Компетентнісно орієнтоване завдання

Про матеріал
Це компетентнісно орієнтоване завдання дасть змогу учням повторити знання з теми "Лексикологія" та закріпити їх на практиці. Такі завдання допоможуть учням активізувати свій творчий потенціал. Опис будь-яких життєвих (проблемних) ситуацій стимулює учнів до активної роботи. Розміщені поряд із питаннями малюнки допоможуть учням, які потребують педагогічної допомоги, зорієнтуватися у завданні та самостійно впоратися з ним. Це сприятиме створенню ситуації успіху та підвищенню самооцінки учнів з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

Компетентнісно орієнтоване завдання для учнів пятих класів

Автор: Пазюк Наталія Миколаївна

Тема: «Лексикологія. Синоніми, антоніми, омоніми».

Мета:

Навчальна: систематизувати та закріпити знання учнів з теми «Лексикологія. Синоніми, антоніми, омоніми», збагачувати словниковий запас учнів.

Виховна: виховувати інтерес до наслідків власної праці, повагу до слова.

Розвиваюча: розвивати мислення, мовлення, увагу, пам’ять, культуру усного й писемного мовлення;  пізнавальний інтерес; розвивати ключові компетентності.

http://raduga.name/wp-content/uploads/2014/10/567764563.jpg

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ

1 завдання. Прочитайте уважно казку «В країні Лексикології».

Казка «В країні Лексикології»

В одному чудовому місті під назвою Мовознавство жила одна багата жінка. Звали її Лексика, а багата вона була тим, що мала трьох гарних синів. Звали їх Антонім, Синонім та Омонім. Кожен з них уже мав свою власну родину, проте всі вони жили разом, в одному прекрасному будинку, тільки на різних поверхах. Найкраще жилося родині Синоніма, бо, хоча він і мав найбільше дітей, проте все в його родині було дружньо та злагоджено, адже всі вони підтримували один одного. І якщо комусь з родини Синонімів було сумно, то всі також були зажурені, невеселі. Або навпаки, коли хтось один сміявся, то всі його підтримували: реготали, заливалися сміхом. Отож хоч і були в цій родині усі з різними іменами, проте такі близькі за характером та вдачею.

У сім’ї Антоніма не все було добре та злагоджено, як у його брата Синоніма. Причиною сварок та непорозумінь були постійні розбіжності в поглядах, адже в родині панувала звичка протирічити один одному. Через це родині нічого не вдавалося зробити спільно. Якщо один працював, то інший обов’язково бив байдики, якщо комусь у родині було холодно і він зачиняв усі двері й вікна, то комусь обов’язково раптом ставало жарко, і він поспішав відчиняти вікна. Так виникали сварки, що доходили аж до бійок. Так і жили Антоніми, весь час маючи протилежне значення.

Та найгірше жилось Омоніму, бо в його родині панувало суцільне непорозуміння. Деякі члени родини мали однакові імена, але були зовсім різними (лист паперу та лист дерева, коса дівоча та коса — гостре знаряддя праці). І якщо батько кликав когось одного із синів, то обов’язково приходив і другий. Ніхто в родині не міг вирішити цю проблему, адже ніхто нічого не розумів — все було так заплутано.

Якось Лексика відвідала своїх синів, зрозуміла їхні проблеми й вирішила допомогти їм. Вона викликала своїх сестер — Лінгвістику та Етимологію, щоб ті допомогли з’ясувати значення слів — синоніми, антоніми, омоніми.       Швидко в країні запанував лад, адже з’явилися словники, заглянувши до яких можна було легко зрозуміти значення слова та дібрати до нього синонім чи антонім (джерело http://goshkoola.ru/kazka-pro-sinonmiantonmi-v-kran-leksikolog/ ).

2 завдання. На основі прочитаного тексту пригадайте і запишіть визначення синонімів, антонімів та омонімів.

Синоніми – це… ___________________________________________________

Антоніми – це…___________________________________________________

Омоніми – це… ____________________________________________________

 

http://logopedija.at.ua/slajd2.jpghttp://l-ponomar.com/wp-content/uploads/2014/02/%D0%A1%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%BD%D1%96%D0%BC%D0%B8_1.jpgC:\Users\user\Desktop\img4.jpg

3 завдання. Знайдіть у тексті синоніми до слова сміятися і запишіть їх.

Сміятися – ________________________________________________________

Доберіть власні синоніми до цього слова – _____________________________

__________________________________________________________________

4 завдання. Запишіть на основі тексту через що виникали сварки у родині Антоніма.

Причини сварок – _________________________________________________

__________________________________________________________________

5 завдання. Запишіть 5 порад або побажань родинам Антоніма та Омоніма, щоб у їхніх сімях завжди було затишно та дружньо.

 

 

 

 

http://lastovichka.in.ua/wp-content/uploads/2014/07/30851644.jpg

МОЇ ПОРАДИ

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 

6 завдання. За допомогою тлумачного словника зясуйте значення слова лист та запишіть 2-3 значення, складіть з ними речення.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 квітня 2019
Переглядів
878
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку