КОМПЛЕКС ВПРАВ ДЛЯ ОПАНУВАННЯ НАВИЧКАМИ ВОЛОДІННЯ М’ЯЧЕМ

Про матеріал
Сьогодні м’яч був слухняним, а ви — уважними й активними. Запам’ятайте: чим м’якші й чіткіші наші рухи, тим легше керувати м’ячем.»
Перегляд файлу

КОМПЛЕКС ВПРАВ ДЛЯ ОПАНУВАННЯ НАВИЧКАМИ ВОЛОДІННЯ М’ЯЧЕМ

Для учнів 1–4 класів початкової школи


1. Вступна частина

Слова вчителя:
«Сьогодні ми будемо вчитися керувати м’ячем. М’яч — наш спортивний друг. А щоб він був слухняним, ми повинні діяти правильно, уважно й акуратно.»

Дії учнів:
– стають у розсипному строю;
– перевіряють вільний простір навколо;
– підкидають і ловлять м’яч 1–2 рази для знайомства.


2. Основна частина — вправи


Вправа 1. “Піймай і завмри”

Мета: навчити ловити м’яч двома руками, розвинути координацію.

Виконання:

  1. Учитель або учень-партнер кидає м’яч на зручній висоті.
  2. Учень ловить м’яч двома руками та “завмирає” на 2 секунди.
  3. Повертає м’яч легким кидком.

Повторення: 6–8 разів.

Методична порада: долоні — «кошиком», пальці розведені.


Вправа 2. “Котик гладить м’яча.

Мета: опанування початкової техніки ведення.

Слова вчителя:
«Пам’ятайте: м’яч не б’ємо — а м’яко штовхаємо пальцями, ніби гладимо котика.»

Учні виконують:
– ведення двома руками;
– ведення правою;
– ведення лівою (якщо можливо).

Тривалість: 30–40 секунд.


Вправа 3. “Сонечко піднімається і опускається”

Мета: навчити контролювати м’яч.

Команди вчителя:
– «Високо!» — ведуть м’яч вище пояса.
– «Низько!» — ведуть м’яч нижче коліна.
– «Середньо!» — звичайна висота.

Підходи: 3 серії по 20 секунд.


Вправа 4. “Змійка”

Мета: розвиток координації, уміння керувати м’ячем під час руху.

Учитель розставляє фішки.

Учні:
– виконують ведення між перешкодами;
– спочатку кроком, потім легкою підтюпцем;
– стежать, щоб не втратити м’яч.

Для 1–2 класів — повільний темп, для 3–4 — швидший.


Вправа 5. “Кидок у домівку”

Мета: відпрацювання точності та техніки кидка від грудей.

Обладнання: обруч, кошик або мішень.

Учні:
– стають на відстані 2–3 м;
– виконують кидок м’ячем двома руками від грудей;
– намагаються потрапити в «домівку».

Повторення: 5–7 разів.


Вправа 6. “М’яч подорожує колом”

Мета: формування навичок передачі та командної роботи.

Учні стоять у колі:
– передають м’яч по колу вправо;
– потім — вліво;
– за командою — через одного.

Порада: стежити, щоб передача була м’яка, спрямована до грудей партнера.


Вправа 7. “М’яч-слухняне сонечко”

Мета: розвиток швидкості реакції та уважності.

Команди вчителя:
– «Земля!» — покласти м’яч на підлогу.
– «Небо!» — підкинути й упіймати.
– «Річка!» — перекотити м’яч між стопами.

Учні реагують швидко та правильно.


3. Заключна частина

Слова вчителя:
«Сьогодні м’яч був слухняним, а ви — уважними й активними. Запам’ятайте: чим м’якші й чіткіші наші рухи, тим легше керувати м’ячем.»

Дії учнів:
– виконують глибокий вдих, піднімаючи м’яч угору;
– видих — опускаючи вниз;
– прибирають м’ячі.


4. Методичні рекомендації

  • У молодших класах усі вправи подаються у формі гри.
  • Контролюємо м’якість кистей, правильне положення пальців і охайність рухів.
  • Заняття повинно бути коротким, динамічним, різноманітним, відповідно до вимог НУШ.
  • Для учнів із порушеннями координації темп роботи зменшуємо.
  • Важливо привчати дітей дивитися вперед, а не на м’яч.

 

docx
Додано
4 грудня
Переглядів
4
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку