очікування, про які ви писали на початку уроку?

Якщо так, то прикріпіть ваших метеликів до нашого дерева. Якщо ні – то хай залишаться гусениця.

 

  1. Підбиття підсумків уроку. Розв’язування кросворду

Домашнє завдання

Принести: кольоровий папір, ножиці, клей.

Підготувати: зимові обрядові пісні, вірші, колядки, щедрівки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 грудня
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку