ТЕМА: Середовища для читання текстів. Закладки в тесті. Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники.

Про матеріал
ТЕМА: Середовища для читання текстів. Закладки в тесті. Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники. МЕТА: Навчальна: сформуватиуявлення про особливості роботи в середовищах для читання та змінювання текстів;призначення віртуальних бібліотек та текстових редакторів; Розвиваюча::розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас, логічне мислення; формувати вміння робити висновки; Виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника; виховувати повагу до думки інших.
Перегляд файлу

ТЕМА: Середовища для читання текстів. Закладки в тесті. Віртуальні
бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники.
МЕТА:
          Навчальна: сформуватиуявлення про особливості роботи в середовищах для читання та змінювання текстів;призначення віртуальних бібліотек та текстових редакторів;

          Розвиваюча::розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас, логічне мислення; формувати вміння робити висновки;

          Виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника; виховувати повагу до думки інших.

Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання та наочність: комп’ютери, презентація.
Програмне забезпечення: браузер Google Chrome, Microsoft Office Word

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент (Слайд 1)

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішити —

Кличе в подорож дзвінок.

Сьогодні в нас урок звичайний,

Та вчить багато нас чому.

Хай буде він для нас повчальний!

За це подякуєм йому!

-Добрий день, діти. Мене звати Поліна Олександрівна і сьогоднішній урок проведу у вас, я.

  1. Мотивація навчальної діяльності

-         На сьогоднішньому уроці ми будемо знайомитись з новою програмою для перегляду документів Microsoft Office Word. А також ми побуваємо у віртуальних бібліотеках,
познайомимося з довідниками і словниками он-лайн , але урок наш буде незвичайний. Зараз ми з вами вирушаємо у подорож до КРАЇНИ ЗНАНЬ. І перша наша зупинка відбудеться на Станції  «Розминка». (Слайд 2)

-         Зараз я буду зачитувати загадки, а вам потрібно відгадати їх.

Завдання 1. Відгадати загадки.

  1.     Бачить - не бачить,
    Чути - не чує.
    Мовчки говорить,
    Дуже мудрує. (Книга) (Слайд 3)
  2.     Невеличка стильна штучка

дуже легко збереже

пісню, фільм, найкращий мультик.

Всім нам радість принесе. (Флешка) (Слайд 4)

  1.     Книжечки маленькі,

Аркуші біленькі.

В них вчимося ми писати,

Додавати й віднімати. (Зошити) (Слайд 5)

-         Молодці, ви гарно впорались із цим завданням.

Завдання 2. Розгадайте ребуси.

-         Я пропоную розгадати ребуси.

  1. Слово (Слайд 6)
  2. Речення (Слайд 7)
  3. Абзац  (Слайд 8)

 

ІІІ. Повідомлення  теми і мети уроку

  1. -Отже, тема сьогоднішнього уроку «Середовища для читання текстів. Закладки в тесті. Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники». (Слайд9)

ІV. Вивчення нового матеріалу

-         Наш потяг відправляється до наступної зупинки на Станцію «Інформаційна».

1. Пояснення з елементами демонстрування презентації

-         Слово «документ» означає письмове свідоцтво, важливий діловий папір.(Слайд10)

-         Документи, що створюються або опрацьовуються на комп’ютері за допомогою програм, називають електронними. Вони можуть містити текстові, графічні, звукові, числові й комбіновані дані. ( Слайд 11)

-         Розгляньте малюнки. Пригадайте, що ви знаєте про роботу з текстами в різні часи ? (Слайд 12)

-         Робота з текстами є важливою складовою діяльності людей. У давнину лише обмежене число людей було письменним. Професійно переписуванням різних документів займалися писарі. Тільки з розвитком книгодрукарства ця професія втратила свою значущість. (Слайд 13)
З появою друкарського верстата процес створення документів прискорився. З появою комп’ютерів значно полегшився. Добавились нові можливості для
створення текстів. (Слайд 14)
Для створення, опрацювання і зберігання текстових даних призначені спеціальні програми для опрацювання тексту.  (Слайд 15)

-         Але ми будемо працювати у програмі Word.

-         Електронні документи, що створюються за допомогою цих програм, називають електронними текстовими документами, або просто текстовими документами. (Слайд 16)

-         Такі програми мають різні можливості. Одні працюють тільки з текстами, інші можуть працював також із графічними об’єктами: малюнками, таблицями, схемами, тощо.
Програми для роботи з текстовими документами нерідко називають текстовими редакторами. Такі програми мають різні можливості. Одні працюють тільки з текстом, інші можуть працювати також із графічними об’єктами: малюнками, таблицями, схемами тощо.  (Слайд 17)

-         Бесіда

  1. Що означає слово «документ»?
  2. Які документи називають електронними?
  3. Що таке текстові документи?

-         А зараз, ми з Вами вирушаємо на Станцію «Історична» (Слайд 18)

-         Перший буквар був надрукований у Львові. Його видав у 1574 році першодрукар  Іван Федоров. (Слайд 19)

Фізкультхвилинка (Відео)

-Ми з вами дуже гарно працювали і зараз трішечки відпочинемо.

-Продовжуємо подорож по станції «Інформаційна». (Слайд 20)

-         Розгляньте значки програм, призначених для роботи з текстовими документами. (Слайд 21)

Віртуальні бібліотеки для дітей.
Для сучасних школярів комп’ютер це незамінний та надійний помічник . За
допомогою нього можна знайти будь-яку потрібну книгу чи інформацію. В пошуку
необхідної інформації вам допоможуть електронні бібліотеки розміщені в Інтернеті. (Слайд 22)
Електронна бібліотека— розподілена інформаційна система, що дозволяє зберігати і використовувати різнорідні колекції електронних документів (текст, графіка, аудіо, відео і т.і.) завдяки глобальним мережам передачі. (Слайд 23)

-Сайт електронної бібліотеки містить такі елементи. (Слайд 24).

Закладка це відмітка або місце в тексті, якому надано певне ім’я, що дозволяє
швидко переходити до нього надалі. (Слайд 25)

- Давайте познайомимося з віртуальними бібліотеками для дітей.

1. Миколаївська обласна бібліотека для дітей ім. В.О. Лягіна. (Слайд 26)

2. Харківська обласна бібліотека для дітей. (Слайд 27)

3. Українська електронна бібліотека. (Слайд 28)

V. Формування вмінь та навичок

- Наш потяг прибув на Станцію «Практична» (Слайд 29)

Робота за комп’ютером

  1.     Інструктаж з техніки БЖД. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

 

  1.     Інструктаж учителя до практичної роботи . (Слайд 30)

Ознайомитися з середовищами оn-лайн бібліотек.
1. Відкрити в Інтернеті Харківську обласну бібліотеку для дітей

2. Знайти дитячу книгу, відкрити.

3. Скопіювати частину і зберегти в програмі Word.

4. Продемонструвати виконання вчителю.

3) Практична робота за комп’ютерами.

-А зараз виконаймо практичне завдання.

Релаксація

Гімнастика для очей (Відео)

VІ. Узагальнення знань, умінь, навичок

Бесіда

  1. Що таке електронний документ
  2. Що таке електронна бібліотека
  3. Що таке закладка?

  VІІ.Підсумок уроку

-Молодці, ви гарно попрацювали на уроці. Найбільше мені сподобалась робота таких учнів:

На цьому урок завершено. До побачення!

 

 

 

 

docx
Додано
3 січня
Переглядів
169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку