Комбінований урок вдосконалення комунікативних навичок з використанням ІКТ за підручником О.Карп’юк (8 клас) «Музичні стилі. Українська музика»

Про матеріал

Даний урок - є комбінованим уроком вдосконалення комунікативних навичок учнів з використанням ІКТ з теми "Музика".Ця розробка є вдалою при тематичному оцінюванні та висвітленні музичних смаків учнів.

Перегляд файлу

Мультимедійний урок вчителя англійської мови Веселинівської ЗОШ І – ІІІ ступенів Миколаївської області

Латій Ольги Олександрівни
Комбінований  урок вдосконалення   комунікативних навичок  з
використанням ІКТ за підручником О.Карп’юк  (8 клас)

«Музичні стилі. Українська музика»

Мета:

практична: активізувати лексичний матеріал учнів з теми «Музика», вдосконалювати навички читання, аудіювання та говоріння;

розвивальна: розвивати увагу, пам'ять, уяву; швидку мовленнєву реакцію,комунікативність; розвивати вміння працювати в групах;

освітня:   розширити знання учнів про музичні стилі та розвиток музики в Україні;

виховна:  прищеплювати любов до прекрасного та виховувати музичні смаки учнів; виховувати почуття відповідальності перед своїми однокласниками, етику взаємовідносин

Обладнання: підручник О. Карп’юк  Engilsh 8”, картки з завданнями, аудіододаток до підручника О.Карп’юк, плакати, магніти, маркери, стікери, мультимедійна дошка, презентація до уроку “Music styles. Ukrainian Music”, магнітофон, комп’ютер  

 

План уроку

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

Слайд №1 презентації

Greeting      1. Привітання

Aim            2. Повідомлення теми та мети уроку (Слайд №2 презентації)

Warming up  3.     Уведення  в іншомовну атмосферу

T. Look at the board and read the poem “What is music?” Let’s read the poem.(Слайд №3 презентації)


Music can make people happy

Music can make you groove

Music can make you feel love

Music can bring people together

Music can make everything OK

Music can make you feel depressed

Music can make people fight

Music can make you feel suicidal

Music can make you fall asleep

Music can be your mom or dad

Music can be your family

Music can light up the holiday

Music is everywhere!

Music is alive!


Discussion.             T. So, let’s discuss the role of music in our life.

What can music make people do?

What can music make you do most of all?

What music styles do you know?

II. Основна частина уроку

Vocabulary         1. Активізація мовленнєвих зразків

Practice                 1) Повторення та введення нової лексики

Let’s revise and practice our vocabulary of the topic “Music Styles”. Look at the board and read, please. TP1-P2-… (Слайд №4 презентації)

  1. Виконання завдання в підручнику. (аудіододаток дорожка 13)
  2.               T. First of all, I’d like to know if you really identify each music styles. Open your books, please.  Do exercise 3 on page 70. …read the task, please.  OK, let’s listen. (Слайд №5 презентації + аудіододаток до підручника Unit 3 Les. 4 Task 3 p.70)

Did you cope with this task? What type couldn’t you indentify? Look at the smart board. Check up. (Слайд №6 презентації)

  1.     Робота в групах.  T. Are you ready for another task? The next task is to complete the sentences with the words from the box. Work in pairs.(Слайд №7)

T. OK, what group is ready?

Ps. We are.

T. Read your answers.

Слайд №8 презентації

Keys: 1. classical music; 2. pop music; 3. punk music; 4. jazz; 5. folk music; 6. reggae; 7. country music;

  1.     Робота в парах.

T. Look at the smart board. Let’s read the dialogue between two teenagers about their favourite types of music styles. Your task is to prepare your own dialogue about your tastes. Exercise 4 on page 70 also helps you to do it.  Please work in pairs. Who wants to act out your dialogue? (2-3) (Слайд №9 презентації)

  1.     Робота в групах.

T. Finally, let’s summarize your knowledge about music styles. Do mind-map “Music Styles”. Work in groups. You have 2 minutes. Who is ready? Raise your hands. Show your mind-map on the board. What can you add?

 

HO1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reading        2.  Читання (ex. 7 (a) p. 78 text “Born to be wild”)

  1.     Pre – Reading Activity. Discusssion.

Can you name some famous Ukrainian singers and bands?

What famous Ukrainian singers and bands do you know?

Have you heard about Eurovision Song Contest?

What Ukrainian singers took part in this contest?

Слайд №10 презентації + пісня Руслани  Wild Dances

  1.     While –Reading Activity. Open your books on p.78 ex.7. Read the text “Born to be wild” about one of the Ukrainian Eurovision participant and choose the correct item. Look at the board and do this task. (Слайд №11 презентації)

Слайд №12презентації

Keys: 1b 2c 3a 4c 5b 6 b

  1.     Post – Reading Activity

T. Tell some words about Ruslana.

Listening      3. Аудіювання

  (аудіододаток доріжка 16  “Life and Art”)

  1.     Pre – Listening Activity.

Discussion.

Do you like classical music?

Have you ever listened to opera music?

Have you heard about Volodymyr Hryshko?

What  is he?

Слайд №13 презентації + пісня Володимира Гришка «А серце мліє»

  1.     While – Listening Activity

Слайд №14 презентації +  аудіо додаток до підручника Unit 3 Lesson 

Into my Portfolio  Task 4 p.82

T. Open your books on page 82 exercise 4.  Listen about Volodymyr Hryshko, a famous Ukrainian tenor, known all over the world.

Слайд №15 презентації

Keys: 1F 2T 3F 4F 5T

  1.     Post – Listening Activity

T. Work in groups. (“Colour strip”). Your task is to make up a story about V. Hryshko. You have 9 sentences about him.  6 оf them are correct ones, 3 of them are false ones. You have to put these sentences in the correct order.

Слайд №16 презентації

 

Слайд №17 презентації

Keys: 2, 3, 9, 4, 6, 7

Speaking           4. Розвиток умінь діалогічного мовлення (roleplay)

Слайд №18 презентації + пісня Альоши & Влада Дарвіна «Ти найкраща»

 

T. Imagine that we are at the conference “Ukrainian Music Today”. Group A, B you are reporters from different countries. Group C, D you are producers from different music TV channels Reporters ask questions to our producers. You can

 use questions from exercise 7 on page 71.

HO2  The questions for the conference

  1. What song is number one in Ukraine at the moment?
  2. Which Ukrainian singers are at the top of charts in our country?
  3. What was the last year’s biggest hit single?
  4. What‘s your favourite band’s biggest hit single?
  5. What’s your favourite album?
  6. Who’s your favourite musician?
  7. What kind of music does he/she play?
  8. What are the most popular music styles in Ukraine?
  9. What music shows are the most popular on TV? Who are stars of these shows?

 

HO3 The answers for the conference

  1. “….” is number one in Ukraine at the moment.
  2. Ani Lorak, Vitaliy Kozlovskiy , Iryna Bilyk, Olexandr Ponomar’ov, Tina Karol’, Victor Pavlik are the top of charts in our country.
  3. “….”was the last year’s biggest hit single.
  4. “Gloria” (Okean El’zy) is my favourite band’s biggest hit single.
  5. “Nerozgadani Sny” (Vitaliy Kozlovskiy) is my favourite album.
  6. Volodymyr Horowits is my favourite musician.
  7. He played classical music. He specialized in the performing music of Hungarian composer Franz Liszt and Russian composers Sergey Rachmaninoff  and Alexander Scriabin.
  8. Rock, pop, classical, folk, rap, chamber, dance, opera are the most popular music styles of Ukraine.
  9. “Holos Kraiiny”, “Fabryka zirok”, “Show nomer 1” are the most popular on TV.  Ivan Ganzera, Tonia Matviienko,  Mila Nitich, “Made in Ukraine”, “Pryvydy Opery”, “Bez Pasporta” are the stars of these shows.

 

 

Слайд №19 презентації

 

III. Заключна частина уроку

Homework           1.Домашнє завдання

T. So, your homework will be to make up a dialogue on the topic “Ukrainian Music Today”. Use exercise 7 on page 71.

Summarizing         2. Підсумок уроку

 and Evaluation

T. Dear children, you have learned to indentify different styles of music and to characterize them. We’ve done much at the lesson. We read, listened to the texts and talked about Ukrainian music.

What topic have we discussed today?

What music styles can you name?

What was interesting for you?

Are you satisfied with your work?

You worked really hard. I’m also satisfied with your work.  You were great!

Today the best students were ….They get excellent marks. All the others get good ones.

Now it’s time to say good – bye. Thank you for the lesson. I enjoyed our lesson. It was nice to work with you. The lesson is over. Good –bye.

 

docx
Додано
3 липня 2018
Переглядів
862
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку