Комплекс артикуляційної гімнастики для домашнього опрацювання. Свистячі звуки.

Про матеріал
Комплекс артикуляційної гімнастики для домашнього опрацювання. Свистячі звуки.
Перегляд файлу

 

Комплекс артикуляційної гімнастики

 

1. «Лопаточка»

Мета: Виробити вміння розслабляти м’язи язика. Широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижню губу. Стежити, щоб язик не тремтів. Тримати на рахунок до 5-10 або 10-15 сек.

Методичні рекомендації:

   Рот напіввідкритий.

   Не висовувати язик далеко,

   Не завертати нижню губу всередину.

   Бокові краї повинні торкатися кутиків рота.

Артикуляційна вправа "Лопаточка"Якщо вправа не виходить, то спочатку зробити вправи: «покусати» язик зубами, поплескати губами по язику, поплескати губами по язику, вимовляючи «пя-пя-пя». Слідкувати, щоб дитина не затримувала при цьому повітря.

2. «Голочка»

Мета: Навчити робити язик вузьким і утримувати його в такому положенні. Укріплювати м'язи язика.

Рот відкрити. Язик висунути далеко вперед, напружити його, зробити вузьким, гострим.

Методичні рекомендації:

    Рот відкрити, язик висунути як можна далі.

   Висунутий язик напружити і зробити вузьким.

   Язик не лежить на губі, а висунутий уперед.

   Утримувати в такому положенні на рахунок до 5-10  або 10-15 сек.

3. Почергово «Лопаточка» – «Голочка» (8-10 разів)

4. «Чистимо зубки»

Мета: Навчити дитину утримувати кінчик язика за нижніми зубами.

Повторно виконати вправу, поклавши широкий кінчик язика на нижню губу.

Методичні вказівки:

— Усміхнутись, покласти широкий передній край язика на нижню губу, вимовляючи довго «ф» здути ватку.

Слідкувати, щоб не надувалися щоки.

   Кульку заганяти на одному видоху, не допускаючи, щоб повітряний струмінь переривався.

  • Слідкувати, щоб дитина вимовляла звук «ф», а не «х», тобто щоб повітряний струмінь був вузький, не розсіяний.

7. «Годинник»

Мета: Відпрацювати вміння змінювати положення язика праворуч-ліворуч, розвиваючи гнучкість і рухливість язика.

— Посміхнутись, трохи відкрити рот, висунити язик якомога далі вперед і робити їм рухи праворуч-ліворуч, торкаючись поперемінно куточків рота.

— Рухається лише язик.

 

 

 

 

 

Методический материал - Артикуляционные упражнения

 

 

 

- Усміхніться, нешироко відкрийте рот і кінчиком язика за нижніми зубами виконуйте рухи язиком із сторони в сторону, наче чистите зуби. Губи рухливі, в усмішці.

Кінчик язика рухається біля ясен із сторони в сторону, а не по верхньому краю зубів.

Артикуляційна вправа "Гірка"5. «Гірка»

Мета: Навчити утримувати язик у положенні, потрібному для вимови свистячих звуків. Розвивати м'язи язика, укріплювати кінчик язика.

Рот розкрити. Бічні краї язика притиснути до верхніх корінних зубів. Кінчик язика уперти в нижні передні зуби.

Методичні рекомендації: 

— Рот напіввідкритий, посміхнутися. 

   Кінчик язика за нижніми зубами.

   Утримувати в такому положенні на рахунок до 5-10 або 10-15 сек.

   Якщо вправа не виходить, то проспівати  звук „і-і-і".

 

6. «Язичок-футболіст»

 Мета: Відпрацювати довготривалий, направлений струмінь повітря.

Витягнути губи вперед. Подути на ватну кульку, заганяючи її між двома кубиками, що лежать на столі перед дитиною.

 

 

 

https://studfile.net/html/2706/542/html_XDWQJbmcvr.def7/img-LJovQM.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
1015
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку