Компетентнісний підхід, як основа якості змісту освіти при вивченні фізики

Про матеріал
Компетентнісний підхід, як основа якості змісту освіти при вивченні фізики з власного досвіду роботи
Перегляд файлу

Компетентнісний підхід, як основа якості змісту освіти при вивченні фізики

Предметна (фізична) компетентність – структурований комплекс якостей особистості, що забезпечує здатність учня здійснювати основні види діяльності, пов’язані з засвоєнням, розумінням і застосуванням нових знань з фізики. Під час вивчення фізики учні залучаються до чотирьох основних видів навчально-пізнавальної діяльності: вивчення теоретичного матеріалу з фізики; розв’язування фізичних задач; експериментування та дослідження [1, ст. 2-8]. Наказом МОН України № 1222 від 19.08 2013 року [3] введено до основних видів діяльності учнів з фізики дослідницьку. Цей вид діяльності має свої особливості, які виявляються у тому, що: а) її можна розглядати як складову кожного з вищеописаних видів діяльності (теоретичне й експериментальне дослідження, розв’язування задач дослідницького типу); б) її можна розглядати як специфічний вид діяльності, що має свою структуру і передбачає наявність в учнів відповідних знань і застосування спеціальних методів для формування умінь здійснення.

Але нажаль, шкільні лабораторії сьогодні перебувають не в найкращому стані (застаріле обладнання, обмеження кількість приладів і т.ін) для залучення учнів в дослідницьку діяльність. Тому для формування  дослідницької компетентності старшокласників неможливо обійтись без новітніх технологій. Майже кожен учень сьогодні володіє смартфоном,  що узяв від мобільного телефону форму і базовий набір функцій, але доповнений інтерфейсом та функціональністю комп'ютера й надає величезні можливості його власнику. Розглянемо наступні можливості використання смартфону на уроках фізики:

  1. Вивчення розділу «Світлові явища» передбачає виконання лабораторних робіт з використанням джерел світла. Використання телефонного ліхтарика замість системи «лампочка-батарейка» дає можливість виконуваними кожному учневі дані роботи індивідуально, а не в парах через брак обладнання;
  2. Використання таких стандартних функцій, як секундомір, калькулятор, фото та відеокамера не лише  на уроках, але й для створення фізичних проектів, виконання робіт МАН, або робіт для  інших інтелектуальних конкурсів. (При розв’язані фізичних задач виникає необхідність скористатись калькулятором для обчислення складних математичних розрахунків, але маючи цей додаток в телефоні деякі учні не вміють ним користуватись);
  3. Вчитель повинен навчити учнів реалізовувати свій творчий потенціал, через доступні їм засоби. Більшість  учнів навіть не здогадується про можливість використання «Play Маркету» для пошуку безкоштовних програм, які дозволять використовувати власний смартфон в ролі осцилографа, звукового генератора, компаса, термометра і т.ін.;
  4. Для пошуку і відстеження зірок, сузір'їв, планет, супутників та інших небесних тіл на карті зоряного неба, можливо використовувати такі додатки, як Star Walk 2 Free. Досить навести пристрій до неба і на екрані з'явиться зоряне небо – точно таке, що відображається карта зоряного неба з усіма об'єктами в їх правильному положенні.

Сучасний педагог повинен сприяти використанню  інформаційно-комунікаційні технології для  розвитку в учнів навчально-пізнавальної активності, самостійності, а також формуванню та розвитку ключових компетентностей як цифрових вимірювальних комплексів

Список використаних джерел:

  1. Державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти // Фізика та астрономія в сучасній школі. – 2012. – № 4. – С. 2-8.
  2. Шарко В.Д. Компетентний вчитель – запорука реалізації компетентнісного підходу до навчання учнів фізики/ В. Шарко // Збірник наукових праць. Педагогічні науки: Випуск 38.-Херсон, Видавництво ХДУ,2005.-С.127-134
  3. Про затвердження критеріїв навчальних досягнень учнів/Наказ МОН №371 від 05.05.2008 [Електронний ресурс] Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua

 

Додатки

C:\Users\Пользователь\Desktop\IMG_20200108_063312.png

Рис.1. FFT Spectrum Analyzer

C:\Users\Пользователь\Desktop\Screenshot_20200107-223751.png

Рис.2. « Шумометр» безкоштовний мобільний додаток

C:\Users\Пользователь\Desktop\Screenshot_20200107-223524.pngC:\Users\Пользователь\Desktop\Screenshot_20200107-223730.pngC:\Users\Пользователь\Desktop\Screenshot_20200107-223624.png

Рис. 3. Зображення небесних тіл в мобільному додатку Star Walk 2 Free.

docx
Пов’язані теми
Фізика, Інші матеріали
Додано
16 квітня 2020
Переглядів
478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку