Комплексний тест № 3
з української мови та читання
учениці/учня ____ класу
________________________________________
ЯК НАТАЛЯ У ЛИСИЦІ ХИТРИНКУ КУПИЛА
(казка)
Прийшла Лисиця на базар, принесла повну торбу якогось краму, прикритого білим рушничком.
Діло було земою. Стала Лесиця (в)ряд, підняла пухнастий комір, (по)ставила кошек (на)стіл, (від)крила, й (по)бачили люди: (у)кошику хитринки.
Ішла повз базар Наталочка Побачила — Лисиця хитринки продає Підійшла і вибрала собі таку хитринку: маленька дерев’яна дівчинка приклала руку до голови, скривилася й жалібно пищить: «Ой, голова болить»
Купила Наталя хитринку, принесла додому.
Треба готувати уроки, але ж не хочеться.
— У мене голова болить, — скаржиться Наталя мамі, — не буду уроків вчити.
— Добре, полеж, Наталочко.
Лягла дівчинка в ліжко й одразу ж забула про головний біль, каже мамі:
— Мамо, я піду покатаюсь на ковзанах.
— Але ж у тебе голова болить, — здивувалась мама.
Наталочка почервоніла від сорому.
«Віднесу на базар хитринку, віддам Лисиці, не треба мені її хитрощі»,— подумала вона. Пішла на базар. Засунула руку у кишеню, а маленької дерев’яної дівчинки нема.
«Де ж вона поділася?» — дивується Наталя.
Так і не зрозуміла дівчинка, куди поділася хитринка. Розповіла про все мамі. Мама й каже:
— Злякалася тебе хитринка. Хитрощі не люблять совісті.
— А де ж моя совість? У чому вона?
— У тому, що тобі стало соромно.
В. Сухомлинський.
ЗАВДАННЯ
1. Дай відповіді на тестові запитання.
Хто продавав хитринки?
А) Наталя Б) Лисиця В) Мама
Де продавалися хитринки?
А) в магазині Б) в інтернеті В) на базарі
Як хитринка з’явилася у дівчинки?
А) дівчинка її купила Б) хитринку подарували В) дівчинка хитринку вкрала
2. Підкресли слова, які можна використати для характеристики дівчинки.
Добра, милосердна, лінива, турботлива, байдужа, хитра, совісна.
3. Спиши третій абзац тексту, розставляючи розділові знаки в кінці речень.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Випиши з тексту розповідне, питальне і спонукальне речення.
Розповідне ________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Питальне__________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Спонукальне ______________________________________________________________
__________________________________________________________________________
5. Прочитай другий абзац тексту. Спиши, розкриваючи дужки і виправляючи помилки у виділених словах. Підкресли прийменники.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Прочитай у тексті підкреслене речення. Склади три питальних речення за його змістом.
1)________________________________________________________________________
2)________________________________________________________________________
3)________________________________________________________________________
7. Що б ти порадив/порадила Наталочці? Склади і напиши їй sms-повідомлення.
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
8. Чому Наталочці стало соромно? Дай розгорнуту відповідь (3-4 речення). ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Оціни свою роботу (зафарбуй сукню дівчинки відповідним кольором):
Я впорався/впоралась
Я потребую допомоги
Мені було важко