КОМПЕТЕНТНІСНО ЗОРІЄНТОВАНІ ЗАВДАННЯ під час вивчення теми «Числівник» у 6 класі

Про матеріал
Завдання розраховані на перевірку здатності учня до роботи з текстами (розуміння, використання, здійснення власних висновків на його основі, зацікавлення змістом тексту) з метою досягнення власної мети, використання і вдосконалення власного потенціалу, активної участі в суспільстві; перевіряється здатність дитини до надання добре обґрунтованих суджень; використання знань із різних предметів для свого життя й активної участі в суспільстві, робити обґрунтовані висновки про певні наукові явища, розуміти основні характеристики науки як частини системи людського знання, усвідомлювати, як наука і технології змінюють наше матеріальне, інтелектуальне та культурне середовище, прагнути залучитися до галузей, пов’язаних із наукою, бути активним членом суспільства.
Перегляд файлу

 

 

КОМПЕТЕНТНІСНО ЗОРІЄНТОВАНІ ЗАВДАННЯ

під час вивчення теми «Числівник» у 6 класі

 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\1342466875.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЕРЕДМОВА

Завдання нової української школи - не лише давати знання, а й учити учнів застосовувати їх на практиці, що означає переорієнтування з традиційного предметного навчання на компетентнісний підхід.

Реалізація компетентнісного підходу в навчанні  школярів української мови передбачає пошук раціональних форм організації навчальної діяльності. Компетентнісно орієнтовані форми навчання - постійна активна взаємодія всіх учасників навчального процесу, тобто «колективне, групове навчання у співпраці, де і учень, і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб’єктами  навчання, розуміють, що вони роблять, рефлексують з приводу того, що вони знають, вміють і здійснюють». [О. І. Пометун]

У збірнику пропоновано 6  завдань комепетентнісно зорієнтованого спрямування, які можна використовувати під час вивчення теми «Числівник» у 6 класах загальноосвітніх навчальних закладів різних рівнів навчання. Подані вправи створюють умови занурення дитини в життєву ситуацію, надають можливість їй самій знаходити шляхи розв'язання проблеми,спонукають до конкретних дій. Завдання є діяльнісними, моделюють практичну, життєву ситуацію, побудовані на цікавому для учнів матеріалі.

Метою завдань є:

 - пізнання довкілля й формування власної картини світу;

- оцінювання й реагування на світ довкола себе;

- міжособистісна взаємодія;

- освоєння сучасної техніки і технологій;

- виконання соціальних ролей (громадянина, покупця, клієнта, глядача, тощо);

- споживацьке й естетичне оцінювання;

- здійснення певного вибору (мотиву, рішення, професії, стилю життя, способу розв’язання конфлікту тощо);

Завдання представлені у декількох форматах: вибір одного з варіантів відповіді, надання короткої і розгорнутої відповіді ( по типу завдань PISA). У тестуванні надається стимул (текст або уривок з тексту, який представляє реальну життєву ситуацію або розкриває зміст певної проблеми), а потім декілька  запитань до цього стимулу.

Завдання розраховані на перевірку здатності учня до роботи з текстами (розуміння, використання, здійснення власних висновків на його основі, зацікавлення змістом тексту) з метою досягнення власної мети, використання і вдосконалення власного потенціалу, активної участі в суспільстві; перевіряється здатність дитини до надання добре обґрунтованих суджень; використання знань із різних предметів для свого життя й активної участі в суспільстві, робити обґрунтовані висновки про певні наукові явища, розуміти основні характеристики науки як частини системи людського знання, усвідомлювати, як наука і технології змінюють наше матеріальне, інтелектуальне та культурне середовище, прагнути залучитися до галузей, пов’язаних із наукою, бути активним членом суспільства.

Збірник «Компетентнісно зорієнтовані завдання з української мови» стане в нагоді вчителям –словесникам, студентам філологічних факультетів, учням та батькам.

 

 

 

 

 

І. Назва компетентності, на яку спрямоване завдання: компетентності в природничих науках і технологіях, математична грамотність.

Тема уроку, на якому може бути застосоване завдання: Відмінювання кількісних числівників. Правильне вживання відмінкових форм іменників при кількісних числівниках.

Освіта відкриє для вас увесь світ!

Завдання:

1.Прочитати текст.

Карпати – гірська система на сході Центральної Європи, на території України, Угорщини, Чехії, Польщі, Словаччини,Румунії, Сербії та Австрії. Простягається від околиць Братислави до Залізних Воріт на 1 500 км.

Переважаючі висоти Карпат - 800 – 1200м, найбільша висота -2255м (гора Герлаховський штит в Татрах), в Україні – гора Говерла ( 2061м). Найбільша ширина -430км. Площа цієї гірської системи -24 тисячі км2.Гори належать до альпійської епохи горотворення.  Їхній вік понад 25 мільйонів років.

2. Переписати 2 абзац тексту, записуючи цифри словами.

3.Дати відповіді на питання, аргументуючи їх (я так думаю, тому що):

-За віком гори Карпати належать до:

а) молодих гір (утворилися недавно за геологічними мірками- до 50 мільйонів років);

б) старих гір (вік старше за 50 мільйонів років).

-Карпати за висотою над рівнем моря належать до:

а) низьких гір(висота – до 1000 м);

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\3.jpgб) середньовисоких гір (висота від 1000 м до 2000 м);

в) високих гір (білші, ніж 2000 м).

4.Визначити відносну висоту гори Говерла до гори Роман – Кош, висота якої є 1545м.

5.Нанести на контурну карту гори Карпати.

 

 

ІІ. Назва компетентності, на яку спрямоване завдання: компетентності в природничих науках і технологіях, математична грамотність.

Тема уроку, на якому може бути застосоване завдання: Відмінювання кількісних числівників.

Спостерігай і захоплюйся, вивчай і бережи!

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\скачанные файлы.jpgЗавдання:

1.Відгадати загадку.

Фіолетові фіранки
У світлиці та на ґанку.
Фіолетові малята
Весну люблять зустрічати. ( Фіалки)
 

2.Прочитати текст.

Квітка фіалки має найсильніший запах.Чудовий її аромат можна відчути навіть тоді, коли у кожному 1 см2 повітря є лише 1600 тисяч молекул понону – її пахучої речовини. Усього 0,0001 мг понону забезпечить аромат фіалки в кімнаті об'ємом 100м3. Квітка фіалки має 5 чашолистів, 5-пелюстковий віночок, 5 тичинок та 3 маточки, що зрослись.( Книга рекордів України. Природа навколо нас.)

3.Дати відповіді на запитання:

-Чому, на вашу думку, квітка має такий сильний аромат? ( для того щоб привернути комах, які її опилюють).

4.Записати друге речення,  визначити відмінок числівників.

5.Скільки потрібно міліграм понону, пахучої рідини фіалки, щоб забезпечити ароматом  приміщення об'ємом 500 м3.Відповідь записати словами, дати усну характеристику числівнику, який отримаєте.

6.Підставити в формулу квітки відповідні показники.

Формула: Ч_В_Т_М(_),  де Ч-чашолист, В-віночок, Т-тичинка, М-маточка, замість пробілу вставити відповідні цифрові  показники.

Над кожним вставленим числівником указати  вид за будовою.

ІІІ.Назва компетентності, на яку спрямоване завдання: компетентності в природничих науках і технологіях , математична грамотність.

Тема уроку: Відмінювання дробових числівників.

Природа – будинок, в якому живе людина (Д.Лихачов).

Завдання:

1.Прочитати повідомлення.

Є дерева з найбільшою кількістю листя або хвої (суха маса): ялина колюча – 11,4, тополя канадська – 9,7, сосна звичайна – 9,2, липа крупнолиста - 9,3, липа серцелиста – 8,0 кг.

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\images.jpg2.Установіть відповідність між назвою рослини та її зображенням.C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\1l_lipa_sercevidnaja_clip_image002.jpg          

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\скачанные файлы.jpgC:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\скачанные файлы (3).jpg                C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\images (1).jpg

а) ялина колюча;

б) тополя канадська;

в) сосна звичайна;

г) липа крупнолиста;

д) липа серцелиста.

3.Числівники, які зустрічаються у повідомленні, поставити у форму родового, давального та місцевого відмінків.

4.Пригадати і записати прислів'я або приказки про дерева та рослини.

5.Відобразити на графіку кількість листя або хвої (сухої маси) ялини колючої, тополі канадської, сосни звичайної, липи крупнолистої та липи серцелистої від найменшого показника до найбільшого.Вирахувати середню кількість листя або хвої (сухої маси) у пропонованих видах дерев, відповідь записати словами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Назва компетентності, на яку спрямоване завдання: спілкування державною мовою, підприємливість.

Тема уроку, на якому може бути застосоване завдання: Відмінювання порядкових числівників.

Мало знати, треба ще й застосовувати!

Завдання:

1.Прослухайте оголошення:

Увага! Зі станції Київська приблизно десятого потихеньку посуне поїзд Київ- Харьків. Просьба усім пасажирам та їхнім родичам бути на місці не пізніше як за сьому хвилину, заходітє у вагони по одному. Усім привіт! Щиро ваша, дикторша Коваленко Маша.

2. Дати відповіді на запитання:

-Чи зрозуміли пасажири, коли відбудеться відправлення потягу, пояснити, спираючись на текст оголошення.

-Які види помилок припустила диктор вокзалу?

-Зверніть увагу на використані числівники. Чи в правильній відмінковій формі вони вжиті?

3. Колективне редагування оголошення.

4.У пропонований текст оголошення замість крапок вставити порядкові числівники, записуючи їх словами і  визначивши їх відмінок.

Шановні учні … класів! … січня з … до … у приміщенні краєзнавчого музею  міста Слов'янськ відбудеться виставка картин «Рідне місто очима дітей». Запрошуємо всіх бажаючих. Вхід вільний.

Адміністрація музею

5.Самостійна робота (робота в групах).

1 група.

Опрацювавши рекомендації «Як створити конкурентоспроможне оголошення», скласти комерційне оголошення  про продаж товару, використовуючи порядкові числівники.

  РЕКОМЕНДАЦІЇ

«Як створити конкурентоспроможне оголошення»

1). Поміняйтесь ролями (уяви себе покупцем); 

2). Починай опис з головного;

3). Подавай опис докладно, у зручній для сприйняття формі;

4). Пиши грамотно;

5). Будь оригінальним;

6). Клієнт повинен тобі довіряти.

2 група.

Створити рекламу числівника. Форми презентації реклами: інсценізація, словесний опис, реклама на телебаченні чи радіо, рекламний плакат, реклама в журналі тощо.

Мета реклами: спонукати носіїв мови правильно й доцільно вживати в мовленні числівники.

3 група.

Пригадати і записати фразеологізми, до складу яких входять числівники. Значення фразеологізмів пояснити. В числівниках визначити відмінок.

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\image013.jpg

 

 

V. Назва компетентності, на яку спрямоване завдання: загальнокультурна грамотність, інформаційно-цифрова компетентність.

Тема уроку, на якому може бути застосоване завдання:Роздільне написання складених числівників.

Через інформаційні вміння – до життєвого успіху!

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Копия 250px-Mona_Lisa,_by_Leonardo_da_Vinci,_from_C2RMF_retouched.jpgЗавдання:

1.Користуючись матеріалами сайтів ( вхід з персональних гаджетів)

http://dovidka.biz.ua/mona-liza-tsikavi-fakti/ , https://uk.wikipedia.org/wiki/Мона_Ліза ,

заповнити паспорт картини (всі числівники записувати словами).

 

Назва картини

«Мона Ліза» («Джоконда»)

Автор

Леонардо да Вінчі

Рік (роки) написання

1503-1505

Місце написання

Флоренція (Італія)

Розміри картини

77 х 53 см

Жанр

Портрет

Де знаходиться

Лувр (Франція)

Вартість

Безцінна.

Страхова ціна – 3 млрд. доларів

 

2.Висловити свої враження  після перегляду репродукції картини «Мона Ліза»  Леонардо да Вінчі.

3.Прочитати текст.

Космічне агентство НАСА офіційно відправило зображення «Мони Лізи» на Місяць за допомогою лазерів. Про це інформує інтернет-видання MirFactov.

Як повідомляється на сайті, шедевр Леонардо да Вінчі подолав відстань у 386,242 км в цифровому вигляді до Місячного орбітального зонду, який є штучним супутником Місяця з 2009 року.

Цей експеримент був проведений з метою перевірити можливості лазерного зв'язку на великій відстані в планетних масштабах. НАСА розділив цифрову версію «Мона Лізи» на чорно-білі відрізки розміром 150 на 200 піскелей. Після цього вони були відправлені за допомогою пульсацій лазера до зонду зі швидкістю 300 бітів на секунду. ( За матеріалами сайту https://vidomosti-ua.com/fun/58753  )

4.Дати відповіді на запитання:

-За допомогою чого було відправлене зображення Мони Лізи на Місяць?

-З якою метою був проведений даний експеримент?

-Якою була швидкість передачі зображення?

5.Виписати з тексту тільки складні числівники, пояснити їх правопис.

6. Робота з комп'ютером.

Розмальовка онлайн (за номерами) картини «Мона Ліза» (http://www.supercoloring.com/ua/rozmalovky/mona-liza-dzhokonda-leonardo-da-vinchi) або звичайне розмалювання.

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\скачанные файлы.jpg

 

VІ. Назва компетентності, на яку спрямоване завдання: екологічна грамотність і здорове життя.

Тема уроку, на якому може бути застосоване завдання: Розбір числівника як частини мови.

Вдихаючи – вбиваєш себе, видихаючи – інших!

Завдання:

1.Перекласти текст.

По данным социологов, в возрасте до 15 лет курят  11% мальчиков и 5% девочек. Врачи считают курение одной из наибольших угроз жизни и здоровью людей. Каждый год в Украине от связанных с ним болезней умирает 110 тысяч человек. Это – население большого города. Каждый день в мире по этой же причине умирает 10 тысяч человек, а ежегодно – около 3,5 миллиона.

(Підручник «Основи здоров'я» для 6 класу,

автори І.Д.Бех, Т.В.Воронцова та ін.,

2014 рік, стор.83)

2.Обговорення питання:

-Чи можна стверджувати, що паління шкідливе для людей тільки старшого віку?

-Пояснити слова Бернарда Шоу «Цигарка – це паличка, з одного боку якої вогник, а з іншого – смерть».

-Пригадуючи вивчений матеріал з курсу «Основи здоров'я», розкажіть про наслідки паління для людей.

3. Виписати з першого речення числівник (за вибором) і розібрати його як частину мови.

4.Вирішити задачу у групах.( 1 група- місяць, друга – три місяці, третя – рік, четверта – три роки).

Пачка цигарок в середньому коштує 30 гривень. Скільки грошей витрачає людина, яка палить, на цигарки за місяць, три місяці, рік, три роки ?

Отримані у відповіді числівники розібрати як частину мови.

5. На що можна було б витрати ці кошти?

6.Заповнити колову діаграму, вказуючи причини, чому не треба  палити (обираючи за власними пріоритетами), вказуючи приблизний відсоток  обраної категорії (числівники записати словами):

-довше жити;

-покращити зовнішній вигляд;

-зберегти кошти.

-уникнути небезпечних хвороб;

-зберегти здоров'я рідних;

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВКИ

Кожне завдання, представлене у посібнику, виконуює різні функції:  збагачуює пізнавальний досвід учнів, розвиваює увагу, пам'ять, мислення, мовлення, надає  можливість учителеві підвищити активність учнів, залучити пасивних до творчої розумової діяльності.

Пропонований матеріал підвищить ефективність сприймання школярами матеріалу, урізноманітнить їхню навчальну діяльність, внесе у неї елемент цікавості.

Результатом роботи стане підвищення пізнавального інтересу учнів до предмета, зростання  якості знань учнів, розвиток комунікативних навичок, емоційної та естетичної чутливості, креативності мислення, формування науково-дослідницьких навичок, оволодіння ключовими компетентностями.

 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\school2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
1447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку