Комплексна підсумкова робота . За ГР 1 та ГР 3.

Про матеріал
Комплексна підсумкова робота за 1 семестр з української мови для учнів 5 класу НУШ за ГР 1 та Гр 3 містить завдання відповідно до модельної навчальної програми для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н. Б. , Горошкіна О. М.) та підручника цих авторів. Мета: перевірити рівень здобутих знань, умінь та навичок за 1 семестр; розвивати вміння письмово висловлювати свою думку; виховувати відповідальне ставлення до роботи.
Перегляд файлу

Комплексна підсумкова робота

за I семестр

 з української мови

для 5 класу НУШ за ГР 1 та ГР 3

Група результатів 1. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях

Аудіювання (12 балів)

Народження Славути

    Мальовнича стежина веде до села з однієї хати. Її господаря – одинака діда Микулу  - тут уважають мало не рідним братом Дніпра. Кажуть, дні і ночі може прясти старий розповідь про таємне народження джерела, що дає Дніпрові початок. Слухаючи діда, ніхто не може збагнути, де той вододіл, що відмежовує бувальщину від легенди, казку від правди.

     Жорстоке плем`я весів викрало князівну степів Дану, струнку полянку з очима кольору весняного неба. Довго умовляв її стати йому за дружину вождь весів Ятага, та марно. Вільна, як степовий вітер, світла і чиста, наче роса на калині, Дана кохала мужнього князя Хорива і від нього чекала сина. Життям своїм поклялася князівна ще ненародженій крихітці: «Славуто, дитя моє! Нехай загинемо удвох втікаючи, але не можу, щоб народився ти рабом на чужій землі, не знавши батьківщини і роду свого…»

    Дев`ять днів і дев`ять ночей утікала болотами Дана , доки відчула за спиною хиже дихання. Дикий регіт розлігся над болотом. Бо втішався Ятага, намотуючи довгі дівочі коси на волосату лапу. Зойкнула Дана і упала обличчям у драгву. Захиталося болото, немов проломилися його глибини, і поглинуло в себе дівчину.

     Скрикнув Ятага і вкляк – замість дівочої коси в його лаписьках пручалася молода береза. А з-під коріння забала дзвінка і нестримна вода, зануртувала водоспадом, засміялася кольорами веселки. То прагнув неба, волі і простору не знищений і лагідний син непокірної Дани! Позеленів до люті Ятага і впав у болото миршавим мохом.

    Схилилося до живої води березове гілля. А Славута, з кожною хвилиною набираючи дедалі дужчої сили, обціловував затвердіде коріння мамине, прощався. А потім полинув через ліси у широкий світ, несучи в собі красу матері…

     Кажуть, коли ревуча хвиля принесла в степи звістку про смерть Дани, закам`яніло серце мужнього воїна Хорива, а з ним і його братів Кия і Щека. І всі вони стали горами… І втопили сльози свої в Дніпро вірні подруги Дани – Десна і Либідь. Особливо сумувала остання, поки й захиріла зовсім через тисячу літ…

     Так розповідає дід Микула про народження Славути. Чи сам він вигадав цю поетичну казку? Чи нашепотіло її чисте і прозоре джерельце? Чи проспівали сині хвилі могутньої ріки? І що тут вигадка, а що правда? Сам оповідач цього не скаже, бо й сам він зрісся із життям Дніпра, його вічною правдою і благословенною легендою.

                                                                                        За О. Дмитренком

 

                                                       Тести

Завдання від 1 до 6 мають чотири варіанти відповідей. Знайдіть одну правильну відповідь. ( Кожна відповідь оцінюється 2 – ма балами).

  1. Як звали господаря – одинака діда – мало не рідного брата Дніпра?

А Микула;

Б Микола;

В Михайло;

Г Максим.

  1. Старий дні і ночі може прясти розповідь про …

А таємниче народження свого сина;

Б таємниче народження джерела;

В таємниче народження доньки;

Г походження назви річки Дніпро.

  1. « Славуто, дитя моє! Нехай загинемо удвох втікаючи, але не можу, щоб народився ти рабом на чужій землі, не знавши … і роду свого…»

Яке пропущене слово  у вислові Дани?

А батька;

Б матері;

В батьківщини;

Г бабусі і дідуся .

  1. Красуня Дана упала обличчям у болото і перетворилася на  молоду …

А березу;   Б калину;

В  вербу;    Г  тополю.

  1. Від горя став воїн Хорив , а з ним і його брати …

А  морями;

Б  пагорбами;

В горами;

Г степами.

  1. Даний твір можна назвати …

А казкою;  Б вигадкою; В розповіддю;   Г легендою.

 

 

 

Група результатів 3Письмово взаємодіє (ПВ) Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови       (12 балів)

Напишіть твір – роздум на одну з тем:

  1. « Чи може телебачення замінити книжку.»
  2. « Чому потрібно знати усну народну творчість.»
  3. «Чому у спілкуванні з незнайомими людьми потрібно бути обережними.»
  4. « Чому потрібно дбати про чистоту нашого довкілля.»

Пам`ятка

Послідовність створення роздуму

  1. Виберіть з – поміж тез ту, яка цікавить вас найбільше. Запишіть її на чернетці.
  2. На підтвердження обраної тези доберіть один або кілька доказів і так само запишіть на чернетці.
  3. Сформулюйте  й допишіть висновок. До утвореного тексту додайте стислий (з 1 – 2 речень) вступ.

Будова твору – роздуму

  1. Зачин (чому я над цим замисли(-в,-ла)ся?);
  2. Теза (думка, яку потрібно довести);
  3. Доказ (або кілька доказів із літератури чи життя);
  4. Висновок (отже, таким чином…)

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 грудня
Переглядів
948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку