"Компетентність у сучасному суспільстві"здатність працювати самостійно без постійного керівництва;здатність брати на себе відповідальність за власною ініціативою;здатність виявляти ініціативу, не питаючи інших, чи слід це робити;готовність помічати проблеми та шукати шляхи їх вирішення;уміння аналізувати нові ситуації й застосовувати вже наявні знання для такого аналізу;здатність ладити з іншими;здатність засвоювати будь-які знання за власною ініціативою;уміння приймати рішення на основі здорових суджень.
Професійно компетентна людинауспішно розв’язує завдання навчання й виховання, готує для суспільства випускника з бажаними психологічними якостями;задоволена професією;досягає бажаних результатів у розвитку особистості учнів;має й усвідомлює перспективу свого професійного розвитку;відкрита для постійного професійного навчання;збагачує досвід професії завдяки особистому творчому внеску;соціально активна в суспільстві;віддана педагогічній професії, прагне підтримувати навіть у складних умовах її честь і гідність, професійну етику;готова до якісної та кількісної оцінки своєї праці, уміє сама це робити.
Показники педагогічної компетентності вчителяособистісні якості, особливо перетворювальні та психологічні;усвідомлення ролі педагога у вихованні громадянина, патріота;безперервне підвищення загальної та професійної культури;пошукова діяльність педагога;володіння методами педагогічного дослідження;конструювання власного педагогічного досвіду;результативність навчально-виховного процесу;активна педагогічна діяльність, спрямована на перетворення особистості учня й учителя.
Основними проблемами, з якими зустрічаються вчителі в цьому тисячолітті, є:основними проблемами, з якими зустрічаються вчителі в цьому тисячолітті, є:постійне ускладнення змісту освіти, гарантування високого рівня освітніх стандартів;ускладнення проблем виховання;безперервне оволодіння прогресивними технологіями навчання й виховання;розв’язання складних професійно-педагогічних проблем, які вимагають інтеграції знань, практичних умінь і навичок з таких суміжних з педагогікою наук, як філософія, психологія, медицина, економіка, кібернетика та ін.;робота в єдиному інформаційному середовищі, що передбачає раціональне використання інформаційних технологій у освітньому процесі.
Головною й постійною вимогою для педагога є: Любов до дітей. Любов до педагогічної діяльностіНаявність спеціальних знань у тій сферіШирока ерудиція. Високий інтелект. Високий рівень загальної культури й духовностіПрофесійне володіння різноманітними методами навчання й виховання учнів.
Дискусія «Сучасна школа»У моїй роботі мені подобається…. У моїй роботі мені не подобається…. У НУШ мені подобається ……У НУШ мені не подобається ……У нових критеріях оцінювання мені подобається ….. У нових критеріях оцінювання мені не подобається …. Атмосфера в школі налаштовує на позитвну роботу, бо …Атмосфера в школі така, що працювати позитивно неможливо, тому що ….
Сходинки компетентного вчителя. Ретельність. Об’єктивність. Прагнення до успіху. Відмова від погроз і авторитарностіНезалежність. Почуття нового. Емоційна стійкість. Самостійність. Високий рівень інтелекту і загальної культури. Діловитість. Самокритичність. Принциповість. Емпатія ( здатність до співпереживання)Ентузіазм. Життєрадісність. Високий самоконтроль. Експресивність ( розвинене мовлення, жести, міміка )Авторитетність. Повага до прав і свобод особистості
«Портрет вчителя»На вашу думку, яким має бути компетентний вчитель у сучасному суспільстві.(15хв)(Можна використати ватман і намалювати портрет; можна описати прикметниками, а можна скласти якусь цікаву історію, яка б описала компетентного вчителя. Створюючи портрет, беріть до уваги компетентності, згадані раніше у доповіді)