Комбіноване заняття для дітей з особливими освітніми потребами

Про матеріал
Даний матеріал розроблений для дітей з особливими освітніми потребами з метою їх подольшої адаптації у соціумі та інтеграції у навчальні заклади.
Перегляд файлу

Тема заняття: Кольори веселки

 

Мета:

Навчальна: закріпити з дітьми назви кольорів;

Розвиваюча: продовжувати формувати розуміння й особливості вживання узагальнюючого поняття колір;  розвивати допитливість, уважність;

Виховна: виховувати організованість у грі.

Тип заняття: комбіноване.

 

Хід заняття

 

Організаційний момент

 

У Веселки-веселинки

Запитала Васелинка:

- Ой райдуго-семицвітко

Чарівна небесна квітко,

Звідки силу ти черпаєш?

Де ти кольори збираєш?

 

Повідомлення теми та мети заняття

 

- Діти, до нас сьогодні завітав Олівець- Малювець. Олівець уміє дуже гарно малювати. Його навчила Матуся-Веселка. У нього є багато братів олівчиків і сестричок- фарб. Вони всі малюють різними кольорами. Коли ж зберуться разом, то схожі на свою матусю. Ось послухайте, як Олівець- Малювець розповідає про свою маму-Веселку:

    

Вийшла звідкись гарна жінка

На ній стрічка- семицвітка;

А де з річки воду брала,

Та коромисло зламала.

(Вчитель виставляє малюнок, де зображена Веселка.)

- Діти, вам подобається Веселка? (Так). А чим? (Вона гарна, яскрава, різнокольорова)

- Давайте згадаємо, які кольори ми з вами уже знаємо, а для цього переглянемо відео. (Перегляд відеоролика)

- Олівцеві приємно, що ви так багато знаєте про його матусю. Вона дійсно різнокольорова. Але ви вже, напевно, помітили, що він прийшов на сам? Ось ці різнокольорові кульки передала нам Красуня-Весна. На них є завдання виконавши які ми отримаєми від неї подарунок. А ось і перше. зараз ми з вами будемо відгадувати загадки. Слухайте уважно:

 

Колір цей яскравий дуже,

Колір серця, колір ружі,

Колір яблук у саду,

Колір маку на луку,

( Червоний)

 

Колір цей усім знайомий!

Він у соняхах в короні,

Він у сонця в промінцях,

І в ромашках всередині.

(Жовтий)

 

Ти зустрінеш його в травці,

Він у парку є на лавці,

В недостиглих фруктах є,

Смак картоплі він псує.

(Зелений)

 

Сніг, сметана й молоко,

В синім небі хмари?

(Білий)

 

Скаже кожен хлопчик зрячий,

Що цей колір є дівчачий. (Рожевий)

 

Він є в гронах винограду,

І у півниках із саду.

Є у сливах і в цибулі,

В незабудках, що поснули.

(Синій)

 

Він в барвінковім вінку,

У пелюстках із бузку,

У лавандових квітках,

В баклажанах і фіалках.

(Фіолетовий)

 

- Молодці, діти!

 

Фізкультхвилинка

 « Малювали ми трудились»

Малювали ми, трудились,

Наші пальчики стомились

Підскачіть же, пальчики,

Як сонячні зайчики.

Стриб-скок, стриб-скок,

Прискакали на лужок.

Вітер травичку гойдає,

Вліво – вправо нагинає.

Ви не бійтесь вітру, зайчики,

Веселіться,пострибайчики!

 

   - Поки ми відпочивали, веселка стала коромислом над лугом і розцвіли різнокольорові квіточки. Давайте спіймаємо метеликів і посадимо їх  кожного на свою квіточку.

Дидактична гра "Посади метелика на квітку"

 

   - Дітки, а Олівець- Малювець приніс іще щось. Послухайте і скажіть, що це?

У коробці спочивають

Спритні хлобці-молодці,

Убрання барвисте мають

І загострені кінці.

На папері слад лишають,

А зовуться … (Олівці)

 

- Так, а якого вони кольору? (Різнокольорові)

 

Дидактична гра "Однакові та різні"

 

- Для виконання даного завдання нам і знадобляться різнокольорові олівці, а також картки із різними зображеннями. (Діти отримують картки із зображенням тварин, рослин, овочів та фруктів)

- Наше сьогоднішнє заняття підходить до завершення. Але я хочу запропонувати вам ще одне цікаве завдання, яке визначить, хто з вас був уважним і гарно слухав.

 

Дидактична гра «Веселкова лічилка»

В лузі дощик із квіток
кольоровий сплів вінок.
У долину, аж до річки,
простяглись барвисті стрічки.
Ось червона, перша стрічка, —
колір стиглої сунички.
Друга — наче мандаринки,
що оранжеві в них спинки.
Третя — жовта, наче сонце
зазирає у віконце.
А четверта — то зелена,
як листок берізки, клена.
П’ять — блакитна, барвінкова,
наче квіточка святкова.
Шоста — синя, як ті сливи,
що дощі вмивали й зливи.
Сьома — вкрили ліс та балки
фіолетові фіалки.

Із семи стрічок веселих
утворилася  веселка,
і щоб знати кольори,
ти лічилку повтори.

 

Підсумок заняття

 

  • Діти, чи цікаво вам було на сьогоднішньому занятті? Чи дізналися ви щось нове? Що найбільше вам сподобалося?

 

 

http://dnz28yuvileyniy.sumy.ua/wp-content/uploads/2017/02/obraz-08.jpg

 

 

 

 

 

 

Мета:

вчити дітей класифікувати різні об’єкти за кольором, доповнювати задані рядки;

закріпити знання кольорів  (зелений, жовтий, червоний, синій, коричневий, сірий).

Завдання для дитини

Назви по черзі все, що ти бачиш у верхньому рядку (зліва направо). Листок, коник, огірок, яблуко та гусінь – всі вони різні за кольором чи однакові? Назви колір.

Яку з чорно-білих картинок потрібно розфарбувати у такий колір? (Жабку).

Назви все, що ти бачиш червоним. Жовтим. Коричневим.

Добери картинку для кожного кольорового рядка.

Подивись уважно та скажи, що може змінити свій колір? (Листок, яблуко…).

 


Тема «Кольори осені».

Завдання: розвивати естетичне сприйняття дітьми кольорів осені, бажання передавати їх у малюнку; навчити    дітей    утворювати    оранжевий    колір шляхом накладання жовтої фарби на червону; закріпити кольори:  червоний,  жовтий,  зелений, коричневий, оранжевий. Удосконалювати     вміння     малювати     пензлем, зафарбовувати площину листка всім ворсом. Розвивати естетичний смак; виховувати любов до природи та малювання.

Матеріал: гуашева фарба жовтого і червоного кольору, пензлі, ганчірки, плівка червона та жовта, лялька-Осінь, пензлі «чарівники», паперові форми листочків білого кольору.

Попередня робота: спостереження в природі, розгляд художніх картин про осінь, вивчення віршів про осінь, листопад.

Хід заняття

Вихователь. Діти, до нас на заняття завітала гостя, а хто вона, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку:

Я у літечка сестричка

У калиновім намисті

А спідничка в мене з листя

Різноколірна барвиста.

Вихователь. Відгадали, хто це? Так, звичайно, ця гостя – Осінь. Бо надворі у нас яка пора року? Що ви можете розповісти про  осінь, яка вона? (Тепла, сонячна, барвиста, золота, різнокольорова дощова, похмура, лагідна, щедра, багата, чарівна…). Дуже гарні слова ви сказали про осінь, я теж скажу:

Осінь мрійна, осінь мила,

Все багрянцем притрусила,

І сама в барвистім листі

Ще й в калиновім намисті.

Осінь. Я дуже хотіла принести вам, милі діти, такі гарні барвисті листочки, але мій помічник Чарівний Пензлик кудись зник і я не змогла їх розфарбувати, тому принесла листочки білі. Ви не бачили мого помічника?

Вихователь. Не журися, осінь, твій помічник уже давно тут і готовий тобі допомогти. Подивіться, діти, який гарний у нас «Червоний пан» – це чарівний Пензлик.

У садок приїхав пан

В нього червоний є жупан.

Червоні чоботи і шапка

Та до того ж і краватка.

Із собою фарби має

Залюбки усім допомагає.

Червоний Пензлик. Так, зараз я вмокнусь у свою улюблену червону фарбу і швиденько зафарбую листочок, ось так, акуратно, зверху-вниз, зверху-вниз. Ну от і все готово!

Вихователь. Ні, не готово, бо у дітей теж є листочки, які потрібно зафарбувати.

Червоний Пензлик. У дітей є мої маленькі братики пензлі, які їм допоможуть.

(Діти беруть свої пензлі і самостійно зафарбовують листочки; вихователь нагадує їм, щоб зайву фарбу знімали об край посудини, вели ворс зверху-вниз, зліва-направо).

Вихователь. Розфарбовані листочки виглядають, наче квіточки. Як ви думаєте, діти, чому пензля назвали «Червоним паном»?  Що можна зафарбувати в червоний колір? (Яблука, помідори, квіти, перець, листочки). Які улюблені фарби у осені? Зелений? (Груша, яблуко, листя, огірок, помідор, трава…). Жовтий? (Диня, квіти, сонечко, помідор, яблуко, лимон, перець, листочки…). Коричневий? (Картопля, каштан, земля, жолудь, дерева…). Оранжевий? (Квіти, апельсин, мандарин, сонечко, листочки…).

Осінь. Так, це мої улюблені кольори, але найбільше я люблю оранжеву фарбу. І я б дуже хотіла, щоб листочки, які я вам принесла, були оранжевого кольору. Вихователь. Діти, але ж у нас немає оранжевого кольору! Ой, я забула, я вам принесла ще один подарунок. Подивіться у мене є плівка жовтого та червоного кольору. Якщо жовту плівку накласти на червону, то який колір утвориться? Так,   якщо   змішати  червону  та  жовту  фарбу, то можна утворити оранжеву. А чи хотіли б ви діти, стати чарівниками?

(З’являється пензель з жовтою краваткою).

Жовтий Пензлик. Чекайте! Чекайте я теж чарівник і вмію чарувати!

Подивіться який пан,

В мене жовтий є жупан,

Жовті чоботи і шапка,

А до того ж і краватка.

Жовту фарбу завжди маю.

Нею все я прикрашаю.

Жовтий Пензлик. Ось вмокнусь у жовту фарбу і перефарбую червоний листочок у жовтий, зверху-вниз, зверху-вниз. Ой, та це ж не жовтий листочок! А який?

Вихователь. Так, листочок став оранжевим. Ось така наша осінь чарівниця.

Давайте ми теж всі покриємо свої червоні листочки жовтим кольором і подивимось, чи стануть наші листочки теж оранжевими.

В кінці заняття діти читають вірші про осінні листочки.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Малетич Олена Валерівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Інкл
Додано
23 березня 2021
Переглядів
500
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку