Тема. Що таке культурна спадщина.
Я і Україна
Читання
Трудове навчання
Образотворче мистецтво
Мета проекту:
з’ясувати сутність поняття культурна спадщина;
Обладнання: ілюстрації за темою уроку, дитячі малюнки, поробки, презентація «Культурна спадщина України» (електронний носій).
Тривалість: 2 тижні.
Завдання проекту:
Рекомендації до уроку.
група- "Пізнайки" - досліджуватимуть питання: «Що належить до культурної спадщини?»
група — "Промінчики" — виготовлятимуть поробки з паперу, пластиліну, намалюють малюнки, складатимуть віршики, твори про Україну
група — "Пошуковці" — шукатимуть твори, вірші, фото, ілюстрації, музику група — "Журналісти" — проведуть опитування "Чи знаєте ви, що належить до культурної спадщини нашого народу?".
Хід уроку
Усміхніться один одному і привітайтесь до гостей. Роботи в нас дуже багато і тому пропоную - не просто слухати, а чути; не просто дивитись, а бачити; не просто відповідати, а міркувати; дружно і плідно працювати.
- Сьогодні у нас звітний урок за проектом " Що таке культурна спадщина ", про свої здобутки звітуватимуть наші учні, які працювали за напрямками: "Пізнайки", "Пошуковці", "Промінчики" і "Журналісти".
Учні:
Вчитель: Отже, культура містить у собі і науку, і освіту, і мистецтво. Чим більше людина має знань з основ наук, чим краще вона орієнтується в мистецтві, тим ця людина культурніша. Така людина цінує надбання людства, зберігає культурну спадщину свого народу.
Створення проблемної ситуації.
"Асоціативний куш".
МУЗИКА КАРТИНИ КНИЖКИ
АРХІТЕКТУРА ПАМ’ЯТНИКИ ВИНАХОДИ
ТЕАТРИ КІНО МУЗЕЇ БІБЛІОТЕКИ
НАРОДНІ ЗВИЧАЇ, ОБРЯДИ, ТРАДИЦІЇ
- Молодці, багато знаєте про культуру. Дійсно, людина створює музику, пише картини, будує будинки, знімає кінофільми, досліджує, вивчає навколишній світ, історію свого краю... І так кожен народ і все людство. Усе, що протягом поколінь створили люди - це і є культурна спадщина.
Робота з підручником (с. 76 - 77)
а) Читання статті вчителем;
б) Робота з текстом.
Мистецтво існувало завжди. Українці здавна славилися своїми піснями, танцями. Наші предки створювали музичні інструменти, художники писали картини, розписували посуд, займалися вишивкою. Надзвичайно відомим на Україні є писа- нкарство - розписування великодніх яєць.
Розрізняється декілька видів мистецтва: образотворче мистецтво, архітектура, література, театр, музика, кіно.
Звіт групи "Пізнайки".
Група дослідників "Пізнайки"приготувала цікаві повідомлення про види мистецтва
Вчитель: Що належить до образотворчого мистецтва?
Образотворче мистецтво - це творчість художників, які пишуть картини. Учитель, (демонструє репродукції українських художників, дає короткі біографічні відомості)
Архітектура - це мистецтво будівництва. Видатними пам’ятками архітектури є Софійський собор у Києві, Успенський собор у Києві, Києво-Печерська Лавра. Багато пам’яток давніх часів залишилося у Львові, Чернігові.
Учитель (демонструє фото, репродукції, ілюстрації архітектурних пам ’яток)
Скульптура - мистецтво створення пам’ятників, монументів, паркових скульптур. У кожному селі, місті можна спостерігати за витвором людських рук ... Учитель (демонструє фото, ілюстрації скульптурного мистецтва)
Музичне мистецтво - це створення пісень, танцювальних мелодій. Розрізняють класичну, народну і сучасну музику.
Учитель: Українці славляться своєю пісенною культурою, наш народ створив багато пісень, музичних інструментів. Серед них цимбали, сопілка, кобза, бандура (демонструю малюнки із зображенням музичних інструментів). Славиться наше мистецтво своїми танцями. Найвідоміший із них - гопак.
Відомим українським композитором-класиком був Микола Лисенко... (слухання диска). Кого із сучасних виконавців, композиторів ви могли б назвати?
...(слухання диска)
- Що ви можете розповісти про театральне мистецтво?
Театральне мистецтво - це написання п’єс, постановка їх на сцені. У театрі задіяні актори, режисери, художники, костюмери та інші творчі професії Учитель (демонструє фото, ілюстрації акторів кіно, театру) Фізкультхвилинка
Сонечко прокинулось, потягнулось,
В різні боки повернулось.
Потім весело всміхнулось, Кругом себе обернулось. Діти стали танцювати,
Миле сонечко вітати.
Звіт групи "Пошуковці".
Група «Пошуковці»
1-й учень. Ми провели пошукову роботу і дізналися про твори письменників та поетів про Україну. Прочитали вірші, оповідання, легенди про нашу державу. Знайшли пісні, фото, ілюстрації.
Вчитель: Ви вже знайомилися з творчістю багатьох українських письменників, поетів на уроках читання (демонстрація портретів). Пропоную послухати вірші, уривки з творів, які підготували наші пошуковці і розглянути виставку матеріалів, яку організували діти.
Виставка матеріалів, яку організували "Пошуковці".
Звіт групи "Промінчики".
Група «Промінчики»
Учитель.
До пошуковців приєднується наступна група "Промінчики". Це наші промінці, які роблять перші кроки на сходинках Творчості. Пропоную послухати розповідь «Софїївка», яку склала ....
Учениця.
Складаючи твір, я б хотіла, щоб він пробудив у ваших серцях добро, бережливість. Прослухайте мою розповідь.. (... читає твір)
Учитель.
Молодець! Гарна та повчальна твоя розповідь. Чи не захотілося вам на власні очі побачити те, про що розповіла ... ?
Учитель: Пропоную надати можливість іншим учням продемонструвати, що вони створили.
Учні:
А я виготовив (ла) аплікацію, (поробку з паперу, з пластиліну, намалювала малюнок)
Щоб народне надбання могли отримати майбутні покоління, ми повинні зберігати культурну спадщину, вивчати її ставитися до неї з повагою. Де ж ми стикаємося з народними багатствами? (Відповіді учнів)
Так, це храми, бібліотеки, музеї, кінотеатри, театри, консерваторії, пам’ятники. І кожен з нас повинен знати, як поводитися в тому чи іншому місці.
Робота з підручником (с. 77)
Опрацювання пам’яток «Як поводитися в громадських місцях»
Вчитель: Ми з вами згадали місця, де зберігається культурна спадщина народу. Усі ці місця відвідує багато людей. Такі місця називаються громадськими.
Робота в зошиті (с. ЗО - 31)
Гра «Що не так?»
* * *
Ми не знали, що в музеї
Є неписаний закон,
Він суворий, мов дракон: Хто торкнеться експонату Чи подряпає картину, То за це таку дитину
В фонд музейний без витрати Заберуть як експонат.
Потім аж на десять років
Вас поставлять у куток. Кажуть, певно, не про нас.
На концерт пішов наш клас. Почали шуміти зразу, В оркестрову яму лазить. «Це не діти - дикобрази!» - Кажуть, звісно, не про нас. Не ведуть нікуди нас. В школі сидимо давно, Мовчки дивимось в вікно. Не нахваляться на нас: «От так діти! От так клас!»
Перегляд презентації «Моя Україна» (використання мультимедійного центру)
У мене з'явилось бажання зберегти ... . Стала краще читати, декламувати вірші.
Більше спілкувалася з мамою, татом, бабусею, дідусем. Вони підтримали наш задум.
Навчились виготовляти ...
Навчились оцінювати свою роботу та роботу інших. Ознайомився з енциклопедією та навчився знаходити відомості. Навчився працювати з комп'ютером і дізнався, що таке Інтернет.