10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Секрети орнаменту «Чудові візерунки».

Про матеріал
На даному уроці учні навчаються використовувати стилізацію та ритм як засоби створення орнаменту, ознайомлюються з видами орнаменту; вчаться створювати візерунок у певному стилі з композицією, кольором, елементом.
Перегляд файлу

Тема: Секрети орнаменту «Чудові візерунки».

Мета:     -навчити учнів використовувати стилізацію та ритм як засоби створення орнаменту, ознайомити з видами орнаменту; вчити створювати візерунок у певному стилі з композицією, кольором, елементом;

  • Розвивати естетичні почуття, смак;
  • Виховувати почуття національної гордості за мистецтво свого народу, здатність зберігати традиції.

Обладнання: робочий альбом, кольорові олівці.

Хід уроку

I. Організація учнів до уроку.

1. Привітання.

- Добрий день, учні. Сідайте.

Ось і продзвенів дзвінок

Починається урок

Працювати будем жваво

Щоб усім було цікаво.]

2. Перевірка необхідного обладнання.

- Перед тим, як розпочати вам розповідати про те, що ми сьогодні будемо робити, давайте перевіримо, чи всі вже підготувались. У кожного на столі повинні стояти альбом, кольорові олівці .

- Ну що, всі готові? Тоді можемо розпочинати.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Вступна бесіда.

Чи є у вас вдома улюблений посуд (власна чашка)? Яке зображення прикрашає його?

Чи сподобалась би вам ця чашка, якби на ній не було жодного зображення?

Чим прикрашені скатертини та рушники у ваших оселях?

ІІІ. Повідомлення теми уроку

  • Сьогодні ми помандруємо до майстрів декоративно-прикладного мистецтва і дізнаємось, у чому ж чарівність виробів, виготовлених їх руками. Ми продовжимо ознайомлення з декоративно-ужитковим мистецтвом.

  VI. Вивчення нового матеріалу

1.Розповідь учителя

Сьогодні у нас не просто цікавий урок, а можна сказати - пізнавальний урок. Тому що на сьогоднішньому уроці ми з вами будемо малювати рослинний та геометричний орнамент.

 

2.Словникова робота

Учні, чи знаєте ви що таке орнамент?

Орнамент — це візерунок, побудований на ритмічному чергуванні та поєднанніелементів.

3.Продовження бесіди та аналіз зразка малюнка

Пригадайте, де ви, або ваші батьки використовували орнамент?

Розгадайте загадки і ви дізнаєтеся з чим пов’язане створення орнаменту:

  1. Глиняний, склиний,

Порцеляновий.

На кухні стоїть,

Їсти нам велить. ( Посуд)

 

2)Лялька , м’яч та дзиґа є,

Коло мене стрибає.

Кубики, звірята.

Полюбляють всі малята! ( Іграшка)

3)Витирають залюбки

Ноги , руки малюки

Витирають щічки

Павлик та Марічка. ( Рушник)

4)По білій скатертині

Пливують чорні хвилі. ( Папір)

5)У кімнаті на стіні

Сонце, пташки навесні.

Яскраві візеруночки –

Наче подаруночки. ( Килим)

 

6) У носатого Івана,

Одежина дерев яна.

Він у чистім полі ходить

І по ньому носом водить.

Не стрижений, не чесаний –

Гострим ножем затесаний. ( Олівець)

7) Є сорочка у моєї мами

Вишита барвистими нитками . ( Вишиванка)

8)Є голочки подружка,

Що привязана до вушка.

Слід у слід за нею ходить,

Візеруночки виводить. (Нитка)

Орнамент завжди відігравав дуже важливу роль в оздобленні будь-яких виробів. Це вишиванки, рушники, керамічні та дерев’яні вироби, килими і навіть писанки (аналізування наочності). Наш посуд був би не цікавим, навіть сумним, якби його не прикрашали орнаментом або якимось зображення.

Мова орнаменту є найдавнішою мовою. Вона виникла за довго до того, як людина навчилася писати. Орнаменти та візерунки, якими людина прикрашала свій побут, слугували не лише для краси, а й несли певну інформацію. І сьогодні майстри декоративно-прикладного мистецтва зберігають і передають знання, пов’язані з символікою орнаментів.

Пригадайте: назва орнаменту залежить від тих елементів, з яких він складається. Орнамент може бути геометричним (якщо складається з геометричних фігур), рослинним (складеним із зображень листя, гілок, квітів, плодів), тваринним (що складається із зображень тварин), а іноді для орнаментів використовують й зображення фігури людиниа бо поєднання різних зображень, і тоді орнамент називається  змішаним.

Геометричний орнамент є найпоширенішим. В геометричному орнаменті використовують зображення різних геометричнихфігур — коло, ромб, квадрат, трикутниктощо. Ромби за стародавнім слов’янським повір’ям утілювали богиню землі та служили добрим охоронним символом, який приносить щастя. Спіралі символізували безперервність часу, передавання родинних традицій. Такі геометричні фігури, як квадрати, ромби, багатокутники, є символами землі, вогню, каменю (демонстрування наочності).

Рослинний орнамент складається зі стилізованих листя, квітів, плодів, гілок тощо. Під час створення такого орнаменту всі народи надихалися красою місцевої природи, запозичуючи з неї різноманітні мотиви.

У тваринних ( мотивах найчастіше використовують зображення птахів, оскільки вони є одними з найбільшпоширених і улюблених образів народної творчості. І це невипадково. Образ птаха в орнаменті означає посередника між небом і землею. Також вважалося, що птахи оберігають здоров’я жінок і дітей (демонстрування наочності).

3.Демонстрація малюнків.

Ось погляньте на дошку, ви бачите  різні види орнаментів.Учні зверніть увагу, як гарно поєднанні кольори, кожен вид оргнаметна різний та передає різний настрій. А хто мені скаже які з цих видів орнаменту ви знаєте?

4.Фізкультхвилинка

5.Робота з альбомом

  • Відкрийте свої альбоми на сторінці 58-59, урок 31, тема «Чудові візерунки».
  • Дивіться на 58 стор.Там у нас знаходяться різні види орнаменту.
  • З лівої сторони у нас розміщені геометричні орнаменти, а з правої рослинні.

6) Поетапне виконання малюнка вчителем на дошці.

Зараз ви створюватимете власний орнамент. Для цьогови маєте пам’ятати, що елементи вашого орнаменту повинні чергуватися.

Запам’ятайте, що у побудові орнаменту є цікава закономірність: ті самі елементи, що розташовані в різній послідовності, створюють різні орнаменти. Розфарбовувати орнамент ви повинні кольоровими олівцями. Потрібно використовувати різні кольори за допомогою колориту ви можете малювати візерунки які бачите на дошці, а також в альбомі. Також ви можете придумати в свої візерунки.

V.Самостійна робота учнів.

Учні самостійно створюють власний орнамент.

VI. Підсумок уроку

  • Виставка на дошку 5-6 робіт.
  • Робимо аналіз робіт. Подивіться які гарні роботи, як гарно намалювали учні.

Молодці ви гарно виконали роботу, хто не допрацював допрацює дома.

  • Отже, над якою темою ми сьогодні працювали?

Щотаке орнамент?

 Якііснуютьвидиорнаментів?

Якимивізерункамизазвичайприкрашають рушники?

 Щоможнаприкрасити орнаментом, створеним вами сьогодні?

  • Хто не допрацював допрацює дома.

- Встали всі.

- Допобачення!

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
605
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку