Урок соціально-побутового орієнтування "Особиста гігієна. Догляд за волоссям"

Про матеріал
Розказати про догляд за волоссям, про використовування традиційних та народних способів по догляду за волоссям; розвивати звичку доглядати за волоссям, щоб бути привабливими; формувати вміння застосовувати в грі отримані раніше знання про навколишнє життя; формувати уявлення про збереження та зміцнення здоров’ я шляхом засвоєння правил особистої гігієни; збагачувати словниковий запас назвами засобів особистої гігієни; активне включення в процес пізнання збережених аналізаторів; розвивати спостережливість, аналіз, порівняння, узагальнення, пізнавальну активність; розвивати дрібну моторику, координацію та точність рухів засобами загальнорозвивальних вправ в процесі виконання практичних дій; виховувати потребу у чистоті, розвивати впевненость в своїх силах.
Перегляд файлу

Соціально – побутове орієнтування

Тема: Догляд за волоссям. Розчісування волосся.
Мета:  Розказати про догляд за волоссям, про використовування традиційних та народних способів по догляду за волоссям; розвивати звичку доглядати за волоссям, щоб бути привабливими; формувати вміння застосовувати в грі отримані раніше знання про навколишнє життя; формувати уявлення про збереження та зміцнення здоров’ я шляхом засвоєння правил особистої гігієни; збагачувати словниковий запас назвами засобів особистої гігієни; активне включення в процес пізнання збережених аналізаторів; розвивати спостережливість, аналіз, порівняння, узагальнення, пізнавальну активність; розвивати дрібну моторику, координацію та точність рухів засобами загальнорозвивальних вправ в процесі виконання практичних дій; виховувати потребу у чистоті, розвивати впевненость в своїх силах.
 

     Хід уроку
I . Організація  класу

Хвилинка  емоційного  настрою

 — Я  всміхаюсь  сонечку:

 — Здрастуй,  золоте!

Я  всміхаюсь  квіточці —    

Хай  вона  росте!

Я  всміхаюсь  дощику:

— Лийся,   мов  з  відра!

Друзям  усміхаюся — 

Зичу  вам добра!

 

ІІ.  Повідомлення  теми,  мети  і  завдань  уроку

Відгадування загадки

  • Не сіють, не саджають,                                                    СЛАЙД 1
    А самі виростають.

                  (Волосся)

  • Сьогодні ви дізнаєтесь про те, як потрібно доглядати за волоссям. Дізнаєтесь, які існують засоби догляду за волоссям.     СЛАЙД 2

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда
           У людини на головi росте вiд 50 до 140 тисяч волосин. З них щодня випадає вiд 30 до 100 штук. Та кiлькiсть волосин не зменшується, бо на місцi тих, що випали, виростають новi. Кожна волосина росте з волосяного мішечка i змащується жиром, який витiкає з нього. Завдяки цьому волосся м’яке, еластичне, має гарний блиск. Та з часом ця привабливiсть втрачається. Це вiдбувається тому, що до жиру прилипає пил, бруд. А в брудi, як вiдомо, розмножуються збудники рiзних хвороб. Тому голову потрiбно щотижня мити, а хлопчикам до того ж раз у 3—4 тижнi ще й пiдстригатись. Дiвчаткам для кращого росту волосся та охайного вигляду його кiнцi перiодично пiдрiзають.
           Для миття голови використовують м’яку воду. Її температура має бути 38—40° С. Коли миють голову, не треба прикладати великих зусиль, бо це призводить до пошкодження волосся. Пiсля миття волосся злегка витирають рушником. Не варто користуватись феном, бо вiн пересушує волосся, робить його ламким.

  • Скажіть, а чим потрібно мити волосся? (шампунь, мило)     СЛАЙД 3
  • Як розчисують волосся? (варіанти відповідей дітей)
  • Розчiсують волосся обережно з кiнцiв, щоб не пошкодити його. Це сприяє кращому росту волосся, робить людину привабливiшою. Причому не прийнято розчiсуватись чужим гребiнцем. З гiгiєнічних міркувань кожен повинен мати свiй iндивiдуальний гребiнець.

 

2. Складання правил догляду за волоссям                                  СЛАЙД 4

1. Мийте голову тоді, коли волосся стає жирним.

2. Довге волосся розчісуйте, починаючи з кінчиків, а коротке – від шкіри.

3. Розчісуйте плавно, не смикаючи.

4. Потрібно мати свій індивідуальний гребінець.

 

3.Народні засоби догляду за волоссям

          Найкращим милом для миття голови є «Дитяче». Якщо шкiра не переносить мила, починає злущуватись, то його можна замiнити яєчним бiлком.  Є, правда, ще й iнший народний засiб — миття голови кислим молоком. Для цього береться злегка пiдiгрiте до 35—36° С обезжирене кисле молоко i наноситься на волосся. Голова на 25—30 хвилин обгортається клейонкою або полiетиленовою торбинкою, а зверху — шерстяною хусткою або одягається в’язана шапка. Пiсля цього молоко змивається теплою водою.

Народні поради по догляду за волоссям
1. Щоб волосся добре росло, раз на тиждень потрiбно пiдрiзати його (5—7 мм).
2. Щоб волосся було гарним, блискучим, щовечора його слiд розпускати i 5—7 хвилин розчiсувати на свiжому повiтрi при невеликому вiтрi.
3. При розчiсуваннi зняте з гребiнця волосся не можна викидати. Його слiд спалити. Здавна вважали, що коли викинуте волосся птахи вплетуть в гнiзда, то болiтиме голова.

ІV. Закріплення нового матеріалу

  1. Загадки

Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує.(Перукар)

Ріжемо усе, що треба:

Ми поріжемо для тебе

І тканину, і папір.

Як не віриш — перевір. (Ножиці)

 

В нього зубчики рівненькі:
Є густі, а є ріденькі.
Гладить, наче промінець
Нам волосся…  (Гребінець)

                                       Фізкультхвилинка                             СЛАЙД 5

  1. Гра «Чарівний мішечок»(з відключенням зорового аналізатора)

        Діти знаходять у мішечку предмет, не виймаючи, обстежують за допомогою рук, називають його.

 ( В мішечку: гребінець, щітка для волосся, мило, пляшечка з шампунем, дитячий фен, люстерко, шпильки для волосся)

 

V. Узагальнення вивченого матеріалу

  1. Ситуативне моделювання. Гра «Перукарня»               СЛАЙД 6

Мета:

розширювати у дітей уявлення про працю працівників перукарні; формування вміння застосовувати в грі отримані раніше знання про навколишнє життя.

Завдання:

1. Збагачувати знання дітей про людей професії перукар.
2. Виховувати повагу, розвивати інтерес до праці перукаря.
3. Формувати дружні взаємини дітей у грі.
4. Закріплювати знання про правила поведінки в громадських місцях.
5. Активізувати словник: «перукар», «майстер», «ножиці», «гребінець», «зачіска», «фен», «стрижка», «стриже», «чубчик», «пінка, лак для укладання», «бігуді».

Матеріал:

дзеркало, стілець, фартух для майстра-перукаря, накидка для клієнта, фен, гребінець, ножиці іграшкові, бігуді, шпильки і затиски, журнали зі стрижками, використані флакони від лаку, шампуні, пінки, бальзаму, резиночки для волосся, іграшкова машинка для стрижки волосся.

  1. Перегляд уривка мультфільма «Рампунцель»

 

Гімнастика для очей (для зняття зорового навантаження)

 

  1. Розфарбовування картинок із мультфільма

 

VІ. Підсумок уроку
- Як потрiбно доглядати за волоссям?
- Яку воду використовують для миття голови? До якої температури її нагрiвають?
-  Яким милом краще користуватись при миттi голови?
-  В яких випадках миють голову яєчним бiлком чи кислим молоком?
-  Чому пiд час миття голови, висушування та розчiсування волосся не потрiбно прикладати великих зусиль?
- Для чого потрiбно розчiсувати волосся?                          СЛАЙД 7

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Інкл
Додано
24 березня 2021
Переглядів
1045
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку