Комбіноване заняття з розвитку мовлення на морально – етичну тему
«Подорож в країну казок» для дітей старшої групи
Програмовий зміст: Уточнити й узагальнити уявлення дітей про дружбу і товаришування, чемність, чесність і правдивість. Дати дітям уявлення про товариша, підкреслити основні риси, характерні для друга. Уміти правильно оцінювати поведінку героїв різних казок, товаришів, свою власну, поступитися власними бажаннями заради друга.
Виховувати дружбу і товаришування, дружні взаємовідносини. Формувати у дітей вміння цінити добро, справедливість, щирість, як основу дружби і товаришування.
Матеріал: 5 смужок – доріжок трапу, 7 конвертів із завданням, телевізор, шнурки, бубонець.
Дидактична гра «Я почну, а ти продовж», дидактична гра «Компліменти», дидактична гра «Хвостики», вірші, мирилки, прислівʹя, приказки.
Хід заняття.
-
Діти,а чи всі ви любите казки?
-
Так.
-
А чи не хотіли б ви здійснити подорож до країни казок?
-
Так.
-
Так,як в казках трапляється і добро і зло, і казкові герої проходять великі випробовування. Чи готові ви до цього?
-
Чи не боїтеся ви до важких випробовувань?
-
Так, мої дорогі я у вас не сумнівалась.
Казок чимало є на світі
І веселих і сумних
Хіба зможете прожити ви без них?
- А так,як ця країна знаходиться далеко то пішки ми не дійдемо.
Я пропоную вам вирушити в подорож на кораблі. І для того, щоб потрапити на нього і не замочити ніжки, ми пройдемо по доріжці, яка називається – трапом. Але, щоб по ній пройти потрібно виконати таке завдання. Де я почну, а ви повинні будете закінчити речення.
-
1. Зеленіє старий пень, коли почує: «/Добрий день!»
-
2. Розтане навіть льодова глиба від слова теплого «Вибач!»
-
3. Якщо їсти ми не в силі – скажемо мамі ми «Спасибі!»
-
4. З обличчя зникне сумна маска від слова теплого «Будь – ласка!»
-
5. Зімкне швидко дитя очі почувши від мами: «Спокійної ночі!»
-
Вірно, діти. Молодці! Ось і піднялись ми по трапу і потрапили на корабель. Швиденько займаємо місця і влаштовуємося зручненько. Давайте тихенько сядемо і будемо вирушати в подорож.
Звучить фонограма «Пісенька Вінніпуха»
-
Ой, чи мені це почулося, але мені здається, що хтось співає.
-
Дітки, а хто це її співає? (Вінніпух)
-
Чути, ми його чуємо, а ось побачити його не можемо, так як, він живе в лісі. А щоб нам його побачити, треба сказати лагідні слова про Ведмедика. (веселий, хороший, добрий, красивий, лагідний, чарівний, могутній, сильний, винахідливий)
-
А ось і будиночок Вінніпуха! Подивіться, який він красивий! Ось ми й потрапили до хатинки Вінніпуха. Але що це, діти? Тут якась записка: «Пішов на День народження до товариша»
-
Діти, а кого ми називаємо другом? (друг ділиться з тобою, грається, ділиться іграшками.) Справжній друг ніколи не залишить в біді.
-
Що повинен робити друг?
-
Про кого говорять : «Він хороший друг?» «Він поганий друг»
-
Віка, а хто в тебе друг?
-
В нас Рома знає дуже хороший віршик про дружбу:
Дружба віддана не зламається,
Не розклеється від дощу і хуг.
Друг в біді не лишить,
Щирим словом втішить,-
От такий він незрадливий, справжній друг!
Ми посваримось, і помиримось
«Нерозлийвода» - кажуть всі навкруг.
Вдень чи ніч погожу
Друг мені поможе –
От такий він незрадливий, справжній друг!
-
Діти, а хто друг у Вінніпуха? (Пʹятачок, Ослик Іа)
-
Давайте і ми підемо на День народження до Ослика. І привітаємо його з Днем народження. (Так!)
-
А який же ми подарунок подаруємо (кульку, горщик з медом)
-
Діти, а які подарунки ви любите отримувати?
-
Але знєте, як приємно дарувати щось таке, від чого засяє обличчя іменинника? Хочете спробувати?
-
Ви так мені багато запропонували, що я розгубилася?
-
Хто ж нам зможе допомогти?
-
Ой, а я знаю хто нам допоможе!
-
Давайте підемо до тітоньки Сови. Вона дуже багато років живе на світі і дуже мудра і до неї всі звертаються за допомогою.
Добрий день пані Сова!
Мудра в тебе голова,
Ми прийшли тебе прохати-
Допомогу нам надати!
-
Діти, а що робить Сова вдень, а що вночі (спить)
-
Діти я зовсім забула, що Сова спить. І щоб вона прокинулась треба до неї звернутися добрими та ввічливими словами
-
Першою звернуся я : цариця мудрості наша дорога, люба, поміркована, красуня. Шановна тітонько Сова, ми до тебе прийшли за порадою, що нам подарувати Осликові Іа.
-
Сова: з вашим другом трапилась біда, а допомогти ви зможете прочитавши слово.
(Вихователь виставляє слово «Хвіст»)
-
Діти, а тепер прочитайте це слово (Так вірно)
-
Напевно Віслюк загубив свого хвостика у лісі. Давайте підемо і пошукаємо.
-
Гра зі шнурівками
-
Із шнурівок діти викладають сердечка.
-
Діти складають шнурівки біля Віслюка. Сова просинається і просить тепер нашої допомоги. Так , як вона дуже стара, то вона забула всі мудрі поради.
-
Гра з мʹячиком «Продовж прислівʹя»
-
«Якщо чемно попросиш – … (завжди дадуть) »
-
«Добре слово… (краще цукру та меду)»
-
«Навіть, одне приємне слово… (наче сад цвіте)»
-
«Добре слово… (і сніг розтопить)»
-
«Щоб життя добре мати треба … (добре працювати)»
-
«Не стане ластівка … (у злих людей гніздо вити)»
-
«Нових друзів наживай, …(а старих не забувай)»
-
«Нічого так дорого не ціниться, .. (як ввічливість)»
-
Молодці діти, ви добре справились із цим завданням.
-
Наступна наша зупинка «чарівний світ казок». А щоб туди потрапити потрібно сказати такі слова :
Ми в чарівний ліс підемо, казку в лісі ми знайдемо.
Кругом себе покрутись, казко до нас повернись.
Казко – де ти нам зʹявись!
-
Ми з вами потрапили в країну казок і їх дуже багато. Завдання знаходяться у скриньках.
-
«Вигнав дід козу із хати - та пішла вона блукати, в зайця хатку відібрала, всі козу ту виганяли… рак козуню ущипнув – зайцю хатку повернув. (Коза - дереза)»
-
«Ішов дід лісом. І згубив рукавичку…(казка «Рукавичка»)»
-
«Я по засіку метений, я на яйцях печений … (Колобок)»
-
Діти, в яких казках ідеться мова про зайчиків .(відповіді дітей)
-
А які улюблені казкові герої у вас? (відповіді дітей)
-
Виставка малюнків дитячих робіт «В гостях у казки»
Заєць зустрічі чекав,
Лагідні слова свої шукав ,
І шепоче без упину –
Ти прекрасна, як морквина !
-
Діти, чи доречний комплімент зробив заєць зайчисі? (відповіді дітей)
Дидактична гра «Комплімент»
-
А ось і зупинка «Телебачення».
-
Діти, а де ви можете побачити казкових героїв? (по телевізору)
-
Так, як ми знаходимось в чарівному місці, ми теж можемо перетворитися на дикторів (диктор виступає по телевізору)
Діти підходять до умовного- виготовленого телевізора і розказують вірші про дружбу
-
Так, як ви перетворились на справжніх артистів і вмієте не лише вірші розповідати, а як справжні артисти співати.
Пісня «Справжній друг».
-
Діти, ви молодці, вірно виконали всі завдання. І подивіться, як стало світло та сонячно в нашій кімнаті.