Анотація
Даний посібник містить комплексні тести з математики для учнів 3 класу. Використання комплексних тестів дозволяє об’єктивно відстежувати учнівський поступ і, при цьому, зменшити кількість діагностувальних робіт. Зміст комплексних тестів відповідає чинній програмі з математики .
ЗМІСТ
учнів 3 класу з математики…………………………………………… 9
Усне додавання і віднімання круглих чисел»………………………… 16
ВСТУП
Метою навчання математики є різнобічний розвиток особистості дитини та її світоглядних орієнтацій засобами математичної діяльності, формування математичної й інших ключових компетентностей, необхідних їй для життя та продовження навчання. Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань:
- формування в учнів розуміння ролі математики в пізнанні явищ і закономірностей навколишнього світу;
- формування у дітей досвіду використання математичних знань та способів дій для розв’язування навчальних і практичних задач;
- розвиток математичного мовлення учнів, необхідного для опису математичних фактів, відношень і закономірностей;
- формування в учнів здатності міркувати логічно, оцінювати коректність і достатність даних для розв’язування навчальних і практичних задач.
Реалізація мети і завдань початкового курсу математики здійснюється за такими змістовими лініями: «Числа, дії з числами. Величини», «Геометричні фігури», «Вирази, рівності, нерівності», «Робота з даними», «Математичні задачі та дослідження»
Рекомендується передбачити тематичне оцінювання у формі комплексного тексту зі сталою структурою, завдання якого мають співвідноситися з певними результатами з усіх груп загальних результатів навчання, визначених у Державному стандарті початкової освіти та відображених у свідоцтві досягнень для 3 та 4 класу відповідно.
Комплексні тести бажано проводити 4 рази на рік: на 6-7 тижнях навчання, на 14-15 тижнях навчання, на 25-26 тижнях навчання, на 33-34 тижнях навчання. Використання комплексних тестів дозволяє об'єктивно відстежувати учнівський поступі, при цьому, зменшити кількість діагностувальних робіт, розглядаючи діагностувальну роботу на 14-15 тижнях навчання одночасно і як роботу для тематичного оцінювання, і для семестрового оцінювання. Так само діагностувальна робота на 33-34 тижнях є роботою і для тематичного, і для річного оцінювання.
Комплексні тести пропоную виконувати на спеціальних бланках з друкованою основою, зберігати бланки в учнівському портфоліо. Інші письмові діагностувальні роботи учні виконують у зошитах для діагностувальних робіт або на окремих аркушах, бланках тощо.
Обсяг діагностувальних робіт визначається із розрахунку прогнозованого часу на виконання окремих завдань учнями, з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів, їхньої готовності до виконання того чи іншого завдання. У третіх та четвертих класах тривалість виконання діагностувальної роботи не повинна перевищувати 35 хвилин (із 40 хвилин уроку 5 хвилин – інструктаж, 35 хвилин – виконання роботи).
Оцінювання діагностувальних робіт здійснюється у відповідності до критеріїв оцінювання результатів навчання, визначених у чинних Методичних рекомендаціях.
Результати проведення діагностувальних робіт у класному журналі не фіксуються.
Загальні критерії оцінювання учнів початкової школи з навчальних предметів математичної освітньої галузі
Індекс |
Характеристика результатів навчання |
|||||
Загальні результати навчання |
Результат навчання у свідоцтві досягнень |
Рівні |
||||
Початковий |
Середній |
Достатній |
Високий |
|||
МАО1 |
Дослідження ситуації і виокремлення проблем, які можна розв’язувати із застосуванням математичних методів |
Застосовує математику для розв’язання життєвих ситуацій
|
Читає і осмислює різні за обсягомта складністю фрагменти текстів математичного змісту з метою створення відповідної математичної моделі для розв’язання життєвої ситуації. |
Представляє отриманий результат розв’язання проблемної ситуації у вигляді графіків, таблиць, діаграм, рисунків, рівнянь тощо. |
Вибудовує план дій (стратегії) з використання математики для розв’язування проблемних ситуацій, що виникають у житті. |
Пояснює/обґрунтовує/ аргументує сформульоване припущення. |
МАО2 |
Моделювання процесів і ситуацій, розроблення стратегій (планів) дій для розв’язання різноманітних задач |
Розв’язує задачі з використанням різних стратегій |
Читає й осмислює висловлювання, запитання, завдання, об’єкти або їх зображення для подальшого формування математичної моделі розв’язання життєвої ситуації. |
Розуміє зв’язок між контекстом проблемної ситуації й представленням її математичного розв’язання. |
Використовує відповідні символи, формули, діаграми і стандартні моделі для розв’язування життєвої ситуації зручним для себе способом. |
Пояснює/обґрунтовує/ аргументує обраний спосіб розв’язання життєвої ситуації, висновку чи узагальнення. |
МАО3 |
Критичне оцінювання даних, процесу та результату розв’язання навчальних і практичних задач |
Аналізує дані, процес та результат розв’язання навчальних і практичних задач, критично їх оцінює |
Визначає необхіднідані для розв’язання життєвої ситуації, робить можливі припущення/прогнози. |
Розрізняє початкові дані та шукані результати, необхідні для розв’язання проблемної ситуації. |
Досліджує різні способи розв’язання проблемної ситуації, визначає найбільш раціональний, робить узагальнення за результатами виконаної роботи. |
Обґрунтовує/ аргументує/оцінює обраний спосіб розв’язання проблемної ситуації; здійснює перевірку правильності розв’язання проблемної ситуації, виявляє та виправляє помилки самостійно або з допомогою вчителя. |
МАО4.1 |
Застосування досвіду математичної діяльності для пізнання навколишнього світу |
Класифікує, порівнює, узагальнює об’єкти |
Знає, що існують різні математичні інструменти, що можуть допомогти під час розв’язування проблемної ситуації. |
Наводить приклади математичних об’єктів, порівнює, узагальнює і класифікує їх за спільними ознаками. |
Використовує різні форми представлення математичних об’єктів. |
Пояснює/обґрунтовує/ аргументує задане або сформульованепредставлення життєвої ситуації. |
МАО4.2 |
Встановлює кількість об’єктів, позначає результат лічби числом, порівнює числа |
Знає необхідні математичні символи для позначення, порівняння та упорядкування результатів лічби об’єктів. |
Порівнює числа в зазначених межах та упорядковує їх. |
Використовує відповідні математичні символи для представлення життєвої ситуації. |
Робить необхідні узагальнення, опираючись на дії з доволі великою кількістю об’єктів. |
|
МАО4.3 |
Здійснює обчислення усно та письмово |
Повідомляє результат усних обчислень. |
Розуміє й використовує відомі способи обчислень із застосуванням правил та алгоритмів. |
Виконує базові арифметичні операції із використанням невеликих або зручних для оперування чисел. |
Пояснює/обґрунтовує/ аргументує результати розв’язання життєвих ситуаціях в усній та письмовій формах. |
|
МАО4.4 |
Орієнтується на площині та в просторі |
Обирає маршрут пересування зі зрозумілої для себе математичної позиції. |
Пояснює вибір заданого маршруту пересування. |
Представляє в математичній формі життєву ситуацію з орієнтації на площині і в просторі. |
Самостійно планує маршрут пересування зі зрозумілої для себе математичної позиції. |
|
МАО4.5 |
Розпізнає геометричні фігури |
Знає про різні математичні інструменти, що можуть допомогти при виконанні завдання. |
Шукає серед заданих зображень такі фігури складної конфігурації, у яких можна розпізнати відомі геометричні фігури. |
Використовує відомі математичні інструменти для розпізнавання знайомих геометричних фігур чи їх зображень у фігурах складної конфігурації. |
Пояснює/обґрунтовує/ аргументує обраний спосіб математичного розв’язання поставленої проблеми. |
|
МАО4.6 |
Будує геометричні фігури, конструює |
Знає, як створити з геометричних фігур обрану конструкцію, дотримуючись інструкції. |
Вміє пояснити процес створення обраної чи заданої конструкції з відомих геометричних фігур. |
Відображає зв’язки між різними частинами конструкції у побудованих фігурах самостійно або завдяки інформації, отриманої з інструкції. |
Перевіряє та визначає, чи відповідає сконструйована фігура вимогам завдання. |
|
МАО4.7 |
Вимірює величини |
Виділяє у проблемній ситуації відомі величини, якими потрібно оперувати при виконанні відповідних арифметичних операцій. |
Розробляє план дій для математичного розв’язання проблемної ситуації. |
Виконує математичні обчислення найбільш зручним для себе способом. |
Оцінює обраний спосіб розв’язання проблемної ситуації, робить відповідні висновки. |
|
МАО4.8 |
Працює з таблицями, схемами, графіками, діаграмами |
Зчитує дані з таблиць, схем, графіків, діаграм. |
Представляє дані за допомогою таблиць, схем, графіків та діаграм. |
Використовує інформацію, яка представлена в різних формах, для розв’язання проблемних ситуацій. |
Досліджує можливі способи розв’язування проблемної ситуації, представленої в різних формах та вибирає оптимальний. |
Особливості оцінювання результатів навчання учнів
з навчального предмета «Математика»
Діагностувальні роботи з математики проводяться в кінці вивчення кожної теми. Перевагу варто надавати письмовій формі робіт, хоча з деяких тем може бути застосовано усну форму.
Зміст завдань для діагностувальних робіт з математики має розроблятися з урахуванням компетентнісного підходу. Такі завдання спрямовані на перевірку володіння учнями:
Завдання може мати вигляд кейса (практичної або текстової ситуації), комплексне розв’язання якого передбачатиме виконання конкретних математичних дій: обчислення усно чи письмово, розв’язання простих рівнянь, формулювання логічних висновків з математичних припущень, виконання простих математичних операцій у символьній формі, складання маршрутів реальних чи віртуальних подорожей, зчитування математичної інформації з таблиць, діаграм, графіків, схем, аналіз даних тощо).
Оцінювання відбувається за кожним з умінь, які перевіряються у діагностичній роботі і фіксується у бланку оцінювання результатів діагностувальної роботи.
Приклад бланку
оцінювання результатів діагностувальної роботи учнів 3 класу
з математики
Рівні результатів навчання учнів |
Очікувані результати навчання |
Результати виконання завдань діагностувальної роботи * розв’язання правильне і в повному обсяз більше правильно розв’язаних завдан більше неправильно розв’язаних завдань розв’язання неправильне або учень/-иця не приступав/-ла до виконання завдання |
Початковий |
знає базові процедури або правила для розв’язування задач, у яких треба оперувати натуральними числами |
1.1 |
|
читає й записує багатоцифрові числа в межах тисячі |
1.2 |
|
розпізнає об’єкти, достатні для розв’язання життєвої ситуації |
1.4 |
Середній |
добирає вираз/числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації, використовуючи відомі засоби |
3.1 |
|
добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації |
6.1 |
Достатній |
виконує усно та письмово обчислення в межах тисячі в навчальних і життєвих ситуаціях |
2 |
|
застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач |
5 |
|
виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини, маси, вартості і часу |
5 |
|
розв’язує різними способами проблемну ситуацію, використовуючи наявні дані |
3.2 |
Високий |
аналізує проблемну ситуацію з огляду на достатність чи надлишковість наявних даних |
1.3 4 |
|
обирає /обґрунтовує раціональний шлях розв’язання проблемної ситуації з огляду на наявні дані |
6.2 |
КОМПЛЕКСНИЙ ТЕСТ№1
З ТЕМИ «ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ»
Ділене |
24 |
|
42 |
|
63 |
Дільник |
6 |
3 |
|
6 |
|
Частка |
|
5 |
7 |
8 |
7 |
б) Знайди відповідні букви і ти дізнаєшся, як називають фахівця, який займається фарбуванням будівель.
15 |
48 |
4 |
9 |
6 |
А |
Я |
М |
Р |
Л |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5+5+5+5+5=
3+3+3=
7+7+7+7=
4+4=
6+6+6+6+6+6=
9+9+9+9+9+9+9=
І бригада – ? у 3 рази < буд. ? буд.
ІІ бригада – 15 буд.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Розглянь таблицю і дай відповіді на запитання.
1) Скільки всього кілограмів фарби купили для ремонту квартири? Запиши.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2) Ускільки разів менше купили фарби жовтого кольору, ніж синього? Запиши.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3) У скільки разів більше купили фарби зеленого кольору, ніж червоного?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4) Які з наведених тверджень є правильними (обведи правильний варіант) :
а) фарби зеленого кольору купили більше, ніж синього;
б) фарби зеленого і синього кольору купили однакову масу.
