Тема: «Комп’ютер і його пристрої»
Тип уроку: подорож до країни «Інформатика»
Мета: навчальна – згадати з дітьми, які саме пристрої має комп’ютер; які з пристроїв призначення для введення і виведення інформації;
Розвивальна – розвивати у дітей пам’ять, увагу, мислення словникового запасу; розвивати вміння у дітей робити самостійно висновки;
Виховна – виховувати у дітей вміння слухати інших, повагу до думки та точки зору іншої людини; виховувати інтерес до уроку інформатики;
Матеріал: конспект, картинки, вправи на платформі LearningApps.org, коп’ютер.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вчитель: Ось і дзвоник дав дзвінок,
Починаємо наш урок.
Ми працюємо старанно,
Щоб сказати у кінці,
Що у нашім великому класі,
Усі дітки – молодці!
ІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення правил безпеки
Вчитель: діти запам’ятайте!
Вчитель: давайте разом повторимо правила поведінки у кабінеті інформатики.
Вчитель: дуже добре, а зараз я вам покажу картинки і кожен по черзі повинен описати, що саме на цьому зображенні забороняється робити на уроці інформатики.
Вчитель: ви такі розумні діти!
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Вчитель: Сьогодні ми будемо подорожувати країною, але якою саме ніхто ще не знає. Я підготувала для вас ребус – коли ви його відгадаєте, то ми разом дізнаємося назву країни.
Вчитель: Вірно, ми з вами відправляємось в подорож до країни «Інформатика».
Як ви гадаєте,з яким пристроєм ми будемо працювати? (комп’ютер).Ми знаємо,що слова і речення складаються з різних частинок. А як видумаєте, комп’ютер теж складається з частинок? (Так). І сьогодніми згадаємо з яких же частинок він складається. На уроці ми будемо повторимо складові персонального комп’ютера, а також познайомимося із пристоями введення та виведення інформації, дізнаємося де ком’ютер зберігає дані.
ІV.Вивчення нового матеріалу.
Вчитель. Комп’ютер це універсальний пристрій для роботи з інформацією. Саме сьогодні персональні комп’ютери нам допомагають у всьому, в роботі і навчанні, побуті, відпочинку. Нам з вами відомо, що персональні комп’ютери поділяють на стаціонарні та портативні. Основні пристрої стаціонарного комп’ютера, це є системний блок, монітор, клавіатура, миша. Також до складу комп’ютера входять й інші пристрої, які користувач використовує у своїй роботі. Давайте відкриємо з вами підручник на сторінці 24 (ЯДС частина 2 Корнієнко М.) та прочитаємо перші два абзаци.
Вчитель: пропоную цю інформацію засвоїти за допомогою гри.
Вам потрібно відгадати кросворд.
https://www.youtube.com/watch?v=T9-CnfdD340
Вчитель: ця інформація нам знайома, тепер давайте поглянемо на картинки нижче та проговоримо пристрої введення та виведення.
Сканер – це пристрій за допомогою якого вводять в комп’ютер зображені на папері малюнки або текст. Мікрофон, навушники, колонки – це пристрої введення і виведення звуку. Вебкамера – це пристрій, за опомгою якого вводять відео для подальшої можливості його передавання по Інтернету.
Вчитель: пропоную засвоїти ці знання також за допомогою гри.
Вам потрібно вказати до якої групи складових комп’ютера належить даний пристрій.
Вчитель: всі гарно попрацювали, а тепер пропоную відпочити.
Фізкультхвилинка.
Руки вгору, потім вниз,
Хутко вправо повернись.
Руки вгору, руки вниз,
Хутко вліво повернись.
Пострибаємо ми трішки,
Щоб розм’яти наші ніжки.
Вгору, вниз ми пострибаємо,
І на місце всі сідаємо.
Вчитель: продовжуємо наш з вами цікавий урок інформатики. Діти, а ви знали, що комп’ютер, як і людина теж має пам’ять?
Так, це правда. Саме пам’ять комп’ютера – це запам’ятовуючий пристрій, який призначений для зберігання даних.
Відкриваємо сторінку 25 та читаємо нову для нас інформацію.( ЯДС частина 2 Корнієнко)
У системному блоці міститься багато пристроїв. Серед них найважливішими є процесор(1 зображення) та оперативна пам’ять.(розглядають зображення)
Процесор опрацьовує дані та керує роботою комп’ютера.
Оперативна пам’ять належить до внутрішньої пам’яті комп’ютера, у ній зберігаються дані, з якими в цей час працює комп’ютер.
Довідничок юних дослідників:
Вчитель: пам’ять комп’ютера поділяють на зовнішню та внутрішню, давайте поглянемо на зображення.
Вчитель: запам’ятайте, що у внутрішній пам’яті – розміщуються всі дані з якими працює комп’ютер в цей момент. Зовнішня пам’ять – призначена для зберігання даних протягом довгого часу.
Вчитель: зараз я вам продемонструю на екрані зображення пристроїв пам’яті, і ви дайте мені , будь лака, відповідь до якої пам’яті комп’ютера вони відносяться.
V.Підсумок уроку.
Вчитель: наша подорож країною «Інформатики» добігає до завершення. Зараз ми з вами виконаємо вправу, яка має назву «Капелюшки де Боно».
Самооцінювання роботи учнів на уроці за допомогою шкали оцінювання. Вчитель: я пишаюсь вашою роботою на цьому уроці! Так тримати.