Матеріал до підручника "Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти" (авторський колектив програми: Власова Н.С., Желіба О.В., Кронгауз В.О., Секиринський Д.О., Щупак І.Я.)
Комплексна підсумкова робота
Вступ до історії України та громадянської освіти
за І семестр
(за групами результатів)
учня/ учениці 5 класу
Корсунської гімназії
Прізвище та ім’я
І. ГР 1 – орієнтується в історичному часі та просторі, виявляє взаємозв’язки подій і явищ (12б.)
1. Розташуйте ці історичні періоди в хронологічній послідовності від найдавнішого до сучасного (1 б)
А. Первісні часи а) А Б В Г Д
Б. Середньовіччя б) А Г Б В Д
В. Новий час в) Б Г Д В А
Г. Стародавній світ г) В Г А Д Б
Д. Новітній час д) Д А Б Г В
2. Історичний час – це… (1 б)
А. процес розвитку людства
Б. час розвитку людства, який триває від виникнення людини і спрямований у майбутнє
В. міра тривалості всього у світі
Г. наука про розвиток суспільства і різних спільнот
3. Громадянська освіта – це…(2 б)
А. скарбниця досвіду людства
Б. освіта, спрямована на формування здатностей людини ефективно жити в демократичному суспільстві
В. освіта, яка формує здатність людини проявляти повагу до цінностей інших спільнот, культур, традицій і звичаїв.
Г. сукупність уявлень людей про спільне минуле
4. Одиницями вимірювання часу в історії є… (1 б)
А. година, хвилина, секунда, рік
Б. рік, століття, година, хвилина
В. тисячоліття, рік, година, доба
Г. тисячоліття, століття, рік, доба
5. Установіть відповідність між подіями й державами, з якими вони пов’язані (2 б)
А. поява першого календаря
Б. упровадження календаря Гаєм Юлієм Цезарем
В. Використання східного календаря
Г. використання юдейського календаря
а) Рим
б) Єгипет
в) Ізраїль
г) Китай
6. Точний календарний час історичної події – це… (1 б)
А. історична періодизація
Б. історичний час
В. календарний час
Г. історична дата
7. Початком відліку часу у християн є… (1 б)
А. подорож Мухаммада з Мекки до Медини
Б. заснування міста Рим
В. момент народження Ісуса Христа
Г. З дня створення світу
8. Наука, що вивчає систему літочислення – це… (1 б)
А. археологія
Б. хронологія
В. історія
Г. геологія
9. Історичний простір – це…(1 б)
А. земний простір, конкретна місцевість на карті
Б. місце де відбуваються історичні події
В. зменшене зображення земної поверхні
Г. графічне зображення суспільних явищ.
10. Наука, що вивчає історію за викопними матеріальними залишками діяльності людей минулих епох (1 б)
А. історія
Б. археологія
В. географія
Г. палеонтологія
ІІ. ГР 2 – працює з інформацією історичного та суспільствознавчого змісту (12 б)
А. Первісність а. Поч. ХVI ст. – 1914р.
Б. Стародавній світ б. 1914р. до наших днів В. Середні віки в. 3 тис.р. до н.е. – 476 р.н.е.
Г. Новий час г. 2,5 млн.р. тому – IX-VIII ст. до н.е. Д. Новітній час д. 476-1492 рр.
2. Запишіть у зошиті арабськими цифрами: VII, XIII, XIX, LIII, XVІІ, DCCIL (2 б)
3. Укажіть, до якого століття належать роки: 236, 765, 1000, 1245. 1301, 1897, 1991, 2024 (2 б)
4. Покажіть на стрічці часу такі роки: 3 тис.р.до н.е., 2 млн.р. до н.е., 476р. , 1492р., 1914р., рік вашого народження (3 б)
5. Роз'вяжіть історичну задачу, (2 б)
У 490 році до н. е. греки розбили персів біля Марафону, а в 1648 році українці розбили поляків під Жовтими Водами. Скільки років минуло між битвами?
___________________________________________
ІІІ. ГР 3 – виявляє здатність до співпраці, толерантність, громадянську позицію. (12 б)