Комбіноване заняття з розвитку мовлення на морально – етичну тему «Подорож в країну казок»

Про матеріал

Уточнити й узагальнити уявлення дітей про дружбу і товаришування, чемність, чесність і правдивість. Дати дітям уявлення про товариша, підкреслити основні риси, характерні для друга. Уміти правильно оцінювати поведінку героїв різних казок, товаришів, свою власну, поступитися власними бажаннями заради друга.

Виховувати дружбу і товаришування, дружні взаємовідносини. Формувати у дітей вміння цінити добро, справедливість, щирість, як основу дружби і товаришування.

Перегляд файлу

Комбіноване  заняття  з  розвитку мовлення на морально – етичну тему

«Подорож в країну казок»  для дітей  старшої  групи

 

Програмовий зміст: Уточнити й узагальнити  уявлення дітей про дружбу і товаришування, чемність, чесність і правдивість. Дати дітям уявлення про товариша, підкреслити основні риси, характерні для друга. Уміти правильно оцінювати поведінку героїв різних казок, товаришів, свою власну, поступитися власними бажаннями заради друга.                                                           

        Виховувати дружбу і товаришування, дружні взаємовідносини. Формувати у дітей вміння цінити добро, справедливість, щирість, як основу дружби і товаришування.

 Матеріал:  5 смужок – доріжок трапу, 7 конвертів із завданням, телевізор, шнурки, бубонець.

Дидактична гра «Я почну, а ти продовж», дидактична гра «Компліменти», дидактична гра «Хвостики», вірші, мирилки, прислівʹя, приказки.

 

             Хід заняття.

  • Діти,а чи всі ви любите казки?
  • Так.
  • А чи не хотіли б ви здійснити подорож до країни казок?
  • Так.
  • Так,як в казках трапляється і добро і зло, і казкові герої проходять великі випробовування. Чи готові ви до цього?
  • Чи не боїтеся ви до важких випробовувань?
  • Так, мої дорогі я у вас не сумнівалась.

 

  Казок чимало є на світі

   І веселих і сумних

   Хіба зможете прожити ви без них?

    - А так,як ця країна знаходиться далеко то пішки ми не дійдемо. 

Я пропоную вам вирушити в подорож  на кораблі.  І для того, щоб потрапити на нього і не замочити ніжки, ми пройдемо по доріжці, яка називається – трапом. Але, щоб по ній пройти потрібно виконати  таке завдання. Де я почну, а ви повинні будете закінчити речення.

 

  • 1. Зеленіє старий пень, коли почує: «/Добрий день!»
  • 2. Розтане навіть льодова глиба від слова теплого «Вибач!»
  • 3. Якщо їсти ми не в силі – скажемо мамі ми «Спасибі!»
  • 4. З обличчя зникне сумна маска від слова теплого «Будь – ласка!»
  • 5. Зімкне швидко дитя очі почувши від мами: «Спокійної ночі!»
  • Вірно, діти. Молодці! Ось і піднялись ми по трапу і потрапили на корабель. Швиденько займаємо місця і влаштовуємося зручненько. Давайте тихенько сядемо і будемо вирушати в подорож.

Звучить фонограма «Пісенька Вінніпуха»

  • Ой, чи мені це почулося, але мені здається, що хтось співає.
  • Дітки, а хто це її співає?  (Вінніпух)
  • Чути, ми його чуємо, а ось побачити його не можемо, так як, він живе в лісі. А щоб нам його побачити, треба сказати лагідні слова про Ведмедика. (веселий, хороший, добрий, красивий, лагідний, чарівний, могутній, сильний, винахідливий)
  • А ось і будиночок Вінніпуха! Подивіться, який він красивий! Ось ми й потрапили до хатинки Вінніпуха. Але що це, діти? Тут якась записка: «Пішов на День народження до товариша»
  • Діти, а кого ми називаємо другом? (друг ділиться з тобою, грається, ділиться іграшками.)  Справжній друг ніколи не залишить в біді.
  • Що повинен робити друг?
  • Про кого говорять : «Він хороший друг?» «Він поганий друг»
  • Віка, а хто в тебе друг?
  • В нас Рома знає дуже хороший віршик про дружбу:

 

Дружба віддана не зламається,

Не розклеється від дощу і хуг.

Друг в біді не лишить,

Щирим словом втішить,-

От такий він незрадливий, справжній друг!

Ми посваримось, і помиримось

«Нерозлийвода» - кажуть всі навкруг.

Вдень чи ніч погожу

Друг мені поможе –

От такий він незрадливий, справжній друг!

 

  • Діти, а хто друг у Вінніпуха? (Пʹятачок, Ослик  Іа)
  • Давайте і ми підемо на День народження до Ослика. І привітаємо його з Днем народження. (Так!)
  • А який же ми подарунок подаруємо (кульку, горщик з медом)
  • Діти, а які подарунки ви любите отримувати?
  • Але знєте, як приємно дарувати щось таке, від чого засяє обличчя іменинника? Хочете спробувати?
  • Ви так мені багато запропонували, що я розгубилася?
  • Хто ж нам зможе допомогти?
  • Ой, а я знаю хто нам допоможе!
  •  Давайте підемо до тітоньки Сови. Вона дуже багато років живе на світі і дуже мудра і до неї всі звертаються за допомогою.

 

Добрий день  пані Сова!

Мудра в тебе голова,

Ми прийшли тебе прохати-

Допомогу нам надати!

 

  • Діти, а що робить Сова вдень, а що вночі  (спить)
  • Діти я зовсім забула, що Сова спить. І щоб вона прокинулась  треба до неї звернутися добрими та ввічливими словами
  • Першою звернуся я : цариця мудрості наша дорога, люба, поміркована, красуня. Шановна  тітонько Сова, ми до тебе прийшли за порадою, що нам подарувати Осликові Іа.
  • Сова: з вашим другом трапилась біда, а допомогти ви зможете прочитавши слово.

(Вихователь виставляє слово «Хвіст»)

  • Діти, а тепер прочитайте  це слово (Так вірно)
  • Напевно Віслюк загубив свого хвостика у лісі. Давайте підемо і пошукаємо.
  • Гра  зі шнурівками
  • Із шнурівок діти викладають сердечка.
  • Діти складають шнурівки біля Віслюка. Сова просинається і просить тепер нашої допомоги. Так , як вона дуже стара, то вона забула всі мудрі поради.
  • Гра з мʹячиком «Продовж прислівʹя»
  • «Якщо чемно попросиш – … (завжди дадуть) »
  • «Добре слово… (краще  цукру та меду)»
  • «Навіть, одне приємне слово… (наче сад цвіте)»
  • «Добре слово… (і сніг розтопить)»
  • «Щоб життя добре мати  треба … (добре працювати)»
  • «Не стане ластівка … (у злих людей гніздо вити)»
  • «Нових друзів наживай, …(а старих не забувай)»
  • «Нічого так дорого не ціниться, .. (як ввічливість)»
  • Молодці діти, ви добре справились із цим завданням.
  • Наступна наша зупинка «чарівний світ казок».  А щоб туди потрапити потрібно  сказати такі слова :

 

Ми в чарівний ліс підемо, казку в лісі ми знайдемо.

Кругом себе покрутись, казко до нас повернись.

Казко – де ти нам зʹявись!

 

  • Ми з вами потрапили  в країну казок і їх дуже багато. Завдання знаходяться у скриньках.
  1. «Вигнав дід козу із хати - та пішла вона блукати, в зайця хатку відібрала, всі козу ту виганяли… рак козуню ущипнув – зайцю хатку повернув. (Коза - дереза)»
  2. «Ішов дід лісом. І згубив рукавичку…(казка «Рукавичка»)»
  3. «Я по засіку метений, я на яйцях печений … (Колобок)»
  • Діти, в яких казках ідеться мова про зайчиків .(відповіді дітей)
  • А які улюблені казкові герої у вас? (відповіді дітей)
  • Виставка малюнків дитячих робіт «В гостях у казки»

 

Заєць зустрічі чекав,

Лагідні слова свої шукав ,

І шепоче  без упину –

Ти прекрасна, як морквина !

 

  • Діти, чи доречний комплімент зробив заєць зайчисі? (відповіді дітей)

Дидактична гра «Комплімент»

  • А ось і зупинка «Телебачення».
  • Діти, а де ви можете побачити казкових героїв? (по телевізору)
  • Так, як ми знаходимось в чарівному місці, ми теж можемо перетворитися на дикторів (диктор виступає по телевізору)

Діти підходять до умовного- виготовленого телевізора і розказують вірші про дружбу

  • Так, як ви перетворились на справжніх артистів і вмієте не лише вірші розповідати, а як справжні артисти співати.

Пісня «Справжній друг».

  • Діти, ви молодці, вірно виконали всі завдання. І подивіться, як стало світло та сонячно в нашій кімнаті.

 

 

docx
Додано
12 грудня 2018
Переглядів
1638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку