Ігри зі словом
«Впіймай кольорові слова»
МЕТА: формувати образне мислення, уміння розпізнавати слова-назви предметів, використовуючи цеглинки відповідного кольору, розвивати навички зв’язного мовлення, вміння зосереджуватися, бути уважним; швидко реагувати на запитання, збагачувати активний словник, виховувати почуття любові до рідної мови, до навколишнього світу.
Основні завдання: діти об’єднуються у групи, із цеглинок LEGO мають побудувати башту: стільки слів певного кольору, стільки і цеглинок.
Я малюю, я малюю,
Фарби зовсім не шкодую.
Ось у мене апельсин
Помаранчевий один.
Домалюю ще й хурмину,
І оранжеву морквину,
Квітнуть в полі нагідки,
З чорнобривцями грядки,
Посаджу я абрикос,
Він оранжевий також.
Запитання для гри
– Скільки вийшло цеглинок?
– На які групи можна поділити ці слова? (Фрукти, овочі, квіти).
– Скільки цеглинок буде у кожній групі?
– Назвіть екзотичні фрукти. Назвіть фрукти, які ростуть лише в нашій місцевості, які згадані у цьому вірші.
– Яка із згаданих у вірші рослин буває не лише оранжевою?
– Утворіть по-різному назви оранжевого кольору відповідно до згаданих назв рослин.(Морквяний, оранжевий, помаранчевий, абрикосовий, апельсиновий)
– Від яких слів не вдалося утворити колір? Чому?
Гра «Впіймай зелені слова»
Я фарбую, я фарбую
Зелений колір не шкодую.
На городі капустина,
Ківі я несу в торбині.
Гострі списики в травички,
У Карпатах росте смерічка,
Хвойні в нас ліси з ялиці,
Із сосни її сестриці
Я фарбую, я фарбую,
Я фарбую, я фарбую
І смарагду не шкодую.
Запитання для гри
– Скільки вийшло цеглинок?
– На які групи можна поділити ці слова? (Фрукти, овочі, дерева, трави).
– Скільки цеглинок буде у кожній групі?
– Назвіть екзотичний фрукт із вірша нашого. Назвіть згадані дерева, до якої групи вони належать?
– Як по-іншому названо зелений колір у вірші?( Смарагдовим)
– Чому його так називають?
– Утворіть по-різному назви зеленого кольору відповідно до згаданих назв рослин.
– Від яких слів не вдалося утворити колір? Чому?
Гра «Впіймай сині слова»
Синє все, що я малюю,
Синю фарбу не шкодую.
Синє небо світанкове,
Синє поле волошкове.
синє море не прозоре.
Синій льон і сині ночі,
Сині у матусі очі.
Запитання для гри
– Скільки вийшло цеглинок? Назвіть із вірша всі сині слова.
– Як по-різному можна назвати синій колір? (Небесний, волошковий, світанковий)
– Від яких слів не вдалося утворити колір? Чому?
– Від яких слів не вдалося утворити колір? Чому? Де ще є в природі жовтий колір?
Гра «Впіймай блакитні слова»
Я малюю, я малюю,
Блакитну фарбу не шкодую.
В небі пташечка літає,
Весною пролісок розквітає.
Річка стрічечкою в’ється,
Ось барвінок в нас плететься.
Я малюю,я малюю,
Блакитну фарбу не шкодую.
Запитання для гри
– Скільки вийшло цеглинок? Назвіть із вірша всі блакитні слова.
– Як по-різному можна назвати цей колір? (Небесний, барвінковий, світанковий)
– На які групи можна поділити ці слова? (Об’єкти живої і неживої природи)
– Від яких слів не вдалося утворити колір? Чому?
Гра «Впіймай червоні слова»
Я малюю, я малюю,
Червону фарбу не шкодую.
Зарум’янили всі личка,
Стиглі наші полунички.
Червоніє вишня в листі
І калина вже в намисті.
Я малюю, я малюю,
Червону фарбу не шкодую.
Запитання для гри
– Скільки вийшло цеглинок? Назвіть із вірша всі червоні слова.
– Як по-різному можна назвати цей колір? (Малиновий, вишневий, калиновий)
– На які групи можна поділити ці слова? (Дерева,кущі, трави)
– Від яких слів не вдалося утворити колір? Чому?
– Які в природі ще зустрічаються червоні слова?
Гра «Впіймай жовті слова»
Я малюю, я малюю,
Жовту фарбу не шкодую.
Сонечко вгорі сміється,
Золотом на землю ллється.
Стиглу грушку я пишу,
Аличу, лимон, айву.
На городі жовті дині,
Кукурудза у лушпинні.
Я малюю, я малюю,
Жовту фарбу не шкодую.
Запитання для гри
– Скільки вийшло цеглинок?
– На які групи можна поділити ці слова? (об’єкти живої і неживої природи)
– Скільки цеглинок буде у кожній групі?
– Назвіть екзотичні фрукти у вірші. Назвіть рослини, згадані у цьому вірші, які ростуть лише в нашій місцевості.
– Утворіть по-різному назви жовтого кольору відповідно до згаданих назв рослин. (Лимонний, кукурудзяний, сонячний, золотий)