2 клас.
Фонематична диференціація голосних звуків та правильне буквене позначення їх на письмі (опозиційні голосні звуки).
Фонематична диференціація приголосних звуків (опозиційні приголосні).
- Формування лексико – граматичної сторони мовлення.
- Зв’язне мовлення. Творчий переказ, міні –переказ, твір.
- Покращити лексико – граматичну будову мовлення через практичне оволодіння поняттями однокорінних слів.
- Практичне оволодіння навичками утворення слів за допомогою суфіксів.
- Практичне оволодіння навичками утворення слів за допомогою префіксів.
- Уточнення лексичного значення слова, диференціація частин мови.
- Граматичне значення слова.
- Диференціація префіксів і прийменників.
- Практичне оволодіння навичками підбора антонімів, синонімів, багатозначність слова.
Рекомендовані лексичні теми:
Тиждень 6: «Я і моя батьківщина»
Тиждень 8: «Техніка, яка допомагає»
Тиждень 12: «Пригоди капельки»
Тиждень 14: «Таємниці космосу»
Тиждень 15: «Подорожуємо в часі»
Тиждень 19: «Ми — дослідники. »
Тиждень 21: «Мої улюблені книжки»
Тиждень 22: «Транспорт»
Тиждень 23: «Професії»
Тиждень 24: «Весна»
Тиждень 25: «Час/Як керувати часом»
Тиждень 26: «Великдень»
Тиждень 27: «Навіщо їсти?»
Тиждень 28: «Світ рослин»
Тиждень 29: «Світ тварин»
Тиждень 30: «Веселка»
Тиждень 31: «Моя родина»
Тиждень 32: «Веселка»
Тиждень 33: «Я - українець/українка. Я - європеєць/європейка. День вишиванки»
Тиждень 34: «Літо (канікули)»
Персональний сайт
сучасного вчителя – логопеда
Савостьянової Юлії Олегіни
https://yuliyasavostyanova.wixsite.com/website
Комплексна логопедична
програма подолання мовленнєвих порушень у дітей молодшого шкільного віку в умовах реалізації адаптованої основної загальноосвітньої програми початкової школи та затвердженого стандарту початкової освіти
Нової української школи
2020р.
Дислексія і дисграфія є порушеннями, які не ізольовані один від одного. Вони мають єдині механізми і тісно пов'язані з порушеннями усного мовлення. Тому логопедична робота охоплює весь комплекс мовних порушень (усного мовлення, читання і письма).
Основні принципи корекції
Основні розділи логопедичної корекції
1.Корекційна робота на фонетичному рівні:
2.Корекційна робота на
лексико – граматичному рівні:
3.Корекційна робота на синтаксичному рівні.
1) Розвиток, удосконалення граматичного оформлення мовлення шляхом оволодіння різних синтаксичних конструкцій.
2) Розвиток навичок самостійного висловлювання , удосконалення навичок будувати і змінювати речення за поданим зразком.
1 клас.
- Формувати уміння виокремлювати звук із слова (чітке промовляння звука).
- Уміння називати та чути виокремлений звук;
- Виокремлення окремих звуків із слів, правильна та чітка артикуляція;
- Сенсорні признаки голосних та приголосних звуків; наявність перепони на шляху повітря, яке видихаємо, участь голосу( визначення початок, середина, кінець);
- Звуки близькі за звуковимовою та звучання твердих і м’яких приголосних ;
- Умовне позначення голосних, твердих,
м’яких термінами: «голосний звук • », «приголосний звук - », «твердий звук - », «м’який приголосний звук = »;
- Знайомство з умовно графічною схемою звукового складу слова (1,2,3-складові);
- Співвідношення звука і букви; ( а-я; у-ю; е-є; і-ї)
- Формування уміння складати речення та виділяти слова із речення, яке складається з 2, 3, 4 слів. Терміни «слово», «речення»;
Складання схем речення.( ˾ ̲ _ _ _.)
- Розвиток зв’язного мовлення. Вміти складати оповідання на основі картинок з опорою на зразок. Деформовані речення.
- Вправи по виокремленню наголошеного голосного звука. Поставити знак наголосу в моделі звукового складу слова.
- Практичний поділ слів на склади;
- Виокремлення речення з тексту (казка, вірш, розповідь), який складається з 3-4 речень.
- Пауза в кінці речення. Чітка та правильна вимова цілого речення; умовно – графічне зображення речення.
- Виокремлення слова із речення. Знайомство зі словами, які називають предмет, ознаку предмета, дію предмета. Умовно – графічне зображення слів. Поширення речення. Складання речень.
- Уточнення та розширення словарного запасу дітей. Складання речень з використанням прийменників: під ,над, в, на, між, перед, з, за, із, з-за, у, біля, по, до.
- Розвиток зв’язного мовлення на основі самостійного конструювання речень за демонстраційним матеріалом, серією сюжетних картин, картин плану.