КОМПЕТЕНТНІСНІ ЗАВДАННЯ
ДО ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ
«ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ, 7 КЛАС»
(РОЗДІЛ «ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я)
Автор: Козубенко Тетяна Михайлівна,
директор, вчитель «Здоров’я, безпека та добробут»,
Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10
Смілянської міської ради, Черкаської області
Методичний посібник містить завдання до інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут, 7 клас» (розділ «Психічна і духовна складові здоров’я»), спрямовані на розвиток у школярів ключових компетентностей.
Посібник створений до Модельної навчальної програми «Здоров’я, безпека та добробут. 7-9 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти, розробленої авторським колективом (Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Андрук Н. В., Лаврентьєва І. В., Хомич О. Л.) на основі Державного стандарту базової загальної освіти за освітньою галуззю «Соціальна і здоров’язбережувальна».
Завдання носять творчий, конструктивний, дослідницький характер та ґрунтуються на проблемному і діяльнісному підходах.
Для вчителів інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут», методистів, студентів.
Зміст
Вступ………………….……………………………………………………. |
4 |
Особливості психічного розвитку підлітків……………………………... |
5 |
Психологічна рівновага і здоров’я……………………………………….. Самооцінка і здоров’я…………………………………………………….. Список використаних джерел……………………………………………..
|
14 20 14
|
Вступ
Завданням інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» є формування в учнівства цінностей життя і здоров’я, набуття ними ключових компетентностей та наскрізних умінь.
Модельна програма спрямована на розвиток ключових компетентностей, визначених Державним стандартом базової середньої освіти:
У методичному посібнику містяться зразки компетентнісних завдань до розділу «Психічна і духовна складові здоров’я» для 7-го класу Нової української школи (теми «Особливості психічного розвитку підлітків», «Психологічна рівновага і здоров’я», «Самооцінка і здоров’я»).
При складанні завдань використано компетентнісний потенціал інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут». Завдання носять творчий, конструктивний, дослідницький характер та ґрунтуються на проблемному і діяльнісному підходах.
Зміни в українській школі пов’язані з усвідомленням, що сучасний світ складний і дитині недостатньо дати лише знання. Ще важливо навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці.
Особливості психічного розвитку підлітків
Розвиток потреб. Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я
Вільне володіння державною мовою
Читання та обговорення притчі про життєві цінності
Метод «Спрямоване читання і міркування»
Колись, дуже давно, на Землі був острів, на якому мешкали усі життєві цінності. Та одного разу вони зауважили, що острів почав опускатись під воду. Усі цінності сіли на свої кораблі і поплили світ за очі. Залишилась тільки Любов.
Вона чекала до останнього, але коли вже чекати було нічого, їй теж закортіло податися геть. Тоді вона звернулась до Багатства і попросилась до нього на корабель. Але Багатство відповіло:
Стоп-текст. Що, на вашу думку, відповіло Любові Багатство?
Продовження читання
– На моєму кораблі багато дорогоцінностей і золота, для тебе тут не вистачить місця.
Коли повз пропливав корабель Суму, вона попросилась до нього, але той відповів:
Стоп-текст. Що, на вашу думку, відповів Любові Сум?
Продовження читання
– Вибач, Любове, я такий сумний, мені треба завжди залишатися на самоті.
Тоді Любов побачила корабель Гордості і попросила про допомогу її, але та сказала, що Любов порушить гармонію на її кораблі.
Поруч пропливала Радість, але вона така була перейнята веселощами, що навіть не почула, як її кликала Любов.
Тоді Любов впала у відчай. Але раптом вона почула голос десь позаду:
– Ходімо, Любове, я заберу тебе з собою.
Любов озирнулася і побачила старого. Він довіз її до суші, і коли старий поплив, Любов спохопилась, адже вона забула запитати його ім’я.
Тоді вона звернулась до Знання:
– Скажи, Знання, хто врятував мене? Хто був цей старий?
Стоп-текст. Хто, на вашу думку, був цей старий?
Продовження читання
Знання подивилось на Любов:
– Це був Час.
– Час? – перепитала Любов. – Але чому він врятував мене?
Знання ще раз поглянуло на Любов, потім вдалеч, куди поплив старий:
– Тому що тільки Час відає, якою важливою в житті є Любов.
Завдання і запитання для обговорення
Читання та обговорення оповідання Василя Сухомлинського «Склянка води»
Василь Сухомлинський
Склянка води
Юрків дідусь занедужав. Дідусеві вісімдесят п'ять років.
Він знає чимало цікавих казок та дивних бувальщин, які любить слухати Юрко.
А зараз дідусь лежить і важко дихає. Мама наказала:
– Сиди, Юрку, біля дідуся, доглядай за ним. Попросить води – подай свіжої, попросить відчинити вікно – відчини.
Юрко сидів біля постелі хворого дідуся, читав книжку. За півдня дідусь разів зо три попросив води.
Набридло хлопцеві сидіти. Поклав книжку на стіл, тихо вийшов з хати й побіг до хлопців грати у футбол.
Кілька годин гуляв Юрко на стадіоні, вже й сонце до заходу схилилось.
Та неспокійно було в нього на душі. Щось немов гнітило його. Покинув Юрко гру, побіг додому.
Ледь відчинив двері, підійшов до ліжка – й упав на коліна. Дідусь лежав мертвий. А в склянці не було й краплини води.
Потім усе життя Юрка мучили докори сумління. Він думав: дідусь, мабуть, помер тому, що не було води. Йому хотілося пити, а в склянці – ні краплини. А він у м'яч грав із хлопцями.
– Роби не те, що хочеться, а те, що треба, – навчав Юрко свого сина.
Обговорення
Читання та обговорення притчі «Найважливіші речі»
Найважливіші речі
Один юнак постійно непокоївся з приводу свого життя і майбутнього. Якось, гуляючи берегом моря, зустрів він мудрого старця.
— Що тебе тривожить, юначе? — запитав старець.
— Здається, я не можу збагнути, що в житті для мене найважливіше, — відповів юнак.
— Це дуже просто, — сказав старець. Він підняв із землі порожнього глечика і почав заповнювати його камінням завбільшки з кулак.
Заповнивши глечик по вінця, запитав:
— Цей глечик повний, чи не так?
— Так, — погодився юнак.
Старець мовчки кивнув, узяв жменю дрібних камінців, кинув їх у глечик і злегка потрусив. Камінці заповнили пустоти між великим камінням. Він усміхнувся і запитав:
— А тепер глечик повний?
Юнак ствердно кивнув.
Тоді старець узяв пригорщу піску і висипав його у глечик. Пісок заповнив пустоти, що залишилися.
— Ось відповідь на твоє запитання, — сказав старець. — Велике каміння — це найважливіші речі в житті: родина, кохана людина, твій духовний розвиток, мудрість. Якщо втратиш усе, крім цього, твоє життя все одно буде повним.
Він хвильку помовчав, а відтак мовив:
— Дрібні камінці — це також важливі для тебе речі: робота, дім, матеріальний добробут. А пісок — дрібниці, які насправді не мають жодного значення.
Юнак слухав дуже уважно, і старець продовжив:
— Деякі люди роблять помилку. Вони спочатку засипають у глечик пісок, і в ньому не лишається місця для каміння. Так і в житті. Якщо витрачати сили на дрібні й незначущі речі, у ньому не буде місця для найважливіших цінностей. Тому передусім подбай про велике каміння, не забувай і про дрібне. А пісок хвилі життя самі наб’ють у проміжки між ними.
Обговорення притчі
Здатність спілкуватися іноземними мовами
Завдання. Це Піраміда Маслоу: ієрархія потреб. Прочитайте англійською та перекладіть українською потреби людини.
Математична компетентність
Завдання 1.
Завдання 2.
Орієнтовне виконання завдання
|
|
|
|
|
Потреба в безпеці |
Соціальні потреби |
Фізіологічні потреби |
Потреби у визнанні |
Потреба в самоактуалізації |
Орієнтовне виконання завдання:
Завдання 3.
Закінчіть речення, використавши слова із Довідки.
Довідка: психічної, соціальної, духовної, складним, проблемним, непорозуміння з батьками, проблеми у спілкуванні з однолітками, пошук власного «Я», ризик
Громадянські та соціальні компетентності
Завдання 1.
Орієнтовне виконання завдання:
|
|
|
|
Потреба у любові |
Потреба в безпеці та захищеності. |
Потреба у визнанні та самореалізації. |
Потреба в позитивних стосунках |
Завдання 2.
Підлітковий вік – період суттєвих психологічних змін, розвитку інтелектуальної та емоційної сфер, появи нових потреб і можливостей, формування характеру й особистої системи цінностей.
Переваги |
Недоліки |
Розвиток самостійності та відповідальності. |
Емоційна неврівноваженість, імпульсивність, часті зміни настрою. |
Освоєння нових знань та навичок. |
Постійні суперечки з батьками і дорослими. |
Самоусвідомлення: який/яка я, чого хочу в житті, що варто в собі змінити. |
Часте небажання навчатися. |
Багато захоплень. |
Поява шкідливих звичок: куріння, алкоголь тощо. |
Велике коло друзів. |
Інтернет-залежність |
|
|
|
|
|
|
Завдання 3.
Цінності – це те, що є важливим для людини, за допомогою чого вона звіряє й оцінює будь-що у своєму житті, визначає власні пріоритети, бажання і прагнення.
Визначте власну систему цінностей, давши відповіді на такі запитання:
Завдання 4.
Проранжуйте в порядку значущості для вас життєві цінності:
Цінності |
Місце |
Цінності |
Місце |
здоров’я своє і близьких |
|
можливість займатися улюбленою справою. |
|
природа |
|
допомога людям |
|
турбота про тварин |
|
любов |
|
популярність |
|
безпека |
|
вірна дружба |
|
душевний спокій |
|
дружна родина |
|
цікаве дозвілля |
|
успіхи у школі |
|
пригоди |
|
багато грошей |
|
модний одяг |
|
зовнішня краса |
|
|
|
Компетентність у галузі природничих наук, техніки і технології
Створіть хмаринку слів «Мої основні життєві цінності» у програмі Word Cloud Generation (https://wordart.com/edit/6crjnz5usfkm)
Орієнтовне виконання завдання:
сім’я, навчання, любов, дружба, повага, здоров’я, творчість, свобода, справедливість, самовдосконалення
Інформаційно-комунікаційна компетентність
Скануйте QR-код. Передивіться відео «Цінуй своє життя, воно прекрасне!» Поділіться враженнями.
Культурна компетентність
Розгляньте зображення відомих картин: Едварда Мунка «Крик» та Тараса Шевченка «Селянська родина». Які життєві цінності ілюструють ці картини? Розкажіть, наскільки актуальними вони є для підлітків?
Підприємливість та фінансова грамотність
Завдання 1.
Піраміда Маслоу розподіляє потреби людини на п'ять рівнів:
Завдання 2.
Поясніть, що зображено на малюнку. Як він пояснює розвиток потреб підлітка та його життєві прагнення? З ким із чоловічків, зображених на малюнку, ти себе асоціюєш?
Завдання 3.
Дослідження «Різні способи задоволення потреб»
Учні об’єднуються в 4 – 5 груп.
Завдання для груп:
Психологічна рівновага і здоров’я
Емоційний інтелект. Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Ознаки психологічної рівноваги
Вільне володіння державною мовою
Читання та обговорення оповідання
Василя Сухомлинського «Каміна на межі»
Камінь на межі
Були собі два чоловіки. В кожного з них було своє поле. Вони орали землю, сіяли хліб. Трудилися на своєму полі з ранку до вечора.
І от десь узявся камінь. Не дуже й великий, але й не маленький. Завбільшки з собачу голову.
Один чоловік орав ниву, побачив камінь — викинув на поле сусіда. Сусід косив хліб, побачив камінь і думає: «Де це він узявся? Викину його на поле сусіда». І викинув.
Так перекидали вони камінь із поля на поле багато літ. Трохи сердились один на одного, як знаходили камінь на своєму полі, але швидко про нього забували й залишались великими друзями.
Але згодом їм прийшло в голову покласти камінь на межі. Поклали! І стали непримиренними ворогами. Крали один в одного снопи серед ночі, ненавиділи один одного.
Так і померли ворогами.
Господарями стали їхні діти. Вони прийшли на межу й сказали: «Приймемо камінь, викинемо його в болото». Віднесли. Викинули. Розорали межу. Замість двох полів стало одне велике. Трудяться на ньому діти двох господарів, що ворогували між собою. Трудяться й приятелюють. А камінь у болоті лежить.
Робота з текстом оповідання
Читання та обговорення оповідання
Василя Сухомлинського «Красиві слова і красиве діло»
Серед поля стоїть маленька хатина. Її побудували, щоб у негоду люди могли сховатися й пересидіти в теплі.
Одного разу серед літнього дня захмарило й пішов дощ. А в лісі в цей час було троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як з неба ллє, мов з відра. Коли це бачать: до хатини біжить ще один хлопчик. Незнайомий. Мабуть, з іншого села. Одежа на ньому була мокра, як хлющ. Він тремтів од холоду.
І ось перший із тих хлопців, які сиділи в сухому одязі, сказав:
– Як же ти змок на дощі! Мені жаль тебе...
Другий теж промовив красиві й жалісливі слова:
– Як страшно опинитися в зливу серед поля! Я співчуваю тобі...
А третій не сказав ні слова. Він мовчки зняв із себе сорочку й дав її змоклому хлопчикові. Той скинув мокру сорочку и одягнув суху.
Гарні не красиві слова. Гарні – красиві справи.
Завдання.
Висновок. Емпатія може виявлятися через позитивні розмови (« - Як же ти змок на дощі! Мені жаль тебе...), але вища ступінь емпатії – це активне співпереживання, тобто дієва допомога.
Здатність спілкуватися іноземними мовами
Завдання. Прочитайте англійською 5 основних складових емоційного інтелекту, перекладіть українською. (Самопізнання, саморегуляція, мотивація, емпатія, соціальні навички).
Математична компетентність
Завдання 1.
Є безліч класифікацій емоцій. Одна з них – по Керроллу Ізарду. Американський психолог Керролл Ізард виділив десять основних емоцій: страх, гнів, сором, презирство, огиду, провину, страждання, інтерес, здивування та радість.
Розгляньте смайли. Доберіть смайл до кожної з емоцій.
Орієнтовне виконання завдання:
|
|
|
|
|
Страх |
гнів |
сором |
презирство |
огида |
|
|
|
|
|
провина |
страждання |
інтерес |
здивування |
радість |
Завдання 2. Пригадайте складові емоційного інтелекту. Запишіть їх у першому рядку таблиці. Прочитайте визначення складових емоційного інтелекту і запишіть цифрою у відповідну комірку.
Орієнтовне виконання завдання
самопізнання
|
саморегуляція |
самомотивація |
емпатія |
соціальні навички |
4 |
2 |
3 |
1 |
5 |
Визначення складових емоційного інтелекту
Компетентність у галузі природничих наук, техніки і технології
Завдання
Громадянські та соціальні компетентності
Завдання 1.
Проведи спостереження за своїми самовідчуттями під час сильного хвилювання. Зафарбуй на малюнку реакції, що характерні для твого тіла під час хвилювання. Зроби висновок: чи можуть ризиковані емоції впливати на стан здоров’я?
Завдання 2. Розгляньте таблицю «Вплив емоцій на фізичне здоров’я». Назвіть емоції, ризиковані для здоров’я людини. Що таке коригуючі емоції? Назвіть їх. Які висновки можна зробити? Чи корисна для вас ця інформація? Поділіться нею з батьками. Порадьте їм уникати ризикованих емоцій, щоб бути здоровими.
Вплив емоцій на фізичне здоров’я
Емоція |
Орган, що резонує з емоцією |
Можливі захворювання |
Коригуючі емоції |
Напруга |
Кишківник |
Розлад травлення |
Розслаблення |
Занепокоєння |
Нерви шиї |
Ригідність плечового поясу |
Безтурботність |
Розгубленість |
Вегетативна НС |
Безсоння |
Спокій |
Страх |
Нирки |
Захворювання нирок |
Душевний спокій |
Тривога |
Шлунок |
Диспепсія |
Втіха, розрада |
Гнів |
Печінка |
Захворювання печінки та жовчного міхура |
Співчуття |
Апатія |
Хребет |
Загальна слабкість |
Ентузіазм |
Почуття самотності |
Головний мозок |
Деменція |
Задоволення |
Смуток |
Кров |
Хвороби крові |
Радість |
Образа |
Шкіра |
Виспи, виразки |
Подяка |
Нетерплячість |
Підшлункова залоза |
Панкреатит, діабет |
Терплячість |
Завдання 3.
Оцініть від 1 до 5 рівень розвиненості кожної ознаки психологічної рівноваги в собі. Зробіть висновок.
Ознаки психологічної рівноваги |
Самооцінка |
Позитивне ставлення до себе |
|
Доброзичливе ставлення до інших людей |
|
Упевненість у власних силах. |
|
Уміння розуміти і задовольняти власні потреби. |
|
Уміння долати труднощі та переживати невдачі. |
|
Уміння керувати емоціями |
|
Оптимізм, почуття гумору |
|
Інформаційно-комунікаційна компетентність
Навчання впродовж життя
Культурна компетентність
Завдання.
Розгляньте картину сучасної художниці Лонської Анастасії «Емоції». Назвіть емоції, зображені на картині. Уявіть, що центральне обличчя – то ваше. Як би ви домалювали картину, щоб виразити свій емоційний стан сьогодні?
Самооцінка і здоров’я
Види самооцінки. Вплив ставлення людей до власного тіла і його змін на їх самооцінку і здоров’я. Конструктивне сприймання критики
Вільне володіння державною мовою
Читання та обговорення казки «Різнокольорові звірі»
На галявині, примостившись на пеньку, сиділо жабеня Стриб-Скік і пензликом малювало метелика, який сидів на ромашці. Малювало і співало.
Почувши цю пісню, до жабеняти прибігли зайченя і ведмежа. Їм дуже сподобався малюнок. Щоб прославитися серед лісу, зайчик і собі захотів стати рожевим, а ведмедик синьо-зеленим. Жабеня згодилося їх розфарбувати. Вони стали такими, як хотіли. Коли ведмежа прибігло додому, то мама його не впізнала і навіть насварила. Мама зайченяти теж не впізнала свого сина. Це їх дуже засмутило.
Вже вечоріло. Звірята вирішили лягати спати посеред лісу. Вранці товариші побігли до річки вмиватися, ступили на місток, а той зламаний. Друзі вирішили його полагодити. Поки вони, ладнаючи місток, плескалися в річці, вся фарба з них потекла у воду.
Незабаром робота була виконана. Жабенятко Стриб-Стік дуже хвалило малюків за гарно відремонтований місточок. Ведмежаткова мама теж похвалила товаришів. Вони здивувалися, що та їх впізнала, бо не помітили, що фарба змилася.
Мама сказала, що ведмедик і зайчик стали популярними на весь ліс, бо кожен, хто пройде по містку, згадає хто його відремонтував.
Щоб прославитися, не обов’язково бути різнокольоровим!
Завдання
Тренуємося визначати вид самооцінки
Робота з уривками із твору Оскара Вайльда «Хлопчик-зірка»
Уривок 1.
«Нарешті Хлопчик-зірка заговорив, і голос його звучав безжально й презирливо:
– Якщо це правда, що ти моя мати, – сказав він, – то краще б ти не приходила сюди й не ганьбила мене, адже я гадав, що моєю матір'ю була Зірка, а не якась старчиха, як ти кажеш мені. Тому забирайся звідси геть, щоб я тебе більш ніколи не бачив.
– Ой, синочку мій! – скрикнула жінка. – Невже ти й не поцілуєш мене на прощання? Я ж стільки натерпілася мук, доки відшукала тебе!
– Нізащо, – відповів Хлопчик-зірка, – адже на тебе навіть бридко глянути, і я радніше поцілую гадюку чи жабу-ропуху, ніж тебе».
Завдання.
Уривок 2.
«Крик радощів зірвався з його вуст, і він побіг до жебрачки, і, впавши перед нею навколішки, обцілував рани на її ногах і омив їх своїми слізьми.
Він низько схилив голову, аж до пилюки і, ридаючи так, що, здавалося, його серце ось-ось розірветься з болю, промовив такі слова:
– Мати моя! Я зрікся тебе в дні своєї гордині. Не відштовхни мене в годину мого смирення! Я ненавидів тебе. Даруй же мені любов. Я був відцурався тебе. Прийми ж своє дитя...»
Завдання.
Робота з уривком із твору Алана Мілна «Вінні-Пух та його друзі»
«Іа-Іа – підстаркуватий сірий ослик – стояв одного разу на березі струмка й понуро дивився у воду на своє віддзеркалення.
– Трагічна картина, – сказав він нарешті. – Ось як це зветься: трагічна картина.
Він обернувся й ліниво почвалав берегом струмка вниз за течією.
Пройшовши метрів із двадцять, він перебрів струмок і так само ліниво почвалав назад протилежним берегом проти течії. Навпроти того місця, де він стояв раніше, Іа-Іа зупинився і знов подивився у воду.
– Я так і знав,– зітхнув він.– Із цього боку анітрохи не краще. Та всім байдуже. Нікому немає діла. Трагічна картина – ось як це зветься».
Обговорення.
Математична компетентність
Завдання 1. Складіть висловлювання відомих людей про самооцінку. Запишіть висловлювання у зошит. Поясніть, як ви їх розумієте. Чи погоджуєтесь ви з думками відомих людей?
|
наскільки ви цінуєте себе сам (Габріель). |
|
але, не така велика, як твоя власна (Доктор Том). |
|
яку оцінку ти даєш сама собі! (Керрі Бредшоу). |
|
той і стає привабливим (Гете). |
|
хто намагається підірвати вашу віру в себе (Марк Твен). |
|
ось що може тобі зашкодити в майбутньому. (Фіцджеральд) |
Орієнтовне виконання завдання.
Завдання 2.
Самооцінка – це уявлення людини про себе, оцінювання себе, своїх якостей і почуттів, можливостей і здібностей, вчинків і дій, переваг і недоліків.
Учені називають 6 вимірів, які зазвичай людина оцінює в собі. Це – соціальний вимір, фізичний вимір (краса), психологічний вимір (особистість), інтелектуальний вимір, вимір навичок (майстерність), моральний вимір.
Орієнтовне виконання завдання:
№ з/п |
Самооцінка |
позитивна/ негативна |
Вимір |
|
«У мене негарне волосся і задовгий ніс». |
– |
фізичний |
|
«Я такий невмійко! Навіть цвяха не зумів забити!» |
– |
вимір навичок (майстерність) |
|
«Я така везуча. Завжди виграю в лотереї». |
+ |
психологічний |
|
«Я така дурна! Знову за контрольну з математики отримала двійку!» |
– |
інтелектуальний |
|
«Я-таки добра людина! Завжди підгодовую бездомних тваринок». |
+ |
моральний |
|
«Я – хороший і надійний друг»! |
+ |
соціальний |
Громадянські та соціальні компетентності
Завдання 1.
Визначте вид самооцінки: адекватна чи занижена.
Орієнтовне виконання завдання:
Самооцінка
|
Вид самооцінки |
|
|
«В інших усе краще!» |
занижена |
|
«Я не заздрю іншим. У мене своє життя!»
|
адекватна |
|
«Зробити на 99 % - це провал для мене». |
занижена |
|
«Те, що я роблю, необов’язково має бути ідеальним. Головне – поліпшувати свій рівень!» |
адекватна
|
|
«Можу відмовити без почуття провини!» |
адекватна
|
|
«Не можу сказати «ні» |
занижена |
Завдання 2.
Визначте вид самооцінки за малюнком. Що або кого на малюнку ви побачили першим?
Ключ до тесту:
Птахи
Зараз ваша самооцінка завищена. Це не є недоліком, віра в себе допомагає вам бути рішучіше, йти вперед і досягати своїх цілей. Однак ви дуже гостро реагуєте на критику і відмови.
Дерева
Ваша самооцінка адекватна. Ви реально оцінюєте свої сили, бачите свої позитивні і негативні риси. Ви самодостатня особистість, з нормальною реакцією на обставини.
Слон
У вас занижена самооцінка. Будь-яка дрібниця змушує вас здаватися і рано опускати руки. Також ви дуже образлива людина і сприймаєте все на свій рахунок.
Завдання 3.
Інноваційна компетентність
Зразок
Вимір
|
Досягнення |
Фізичний вимір (краса) |
Завдяки ранковій зарядці схудла на 2 кг.
|
Психологічний вимір (особистість) |
Зуміла стримати емоцію роздратування, послухалася поради мами. |
Інтелектуальний вимір |
Підготувалася до контрольної роботи і виконала роботу на 10 балів. |
Вимір навичок (майстерність) |
Сплела шкарпетки. |
Моральний вимір |
Насипала зерна у годівничку. |
Соціальний вимір
|
Взяла участь у благодійній акції. |
Інформаційно-комунікаційна компетентність
Завдання 1
Завдання 2
Розгляньте хмарину слів. Визначте вид самооцінки. (Завищена).
Компетентність у галузі природничих наук, техніки і технології
Завдання.
Використані джерела
https://naurok.com.ua/prezentaciya-osoblivosti-psihichnogo-rozvitku-pidlitkiv-rozvitok-potreb-duhovniy-rozvitok-osobistosti-213947.html
1