Комбінований урок з історії України 7 клас. «Культура Русі-України в Х - першій половині ХІ ст.»

Про матеріал
Мета: визначити основні досягнення культури Русі-України в Х – першій половині ХІ століття; охарактеризувати найдавніші пам’ятки писемності та умови поширення освіти; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; обізнаність та самовираження у сфері культури; основні компетентності у природничих науках і технологіях; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати національно-культурну ідентичність у сучасному багатокультурному світі. Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: вміти розпізнавати пам’ятки архітектури з часів Київської держави (Русі-України); розуміти поняття «собор», «ікона», «графіті», «мозаїка», «фреска», «книжкові мініатюри». Обладнання: підручник: Історія України: підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти / Г. М. Хлібовська, О. В. Наумчук, М. Є. Крижановська, І. О. Бурнейко. - Тернопіль: Астон, 2020. - 176 с.; атлас: «Історія України. 7 клас» (ДНВП «Картографія»). Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

Клас: 7

Тема: «Культура Русі-України в Х - першій половині ХІ ст.»

Мета: визначити основні досягнення культури Русі-України в Х – першій половині ХІ століття; охарактеризувати найдавніші пам’ятки писемності та умови поширення освіти;  розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; обізнаність та самовираження у сфері культури; основні компетентності у природничих науках і технологіях; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати національно-культурну ідентичність у сучасному багатокультурному світі.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: вміти розпізнавати пам’ятки архітектури з часів Київської держави (Русі-України); розуміти поняття «собор», «ікона», «графіті», «мозаїка», «фреска», «книжкові мініатюри».

Обладнання: підручник: Історія України: підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти / Г. М. Хлібовська, О. В. Наумчук, М. Є. Крижановська, І. О. Бурнейко. - Тернопіль: Астон, 2020. - 176 с.; атлас: «Історія України. 7 клас» (ДНВП «Картографія»).

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

 Вітання і перевірка відсутніх учнів.

Створення сприятливої психологічної атмосфери уроку та формування позитивного емоційного налаштування на навчання.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.

Бесіда

  1. Згадайте, коли, де і завдяки чиїм зусиллям у Київській державі з’явилися перша школа і перша бібліотека.
  2. Як ви розумієте значення поняття «освіта», «писемність», «архітектура»?
  3. Чи пам'ятаєте ви, що культура – сукупність матеріального і духовного надбання певної людської спільноти, нагромадженого, закріпленого і збагаченого протягом тривалого періоду?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Серед міського населення Київської Русі грамотність була надзвичайно поширена. На знайдених берестяних грамотах того часу можна прочитати різні записи – приватні листи, звіти про виконання робіт, запрошення на поминальні обіди, торговельні розрахунки тощо. А ось ще приклад – якийсь грамотій-жартівник (цікаво, скільки йому було років?) написав на стіні Софійського собору: «Кузьма-порося».

Як Ви гадаєте, це була ознака грамотності, чи все ж невихованості?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

План

  1. Писемність. Освіта.
  2. Архітектура.
  3. Фольклор. Музична творчість. Дозвілля.

1. «Кросворд навпаки». Опрацюйте с. 60-62 і виконайте завдання «Кросворд навпаки». «Навпаки» тому, що треба не як в звичайному кросворді давати відповідь на задані питання і вписувати в клітинки, а навпаки – є відповіді і до них треба поставити правильні питання.

 

 

1

С

К

Р

И

П

Т

О

Р

І

Й

 

 

 

 

 

 

2

Б

Е

Р

Е

С

Т

А

 

 

 

 

 

3

З

А

С

Т

А

В

К

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

Л

І

Т

О

П

И

С

5

П

Е

Р

Г

А

М

Е

Н

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

М

І

Н

І

А

Т

Ю

Р

А

 

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fdrive.google.com%2Ffile%2Fd%2F13y-v1HKi0cyI_Ts51cyE_X4ix0mFcryD%2Fview&8&0Питання

Де можна було здобути освіту в Русі-Україні в Х - першій половині ХІ ст.?

2. Перегляньте відео, прочитайте текст підручника (с. 62-64) і визначте: 

  1. Який матеріал використовували руські архітектори?
  2. Найбільш відомі храми, які були побудовані в цей період.
  3. Чим оздоблювали храми?

Робота з ілюстраціями. Перегляньте зображення фресок і мозаїк (с. 64-65) і подумайте, якими знаннями потрібно володіти, щоб створити такі витвори мистецтва?

3. Стратегія «Читання з позначками» (система «Поміч»). Читаючи с. 64-66,  поставте на полях позначки чотирьох видів, залежно від вашого власного знання та розуміння («V» – я знав це (відома інформація); «-» – це суперечить тому, що я знаю; «+» – я не знав цього (нова інформація); «?» – у мене з’явилося запитання стосовно цієї інформації («Я хочу про це запитати»)). При цьому варто позначити на полях «V» ,  «-», «+», «?» відповідно до базових знань учнів. Нема потреби позначати кожний рядок чи ідею; ця позначка має відображати ставлення до інформації загалом. Учень може обмежитись однією чи двома позначками на абзац, іноді трапляється більше, іноді менше.

Робота з ілюстраціями. Перегляньте фрагменти фресок Софійського собору і дайте відповіді на питання:

1. Що таке фреска?

2. Розгляньте зображення. На яких інструментах грають артисти?

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота з питаннями і завданнями рубрики «Підсумуйте свої знання» (1-5 на с. 66). Розв’яжіть кросворд за посиланням праворуч. Спробуйте свої сили в історичній вікторині «Перший мільйон» за посиланням ліворуч.

VІ. Підсумки уроку.

Прийом «ПОПС-формула»

ПОПС розшифровується так: П – позиція, О – обґрунтування, П – приклад, С – судження. Кожна з цих позицій – це відповідне речення, яке повинні продовжити учні: «Я вважаю, що…», «Тому що…», «Я можу довести це на прикладі…», «Виходячи з цього, я роблю висновок про те, що…».

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати § 9 «Культура Русі-України в Х - першій половині ХІ ст.».

 

docx
Додав(-ла)
Вовк Галина
Додано
7 лютого
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку