Компетентнісно орієнтовані ігри для «Школи культури рухів»

Про матеріал
Компетентнісно орієнтовані ігри для «Школи культури рухів» використовуються на уроках фізичної культури в НУШ
Перегляд файлу

Компетентнісно орієнтовані ігри

для «Школи культури рухів»

 

«Колобки та їжачки»

Значення гри: Сприяє розвитку швидкості, спритності кмітливості

Інтенсивність: Висока

Зміст: Учитель разом із дітьми пригадує казку «Колобок» і пропонує пограти в гру, що відтворювала б події казки. За допомогою лічилки визначають, хто буде

«зайчиком», «вовчиком», «лисичкою» та «ведмедиком», решта дітей — «колобки».

Правила: На одному боці майданчика вчитель малює коло це «хатка колобків», на другому — розміщує обручі («хатки звірят»). «Звірята» займають свої «будиночки», а «колобки» ходять майданчиком.

Учитель:

В лісі колобки гуляють, Ходять, бігають, стрибають, Комариків відганяють. 

(«Колобки» виконують різні рухи відповідно до тексту.) Колобки, тікайте,

 

Зайчик за деревом, поспішайте!

«Колобки» тікають, а «зайчик» ловить їх.

Аналогічно вчитель говорить про «вовка», «лисичку» та «ведмедика». Потім діти міняються ролями.

2.png

 

 

 

«Збирання листя»

Значення гри: Сприяє розвитку швидкості, спритності

Інтенсивність: Середня

Зміст: У грі на свіжому повітрі використовують опале листя, у залі — листочки, нарізані з паперу, що розкидані на підлозі. Учитель імітує разом із дітьми рухи тварин і птахів, потім діти рухаються самостійно. За командою «Зібрати листя!» діти збирають листя впродовж 15—20 с.

Правила: Перемагає той, хто зібрав найбільшу кількість листя. За командою

«Розійтися!» діти розбігаються і за сигналом учителя якнайвище підкидають листя вгору.

3.png

 

«Слухай сигнал»

Значення гри: Сприяє розвитку спритності, уважності кмітливості

Інтенсивність: Низька

 

Учні йдуть по колу або пересуваються майданчиком у вільному напрямку. Коли вчитель подасть сигнал в обумовний спосіб (свистком або плесне у долоні) один раз, учні повинні набути пози «лелеки» (стояти на одній нозі, руки в сторони) або іншої, обумовленої раніше пози. Якщо вчитель подасть сигнал двічі, учні повинні набути пози «жабки» (присісти, п’яти разом, носки й коліна в сторони, руки між ступнями ніг на підлозі). На третій сигнал учні відновлюють ходьбу.

4.png

 

«Театр звірів»

 Значення гри: Розвиток уважності кмітливості Інтенсивність: Низька

Зміст: Діти мають наслідувати рухи тварин і птахів.

Правила: Перемагає той, кому вдасться найточніше відтворить рухи та звички тварин (птахів). У грі діти удосконалюють свої рухи; розвивають їх виразність, точ- ність, різноманітність; вчаться управляти своїм тілом.

імітація.png

 

 

 

«Життя лісу»

Значення гри: Сприяє розвитку, уважності та вмінню відтворювати.

Інтенсивність: Низька

 

Зміст: Кожний учасник обирає собі рослину, яка йому подобається (береза, верба, дуб та ін.).

Правила: За сигналом учителя всі перетворюються на ліс і реагують на зміни погоди й час доби (тихий ніжний вітерець, сильний холодний вітер, ураган, дрібний грибний дощик, злива, спека, ласкаве сонце, ніч, град, мороз та ін.). Перемагає той, кому вдасться найточніше відтворити рухи дерев.

ліс.png

 

«Літає не літає»

 Значення гри: Сприяє розвитку, уважності кмітливості Інтенсивність: Низька

Зміст: Ведучий промовляє різні слова. Якщо він називає предмет або істоту, які літають, то гравці «літають» (піднімають і опускають руки через сторони) і промовляють звуки, що є для них характерними. Якщо ведучий називає предмет, що не літає, то гравці не піднімають руки й мовчать.

 

птахи.png

«Клас, струнко!»

Значення гри: Сприяє розвитку спритності, уважності кмітливості, організованості

Інтенсивність: Низька

Зміст: Учитель стоїть обличчям до учнів, які шикуються в одну шеренгу. Він подає різноманітні команди. Команду виконують лише в тому разі, якщо перед нею вчитель говорить: «Клас!».

Правила: Той із гравців, хто припускається помилки, робить крок уперед, проводжуючи грати. Гра триває до 3 хв. Після її завершення вчитель називає найуважніших учнів. У такий спосіб засвоюють стройові команди, розвивають увагу та швидкість реакції.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«На свої місця»

Значення гри: Сприяє розвитку швидкості ,спритності ,виховує колективізм та організованість

Інтенсивність: Середня

Зміст: Діти об’єднуються у дві команди. Вони шикуються у шеренги обличчям одна до одної на середині майданчика. За першим сигналом перша команда повертається кругом і марширує на місці, а друга йде вперед. За другим сигналом діти першої команди повертаються та ловлять дітей другої, які швидко повертаються на свої місця (за лінію).


Правила: Перемагає команда, у якої виявиться найменше пійманих дітей.

2 команди.png 

 

 

 

 

 

 

 

 «Вершники-спортсмени»

Значення гри: Сприяє розвитку швидкості, уважності кмітливості

Інтенсивність: Висока

Зміст: Усі гравці «конячки». На відстані 1 м від стіни позначено будиночки

«конячок» «стійла», яких повинно бути на 2-3 менше, ніж кількість дітей. За командою «Крок коня!» «конячки» йдуть, високо піднімаючи коліна; «Поворот!»

«конячки», повернувшись кругом, ідуть в інший бік; «Риссю!» «конячки» біжать;

«У стійла!» біжать, намагаючись зайняти вільне місце.

коні.png
Правила: Хто залишиться без свого будиночка, той залишає гру.

 

«Швидко стати в шеренгу»

Значення гри: Розвиває швидкість, спритність, виховує колективізм і організованість

Інтенсивність: Середня

Зміст: Усі гравці шикуються в одну шеренгу (між гравцями стандартний інтервал). Шеренга хлопчиків розташовується з правого флангу, шеренга дівчаток із лівого. Між шеренгами хлопчиків і дівчаток інтервал 1—3 м. За командою

«Бігом!» учні розбігаються навсібіч. За командою «Швидко по місцях!» учні мають повернутися на свої місця.

Правила: Перемагає команда, яка вишикувалася швидше.

 

змиканняый.png

 

 

«Переліт птахів»

Значення гри: Сприяє розвиватку увагу, організованості швидкості.

Інтенсивність: Середня

Зміст: На початку гри вчитель домовляється з дітьми, що майданчик це

«море», а «пароплав» — це гімнастична стінка, лава або колода. Діти («пташки») перелітають через «море». Учитель вимовляє: «У-у-у!», що означає завивання бурі,

«пташки» рятуються на «пароплаві».

Правила: Учитель повинен стежити, щоб діти, піднімаючись на гімнастичну стінку, не пропускали щаблі та не наштовхувались одне на одного. Коли «буря вщухне», «пташки» знову «літають».

Безымяннрмрлый.png

 

 

«Секретне завдання»

Значення гри: Розвиває колективізм, уважність, спритність

Інтенсивність: Середня.

Зміст: Учасників об’єднують у три команди, які шикуються в колони. На майданчику розташовують три кольорові кеглі. Двом командам так, щоб не чули учасники інших команд, повідомляють, біля якої мітки вони повинні шикуватися. За першим сигналом гравці розбігаються майданчиком, за другим шикуються в колони по одному біля своєї кеглі. Гравці третьої команди, яким не повідомили колір кеглі, повинні самі зорієнтуватися та вишикуватися біля вільної мітки. Можна фіксувати час шикування третьої команди. Потім кеглі переставляють, тепер уже іншій команді не кеглінный.png
повідомляють колір кеглі.

 

 

«Тихо-гучно»

Значення гри: Сприяє розвитку швидкості, спритності, виховує колективізм і організованість

Інтенсивність: Середня

5.png
Зміст: Діти шикуються у внутрішнє та зовнішнє кола. Якщо музика лунає неголосно, гравці йдуть тихо на носках, на голосну музику — стройовим кроком. За потреби вчитель попередньо показує його виконання. Якщо музика зупиняється після неголосного звучання, то гравці внутрішнього кола квацають гравців зовнішнього кола і навпаки. Якщо гравця заквацали, то він повинен підвести руку. Заборонено квацати гравців раніше, ніж зупиниться музика.

 

 

«Світлофор»

Значення гри: Сприяє розвитку швидкості, спритності, вихованню уважності

Інтенсивність: Низька

Зміст: Ведучий із 3-ма кружечками розташовується посередині зали. Колір кружечків відповідає кольорам світлофора. Учні шикуються в колону по одному і в повільному темпі біжать майданчиком, ведучи м’яч. Якщо вчитель демонструє жовтий світлофор, то учні переходять на ходьбу. Якщо зелений — продовжують бігати, якщо червоний зупиняються.

Правила: Зупинятися необхідно стрибком так, щоб не штовхнути товариша попереду («не скоїти аварії»). Якщо хтось із гравців під час гри діє неуважно, то стає замикаючим.

Безымянный.png

 

«Подоляночка»

 Значення гри: розвиває спритність.

Інтенсивність: Середня

Десь тут була подоляночка, Десь тут була молодесенька.

Тут вона сіла,

Тут вона впала,

До землі припала,

Сім літ не вмивалась.

 Бо води не мала.

Ой устань, устань, подоляночко,

Ой, устань, устань, молодесенька!

Умий своє личко,

Та личко біленьке,

 Біжи до Дунаю,

Бери молоденьку,

Бери ту, що скраю!

Виконання пісні можна супроводжувати грою.

Дівчатка в колі повільно рухаються, шукаючи Подоляночку (перші два рядки тексту). Подоляночка вбігає в коло, припадає на одне коліно, схиляє голову на долоні, стулені й піднесені до правого плеча (наступні п’ять рядків тексту). Потім вона встає, умивається, береться в боки танцює в колі (чотири рядки другого заспіву). Підбігши до однієї з дівчат у колі, віддає їй хустинку і стає на її місце (останні три рядки тексту). Дівчинка з хустинкою виходить за коло. Пісня й гра починаються знову.

Безымянный.png

 

«Клас, струнко!»

 Значення гри: сприяє розвитку уваги Інтенсивність: Низька

Зміст: Учитель стоїть обличчям до учнів, які шикуються в одну шеренгу. Він подає різноманітні команди. Команду виконують лише в тому разі, якщо перед нею вчитель говорить: «Клас!». Той із гравців, хто припускається помилки, робить крок уперед, проводжуючи грати. Гра триває до 3 хв. Після її завершення вчитель називає найуважніших учнів. У такий спосіб засвоюють стройові команди, розвивають увагу та швидкість реакції.

 

 

Безымянный.png

 

 

«Займи вільне місце»

Значення гри: Сприяє розвитку швидкості, спритності, кмітливості

Інтенсивність: Середня

Зміст: На підлозі в різних місцях зали кладуть обручі на відстані 1,5 м один від одного. Усі діти, за винятком ведучого, стають у них і перекидають м’яч товаришам у різних напрямках. Ведучий, перебуваючи між обручами, намагається піймати м’яч на льоту або хоча б торкнутися його рукою. Якщо йому вдається це зробити, учитель дає свисток, після чого гравці, які перебувають в обручах, міняються місцями, а ведучий намагається зайняти один із обручів. Хто не встиг зайняти обруч, той стає ведучимБезымянный.png

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку