Психолого-педагогічний супровід — це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.
Команда психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Психолого-педагогічний супровід — це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.
Номер слайду 4
Психолого-педагогічний супровід включає в себе надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.
Номер слайду 5
Психолого-педагогічні послуги — це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладу освіти.
Номер слайду 6
Корекційно-розвиткові послуги — це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
Номер слайду 7
Команда супроводу дітей з ООП створюється наказом директора закладу освіти та підпорядковується директору закладу освіти.
Номер слайду 8
Склад учасників Команди супроводу
Номер слайду 9
Завдання Команди супроводу:розробка індивідуальної програми розвитку для кожної дитини з ООП; визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг; надання методичної підтримки педагогічним працівникам;консультативна робота з батьками;проведення інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти серед педагогічних працівників, батьків і дітей з метою недопущення порушення прав дитини, формування дружнього ставлення до дітей з ООП;захист прав осіб з ООП .
Номер слайду 10
Принципи діяльності Команди супроводу: Повага до особистості та опора на позитивні якості дитини з особливими освітніми потребами. Всебічне вивчення особистості дитини, організація ефективної допомоги і психолого-педагогічої підтримки, відстеження динаміки її розвитку з метою успішного навчання і подальшої соціальної адаптаціїКонфіденційність та дотримання етичних принципів учасниками Команди супроводу. Командний підхід — усі члени команди супроводу беруть участь у оцінці можливостей і потреб дитини та приймають колективне рішення про цілі, завдання, зміст навчання, застосування адаптацій, модифікацій навчального матеріалу та додаткових засобів підтримки. Активна співпраця з батьками дитини з ООП, залучення їх до участі в супроводі дитини в освітньому процесі та розробці ІПР
Номер слайду 11
Організація роботи Команди супроводу: Загальне керівництво Командою супроводу дітей з ООП покладається на заступника директора з навчально-виховної роботи відповідного рівня освіти, який несе відповідальність за виконання покладених на Команду завдань та розподіл обов’язків між його учасниками. Команда супроводу діє на основі річного плану роботи, затвердженого заступником директора з навчально-виховної роботи і погодженого з директором закладу освіти. Робота Команди супроводу здійснюється в межах основного робочого часу працівників. Однією з організаційних форм діяльності Команди супроводу є засідання її учасників, яке проводиться щоквартально відповідно до затвердженого плану. За потреби скликаються позачергові засідання. Головою засідання Команди супроводу є керівник закладу освіти або уповноважена ним особа із складу постійних учасників. Рішення засідання Команди супроводу оформляються у протоколі засідання, який веде відповідальний секретар і підписується головою, відповідальним секретарем та всіма учасниками засідання. Команда супроводу веде наступну документацію: річний план роботи Команди супроводу, протоколи засідань Команди супроводу, звіт про результати виконання ІПР дитини з ООП.
Номер слайду 12
Функції учасників Команди супроводу
Номер слайду 13
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Адміністрація закладу освіти(директор, заступник директора з навчально-виховної роботи )— організація роботи Команди супроводу;— формування складу Команди супроводу;— призначення відповідальної особи по координації розробки ІПР;— контроль виконання висновку ІРЦ;— залучення фахівців ІРЦ для надання психолого-педагогічних послуг дітям з ООП;— забезпечення розгляду ІПР педагогічною радою, а також затвердження наказом керівника;— оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР;— залучення батьків (законних представників) до розробки ІПР;— моніторинг виконання ІПР;— контроль за виконанням завдань Команди супроводу.
Номер слайду 14
Практичний психолог— психологічний супровід дитини з ООП;— надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;— проведення консультацій з батьками дитини з ООП;— сприяння формуванню психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі з дитиною з ООП;—підготовка звіту про результати надання психологічних послуг дитині із зазначення динаміки її розвитку.
Номер слайду 15
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Соціальний педагог— соціально-педагогічний патронаж здобувачів освіти і їх батьків (законних представників);— виявлення соціальних питань, які потребують негайного вирішення, при потребі, направлення до відповідних фахівців з метою надання допомоги;— вивчення соціальних умов розвитку дітей з ООП;— планування і реалізація завдань соціалізації здобувачів освіти, адаптації їх у новому колективі і соціальному середовищі;— проведення індивідуальної роботи з дітьми з ООП, залучення їх до роботи в гуртках, секціях та інших об’єднаннях;— надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі.
Номер слайду 16
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Вчитель початкових класів/ класний керівник— забезпечення освітнього (виховного) процесу дитини з ООП;— виконання ролі координатора в процесі розробки ІПР та у визначенні кінцевих цілей навчання;— інформування учасників Команди супроводу про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини, її сильні сторони та потреби, про результати виконання дитиною навчальної програми;— надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо технологій, що показали ефективність в освітньому процесі;— контроль за наданням психолого-педагогічних послуг дитині з ООП згідно з ІПР;— підготовка індивідуального навчального плану та/(або)індивідуальної навчальної програми;— визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР, на початку кожного півріччя.
Номер слайду 17
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Вчителі предметів— забезпечення освітнього (виховного) процесу дитини з ООП;— інформування учасників Команди супроводу про результати досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР за відповідним предметом навчання;— розробка індивідуального навчального плану та індивідуальної навчальної програми, адаптація навчального матеріалу відповідно до потенційних можливостей дитини з ООП;— створення належної моральної атмосфери взаємин в класі;— консультування батьків (законних представників) про стан засвоєння освітньої програми дитиною з ООП.
Номер слайду 18
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA} Асистент вчителя— допомога в організації освітнього (виховного) процесу дитини з ООП;— участь у розробці ІПР;— участь у підготовці індивідуального навчального плану та/(або) індивідуальної навчальної програми;— адаптація навчальних матеріалів з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини з особливими освітніми потребами;— спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб;— здійснення психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП;— оцінка спільно з вчителем/вихователем рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;— підготовка інформації для учасників засідання ППК за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;— консультативна допомога батькам (законним представникам), педагогічним працівникам.
Номер слайду 19
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Медична сестра— інформування учасників Команди супроводу про стан здоров’я дитини та її психофізичні особливості;— за необхідністю збір додаткової інформації від батьків, осіб, які їх замінюють, закладу охорони здоров’я стосовно стану здоров’я дитини.
Номер слайду 20
{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Вчителі—дефектологи (вчитель-логопед, сурдопедагог, тифлопедагог, олігофренопедагог), вчитель лікувальної фізкультури, фахівці ІРЦ— надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП, згідно з ІПР;— оцінка розвитку дитини згідно кваліфікації з метою вивчення її потенційних можливостей та потреб;— надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо технології для досягнення кінцевих цілей навчання, визначених в ІПР;— підготовка звіту про результати надання корекційно-розвиткових послуг дитині з зазначенням динаміки її розвитку, згідно з ІПР.