Комбінований класно-дистанційний урок з хімії для 8 класу на тему: Генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук

Про матеріал
Комбінований класно-дистанційний урок з хімії для 8 класу на тему: Генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук
Перегляд файлу

Комбінований класно-дистанційний урок

Тема: Генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук

Мета: Закріпити знання про складні речовини, основні класи неорганічних сполук (оксиди, кислоти, основи, солі); простежити взаємозв’язок процесів утворення і взаємоперетворення неорганічних сполук; формувати уявлення про єдність речовин, їх різноманітність і генетичний зв’язок.

Розвити уміння записувати формули неорганічних сполук за назвами, давати назви речовин за формулами; удосконалювати вміння записувати рівняння хімічних реакцій, виконувати ланцюжки перетворень.

Виховати інтерес до предмета, сприяти формуванню наукового світогляду учнів, логічного мислення; самостійності у навчанні.

Тип уроку: комбінований

Форма уроку: класно-дистанційна

Засоби навчання: підручник, мобільний телефон, комп’ютер

Перелік он-лайн сервісів, які використані на уроці: padlet, word Art, cuttle, learningapps, quizizz, youtube.

Методи, прийоми індивідуальна робота, робота з опорною схемою.

Хід уроку:

  1. Організація класу до уроку

Хімія у моєму житті

Хімія — не така вже й складна наука,

У ній ми пізнаєм самих себе.

Та з кожним разом, як щось нове дізнаємось,

Нам хочеться побачити таке,

Чого раніше ми не уявляли, можливо, знали,

Та не розуміли, що це є.

Наука ця прирівнюється до мистецтва.

Не зразу все вдається навпростець,

Проте натхнення й, може, трішечки везіння

Поможуть подолати тобі стрес.

Зроби один лиш крок і не лінуйся!

Й розвідаєш новітні ти шляхи,

Ти будеш дивуватись, як з одного

Може виходити щось інше й зовсім не таке.

Мандруючи шляхами і стежинами,

Дізнаєшся багато новизни.

Вона простягне руки і відкриє двері

В світ нових знань,

C:\Users\HP 645\Downloads\Очікування.pngЩоб ти міг віднайти себе!

C:\Users\HP 645\Downloads\Без названия.jpgПоміркуємо:

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Як будете працювати? Сформулюйте власні сподівання і запишіть їх на стікерах за посиланням: https://cutt.ly/dgPFdBn або

C:\Users\HP 645\Downloads\qrcode.pngII. Актуалізація та корекція опорних знань учнів

C:\Users\HP 645\Downloads\Без названия (1).jpgЗгадаємо:

Які класи неорганічних речовин ви знаєте?

Перейдіть за посиланням і виконайте вправу

https://cutt.ly/wgPFN2k  або

(зробіть скриншот екрану і прикріпіть на платформу Google Classroom).

 

  1. C:\Users\HP 645\Downloads\Без названия (2).pngПеревірка д/з

C:\Users\HP 645\Downloads\Без названия (2).jpgПеревіримо:

Знайдіть всі наявні формули за посиланням  https://cutt.ly/QgPGHBK  або

(дайте всім речовинам назву, зробіть

фото своєї роботи і прикріпіть на платформу Google Classroom).

C:\Users\HP 645\Downloads\Без названия (3).pngC:\Users\HP 645\Downloads\Без названия (3).jpgC:\Users\HP 645\Downloads\Word Art 3 (2).jpegПройдіть тест «Основні класи неорганічних сполук»

Перейдіть за посиланням https://cutt.ly/dgPJkTz  або

IV. Мотивація навчальної діяльності

Таким чином ми з вами повторили класифікацію неорганічних сполук, а на сьогоднішньому уроці спробуємо з’ясувати чи існують зв’язки між різними класами речовин, чи можна переходити від одного класу речовин до інших, (тобто познайомимося із «Генетичним зв’язком між класами неорганічних сполук». Так звучатиме тема нашого сьогоднішнього уроку.

V. Вивчення нового матеріалу

Було давно помічено, що речовини, які беруть свій початок від простих речовин — металів, суттєво відрізняються за властивостями від речовин, що беруть початок від неметалів. Тому розрізняють два генетичних ряди: генетичний ряд металів та генетичний ряд неметалів.

https://history.vn.ua/pidruchniki/lashevska-chemistry-8-class-2016/lashevska-chemistry-8-class-2016.files/image319.jpg

Рис.1. Генетичні ряди металу та неметалу та зв’язки між ними

Генетичний ряд металів.

Генетичний ряд металів має такий вигляд:  

метал          основний оксид          основа (луг)          сіль.

Метал, що започатковує генетичний ряд, наявний в усіх його складних речовинах, наприклад:

                         1                  2                    3

Ca            CaO          Са(ОН)2          СаС12

  1.      2Са + 02 = 2СаО;
  2.      C:\Users\HP 645\Downloads\Без названия (4).jpgСаО + Н20 = Са(ОН)2;
  3.      Са(ОН)2 + 2НС1 = СаС12 + 2Н20.

Зверніть увагу:

Правило генетичних зв’язків:

  1.                     Кількість стрілочок у схемі відповідає кількості рівнянь хімічних реакцій, які необхідно скласти.
  2.                     Сполуки, записані перед стрілочкою, обов’язково мають вступити в хімічну реакцію.
  3.                     Сполуки, записані пір ля стрілочки, мають утворитися внаслі­док реакції.

Генетичний ряд неметалів.

Генетичний ряд неметалів вибудовується за тим самим принципом, що й металів, лише гідрат оксиду в ньому не основа, а кислота:

неметал        кислотний оксид         кислота          сіль.

Розглянемо генетичний ряд неметалів на прикладі сірки:

         1            2              3

S          S02         Н2S03         К2S03

  1.                      S + 02 = S02;
  2.                     Н20 + S02 = Н2S03;
  3.                     2КОН + Н2S0з = К2S03 + 2Н20.

Cхеми 1 і 2 можуть змінюватися. У загальному вигляді така схема матиме набагато більш складну структуру. Наприклад, рис.2.

https://history.vn.ua/pidruchniki/lashevska-chemistry-8-class-2016/lashevska-chemistry-8-class-2016.files/image321.jpg

Рис.2. : Генетичний зв’язок між основними класами неорганічних сполук

 

C:\Users\HP 645\Downloads\Без названия (4).pngC:\Users\HP 645\Downloads\Без названия (5).jpgФізкультхвилинка

Перейдіть за посиланням https://cutt.ly/hgPKOYd або

VI. Осмислення, узагальнення та систематизація знань

C:\Users\HP 645\Downloads\Без названия (6).jpgДемонстрація №18 Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором.

Переходимо за посиланням https://cutt.ly/3gPXy0n

Поміркуємо:

Дано ряд речовин:

Са(NО3), Н2S04, Са(ОН)2, SiО2, Са, А1(0Н)2, Н8, СаО, РеS04, Р205

Випишіть речовини, що утворюють генетичний ряд; складіть схему цього зв’язку, напишіть рівняння реакцій, з допомогою яких можна його здійснити. (зробіть фото своєї роботи і прикріпіть на платформу Google Classroom).

VII. Підведення підсумків уроку

Оцінки будуть виставлені до електронного журналу.

VIII. Повідомлення д/з

  1.                   Опрацювати параграф 38, сторінка 208-211
  2.                   Дано ряд речовин:

КОН, S03, КNO3, НN03, K, К 20,Сu, Na 2So 4, Al(OH)3

Випишіть речовини,  що утворюють генетичний ряд; складіть схему цього зв’язку, напишіть рівняння реакцій, з допомогою яких можна його здійснити. (зробіть фото своєї роботи і прикріпіть на платформу Google Classroom).

Список використаних джерел

  1.               Підручник/Хімія /8 клас :Автор: Лашевська, Нова програма, 2016
  2.               Підручник/Хімія/8 клас: Автор: П.П.Попель, Л.С.Крикля, «Академія», 2016.

Додаток 1.

Структура комбінованого класно-дистанційного уроку

Етап уроку

Хід уроку.

Ресурси

Форма перевірки виконаних завдань

Додаткові матеріали до уроку: Інтернет-ресурси, програми

I. Організація класу до уроку

Перейди за посиланням:    

https://cutt.ly/dgPFdBn

 

Дошка padlet

II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів

Перейди за посиланням:    https://cutt.ly/wgPFN2k 

 

learningapps

III. Перевірка д/з

Перейди за посиланням:    

https://cutt.ly/QgPGHBK

Виконання тесту:

https://cutt.ly/dgPJkTz

Асинхрона

word Art

 

 

 

quizizz

IV. Мотивація навчальної діяльності

 

Оголошення теми уроку

 

V. Вивчення нового матеріалу

 

Пояснення вчителя

youtube

VI. Осмислення, узагальнення та систематизація знань

Перейди за посиланням:    

https://cutt.ly/3gPXy0n

Демонстрація

Практичне завдання

youtube

VII. Підведення підсумків уроку

 

Оголошення результатів, виставлення оцінок до електронного журналу

Електронний журнал

VIII. Повідомлення д/з

Асинхронний режим

Після виконання Д/З зробити фото або виконати Д/З у форматі Word, надіслати до …

 

cuttle

Додаток 2

Танок рідини: Хімічні дослідиІнструкційна картка для учня

(Асинхронне заняття)

Завдання: Переглянути відео демонстрацію досліду, заповнити таблицю зробити висновок

 

Лабораторне дослідження №5

Тема:  Взаємодія солей з лугами у водному розчині

Мета: дослідити взаємодію водних розчинів солей та лугів.; вчитися досліджувати, спостерігати, описувати експеримент і робити висновки.

 

Хід роботи

 

Завдання 1. Взаємодія солей з лугами у водних розчинах

Перегляньте відео демонстрацію дослідів, визначте  реактиви, напишіть спостереження, складіть рівняння реакцій і зробіть висновки.

 

Відео демонстрація дослідів:

https://cutt.ly/GgPZS2j

з/п

Що робили?

Спостереження

Рівняння реакцій

Висновок

1

До р-ну ферум(ІІІ) оксид додали р-н натрій гідрооксиду

 

 

 

2

До р-ну натрій сульфату додали р-н барій гідрооксиду

 

 

 

3

До р-ну натрій сульфату додали р-н калій гідрооксиду

 

 

 

 

Висновок: Для формулювання узагальнюючого висновку дайте відповідь на запитання:

— Назвіть умову при якій луги реагують з водним розчином солей.

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
772
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку