Дата____________ Клас_____________ Прізвище, ім’я______________
Усно взаємодіє (УВ ГР1)
Навіщо читати книжки сучасному поколінню?
Тих, хто народилися після 2010 року, називають поколінням Альфа. Альфа — перша літера грецького алфавіту. Діти, які належать до покоління Альфа, кардинально відрізняються від представників усіх інших поколінь, і саме вони почнуть масштабне оновлення планети в усіх сферах.
Представники покоління Альфа вміють і можуть те, чого не вміли і не могли їхні батьки, бабусі й дідусі. Ідеться не тільки про гаджети, а й про те, як зробити цифрові технології частиною свого життя, важливим чинником мислення, поведінки й культури. Діти в наш час легко переходять із одного віртуального простору в інший, вправно користуються інтернет-послугами, здатні презентувати власні ідеї, застосовуючи різноманітні цифрові сервіси. Отже, життя покоління Альфа визначають передовсім цифрові технології та інтернет, без яких неможливий ані прогрес суспільний, ані прогрес індивідуальний.
Важливо усвідомити, що особливим духовним ресурсом кожної нації та особистості є читання художньої літератури. Читання відкриває людині світ, допомагає пізнати інших людей і відчути людське в собі. Воно пробуджує в душі прагнення до краси, добра і справедливості, вчить жити за совістю. Завдяки йому стають близькими і зрозумілими здобутки своєї культури і культур різних народів. Формуючи почуття гордості за свій народ, свою країну, читання дає усвідомлення того, що ми належимо до світової спільноти, доля якої залежить від рівня культури кожного і кожної з нас.
Види читання в цифрову добу. Усі ми читаємо по-своєму, бо всі різні. Але є правила й закономірності читання, які варто знати, щоб не тільки вміти знайти потрібну інформацію, а й отримати задоволеннявід читання.Люди завжди читають з конкретною метою. Зважаючи на неї, виокремлюють такі види читання: переглядове, ознайомлювальне, вдумливе.
Питання до тексту.
в) поколінням гамма; г) поколінням дельта.
2. Діти покоління Альфа почнуть масштабне оновлення
а) планети в усіх сферах б) шкільних підручників;
в) присадибних ділянок; г) річок та океанів.
3. Суспільний, ані прогрес індивідуальний неможливий без
а) цифрових технологій та інтернету б) без газет та журналів;
в) без цікавих книг г) без телебачення.
4. Особливим духовним ресурсом кожної нації та особистості є
а) перегляд коміків б) спілкування з друзями;
в) читання художньої літератури; г) гарний відпочинок.
5. Читання пробуджує в душі
а) прагнення до краси, добра і справедливості б) бажання відпочити;
в) прагнення поспілкуватися із родиною г)прагнення зробити кар’єру.
6. Люди завжди читають з конкретною метою. Зважаючи на неї, виокремлюють такі види читання:
а) переглядове, ознайомлювальне, вдумливе; б) швидке, поверхневе;
в) без інтересу, нецікаве г) пасивне, активне, чудове.
Досліджує мовлення(ДМ ГР4)
1. Що обіцяла подарувати Каєві Снігова королева, якщо він зможе скласти із крижинок слово вічність?
а. можливість повернутися до близьких; б. весь світ і нові ковзани;
в. прогулянку до кратерів Везувію та Етни; г. багато морозива.
2.Виберіть правильне твердження: Хлопчик-Зірка дивував усіх жителів села
а. працелюбністю; б. милосердям; в. красою; г. скромністю
3. Виберіть НЕ правильне твердження: До жахливих вчинків, які здійснив Хлопчик-Зірка, належать
а. зречення матері; б. жбурляння каменюки в прокаженого
в. глузування зі слабких; г. пожертва монети прокаженому
4. Віллі Вонка запросив на екскурсію шоколадною фабрикою
а. 2 дітей; б. 3 дітей; в. 4 дітей; г. 5 дітей
5. Установіть відповідність між персонажем та його характеристикою.
1. пасербиця А « погана й ледача»
2. рідна дочка Б « вродлива, роботяща»
3. пані Метелиця В «ніколи не чула від неї лихого слова»
1_______, 2________,3________
6. Якого персонажа стосується прислів’я : «Рідний край кожного до себе вабить»? («Пані Метелиця»)
Доведіть свою думку прикладами з твору.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Обрати ознаки літературної казки:
ім’я автора невідоме; створена в усній прозовій формі; оригінал тексту існує в одному варіанті; характери персонажів не змінюються; створюється в прозовій, віршованій чи драматичній писемній формі; автор – письменник; твір має варіанти за змістом і формою; характери персонажів можуть змінюватись.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Встановити відповідності між персонажем і цитатою.
1 Герда |
А «Ми добре покаталися! Але ти зовсім замерз». |
2 Кай |
Б «Там завжди сніг і крига, там так чудово…» |
3 Снігова королева |
В «Ой, як же я забарилася!» |
4 Олень |
Г «Це куди цікавіше, ніж справжні квіти! І яка точність!» |
1______,2_______,3_______,4_______