Відступи 3 клітинки зліва, 6 клітинок зверху, постав крапочку і починай малювати: 1 клітинка вліво, 1 клітинка вверх, 1 клітинка вправо, 1 клітинка вверх, 1 клітинка вправо, 1 клітинка вверх, 1 клітинка вправо, 1 клітинка вверх, 1 клітинка вправо, 1 клітинка вниз, 1 клітинка вправо, 1 клітинка вниз, 1 клітинка вправо, 1 клітинка вниз, 1 клітинка вправо, 1 клітинка вниз, 6 клітинок вліво, 4 клітинки вниз, 5 клітинок вправо, 4 клітинки вверх.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Очікувані результати навчання
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Д. |
|
|
|
|
|
|
|
|
С. |
|
|
|
|
|
|
|
|
П. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Бланк оцінювання
комплексного тесту з математики №1
«Табличне множення і ділення»
Очікувані результати навчання |
Номер завдання |
Рівень досягнення |
Застосовує математику для розв’язання життєвих ситуацій. Знає одиниці вимірювання довжини, маси, місткості, часу (МАО 1)
|
6, 7 |
|
Сприймає, перетворює інформацію у схему та таблицю. Розв’язує задачі різних видів (МАО 2)
|
7 |
|
Аналізує дані, процес та результат розв’язання навчальних і практичних задач, критично їх оцінює (МАО 3)
|
4, 7 |
|
Класифікує, порівнює, узагальнює об’єкти, розуміє сутність арифметичних дій, частини величин (МАО 4.1)
|
2 |
|
Встановлює кількість об'єктів, позначає результат лічби числом, порівнює числа, величини, дроби (МАО 4.2)
|
6 |
|
Здійснює обчислення усно та письмово, володіє навичкою табличного множення та ділення (МАО 4.3)
|
1, 2, 3, 4 |
|
Будує геометричні фігури, конструює (МАО 4.6)
|
8 |
|
Розуміє алгебраїчні поняття і залежності, розв’язує рівняння, буквені вирази (МАО 4.8)
|
5 |
|
КОМПЛЕКСНИЙ ТЕСТ № 2
З ТЕМИ «НУМЕРЦІЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ.
УСНЕ ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ КРУЛИХ ЧИСЕЛ»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
940-х=690 х+50=130
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.На діаграмі зображено, яких тваринок з пластиліну ліпили третьокласники.
Скільки тваринок з пластиліну зліпили учні 3-А класу? Учні 3-Б класу? ______________________________________________________________
На скільки більше третьокласники зліпили котиків, ніж кроликів?
_____________________________________________________________
У скільки разів більше третьокласники зліпили собачок, ніж кроликів? ______________________________________________________________
Очікувані результати навчання
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Д. |
|
|
|
|
|
|
|
|
С. |
|
|
|
|
|
|
|
|
П. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Бланк оцінювання
комплексного тесту з математики №2 з теми «Нумерація трицифрових чисел. Усне додавання і віднімання круглих чисел»
Очікувані результати навчання |
Номер завдання |
Рівень досягнення |
Застосовує математику для розв’язання життєвих ситуацій. Знає одиниці вимірювання довжини, маси, місткості, часу (МАО 1)
|
1, 4, 8 |
|
Сприймає, перетворює інформацію у схему та таблицю. Розв’язує задачі різних видів (МАО 2)
|
6, 8 |
|
Аналізує дані, процес та результат розв’язання навчальних і практичних задач, критично їх оцінює (МАО 3)
|
6, 8 |
|
Встановлює кількість об'єктів, позначає результат лічби числом, порівнює числа, величини, дроби (МАО 4.2)
|
2, 4 |
|
Здійснює обчислення усно та письмово, володіє навичкою табличного множення та ділення (МАО 4.3) |
1, 5, 6 |
|
Розпізнає геометричні фігури (МАО 4.5) |
7 |
|
Будує геометричні фігури, конструює (МАО 4.6)
|
7 |
|
Вимірює величини, обчислює периметр фігур(МАО 4.7) |
7 |
|
Розуміє алгебраїчні поняття і залежності, розв’язує рівняння, буквені вирази (МАО 4.8) |
3, 5 |
|
КОМПЛЕКСНИЙ ТЕСТ №3
З ТЕМИ «ПОЗАТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ»
240:40 •90 300 С
50•8:10 540 О
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
180:3•5 30 И
90•10:100 40 Л
40•4:10 16 Н
270-80•3 9 И
25•4•8 800 Р
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
х • 9=27 36:х=3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
У лісі росло 180 ялин - це 1/3 всіх хвойних дерев лісу. Решта – сосни. Скільки сосен у лісі?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17:5=29:3=48:9=
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а) Скільки гривень потрібно заплатити за 3 тюльпани?___________________
б)У скільки разів дешевший нарцис, ніж крокус? _______________________
в) Яка вартість 5 троянд і одного крокусу? _____________________________
г) Постав свої запитання і дай на них відповіді.__________________________
________________________________________________________________ ________________________________________________________________
Очікувані результати навчання
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Д. |
|
|
|
|
|
|
|
|
С. |
|
|
|
|
|
|
|
|
П. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Бланк оцінювання
комплексного тесту з математики №3 з теми «Позатабличне множення і ділення»
Очікувані результати навчання |
Номер завдання |
Рівень досягнення |
Застосовує математику для розв’язання життєвих ситуацій. Знає одиниці вимірювання довжини, маси, місткості, часу (МАО 1)
|
1, 2, 4, 5, 7, 8 |
|
Сприймає, перетворює інформацію у схему та таблицю. Розв’язує задачі різних видів (МАО 2)
|
5, 8 |
|
Аналізує дані, процес та результат розв’язання навчальних і практичних задач, критично їх оцінює (МАО 3)
|
5, 8 |
|
Класифікує, порівнює, узагальнює об’єкти, розуміє сутність арифметичних дій, частини величин (МАО 4.1)
|
8 |
|
Встановлює кількість об'єктів, позначає результат лічби числом, порівнює числа, величини, дроби (МАО 4.2)
|
2, 4 |
|
Здійснює обчислення усно та письмово, володіє навичкою табличного множення та ділення (МАО 4.3)
|
1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 |
|
Будує геометричні фігури, конструює (МАО 4.6)
|
|
|
Вимірює величини, обчислює периметр фігур (МАО 4.7)
|
7 |
|
Розуміє алгебраїчні поняття і залежності, розв’язує рівняння, буквені вирази (МАО 4.8)
|
3 |
|
КОМПЛЕКСНИЙ ТЕСТ №4
З ТЕМИ «ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ»
В Т И Р Н И А
+695 +724 _625 _850 _902 _620 +497
128 187 198 263 437 138 286
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.Порівняй вирази
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Розв’яжи рівняння. Дізнайся цікаве про тварин.
Скільки в середньому в рік курка відкладає яєць?
365 – х =175
Скільки мускулів у голові гусениці?
х + 150 = 398
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Розв'яжи задачу
У кашалота – 60 зубів, у тигра – у 2 рази менше, ніж у кашалота, а у вовка – на 12 зубів більше, ніж у тигра. На скільки більше зубів у кашалота, ніж у вовка?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.Розглянь діаграму, на якій зображено, яка довжина стрибка різних тварин.
а) У скільки разів довший стрибок гепарда, ніж пуми?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
б) Якою буде довжина стрибка 5 кенгуру і 2 тигрів?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
в) На скільки буде довшою довжина стрибка гепарда і тигра, ніж кенгуру і пуми?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Очікувані результати навчання
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Д. |
|
|
|
|
|
|
|
|
С. |
|
|
|
|
|
|
|
|
П. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Бланк оцінювання
комплексного тесту з математики №4 з теми «Письмове додавання і віднімання»
Очікувані результати навчання |
Номер завдання |
Рівень досягнення |
Застосовує математику для розв’язання життєвих ситуацій. Знає одиниці вимірювання довжини, маси, місткості, часу (МАО 1)
|
1, 2, 4, 5, 7, 8 |
|
Сприймає, перетворює інформацію у схему та таблицю. Розв’язує задачі різних видів (МАО 2)
|
5, 8 |
|
Аналізує дані, процес та результат розв’язання навчальних і практичних задач, критично їх оцінює (МАО 3)
|
5, 8 |
|
Встановлює кількість об'єктів, позначає результат лічби числом, порівнює числа, величини, дроби (МАО 4.2)
|
2, 4 |
|
Здійснює обчислення усно та письмово, володіє навичкою табличного множення та ділення (МАО 4.3)
|
1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 |
|
Розпізнає геометричні фігури (МАО 4.5)
|
7 |
|
Будує геометричні фігури, конструює (МАО 4.6)
|
|
|
Вимірює величини, обчислює периметр фігур (МАО 4.7)
|
7 |
|
Розуміє алгебраїчні поняття і залежності, розв’язує рівняння, буквені вирази (МАО 4.8)
|
3 |
|
ВИСНОВОК
У посібнику пропонуються комплексні тести, призначені для перевірки сформованості в здобувачів освіти складників математичних предметних компетентностей.
Слід зазначити, що запропоновані різні види завдань спонукають здобувачів освіти здійснювати різноманітні мисленні операції – аналізувати, зіставляти, робити висновки, застосовуючи набуті під час вивчення певного розділу знання й уміння. Виконуючи завдання, дитина не тільки пригадає вивчене, а й значно розширить свій кругозір. Сподіваюся, що запропоновані роботи допоможуть діагностувати рівень знань учнів з відповідних тем.
Отже, завдання комплексних тестів (діагностувальних робіт) з математики спрямовані на перевірку володіння учнями математичною грамотністю, умінням здійснювати системну математичну діяльність, умінням застосовувати математику у конкретних життєвих ситуаціях. Форми і види оцінювання, зміст завдань учитель обирає самостійно з урахуванням особливостей учнів класу.
Таким чином, дані комплексні тести, ми можемо використовувати у своїй роботі та об’єктивно відстежувати учнівський поступ і, при цьому, зменшити кількість діагностувальних робіт.
ЛІТЕРАТУРА
1