Комплексне використання інноваційних технологій у виховному процесі здобувачів освіти, як основа соціореалізації особистості в розвивальному інноваційному освітньому просторі.

Про матеріал
Матеріал містить досвід використання інноваційних технологій у виховному процесі здобувачів освіти НУШ в початковій школі.
Перегляд файлу

  

Комплексне використання інноваційних технологій у виховному процесі здобувачів освіти, як основа соціореалізації особистості в розвивальному інноваційному освітньому просторі

 

Мета виховання – навчити наших дітей обходитися без нас

Ернст Легуве

Школа – життєвий простір дитини. Тут вона живе і готується до дорослого життя.  І тому навчально-виховний процес має бути спрямований,  перш за все, на формування таких умінь, які допоможуть дитині успішно опанувати всі навчальні дисципліни та досягти успіху у соціумі.

Мета сучасної школи полягає передусім у тому, щоб виховувати дитину, яка вміє самостійно та творчо працювати і жити.  Цього досягти значно складніше, ніж навчити читати, писати та лічити, розв’язувати задачі, запам’ятовувати сюжети творів. Навчання й виховання має забезпечувати  потреби особистості у творчій самореалізації, здобуття додаткових знань, умінь, навичок за інтересами, інтелектуальний розвиток, підготовку дітей до активної діяльності. Сучасному навчально-виховному процесу притаманні переваження вербальних методів навчання і виховання, недооцінка значення спілкування школярів для розв’язання провідних завдань загальноосвітньої школи, відсутність цікавих для учнів форм організації навчальної діяльності.

Тому нагальною потребою сучасної системи освіти є впровадження форм та методів навчання і  виховання,  що забезпечать розвиток особистості кожного школяра.

Головною рушійною силою інноваційної виховної діяльності є вчитель. Педагог-новатор, носій конкретних нововведень - той, хто:

  • має творчі здібності;
  • готовий до пошуку;
  • ініціативний;
  • активний;
  • креативний;
  • компетентний;
  • здатний до організації своєї професійної діяльності на інноваційному рівні;
  • враховує індивідуальні, вікові та психофізіологічні особливості учнів;
  • хоче відкрити дітям можливості творчого розвитку.

Ефективність його виховної роботи залежить від вибраних ним технологій, форм i методів. Пріоритетну роль у своїй педагогічній діяльності необхідно відводити активним методам i формам, що ґрунтуються на демократичному стилі. Будь-яка творча діяльність вчителя може бути мистецтвом або технологією. Сьогодні інноваційна виховна діяльність набуває дослідницько-пошукового характеру: педагоги обирають нові виховні програми, проєкти, використовують нові прийоми і засоби виховної діяльності.


 

Виховні технології – спрямовані на досягнення виховної мети та удосконалення педагогічної діяльності. Вибір виховної технології починається з усвідомлення мети та основних завдань виховної роботи,  які спрямовані на:

1. Формування в учнів національної свідомості, патріотизму, любові до свого народу, до України, активної громадянської позиції, готовність до участі в процесах державотворення.

2. Формування політичної та правової культури, виховання поваги до Конституції України, законодавства, державної мови та державних символів України.

3. Забезпечення духовно-морального розвитку учнів, запобігання негативному впливу на свідомість учнів інформації, що містять бездуховність.

4. Впровадження в суспільну свідомість переваг здорового способу життя, формування національного культу соціально активної, фізично здорової та духовно багатої особистості.

5. Формування в учнів екологічної культури, виховання причетності й відповідальності за збереження і примноження природних багатств.

6. Формування в учнів основ естетичної культури, організації дозвілля учнів, пошук його нових форм.

7. Задоволення потреб учнів у професійному самовизначенні; розвиток здатності до самостійного життєвого вибору.

8. Активізація роботи учнівського самоврядування, залучення учнів до усвідомленої і систематичної участі у вирішенні важливих питань життя класу та школи.

Розуміючи, що нічого стабільного не буває, особливо в роботі з дітьми, необхідно постійно вдосконалювати існуючу систему виховної роботи, вносити щось нове, а від чогось відмовлятися. Але найголовніше завдання вчителя – зробити шкільне життя дітей насиченим, змістовним, цікавим.

 

Зміст виховної діяльності розкривається через виховні орієнтири:

1. Ціннісне ставлення до себе.

2. Ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей.

3. Ціннісне ставлення до праці.

4. Ціннісне ставлення до природи.

5. Ціннісне ставлення до мистецтва.

6. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.

Так, учні 1-4 класів, беручи участь у спільних видах діяльності, вчаться будувати свої взаємини з однолітками, входити в колектив ровесників; у них виникає потреба до взаємовимогливості та взаємодопомоги. Тому перед педагогом-вихователем постає важливе завдання: вирізняти мотиви вчинків, роз'яснюючи дитині їх сутність і правильність в різних типових життєвих ситуаціях, даючи їй можливість емоційного "переживання" разом із практичним застосуванням отриманих знань. Слід допомогти дитині розвиватись від елементарних навичок поведінки до такою рівня, для якого необхідні самостійність у прийнятті рішень, і моральний вибір.


Сучасні інноваційні технології виховання

Технологія виховання – це строго обґрунтована система педагогічних засобів, форм і методів, їх етапність, націленість на вирішення конкретного виховного завдання. Під інноваціями у вихованні розуміють процес створення, поширення нових засобів для розв’язання тих педагогічних проблем, які досі вирішувалися по-іншому, а також пошук оригінальних, нестандартних розв’язань педагогічних проблем: оригінальні виховні ідеї, нові виховні технології, форми і методи виховання. Поряд з поняттям інновації у вихованні вживається термін «інноваційні виховні технології», спрямовані на розвиток духовних здібностей учнів. Мета інноваційного виховання спрямована не на засвоєння учнями прийнятих у суспільстві цінностей, норм, відношень та зразків поведінки, а перш за все на розвиток особистості учня, зацікавленості кожної дитини у виявленні свого життєвого досвіду, прояву своєї індивідуальності, створення для дітей і дорослих ситуацій вибору та успіху, побудові діалогічних форм спілкування. У різних джерелах можна зустріти різну класифікацію інноваційних виховних технологій, та найпоширеніші серед них :

1. Технологія виховання духовної культури школяра

2. Проектна технологія

3. ІКТ – технології

4. Розвивальне виховання

5. Ігрова технологія

6. Колективні творчі справи

7. Технологія співробітництва

8. Технологія «Інтерактивна акція»

9. Персоніфіковане (індивідуальне) виховання

10. Технологія виховання та розвитку дітей за інтересами

11. Технологія виховання успішної особистості

12. Виховання на основі системного підходу

Для того, щоб використання інноваційних технологій у виховній роботі класного керівника досягло поставленої мети, давало можливість реалізувати основну мету та зміст сучасного виховання, створювало умови для формування активної життєвої позиції необхідно дотримуватися таких рекомендацій:

  • чітко формулювати мету будь-якого виховного заходу;
  • ураховувати ступінь підготовленості учнів (що відомо, що невідомо), їх організованість, інтереси, вікові особливості, здатність до творчості та самостійного мислення;
  • прорахувати всі можливі наслідки діяльності – дидактичні, психологічні, виховні;
  • спланувати діяльність до найменших дрібниць;
  • підготувати методичне забезпечення;
  • завжди створювати ситуацію успіху, щоб вселяти дітям впевненість;
  • теми для діяльності мають бути зрозумілими і простими;
  • в основі діяльності має бути інтерес, ініціатива;
  • діяльність повинна викликати позитивні емоції, в ній не повинно бути одноманітності;
  • у діяльності не повинно бути сторонніх спостерігачів (важливо залучити всіх учнів до активної діяльності);
  • періодично змінювати технології, комбінувати їх – щоб вони залишалися цікавими дітям.

У своїй роботі намагаюсь використовувати різні технології виховного процесу.

Технологія виховання духовної культури школяра

Найважливіше завдання учителя у вирішенні проблеми духовно-морального виховання полягає у формуванні людини-патріота, людини-громадянина.

Уже учень початкової школи повинен глибоко усвідомлювати, що наша Батьківщина – це Україна. Діти повинні знати все про свою рідну землю, про її звичаї, традиції, національну та державну символіку, минуле та сучасне свого краю. Моральний розвиток дитини починається в сім'ї, продовжується в школі і не повинно зупинятися ні на одному життєвому етапі.

Завдання даної технології: формувати людину-патріота, людину – громадянина, що любить свою Батьківщину – Україну; рідну землю; родину, поважає звичаї та традиції свого народу; національні державні символи, минуле і сучасне свого краю, зберігає мовну культуру, турбується про людей похилого віку; менших за себе;

виховувати моральні звички, сприяти набуттю соціального досвіду. Здійснюються через такі форми і методи:

  • бесіди, години спілкування
  • диспути
  • тематичні ранки
  • зустрічі з ветеранами, волонтерами
  • заочні подорожі, екскурсії
  • спортивні олімпіади
  • через спілкування з однолітками та вчителями
  • ІКТ, презентації.

Так прикладом впровадженням цієї технології є година спілкування проведена у формі усного журналу  « Одна Батьківщина і більш не буває…», де учні співали пісні, читали напам’ять вірші, виконували патріотичну руханку « Ми - з України», та інтерактивні вправи «асоціативний кущ», «хмара слів». створювали сенкан.

Хмара слів «Моя Україна»


Асоціативний кущ

 

 

Вправа «Сенкан»

Батьківщина

Єдина, вільна.

Захищається, процвітає,  розвивається.

Україна – моя Батьківщина.

Рідний край

Виховна година «Знай, вивчай, шануй» до Дня української писемності та мови»

Проєктна технологія

Проєктна діяльність – це спеціально організований і самостійно виконаний учнем комплекс дій, що завершується результатом, створення творчого продукту. Щоб домогтися такого результату необхідно навчити дітей самостійно мислити, знаходити і вирішувати проблеми, залучати з цією метою знання різних галузей, уміння прогнозувати результати і можливі наслідки різних варіантів рішення, встановлювати причинно послідовні зв’язки. Робота над проектом – це практика особистісно орієнтованого виховання, що враховує у процесі виховання конкретного учня, його вільний вибір, особисті інтереси. Тому цей учень розуміє, навіщо йому знання і де їх застосувати. Учні при виконанні позаурочних проектів набувають досвіду вирішення реальних проблем у майбутньому самостійному житті, що в наш час стає однією із цілей соціалізації сучасних підлітків.

Основний чинник, який спонукав мене до використання загально-шкільних проектів у виховній роботі – це те, що він дозволяє включити в цей процес велику кількість учнів та організувати співпрацю вчителів та учнів через активну та творчу діяльність. Розвиток пізнавальних інтересів, творчих навичок, уміння самостійно здобувати знання є метою застосування проектних технологій. Таким чином, використання проєктних технологій у виховній роботі створює умови для всебічного розвитку особистості у процесі організації творчої діяльності. Успіх упровадження проєктної технології залежить від усвідомлення її значення, знання й дотримання  алгоритму проєктної діяльності.

Прикладом проєктної діяльності є тематичний ранок «Наче вулик наша школа…», де учні об’єднані у групи проводили дослідження про історію заснування рідної школи, видатних людей, які закінчили нашу школу, складали вірші про школу, створювали малюнки «Школа моєї мрії», будували будівлю школи з цеглинок Lego «Школа майбутнього».

Школа моєї мрії

Школа майбутнього

Успішним для моїх учнів була участь у проєкті,  який проводився на рівні ТГ « Ми – з України» та «Ласкаво просимо до України»

 

Ігрова технологія

Ігровими технологіями є:

• казкотерапія,

• арт-терапія,

• технологія «Виховувати – граючи, грати - виховуючи»,

• технологія виховання рольовими іграми  та квести.

Враховуючи вікові особливості дітей молодшого шкільного віку, їхній потяг до ігрової діяльності з метою формування усіх компетентностей дітей даної вікової групи використовуються різні види ігор:

  • історичні ігри-подорожі у часі, ігри-мандрівки, спортивні ігри-змагання, ігри-змагання, свята (наприклад, „Козацькі забави ”), ігри-драматизації за змістом казок, навчальні ігри на уроках з виховним навантаженням.
  • ігри-вправи на актуалізацію  «Хто у нас в групі найвідповідальніший?», «Кому можна доручити важливу справу?».
  • вправи-практикуми: «Нащо дітям права?», «Які обов'язки дітей?», «Чим відрізняються права дорослих і дітей?», «Що ти будеш робити, якщо ви гралися у великій купі піску, вона обвалилася і засипала хлопчика?».
  • ігри-вправи, в яких дітям пропонують вирішення ситуацій з певним морально-правовим змістом; дидактичні ігри: “Лото настроїв ”, “Підбери почуття ”, “Порівняй героїв казок ”; конкурси на найкраще побажання, конкурс подарунків рідному місту, конкурс хвальків, чародіїв.
  • ігри-квести на різну тематику: «Подарунок від Святого Миколая», «Подорож у казку», «Збережемо нашу планету», «Осінній бенкет».

Прикладом такої роботи є гра-квест «Осінній бенкет», який проводила з дітьми в жовтні. Учні підчас гри відгадуючи загадки від чарівниці Осені та виконуючи всі її завдання намагалися потрапити на осінній бенкет, де їх чекали різні смаколики з огороду та  осіннього саду.

Діти старанно відгадували загадки, грали у ігри «Чарівна торбинка»,  «Збери овочі», «Покоти гарбуза», «Картопляне меню», пригадали приказки і прислів’я про осінь та осінні місяці, виконали руханку  «Овочевий салат», співали пісні та водили хоровод. А працюючи в групах, побували заочно  у лісі і навчилися розрізняти їстівні та отруйні гриби. У фінальній частині квесту учні склали сенкан до слова «осінь» та виконали інсценізацію «Ходить гарбуз по городу», після чого Осінь- чарівниця запросила дітей до столу на гарбузову кашу.

 Вправа «Сенкан»

Осінь

Красива, мальовнича

Надихає, заворожує, фарбує

Одягнула все навколо у яскраві барви

Чарівниця

Персоніфіковане (індивідуальне) виховання (індивідуальні бесіди, доручення, творчі завдання, звіти, індивідуальна робота тощо).

Значну увагу приділяю індивідуальній роботі з учнями. Можна виділити такі основні напрями цієї роботи :

  • вивчення індивідуальних особливостей учнів, створення в класному колективі умов для прояву і розвитку реальних і потенційних можливостей учнів, задоволення соціально цінних і особистісно значущих інтересів та потреб учнів;
  • вивчення та врахування в роботі стану фізичного та психічного здоров’я учнів;
  • розв’язання питання соціальної адаптації учнів в умовах дитячого та педагогічного колективу; надання індивідуальної допомоги учням, які мають проблеми в адаптації до життєдіяльності класу, відносинах з учителем та іншими членами колективу навчального закладу, виконанні норм і правил поведінки у школі та поза її межами;
  • профілактична робота з учнями «групи ризику»;
  • взаємодія з батьками, адміністрацією, соціально-психологічною та іншими службами навчального закладу з метою проектування індивідуальної траєкторії розвитку учнів, педагогічної підтримки суспільно корисних ініціатив учнів, корекції відхилень в інтелектуальному, моральному та фізичному становленні їх особистості;
  • діагностика результатів навчання, виховання і розвитку кожного учня, їхніх особистих досягнень.

З метою моніторингу індивідуального зростання кожного учня використовую:

1. методи психолого-педагогічної діагностики,

2. матеріали медичного та психологічного обстеження учнів,

3. індивідуальні характеристики вихованців,

4. карти захоплень та інтересів учнів,

5. щоденник особистих досягнень учнів,

6. разом із вихованцем та його батьками найближчі перспективи розвитку дитини,

7. індивідуальні консультації та бесіди.

Розвивальне виховання

Розвивальне виховання передбачає знаходження і розвиток в дитині можливих здібностей. Дитина повинна стати частиною процесу навчання. Педагоги зобов’язані підштовхнути її до самостійного вивчення якого-небудь нового для неї матеріалу. Відповідно з розвиваючим типом виховання, учень повинен бути розумним, у нього повинні бути таланти до чого-небудь. Батькам важливо не забувати, що розвиваючи розум і талант у дитини варто прищеплювати так само і норми етики і моралі.

Участь у конкурсі «Прикордонник – мій Захисник»

Тюлєнєва С. учасниця Міжнародного конкурсу «Перемога очима дітей»

                     

Шевченко Кароліна - переможець інтернет-олімпіад і конкурсів «На Урок». Дипломи учнів класу, які взяли участь в інтернет-олімпіадах «На Урок».

Завдання даної технології: Знаходження і розвиток в дитині можливих здібностей та задатків. Відповідно до цього ( не кожна) дитина повинна бути розумна і у неї повинні бути таланти до чогось. Через такі форми і методи: театралізовані ( інтерактивні) вистави, спортивні олімпіади, інтелектуально-пізнавальні ігри (“ Найрозумніший ”), турніри (мистецькі, літературні, спортивні) «Турнір лицарів», «Майстер-класи» ( “ Фенічки ”, “ Писанки “, вікторини -презентації (“ Світ моїх захоплень”, “ Таланти нашого класу “).

Використовуючи цю технологію проводила з учнями спортивні змагання «Ми юні козачата», майстер-клас по розпису імбірних пряників до Дня Святого Миколая, заохочую учнів до участі у різних творчих конкурсах.

Колективні творчі справи

Колективні  творчі справи – це перш за все повноцінне життя учнівського та педагогічного колективу і в той же час їх спільна боротьба за покращення навколишнього життя. В цьому житті, в цій боротьбі педагоги виступають як старші друзі дітей, діючи разом з ними і попереду них.

Завдання даної технології: Формувати особистість в процесі роботи на користь інших людей. Організовувати певний спосіб життя колективу.

Особливість даної технології: Між вчителем і учнем складаються в процесі діяльності суб’єктивно – об’єктивні взаємини, в силу яких і педагог і учень рівною мірою почуваються відповідальними.

Здійснюю через такі форми і методи:

Засоби дружньої виховної турботи (переконання, привчання, дружня повага, довіра, схвалення, секретний договір).

Виховні засоби (колективні творчі ігри, творчі свята, спартакіади) .

Трудові десанти. Акції.

Робота з батьками.

Принципи КТС:(без примусу, пріоритет успішність учня, право дитини на помилку, вільний вибір, власна точка зору).

Колективна творча справаце спільний пошук кращих рішень життєво важливих завдань спільно з дітьми і дорослими. При організації виховних заходів враховую принцип «зміни ролей» і залучення всіх учнів до виконання таких організаційних дій, що сприяють їх особистісному розвитку і готують до майбутньої самостійної діяльності.

Участь у Акції «Добро починається з тебе»

 

 

Благодійний ярмарок

Технологія «Інтерактивна акція»

Це низка заходів інформаційно-просвітницького спрямування (наприклад, розповсюдження спеціальної літератури, буклетів, пам'яток, тематичних календарів, діяльність яких спрямована на попередження негативних явищ в освітньому середовищі тощо). Ці заходи можуть бути як окремим заходом, так і складовою частиною тематичного концерту або ігрової програми. Інформаційні матеріали можна розповсюджувати в рамках проведення будь-якої з театралізованих форм (на початку або після закінчення заходу).

Під час проведення тематичних тижнів, спрямованих на профілактику та запобігання формуванню в учнів негативних звичок, рис характеру, проявам асоціальної поведінки дітей та підлітків, випускаються та розповсюджуються буклети та пам’ятки: «Безпека в Інтернеті», «Закон та ми», «Біле рабство», «Небезпечна іграшка», «Вогонь-друг, вогонь-ворог», «Безпека в домі», «Первоцвіти» та інші.

Завдання даної технології: Інформаційне просвітницьке спрямування: для попередження негативних явищ в освітньому середовищі розповсюджуються інформаційні матеріали

Здійснюю через такі форми, методи, прийоми: Розповсюдження спеціальної літератури( буклети, пам'ятки, тематичні календарі: “ Безпека в Інтернеті “, “Норми, правила поведінки учнів”, “Наші права, наші обов'язки,” Безпека в домі”, “Небезпечна іграшка “, Першоцвіти”) Школа етикету, школа толерантності .Тематичні виховні заходи (“ Скажемо чемності – Так! “, “ Ні – ліні!” ) Тематичні тижні ( “Вогонь – ворог”, “Виконуй ПДР”, Просвітницькі заходи («Великдень», «Різдво», «Масляна»)

  

 Хвилинка спілкування та  виставка малюнків «Безпека в Інтернеті»

 

.

 Участь у  акціях «Дітям Херсонщини»  та «Подаруй книгу бібліотеці»

Учасники концерту « Рік незламності»

 

Народознавча хвилинка «День української хустки» та вікторина «Вивчаємо правила дорожнього руху».

ІКТ – технології

Використання інформаційно-комунікативних технологій у виховному процесі стало однією із найпоширеніших технологій.  Досить популярною серед вчителів та учнів  стала така форма роботи як комп’ютерна презентація. Надзвичайно емоційно проходять заходи присвячені шевченківським дням, тематичні лінійки, предметні тижні, свята з використанням аудіовізуальних матеріалів та комп’ютерних презентацій. Традиційно проводяться години спілкування, щодо виховання свідомих патріотів, з використанням мультимедіа, які допомагають "розбудити" почуття: щирість, співчуття, доброту, подив тощо.  Використання ІКТ – не самоціль, не данина моді. Це потреба часу.

Завдання даної технології: Використання ІКТ у виховній роботі дозволяє формувати і розвивати в учнів такі компетентності: — саморозвиток і самоосвіту; — інформаційну, комунікативну культуру; — про залученні ППЗ – творчу діяльність. — Здійснюю через такі форми, методи, прийоми: КОМП’ЮТЕР, КЛІПИ ,КОМПЮТЕРНІ ІГРИ ,ППЗ ВІДЕО. ТЕСТИ.

Використання ІКТ технологій у проведенні виховних заходів «Світ без насильства» та «День Збройних сил України».

Технологія виховання успішної особистості

Завдання даної технології: Виробляти найціннішу людську якість – стійкість у боротьбі з життєвими труднощами, страхом.

Мета даної технології: Створити ситуацію успіху для розвитку особистості, дати можливість кожному відчути радість досягнення успіху, усвідомлення своїх здібностей, віру у власні сили. Ситуація успіху досягається тоді, коли дитина сама визнає цей результат як успіх. Здійснюємо через такі форми, методи, прийоми: Створення різноманітних видів радості, в яких задіяні  учні( надійні, впевнені, невпевнені, зневірені).

Тонкий знавець дитячої психології В. О. Сухомлинський стверджував, що перша заповідь виховання – „дати дітям почуття власної гідності. У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися”. Ситуація успіху – це суб’єктивний психічний стан задоволення наслідком фізичної або моральної напруги виконавця справи, творця явища. Головна мета діяльності вчителя – створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, дати можливість кожному вихованцю відчути радість досягнення успіху, усвідомлення своїх здібностей, віри у власні сили.

ЗАВДАННЯ • Допомогти особистості дитини зрости в успіху, дати відчути радість від здолання труднощів;

 • дати зрозуміти, що без зусиль в житті нічого не дається, весь час необхідно прикладати зусилля.

Технологія „ Створення ситуації успіху ” виробляє найціннішу людську якість – стійкість у боротьбі з життєвими труднощами. Робота – це участь у конкурсах, допомога пристарілим та самотнім людям, цікава і корисна ініціатива, участь у спортивному житті школи, села тощо.

 

Участь у конкурсі «Наша школа має таланти», де мої учні читали авторські поезії про пори року.

В кінці навчального року, як правило після свята Останнього дзвоника, підводжу підсумки роботи за рік. За кількістю «ужиків» визначаю кращого учня року, кращого спортсмена, кращого читача і т.п. Можливий обмін внутрікласної грошової одиниці (ужиків) на національні гривні, в залежності від того скільки їх є у шкільному «Добробанку» (це кошти фізичних осіб, кошти вирученні від проведення протягом року виставок-ярмарок своїх виробів, проведення акції).

Так в минулому навчальному році( 2022-2023 н.р.) Учнем року стала Черненко Єва, яка взяла участь у багатьох онлайн-олімпіадах та творчих конкурсах, а також стала призером Всеукраїнського конкурсу творчих проєктів «Код Нації».

 

Виховання особистості здійснюю на основі системного підходу.

В. О. Сухомлинський підкреслював думку про те, що вихованець стає громадянином тільки тоді, коли живе долею Вітчизни. Педагогічна майстерність педагогів здатна перетворити складні категорії громадянського виховання у цілком доступні для дітей поняття. У кожному класі!...Адже цілісну особистість громадянина формує активна участь дітей у різноманітних видах діяльності. Визначені технології не застосовуються окремо у виховному процесі, а існують у взаємодії, що підвищує організацію життєдіяльності учнівського колективу, пропаганду моральних цінностей, пошук та виконання корисних справ, збагачення знаннями про рідний край, національну культуру.

Головне – це діяльність, спрямована на розвиток творчих здібностей дітей, виховання патріотичних та інтернаціональних почуттів, формування вмінь і навичок толерантного спілкування, стимулювання пізнавального інтересу до мови, історії, літератури, культури. Таким чином, пошук та впровадження  ефективних засобів виховання в аспекті інноваційної діяльності скеровує виховний процес на створення системного підходу до організації виховної діяльності та відображає сучасний зміст виховання в Україні.

Використовуючи інноваційні технології виховання в своїй роботі намагаюсь зацікавити учнів і передбачати результати своєї взаємодії з ними. Не втрачати креативності, здатності до творчості. Постійно вдосконалювати свою педагогічну майстерність, бачити й відчувати кожного учня, давати можливість дитині показати свої результати, не приховувати своїх здібностей і можливостей, намагаюсь давати можливість розкритися здібностям своїх вихованців.

Педагогіка стоїть вище всіх наук і творить рівень життя. Частиною гуманної педагогіки є «посмішка». Посмішка вчителя має бути особливою. Вона живе в серці, і для кожної дитини особлива. Щира, добра, тепла, світла, спокійна, йде від серця і пронизана любов’ю. Посмішка – прояв життя.

Усміхається Космос – Вічністю. Усміхається Небо – Зірками і Веселкою. Усміхається Сонце – Променями і Світлом. Усміхається Земля – Життям великим. Усміхається Христос – Благословенням. Усміхається поле – квітами. Усміхається людина – вірою. Усміхається дитина – сьогоднішнім і минулим. Хто усміхається – той живе. Потрібно, щоб усміхалася школа. Усмішка школи – вчитель. Усмішка вчителя – його серце.

 

З Україною в серці - Житомирська обласна бібліотека для дітей та юнацтва

 

Вчитель початкових класів     Наталія КОВАЛЕНКО

docx
Додано
21 січня
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку