Кольорові вірші. Ігри зі словом

Про матеріал
Дидактичний матеріал - авторські вірші, які можуть використовувати вчителі початкових класів на уроках української мови, на ранкових зустрічах для формування пізнавальної активності здобувачів освіти, розвитку образного мислення, збагачення активного словника, виховання любові до рідної мови, до навколишнього світу.
Перегляд файлу

Ігри зі словом

 «Впіймай кольорові  слова»

 

МЕТА: формувати образне мислення, уміння розпізнавати слова-назви предметів, використовуючи  цеглинки  відповідного  кольору, розвивати  навички зв’язного мовлення, вміння  зосереджуватися, бути уважним; швидко реагувати на запитання, збагачувати активний словник, виховувати почуття любові до рідної мови, до навколишнього світу.

 

Основні завдання: діти об’єднуються у групи, із цеглинок LEGO мають побудувати башту: стільки  слів певного кольору, стільки і цеглинок.

 

Я малюю, я малюю,

Фарби зовсім не шкодую.

Ось у мене апельсин

Помаранчевий один.

Домалюю ще й хурмину,

І оранжеву морквину,

Квітнуть в полі нагідки,

З чорнобривцями грядки,

Посаджу я абрикос,

Він оранжевий також.

 

Запитання для гри

– Скільки вийшло цеглинок?

– На які групи можна поділити ці слова? (Фрукти, овочі, квіти).

– Скільки цеглинок буде у кожній групі?

– Назвіть екзотичні фрукти. Назвіть фрукти, які ростуть лише в нашій місцевості, які згадані у цьому вірші.

– Яка із згаданих у вірші рослин буває не лише оранжевою?

– Утворіть  по-різному назви оранжевого кольору відповідно  до згаданих назв рослин.(Морквяний, оранжевий, помаранчевий, абрикосовий, апельсиновий)

– Від яких слів не вдалося утворити колір? Чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Впіймай зелені слова»

 

Я фарбую, я фарбую

Зелений колір не шкодую.

На городі капустина,

Ківі я несу в торбині.

Гострі списики в травички,

У Карпатах росте смерічка,

Хвойні в нас ліси з ялиці,

Із сосни її сестриці

Я фарбую, я фарбую,

Я фарбую, я фарбую

 І смарагду не шкодую.

 

Запитання для гри

– Скільки вийшло цеглинок?

– На які групи можна поділити ці слова? (Фрукти, овочі, дерева, трави).

– Скільки цеглинок буде у кожній групі?

– Назвіть екзотичний фрукт із вірша нашого. Назвіть згадані дерева, до якої групи вони належать?

– Як по-іншому названо зелений колір у вірші?( Смарагдовим)

– Чому його так називають?

– Утворіть  по-різному назви зеленого кольору відповідно до згаданих назв рослин.

– Від яких слів не вдалося утворити колір? Чому?

Гра «Впіймай сині слова»

 

Синє все, що я малюю,

Синю фарбу не шкодую.

Синє небо світанкове,

Синє поле волошкове.

синє море не прозоре.

Синій льон і сині ночі,

Сині у матусі очі.

 

Запитання для гри

  Скільки вийшло цеглинок? Назвіть із вірша всі сині слова.

– Як по-різному можна назвати синій колір? (Небесний, волошковий, світанковий)

– Від яких слів не вдалося утворити колір? Чому?

 

 

– Від яких слів не вдалося утворити колір? Чому? Де ще є в природі жовтий колір?

 

Гра «Впіймай блакитні слова»

Я малюю, я малюю,

Блакитну фарбу не шкодую.

В небі пташечка літає,

Весною пролісок розквітає.

Річка стрічечкою в’ється,

Ось барвінок в нас плететься.

Я малюю,я малюю,

Блакитну фарбу не шкодую.

 

Запитання для гри

 – Скільки вийшло цеглинок? Назвіть із вірша всі блакитні слова.

– Як по-різному можна назвати цей колір? (Небесний, барвінковий, світанковий)

– На які групи можна поділити ці слова? (Об’єкти живої і неживої природи)

– Від яких слів не вдалося утворити колір? Чому?

 

Гра «Впіймай червоні слова»

Я малюю, я малюю,

Червону  фарбу не шкодую.

Зарум’янили всі личка,

Стиглі наші полунички.

Червоніє вишня в листі

І калина вже в намисті.

Я малюю, я малюю,

Червону  фарбу не шкодую.

 

Запитання для гри

 – Скільки вийшло цеглинок? Назвіть із вірша всі червоні слова.

– Як по-різному можна назвати цей колір? (Малиновий, вишневий, калиновий)

– На які групи можна поділити ці слова? (Дерева,кущі, трави)

– Від яких слів не вдалося утворити колір? Чому?

– Які в природі ще зустрічаються червоні слова?

 

 

Гра «Впіймай жовті  слова»

Я малюю, я малюю,

Жовту фарбу не шкодую.

Сонечко вгорі сміється,

Золотом на землю ллється.

Стиглу грушку я пишу,

Аличу, лимон, айву.

На городі жовті дині,

Кукурудза у лушпинні.

Я малюю, я малюю,

Жовту фарбу не шкодую.

 

Запитання для гри

– Скільки вийшло цеглинок?

– На які групи можна поділити ці слова? (об’єкти живої і неживої природи)

– Скільки цеглинок буде у кожній групі?

– Назвіть екзотичні фрукти у вірші. Назвіть рослини, згадані у цьому вірші, які ростуть лише в нашій місцевості.

– Утворіть  по-різному назви жовтого кольору відповідно до згаданих назв рослин. (Лимонний, кукурудзяний, сонячний, золотий)

 

docx
Додано
5 грудня 2022
Переглядів
1035
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку