Підготовка дитини до школи – це важлива справа. Але частіше дорослих, які оточують майбутнього першокласника, цікавлять питання лише розвитку інтелекту дитини, а мотиваційний аспект, соціальний і, тим паче, емоційний частіше залишаються поза увагою. Можливо від цього доволі часто у дітей виникають проблеми з адаптацією до умов навчання.
Запропонована форма роботи допоможе налагодженню взаємодії з першими ланками освіти. Невимушена атмосфера, жвава музика, пісні, жартівливі питання, спільні таночки, рухливі ігри - сприяє всановленню дружніх взаємин, підвищенню життєвого тонусу, створенню позитивного настрою як у дітей, так і у дорослих. Викликає бажання подальшої співпраці.
Надані матеріали стануть у нагоді вихователям ЗДО, вителям початкових класів.
Матеріали інтелектуальної розваги
для дітей старших груп дошкільного закладу для дітей старших груп ЗДО і учнів 1 класу ЗЗСО
підготувала
практичний психолог ЗДО
Гапонюк О.Є.
Мета: розвивати когнітивну сферу, соціально-комунікативні навички дітей; формувати уміння встановлювати контакт з іншими дітьми, спільно виконувати завдання в мікрогрупі, підтримувати один одного; викликати радість від спільних та власних досягнень, успішності однолітків; сприяти підвищенню мотивації до шкільного навчання, налагодженню взаємодії між першими ланками освіти; покращити настрій учасників; створити атмосферу комфорту, доброзичливості, впевненості, умови для самореалізації кожної дитини.
Матеріал: ребуси; картки з намальованими зимовими об’єктами, логічні квадрати; розрізані прислів’я; картки із зашифрованими словами, таблиці з умовними знаками; задачки-жарти, римовані задачі; матеріали для естафет; грамоти учасників; музичний супровід.
Учасники: діти старших груп ЗДО, учні 1 класу ЗЗСО.
Хід:
Діти заходять в прикрашений музичний зал.
Ведучий (психолог): Добрий день, малята-дошкільнята (діти вітаються), добрий день, першокласники (вітаються учні 1класу), вітаю вас, шановні дорослі, гості! Сьогодні ми зібралися з вами, щоб пограти, повеселитися, знайти нових друзів.
Але спочатку треба познайомитись. Уважно слухайте мої висловлювання та, якщо згодні з ними, виконуйте відповідні рухи:
Знайомство.
Мета: сприяти знайомству учасників, подоланню бар’єрів у спілкуванні, покращенню настрою, налаштуванню на спільну діяльність.
Ось ми і познайомились. А про що буде іти розмова в ході нашої зустрічі ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку
Сніг на полях, лід на річках, вітер завиває, коли це буває?
Музична пауза.
Учениця 1 – А класу виконує пісню «Зима»
Дуже гарна пісня. Ви трішки відпочили, на вас чекає наступне завдання – ребуси.
Мета: сприяти розвитку логічного мислення, формувати уміння встановлювати закономірності.
Матеріал: мольберти, великий квадрат, розподілений на 9 частин на кожну команду, 9 картинок (по 3 сніжинки, бурульки, крижинки для дошкільників; для учнів по 3 букви «С», «Г», «Л» - назви місяців).
Інструкція: розташувати картинки так, щоб вони не повторювались ні зверху – вниз, ні зліва на право.
Музична пауза «Зимова прогулянка»
(музично-динамічна хвилинка для всіх учасників)
Мета: вправляти у лічбі, вирішенні нескладних задач; розвивати мислення, увагу; сприяти розвитку почуття гумору, кмітливості, гнучкості, швидкості мислення.
Киця й котик залюбки випікали пиріжки.
Киця з тіста 6 зліпила
Котик з снігу тільки 5
Скільки смачних пиріжечків всього котики з’їдять? (6)
Вранці груша зацвіла і 4 вишні.
Скільки побачили в цвіті дерев малята, коли з дому вийшли? (0)
На прогулянці діти ліпили сніговиків.
Катали снігові коми різної величини.
Скільки всього вийшло сніговиків у малят,
Якщо вони усі разом зробили 9 снігових частин. (3)
Мерзнуть двоє цуценят,
Замерзли лапки, аж тремтять.
Як же нам їх відігріти,
Скільки чобітків купити? (8)
Дуже добре. Уважні та кмітливі. Всі задачки розв’язали. А народні прислів’я про зиму знаєте? Тоді складіть їх і прочитайте.
Мета: формувати навички роботи в мікрогрупі, розвивати навички читання.
Мета: сприяти підвищенню життєвого тонусу, покращенню настрою, згуртуванню колективу; викликати задоволення від спільної діяльності.
Діти приймають участь у естафетах. Бажано, щоб у командах були разом діти з різних груп та учні 1 класу. Обов’язково, щоб усі учасники по черзі приймали участь.
«Незвичайний хокей» (провести клюшкою сніжку між кеглів)
«Збери пазли» (Дід Мороз, Снігурка)
«Перенеси сніжки ложкою» (учасники переносять сніжки ложкою)
Музична пауза. (діти старшої групи виконують танок сніжинок)
Яка краса, такі ніжні, тендітні сніжинки, Зима – чарівна пора року. А що це таке? (звертає увагу на зашифровану листівку). Що це може означати? Спробуємо прочитати?
Мета: вчити використовувати запропоновані символи; формувати навички читання, навички роботи в мікрогрупі; сприяти розвитку сприймання, уваги, мислення.
Матеріал: картки із символами та номером (на зворотному боці), ключ до розшифрування, фломастери.
Інструкція: знайти відповідну букву і написати її на своїй карточці, вишикуватись за номером картки.
Після виконання завдання діти отримують такі привітання «З Новим роком!», «Веселих свят!»