КОМПЕТЕНТНІСНО ОРІЄНТОВАНИЙ УРОК

Про матеріал
Структура сучасного компетентнісно зорієнтованого уроку повинна відображати не стільки зовнішні прояви діяльності вчителя й учнів, скільки сутність процесів, з якими пов’язані методична творчість учителя й активна навчально-пізнавальна діяльність учнів, її логіка. Урок має відображати логіку засвоєння його змісту та керівництва вчителем цією роботою, досягнення мети через систему дидактичних завдань. Кожне з цих завдань спрямоване на досягнення якоїсь проміжної мети, формування ключових та предметних компетентностей, роботу над певним змістом, тому йому відповідає певна частина в побудові уроку.
Перегляд файлу

КОМПЕТЕНТНІСНО ОРІЄНТОВАНИЙ УРОК

Компетентність як педагогічне явище.

Які компетентності слід розвивати на уроці?

Компетенція:

– добра обізнаність із чим – небудь;

 – коло питань, у яких особа має знання, досвід.

Компетентність:

– володіння знаннями, які дають змогу   розмірковувати, діяти компетентно.

Компетентний:

  який має достатні знання в якій-небудь галузі;

  який з чим-небудь добре обізнаний, тямущий, обізнаний, досвідчений;

  який може за своїми знаннями щось здійснювати, приймати рішення.

Кожна компетентність побудована на     поєднанні:

  • знань і вмінь
  • пізнавальних ставлень і практичних       навичок
  • цінностей, емоцій
  •   поведінкових компонентів, тобто всього того, що можна мобілізувати   для активної дії.

 

Сучасний урок – це урок демократичний. Він проводиться не для учнів, а разом із ними. Його характеризує не навчання словом, а навчання справою.

 

Особливістюсучасного    уроку    є:

 

Компетентнісна     спрямованість, що стає особливо актуальною в умовах модернізації освіти й сприяє формуванню ключових та предметних компетентностей

Діяльнісний, текстоцентричнийта синергетичний    підходи.

 

У зв’язку з цим змінюється змістовна лінія уроку, по-іншому викладається структура навчального матеріалу, модель уроку видозмінюється. Учитель, виконуючи одну зі своїх функцій – проектування педагогічної діяльності, вносить корективи як у формальну частину поурочного плану, так і в аналітичну (діагностичну), змістову лінію.

Кожен урок має сприяти ефективній реалізації основних функцій дидактичного процесу:

  • освітньої
  • розвивальної
  • виховної
  • самовдосконалення.

 

        Структура сучасного компетентнісно зорієнтованого уроку повинна відображати не стільки зовнішні прояви діяльності вчителя й учнів, скільки сутність процесів, з якими пов’язані методична творчість учителя й активна навчально-пізнавальна діяльність учнів, її логіка. Урок має відображати логіку засвоєння його змісту та керівництва вчителем цією роботою, досягнення мети через систему дидактичних завдань. Кожне з цих завдань спрямоване на досягнення якоїсь проміжної мети, формування ключових та предметних компетентностей, роботу над певним змістом, тому йому відповідає певна частина в побудові уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М О Д Е Л Ь

 конспекту компетентнісно зорієнтованого уроку

Тема.

Мета триєдина (навчальна, розвивальна, виховна):

містить ключові та предметні компетентності;

у визначенні мети оперуємо словами: “спонукати”, “сприяти”, “допомогти”, “створити         умови”тощо, замість звичних “навчити”, “розвивати”, “формувати”, “виховувати.”

Цілі навчання формулюємо не з погляду педагога, а з позиції учня як очікуваних результатів діяльності (учень знатиме, умітиме, розрізнятиме тощо).

Змістові лінії«Екологічна безпека і сталий розвиток» і «Здоров'я і безпека» «Громадянська відповідальність»  «Підприємливість та фінансова грамотність».

Тип уроку.

Методи та прийоми:

Хід уроку

Завдання вчителя навчити учнів:

ставити цілі;

усвідомлювати мотиви;

розуміти завдання;

знаходити способи його виконання;

здійснювати самоконтроль і самооцінку.

Етапи уроку

І. Етап орієнтації, мотивації діяльності:

-забезпечення емоційної готовності учнів до заняття (створення сприятливої атмосфери, налаштування на позитивну співпрацю за допомогою прийомів: епіграфів, інтелектуальної розминки тощо);

- актуалізація знань, особистого досвіду учнів;

- мотивація (прийоми: постановка проблемних питань, зв’язок з життям, з майбутнім залученням досвіду, парадоксальність фактів, рольові ігри тощо).

Орієнтація на навчання та мотивація учнівської діяльності не повинна обмежуватися лише початковим етапом, а здійснюватися впродовж цілого уроку.

ІІ. Етап цілевизначення і планування:

- формулювання мети та очікуваних результатів;

- планування навчальної діяльності;

- прогнозування змісту і результатів діяльності;

- методи і прийоми: формулювання очікуваних результатів, випереджувальні завдання, повідомлення, реферати, використання наочних посібників, самостійні завдання, обговорення і складання плану роботи.

ІІІ. Етап цілереалізації (опрацювання навчального матеріалу):

- вибір змісту навчального матеріалу: теоретичний (теоретичні знання), емпіричний (аналіз навчального матеріалу), практичний (знання способів діяльності, вміння тощо);

- вибір методів навчання, адекватних цільовим завданням за їх дидактичними функціями (засвоєння, формування, узагальнення);

- вибір форм організації навчальної діяльності учнів (індивідуально-самостійна, парна, групова, загальнокласна, фронтальна чи їх оптимальне поєднання) адекватно змісту та методам роботи;

- при виборі змісту, методів і форм орієнтація на цільову установку й  уявлення очікуваного результату спільної діяльності.

ІV. Етап рефлексивно-оцінювальний:

- підведення підсумків (прийоми: бесіда, відповіді на запитання щодо змістовного аспекту уроку (наскільки корисним вивчений матеріал? Де на практиці можна застосувати тощо);

- рефлексія - усна й письмова, інтелектуальна і емоційна (прийоми: висновки, есе, синквейн, “лист побажань”, “шкала ефективності” тощо);

- оцінювання навчальної діяльності (не тільки кінцевого результату (підсумкове), а й роботи в процесі уроку (формувальне).

V. Етап повідомлення домашнього завдання

 Інструктаж щодо виконання.

Мотивування необхідності виконання.

Диференціація (варіативність і різноманіття):

- обов’язкова й варіативна частина;

-різнорівневі завдання (обов’язковий мінімум, тренувальний, творчий).

 Нестандартність подачі домашнього завдання.

docx
Додано
16 липня 2020
Переглядів
13547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку