Комплексне заняття "Море хвилюється"

Про матеріал
Комплексне заняття для учнів 1 - 2 класу (малювання. природознавство, художня література) гуртка "Веселкові барви". Малювання зубною щіткою, поролоновою губкою, мочалкою та іншими побутовими предметами. Ознайомлення з картинами мариністів, розширення художньо - літературних знань, розвиток уяви та почуття композиції. Цей матеріал буде корисний вихователям ГПД, керівникам гуртків позашкільної роботи.
Перегляд файлу

 Гурток «Веселкові барви» .

 Комплексне заняття для учнів 1 – 2 класу (малювання, природа, художня література). 

Тема: «Море хвилюється»

Мета: вчити молодших школярів аналізувати та порівнювати систему звязків , які існують в природі під час  ознайомлення з картиною художника мариніста  І.К. Айвазовського «Буря». Розвивати уяву, почуття ритму і  композиції, естетичне сприймання, викликати інтерес до створення  образу моря за допомогою різноманітних нетрадиційних технік. Спонукати до мовної активності, знаходити слова – рими у віршованому творі, активізувати швидкість мислення. Виховувати любов до рідного краю.

Обладнання: репродукція з картини І. К. Айвазовського «Буря»; вірші А. Качана «Буря» , Ю.  Бордакова «Море» Ю. Симбірська «Море хвилі посилає»,  Л. Зубаненко «Ось  воно яке це море…»; аркуші заготовленого  паперу, пластикові пляшки обмотані  мотузками, зубні щітки, поролонові губки, мочалки, великі пензлі для малювання, гуаш, серветки, пластикові стаканчики для води, іграшка пінгвіна, намальовані хвилі (зразок).

Попередня робота: розглядання ілюстрацій на морську тематику з метою збагачення художніх вражень; репродукцій з картин мариністів Алісова М.А. «Морський берег» , А. П. Боголюбова «Останні хвилини імператорської яхти « Лівадія », Р.Г. Судковського «Буря поблизу Очакова»,  В.Г. Пузиркова «Море» ; перегляд мультфільму «Лови хвилю -2» - «Хвильоманія», малювання хвиль, заготовити невеликі пластикові пляшки (намотати на них мотузки), познайомити дітей з поетами , які описували море  та вивчити вірші за бажанням дітей.

Хід заняття.

1.Організаційний момент.

а) перевірка готовності учнів до заняття.

б) перевірка готового обладнання.

2. Актуалізація опорних знань.

       В руках керівника гуртка зявляється іграшковий пінгвін, розігрується  ігровий діалог на манер мультяшного героя:

  • Привіт, всім любителям серфінгу і всім  хто полюбляє море!
  • Ви впізнали мене? Вірно, я – Коді Маверик.  Люблю купатися  в морі і кататись на морських просторах   великих хвиль. Велика хвиля викинула мене на ваші простори і назад я не можу повернутись  без вашої допомого до своїх друзів. Допоможіть, мені, повернутись до них?

Керівник гуртка:  

  • Діти, допоможемо Коді повернутись до своїх друзів?

3. Постановка  теми та мети  заняття.

   Голос іграшкового героя:

  • Тоді поспішайте і великі хвилі зображайте, а щоб море краще  знати в гру цікаву ви пограйте. ( Перед грою керівник гуртка  прикріпляє  іграшку пінгвіна на заготовлену заздалегідь хвилю, яка прикріплена на дошці (імітується катання на хвилях)).

 Дидактична гра «Додай слово»

             Море може бути різним. Воно може бути…(грізним),

             Коли хвилі наганяє і рибалок  всіх … ( лякає),

             Море  може бути другом – вмить зникає  вся … ( напруга),

             Коли море засинає, нас на хвилях …. ( погойдає),

             Заспокоїть, поласкає і на берег всіх… ( пускає).

4. Основна частина.

     1.Розгляд картини.

           - Діти, щоб навчитись малювати великі хвилі і допомогти Коді  Маверку, нам допоможе в цьому картина художника  Івана Костянтиновича Айвазовського «Буря». Він  написав багато картин про море  і таких художників називають  мариністами.

          - Море на ній зображене у вітряний день. Небо вкрите непривітними, темними хмарами. Вони наближаються до нас…. У центрі – корабель, він мабуть зазнав катастрофи, тому що на морі знялася буря. Уламки корабля ще й досі гойдаються на  високих хвилях. Хвилі то білі, то сірі, то фіолетово – рожеві, то сріблясті. А на березі моря – ті, кому пощастило врятуватися з корабля. Неподалік літають чайки. Своїми криками оповіщають   про велику бурю. Декламування вірша   Анатолія Качана «Шторм».

2. Бесіда за картиною.

        - Що ви бачите на картині?

        - Що зображено  в центрі і на другому плані полотна?

        - Які кольори переважають  в роботі?

       -  Що відчував художник , на вашу думку, створюючи картину?

       -  А як би ви його назвали?

        - Який настрій викликає у вас це полотно?

        - Опишіть усе те, що ви бачите.

3. Фізкультхвилинка . Рухлива гра «Море хвилюється раз…»

    Керівник гуртка починає голосно казати слова : «Море прекрасне, море хвилясте, всіх діток до мене на хвилях здіймає» ( діти підходять до керівника).

    Починається гра. Проговорюється лічилка, діти виконують рухи, ніби гойдаються на хвилях:

                          « Море хвилюється раз, море хвилюється  два,

                             Море хвилюється три, з моря , фігуро, замри!»

 Після слова  « замри » діти зупиняються і завмирають на місці, зображуючи  якусь  фігуру. Керівник  разом з героєм заняття вибирають гравця, фігура якого виявилася найкрасивішою. Після цього гра продовжується.

4.Подання нового матеріалу.

           - Давайте  і ми з вами спробуємо  попрацювати  в стилі  маринізму. Беремо заготовлений аркуш паперу та поролонову гумку, яку вмакуємо  у гуаш синього кольору. Прикладаючи до аркушу паперу гумку створюємо  морські пейзажі та глибини. Зубною щіткою намалюємо  примхливі  великі  хвилі. Але нам треба відобразити схвильоване море! Для цього ми візьмемо  пластикову пляшечку обмотану мотузкою і прокачаємо її по аркушу паперу. І ось  схвильоване море  перед нами.

5. Закріплення показу.

   ( Закріплення проводиться на вибір -  керівником , або дітьми. Обговорюються деталі малюнка, сюжетна лінія).

6. Самостійна робота.

   Допомога  дітям, які несміливі у виконанні   нетрадиційної техніки малювання.

5.Підсумок заняття.

     1.  З дитячих робіт формується виставка. ( Пропонують мультиплікаційному герою покататися на великих хвилях, подолати всі перешкоди та потрапити  на таємниче  узбережжя , де вирують самі круті хвилі великого океану. Іграшка – пінгвін  показує свою майстерність катання на хвилях по дитячих малюнках і завдяки майстерності  вчителя  - зникає).

    2. Аналіз виконаних робіт разом з дітьми.

    3. Розказування дітьми віршів про море.

    4. Рефлексія. Вправа «Відкритий мікрофон».

         Мені сподобалось…..

         Я дізнався / лася……

         Я навчився/  лася….

         Мені було цікаво…….

5. Керівник дякує учням за  творче виконання робіт.

 

 

docx
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
1404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку