Комплексна підсумкова робота з української мови
6 клас
І семестр
І. Усно взаємодіє (УВ ГР1)
Майже ціле літо на вакаціях я допомагав дядькові Хомі пасти телят на Журавлиному острові. Одного разу дядько сказав: «Ну, Василько, завтра доведеться самому попасти телят. Я поїду в лікарню. Зуби замучили». «А чи правда,— питаю,—буцімто на острові вовки водяться?» — та дядько вже спав.
Не знаю, коли заснув я, але розбудив мене дядько Хома і наказав виганяти телят, а сам плигнув у човен. «Повернуся завтра вранці!» — гукнув він. У курені він залишив купку яблук. Я погнав телят до Чорного болота пастися. Увечері, коли заганяв телят, помітив, що серед них немає білохвостої Горгонки.
«Що ж тепер робити,— думаю,— адже вона заблукала, ще десь вовки зустрінуть». Довелося йти шукати. Сонце швидко зайшло. Все навкруги перемінилось. Кущі, зелені вдень, тепер стояли чорними, зловісними. Довгенько блукав я, але Горгонки так і не знайшов. Вирішивши розпочати пошуки зранку, я наблизився до куреня, хотів залізти всередину. Але не встиг туди й зазирнути, як на мене з пітьми блимнули чиїсь зелені очі. «Вовк!» — майнуло в голові. Від страху я мало не впав. Потім, повільно задкуючи, підійшов до товстого осокора і, як білка, метнувся по стовбуру вгору. Я знав, що вовки по деревах не лазять. Місяць повільно плив між хмарами, а я сидів мов сич, до всього прислухаючись і не зводячи очей з куреня. Незабаром я дуже захотів спати, голова схилилась, як у підбитого горобчика. Обнявши руками товстий стовбур, я відразу ж заснув і так спав до ранку. Як тільки сонце визирнуло із-за кручі, я прокинувся. «Цікаво, невже клятий вовк досі лежить в курені?» — пошепки говорю сам до себе. Вломивши товсту ломаку, я кинув її на курінь. Бачу, він весь здригнувся, і в середині щось зашелестіло. Я зачаїв подих, насторожився і почав зріти. Але як же здивувався я і навіть очам своїм не повірив, коли побачив лису морду з коротенькими ріжками. З куреня вийшла, обтрушуючись і потягуючись, білохвоста Горгонка. Миттю скочив я з осокора, ляснув її батіжком спересердя й заліз у курінь. «З’їм хоч яблук,— думаю,— адже я не вечеряв». Та, на жаль, я тільки облизня спіймав. У курені не було жодного яблучка. За мене повечеряла білохвоста Горгонка (За П. Висіканом).
І. Завдання:
1. Пригода відбулася на острові: а) Журавлиному; б) жаб’ячому; в) Жорновому.
2. Від кого ми дізналися про події на острові? а) Від дядька; б) від дідуся; в) від хлопчика.
3. Як звали пастушка? а) Ванько; б) Валько; в) Васько.
4. Він допомагав: а) дядькові Харитону; б) дядькові Хомі; в) дядькові Федору.
5. Вони пасли: а) телят; б) козенят; в) овечок.
6. Пасли худобу на: а) Чортовому болоті; б) Чорному болоті; в) на Чалому болоті.
7. Пастушок, коли ввечері заганяв худобу, помітив, що загубилася:
а) Гартунька; б) Гапочка; в) Горгонка.
8. В пошуках заглянув до: а) куреня; б) хліву; в) намету.
9. Побачивши вовчі очі, пастушок метнувся вгору по стовбуру: а) берези; б) дуба; в) осокору.
10. Він це зробив, бо:
а) вовки не лазять по деревах; б) бо там можна виламати палицю для оборони;
в) бо звідти можна подати сигнал про небезпеку.
11. На ранок він побачив, як зі схованки вийшла: а) білохвоста; б) чорнохвоста; в) рудохвоста.
12. До якого типу мовлення належить дане висловлювання? а) роздуму; б) опису; в) розповіді.
ІІ. Працює з текстом (ПТ ГР2)
ІІ. Завдання:
ІІІ. Письмово взаємодіє (ПВ ГР3)
«Чому я люблю літо»
«Чим я люблю займатися у вільний час»
IV. Досліджує мовлення (ДМ ГР4)
1-3 завдання по 1 балу
1.Разом треба писати обидва слова у рядку
А агро/бізнес, тихо/тихо Б архі/складний, мікро/автобус
В радий/радісінький, день/другий Г зроду/віку, преміум/клас
2.Окремо треба писати обидва слова у рядку
А пів/години, пів/яблука Б пів/захист, пів/день
В напів/імла, пів/України Г міні/футбол, пів/місяць
3.Немає орфографічної помилки в рядку
А французький, Одешчина Б чешський, солдатство
В багацтво, сиваський Г убозтво, Уманщина
4.Установіть відповідність між словами-іменниками та суфіксами, які слід писати при додаванні суфікса – ськ- у прикметниках (2бали)
1. Суми, Львів А – зьк-
3. Запоріжжя, Острог В – цьк –
4. Бахмут, Словаччина
5.Установіть відповідність між словом та способом його творення (2бали)
Слово Спосіб творення
1 вись, біг А складання основ
2 водограй, хмарочос Б префіксально-суфіксальний
3 лікар, джерельний В суфіксальний
4 зварити, прибігти Г префіксальний
Д придорожній, підберезник
6-7 завдання по 1 балу
6. У якому слові на місці крапок пишеться ц?
а) ри..ький; б) туре..ький;
в) запорі..ький; г) петербур..ький
7. У якому слові на місці крапок пишеться с?
а) тростяне..ький; б) дрогоби..ький;
в) золотоні..ький; г) кремене..ький.
8. У якому слові на місці крапок пишеться щ?
а) Туре..ина; б) Дрогоби..ина;
в) Кремене..ина; г) Черка..ина.
9. Запишіть подані слова, знявши риску. (2 бали)
Тишком/нишком , смарт/авто, п’яти/квартирний, кіно/студія, напів/фабрикат, радіо/вузол, міні/спідниця, море/плавець, полу/мисок, пів/апельсина, пів/куля, пів/яблука, пів/острів, пів/Одеси.