ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «СВІТЛЯЧОК»
Комплексне заняття
на тему:
«В гостях у Лісовичка»
Підготувала:
Вихователь
Левченко Л.Д.
Глухів – 2022
Програмовий зміст: формувати в дітей уявлення про життя диких тварин, зокрема білку та зайця (живлення, вдача, спосіб пересування, зовнішній вигляд і т.д.); навчати розуміти звуки природи (шум води, голоси птахів, голоси тварин (білку, зайця ); продовжувати формувати знання про поняття «широкий», «вузький», «великий», «маленький»; вправляти в ходьбі по обмеженій площині; розвивати інтерес до живої природи, слухову пам'ять, координацію рухів. Виховувати інтерес до тварин.
Матеріал: іграшки білка та заєць,зображення Лісовичка, декорації лісу,річки, дидактична гра «Почастуємо звірят», «Посадимо квіточки», звуки річки, лісу, тварин в аудиозапису, аудіоапаратура .
Словник: заєць, білка, Лісовичок , сірий, руда, довгий, прудкий, бігає, стрибає.
Хід
(Дзвонить телефон)
Дивно, в нас заняття, а мені хтось телефонує, та які чарівні звуки лунають, хто ж це міг бути. Діти, ви дозволите мені відповісти? (Спілкуюсь по телефону з Лісовичком) Діти, нас в гості запрошує Лісовичок. Чи хотіли б ви піти до нього, помилуватися красою весняного лісу та познайомитись з його друзями? Тоді швиденько беріться за ручки та вирушимо в дорогу і візьмемо з собою кошик з гостинцями, може кого пригостимо в лісі.
(Чути плескіт води аудіо запис) Діти, звуки чого ми чуємо? (Відповідь дітей) Мабуть, неподалік річка. Ось ми з вами й підійшли до неї. Річка яка вузенька чи широка? Через річку лежить місток, а який місток?(Діти переходять через місток, лунає спів пташок)
Діти, чиї ми голоси чуємо? Ось ми з вами і у весняному лісі. Що ми бачимо навколо? А ось Лісовичок зустрічає. Давайте привітаємось з Лісовичком. Лісовичку, познайом нас зі своїми друзями. (Чути голос зайчика) Хто це там за ялинкою зве до себе, з ким нас хоче познайомити Лісовичок.
У лісі зайчики живуть,
Сполохані, маленькі,
Своїми вушками прядуть
Бояться всіх сіренькі.
Про кого розповідається у вірші? Де живе зайчик? Зайчик дуже прудко бігає, і тому йог називають зайчик-побігайчик. Давайте уважно подивимось на зайчика, якого кольору зайчик? Яке хутро у зайчика? Які у зайчика вушка? Який хвостик у зайчика?
Зайчик – лісова тварина, він живе в лісі. Зайчик вміє швидко бігати, тому його називають зайчик-побігайчик. Зайчик невеликий, сірий, пухнастий. Зайчик любить їсти травичку, капусту та моркву.
Давайте зайчика відпустимо до лісу, а Лісовичок, може, ще з кимось познайомить. (Чути голос білочки) А це малята кличе в гості нас білочка, зайчикова подружка. Ось вона у дуплі на дереві.
Г. Демченко
Білочка
— Де ти білочко живеш?
Що ти білочко гризеш?
— У зеленому ліску,
У дуплі, у соснячку,
Я гризу горішки,
І гриби, і шишки.
Про кого розповідається у вірші? Подивіться, яка білочка? Якого вона кольору? У зайчика вушка великі, довгі. Подивіться, які у білочки вуха? У зайчика хвостик маленький, куций, а у білочки який хвіст? Хто вміє добре стрибати по деревах:зайчик чи білочка? Так, вона навіть домівку свою влаштовує у дуплі дерева.
Білочка живе в дуплі дерева в лісі. Вона прудка, вміє стрибати по гілочках. Шубка у білочки пухнаста, руденька. Вушка маленькі з китичками. Хвостик у білочки великий, пухнастий. Харчується білочка грибами, горішками та шишками.
Пальчикова гра «Сидить білка на пеньочку»
Сидить білка на пеньочку,
Продає вона грибочки:
Лисичці-сестричці,
Горобцю, синичці,
Зайчику пухнастому,
Їжачку голчастому.
Гарно з нами грала білочка, спілкувався зайчик, а ми з вами гостинці для них готували, у кошик складали, до лісочка брали. Зараз звірят почастуємо дидактична гра «Почастуємо звірят».
А чому це наш Лісовичок засумував, не чути його чарівної музики лісу. Хотів він уквітчати галявину квітами до нашого приходу, та не встиг, ось він і сумує. Давайте допоможемо йому. Я вам пропоную посадити квіточки.
Дидактична гра «Прикрасимо галявину» .(Лунає музика загадкового лісу)
Лісовичок дякує нам, а нам час повертатись до садочка.(Діти переходять через річку)
Ось ми з вами вже й в садочку. А де ми з вами побували? Кого зустріли, що побачили? Чиї голоси чули.