Мета:
практична: активізувати лексичний матеріал учнів з теми «Музика», вдосконалювати навички читання, аудіювання та говоріння;
розвивальна: розвивати увагу, пам'ять, уяву; швидку мовленнєву реакцію,комунікативність; розвивати вміння працювати в групах;
освітня: розширити знання учнів про музичні стилі та розвиток музики в Україні;
виховна: прищеплювати любов до прекрасного та виховувати музичні смаки учнів; виховувати почуття відповідальності перед своїми однокласниками, етику взаємовідносин
Обладнання: підручник О. Карп’юк “Engilsh 8”, картки з завданнями, аудіододаток до підручника О.Карп’юк, плакати, магніти, маркери, стікери, мультимедійна дошка, презентація до уроку “Music styles. Ukrainian Music”, магнітофон, комп’ютер
План уроку
І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
Слайд №1 презентації
Greeting 1. Привітання
Aim 2. Повідомлення теми та мети уроку (Слайд №2 презентації)
Warming up 3. Уведення в іншомовну атмосферу
T. Look at the board and read the poem “What is music?” Let’s read the poem.(Слайд №3 презентації)
Music can make people happy
Music can make you groove
Music can make you feel love
Music can bring people together
Music can make everything OK
Music can make you feel depressed
Music can make people fight
Music can make you feel suicidal
Music can make you fall asleep
Music can be your mom or dad
Music can be your family
Music can light up the holiday
Music is everywhere!
Music is alive!
Discussion. T. So, let’s discuss the role of music in our life.
What can music make people do?
What can music make you do most of all?
What music styles do you know?
II. Основна частина уроку
Vocabulary 1. Активізація мовленнєвих зразків
Practice 1) Повторення та введення нової лексики
Let’s revise and practice our vocabulary of the topic “Music Styles”. Look at the board and read, please. T –P1-P2-… (Слайд №4 презентації)
Did you cope with this task? What type couldn’t you indentify? Look at the smart board. Check up. (Слайд №6 презентації)
T. OK, what group is ready?
Ps. We are.
T. Read your answers.
Слайд №8 презентації
Keys: 1. classical music; 2. pop music; 3. punk music; 4. jazz; 5. folk music; 6. reggae; 7. country music;
T. Look at the smart board. Let’s read the dialogue between two teenagers about their favourite types of music styles. Your task is to prepare your own dialogue about your tastes. Exercise 4 on page 70 also helps you to do it. Please work in pairs. Who wants to act out your dialogue? (2-3) (Слайд №9 презентації)
T. Finally, let’s summarize your knowledge about music styles. Do mind-map “Music Styles”. Work in groups. You have 2 minutes. Who is ready? Raise your hands. Show your mind-map on the board. What can you add?
HO1
Reading 2. Читання (ex. 7 (a) p. 78 text “Born to be wild”)
Can you name some famous Ukrainian singers and bands?
What famous Ukrainian singers and bands do you know?
Have you heard about Eurovision Song Contest?
What Ukrainian singers took part in this contest?
Слайд №10 презентації + пісня Руслани “Wild Dances”
Слайд №12презентації
Keys: 1b 2c 3a 4c 5b 6 b
T. Tell some words about Ruslana.
Listening 3. Аудіювання
(аудіододаток доріжка 16 “Life and Art”)
Discussion.
Do you like classical music?
Have you ever listened to opera music?
Have you heard about Volodymyr Hryshko?
What is he?
Слайд №13 презентації + пісня Володимира Гришка «А серце мліє»
Слайд №14 презентації + аудіо додаток до підручника Unit 3 Lesson
Into my Portfolio Task 4 p.82
T. Open your books on page 82 exercise 4. Listen about Volodymyr Hryshko, a famous Ukrainian tenor, known all over the world.
Слайд №15 презентації
Keys: 1F 2T 3F 4F 5T
T. Work in groups. (“Colour strip”). Your task is to make up a story about V. Hryshko. You have 9 sentences about him. 6 оf them are correct ones, 3 of them are false ones. You have to put these sentences in the correct order.
Слайд №16 презентації
Слайд №17 презентації
Keys: 2, 3, 9, 4, 6, 7
Speaking 4. Розвиток умінь діалогічного мовлення (role –play)
Слайд №18 презентації + пісня Альоши & Влада Дарвіна «Ти найкраща»
T. Imagine that we are at the conference “Ukrainian Music Today”. Group A, B you are reporters from different countries. Group C, D you are producers from different music TV channels Reporters ask questions to our producers. You can
use questions from exercise 7 on page 71.
HO2 The questions for the conference
|
HO3 The answers for the conference
|
Слайд №19 презентації
III. Заключна частина уроку
Homework 1.Домашнє завдання
T. So, your homework will be to make up a dialogue on the topic “Ukrainian Music Today”. Use exercise 7 on page 71.
Summarizing 2. Підсумок уроку
and Evaluation
T. Dear children, you have learned to indentify different styles of music and to characterize them. We’ve done much at the lesson. We read, listened to the texts and talked about Ukrainian music.
What topic have we discussed today?
What music styles can you name?
What was interesting for you?
Are you satisfied with your work?
You worked really hard. I’m also satisfied with your work. You were great!
Today the best students were ….They get excellent marks. All the others get good ones.
Now it’s time to say good – bye. Thank you for the lesson. I enjoyed our lesson. It was nice to work with you. The lesson is over. Good –bye.