Корекційне заняття для молодшого дошкільного віку:
« Формування єлементарних математичних понять з єлементами конструювання»
ТЕМА: « Побудуємо ліжко для тваринок»
МЕТА: Закріпити вміння дітей конструювати ліжко з цеглинок до величини
іграшки. Продовжувати вчити порівнювати предмети за величиною, шириною, довжиною способами прикладання і накладання.
МАТЕРІАЛ: шість цеглинок, дві пластини, іграшкові звірята різної величини, лялька.
СЛОВНИК: ліжко, велике,маленьке,широке,вузьке, більше, менше,
ХІД ЗАНЯТТЯ: Привітання:
Доброго ранку – сонце привітне!
Доброго ранку – небо блакитне!
Доброго ранку – в небі пташки!
Доброго ранку – осінні дубки!
Доброго ранку – люди привітні!
Я всім бажаю щоб посмішки розквітли!
До кімнати "заходить лялька" і "роздає" дітям різні іграшки. Діти розглядають їх, називають. Дефектолог пропонує малятам визначити, у кого іграшка більша, а у кого менша (вищи, нижча ).
Дефектолог: Як це потрібно зробити? (Діти по черзі ставлять іграшки і порівнюють їх).
А зараз іграшкові звірята втомились і хочуть відпочити. Давайте ми для них побудуємо ліжечка, але будьте дуже уважні, іграшки різні за величиною, тому слід побудувати ліжечка так, щоб звірята вмістились на них.
ПАЛЬЧИКОВА ГРА
Дітки: Раз – два – три – чотири – п’ять!
Будемо пальці рахувати –
Товариські і грайливі,
Всім такі вони важливі.
Дефектолог: Наші пальчики готові до роботи.
У вас на столах знаходяться деталі конструктора. Давайте пригадаємо, які з них ми повинні використати, щоб побудувати ліжечко.
Діти виконують завдання. Дефектолог разом з лялькою перевіряє роботи. Якщо дитина невірно підібрала матеріал, дефектолог допомагає.
Дефектолог: Чому у тебе ведмедик не може лягти на ліжко? (Бо він більший). Так. Тобі слід знайти довші і ширші пластини. Як ти це зробиш? Спочатку приклади одну пластину до другої і побачиш яка довша. Потім поклади одну на другу і з'ясуєш яка ширша.
Хлопчики і дівчата порівнюють пластини за і довжиною шириною способами прикладання і накладання. Обіграють свої споруди.
Лялька " оцінює" роботу дітей.
Дефектолог пропонує малятам розглянути всі споруди. Разом роблять висновок, що ліжечка різні за величиною: більші іграшки відпочивають-у більших ліжечках, а менші-у менших.
Дефектолог: А зараз ми з вами заспіваємо колискову для іграшок.
КОЛИСКОВА
Сонце сідає,
Ніч наступає,
Спів соловейка
Чути у гаї.
Дрімають вікна
Хатин чепурненьких,
Десь чути пісню
Дитині маленькій…
Приспів:
Спи, моє любе,
Сил набирайся…
Спи і до ранку
Не просинайся…
Сон твій спокійний
Я охороняю,
Бо щастя більшого
За тебе не маю…
Люлі-люлі, люлі-люлі..
Дефектолог:Ось і заснули наші маленьки тваринкі.
Я сподіваюсь що вам сподобалось.
До нових зустрічей маляти.