"Комплексні тести з математики" для 3класу

Про матеріал
Даний посібник містить комплексні тести з математики для учнів 3 класу. Використання комплексних тестів дозволяє об’єктивно відстежувати учнівський поступ і, при цьому, зменшити кількість діагностувальних робіт. Зміст комплексних тестів відповідає чинній програмі з математики .
Перегляд файлу

unnamed.png 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анотація

Даний посібник містить комплексні тести  з математики для учнів 3 класу. Використання комплексних тестів дозволяє об’єктивно відстежувати учнівський поступ і, при цьому, зменшити кількість діагностувальних робіт. Зміст комплексних тестів  відповідає чинній програмі з математики .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

  1. Вступ……………………………………………………………………… 4
  2. Загальні критерії оцінювання учнів початкової школи з навчальних предметів математичної освітньої галузі……………………… ….         5
  3. Особливості оцінювання результатів навчання учнів з навчального предмета «Математика»………………………………………            …. 8
  4. Приклад бланку оцінювання результатів діагностувальної роботи

учнів 3 класу з математики……………………………………………       9

  1. Комплексний тест№1 з теми «Табличне множення і ділення»……… .10
  2. Бланк оцінювання комплексного тесту з математики №1…………….. 15
  3. Комплексний тест  №2 з теми «Нумерація трицифрових чисел.

Усне додавання і віднімання круглих чисел»…………………………        16

  1. Бланк оцінювання комплексного тесту з математики №2 ….………… 20
  2. Комплексний тест №3з теми «Позатабличне множення і ділення»…    21
  3.  Бланк оцінювання комплексного тесту з математики №3……………..25
  4. Комплексний тест №4 з теми «Письмове додавання і віднімання»….  .26
  5. Бланк оцінювання комплексного тесту з математики №4…………….  30
  6.  Висновок…………………………………………………………………. 32
  7. Література…………………………………………………………………. 33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Метою навчання математики є різнобічний розвиток особистості дитини та її світоглядних орієнтацій засобами математичної діяльності, формування математичної й інших ключових компетентностей, необхідних їй для життя та продовження навчання. Досягнення поставленої мети передбачає виконання  таких завдань:

- формування в учнів розуміння ролі математики в пізнанні явищ і закономірностей навколишнього світу;

- формування у дітей досвіду використання математичних знань та способів дій для розв’язування навчальних і практичних задач;

- розвиток математичного мовлення учнів, необхідного для опису математичних фактів, відношень і закономірностей;

- формування в учнів здатності міркувати логічно, оцінювати коректність і достатність даних для розв’язування навчальних і практичних задач.

Реалізація мети і завдань початкового курсу математики здійснюється за такими змістовими лініями: «Числа, дії з числами. Величини», «Геометричні фігури», «Вирази, рівності, нерівності», «Робота з даними», «Математичні задачі та дослідження»

Рекомендується передбачити тематичне оцінювання у формі комплексного тексту зі сталою структурою, завдання якого мають співвідноситися з певними результатами з усіх груп загальних результатів навчання, визначених  у Державному стандарті початкової освіти та відображених у свідоцтві досягнень  для 3 та 4 класу відповідно.

Комплексні  тести бажано проводити 4 рази на рік: на 6-7 тижнях навчання, на 14-15 тижнях навчання, на 25-26 тижнях навчання, на 33-34 тижнях навчання. Використання комплексних тестів дозволяє об'єктивно відстежувати учнівський поступі, при цьому, зменшити кількість діагностувальних робіт, розглядаючи діагностувальну роботу на 14-15 тижнях навчання одночасно і  як роботу для тематичного оцінювання, і для семестрового оцінювання. Так само діагностувальна  робота на 33-34 тижнях є роботою і для тематичного, і для річного оцінювання.

Комплексні тести  пропоную виконувати на спеціальних  бланках з друкованою основою, зберігати  бланки в учнівському портфоліо. Інші письмові діагностувальні роботи учні виконують  у зошитах для діагностувальних робіт або на окремих аркушах, бланках тощо.

Обсяг діагностувальних робіт визначається із розрахунку прогнозованого часу на виконання окремих завдань учнями, з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів, їхньої готовності до виконання того чи іншого завдання. У третіх та четвертих класах тривалість виконання діагностувальної роботи не повинна перевищувати  35 хвилин  (із  40 хвилин уроку 5 хвилин – інструктаж, 35 хвилин – виконання роботи).

Оцінювання діагностувальних робіт здійснюється у відповідності  до критеріїв оцінювання результатів навчання, визначених у чинних Методичних рекомендаціях.

Результати проведення діагностувальних робіт у класному журналі не фіксуються.

 

Загальні критерії оцінювання учнів початкової школи з навчальних предметів математичної освітньої галузі

Індекс

Характеристика результатів навчання

Загальні

результати навчання

Результат навчання у свідоцтві досягнень

Рівні

Початковий

Середній

Достатній

Високий

МАО1

Дослідження ситуації і виокремлення проблем, які можна розвязувати із застосуванням математичних методів

Застосовує математику для розв’язання життєвих ситуацій

 

Читає і осмислює різні за обсягомта складністю фрагменти текстів математичного змісту з метою створення відповідної математичної моделі для розв’язання життєвої ситуації.

Представляє отриманий результат розв’язання проблемної ситуації у вигляді графіків, таблиць, діаграм, рисунків, рівнянь тощо.

Вибудовує план дій (стратегії) з використання математики для розв’язування проблемних ситуацій, що виникають у житті.

Пояснює/обґрунтовує/ аргументує сформульоване припущення.

МАО2

Моделювання процесів і ситуацій, розроблення стратегій (планів) дій для розвязання різноманітних задач

Розв’язує задачі з використанням різних стратегій

Читає й осмислює висловлювання, запитання, завдання, об’єкти або їх зображення для подальшого формування математичної моделі розв’язання життєвої ситуації.

Розуміє зв’язок між контекстом проблемної ситуації  й представленням її математичного розв’язання.

Використовує відповідні символи, формули, діаграми і стандартні моделі для розв’язування життєвої ситуації зручним для себе способом.

Пояснює/обґрунтовує/ аргументує обраний спосіб розв’язання життєвої ситуації, висновку чи узагальнення.

МАО3

Критичне оцінювання даних, процесу та результату розвязання навчальних і практичних задач

Аналізує дані, процес та результат розв’язання навчальних і практичних задач, критично їх оцінює

Визначає необхіднідані для розв’язання життєвої ситуації,  робить можливі припущення/прогнози.

Розрізняє початкові дані та шукані результати, необхідні для

розв’язання проблемної ситуації.

Досліджує різні способи розв’язання проблемної ситуації,

визначає найбільш раціональний, робить узагальнення за результатами виконаної роботи.

Обґрунтовує/ аргументує/оцінює обраний спосіб розв’язання проблемної ситуації;

здійснює перевірку

правильності розв’язання проблемної ситуації,  виявляє та виправляє  помилки самостійно або з допомогою вчителя.

МАО4.1

Застосування досвіду математичної діяльності для пізнання навколишнього світу

Класифікує, порівнює, узагальнює об’єкти

Знає, що існують різні математичні інструменти, що можуть допомогти під час розв’язування проблемної ситуації.

Наводить приклади математичних об’єктів, порівнює, узагальнює і класифікує їх за спільними ознаками.

Використовує різні

форми представлення математичних об’єктів.

Пояснює/обґрунтовує/ аргументує задане або сформульованепредставлення життєвої ситуації.

МАО4.2

Встановлює кількість об’єктів, позначає результат лічби числом, порівнює числа

Знає необхідні математичні символи для позначення, порівняння та упорядкування результатів лічби об’єктів.

Порівнює числа в зазначених межах  та упорядковує їх.

Використовує відповідні математичні символи для представлення життєвої ситуації.

Робить необхідні узагальнення, опираючись на дії з доволі великою кількістю об’єктів.

МАО4.3

Здійснює обчислення усно та письмово

Повідомляє результат усних обчислень.

Розуміє й використовує відомі способи обчислень із застосуванням правил та алгоритмів.

Виконує базові арифметичні операції  із використанням невеликих або зручних для оперування чисел.

Пояснює/обґрунтовує/ аргументує результати розв’язання життєвих ситуаціях в усній та письмовій формах.

МАО4.4

Орієнтується на площині та в просторі

Обирає маршрут пересування зі зрозумілої для себе математичної позиції.

Пояснює вибір заданого маршруту пересування.

Представляє в математичній формі життєву ситуацію з орієнтації на площині і в просторі.

Самостійно планує маршрут пересування зі зрозумілої для себе математичної позиції.

МАО4.5

Розпізнає геометричні фігури

Знає про різні математичні інструменти, що можуть допомогти при виконанні завдання.

Шукає серед заданих зображень такі  фігури складної конфігурації, у яких можна розпізнати відомі геометричні фігури.

Використовує відомі математичні інструменти для  розпізнавання  знайомих геометричних фігур чи їх зображень у фігурах складної конфігурації.

Пояснює/обґрунтовує/ аргументує обраний спосіб математичного розв’язання поставленої проблеми.

МАО4.6

Будує геометричні фігури, конструює

Знає,  як створити з геометричних фігур обрану конструкцію,  дотримуючись інструкції.

Вміє пояснити процес

створення обраної чи заданої конструкції  з відомих геометричних фігур.

Відображає зв’язки між різними частинами конструкції у побудованих   фігурах самостійно або завдяки інформації, отриманої з інструкції.

Перевіряє та визначає, чи відповідає сконструйована фігура вимогам завдання.

МАО4.7

Вимірює величини

Виділяє у проблемній ситуації відомі величини, якими потрібно оперувати при виконанні відповідних арифметичних операцій.

Розробляє план дій для математичного розв’язання проблемної ситуації.

Виконує математичні обчислення найбільш зручним для себе способом.

Оцінює обраний  спосіб розв’язання проблемної ситуації, робить відповідні висновки.

МАО4.8

Працює з таблицями, схемами, графіками, діаграмами

Зчитує дані з таблиць, схем, графіків, діаграм.

Представляє дані за допомогою таблиць, схем, графіків та діаграм.

Використовує інформацію, яка представлена в  різних формах, для розв’язання проблемних ситуацій.

Досліджує можливі способи розв’язування проблемної ситуації, представленої в різних формах та вибирає  оптимальний.

 

 

Особливості оцінювання результатів навчання учнів
з навчального предмета «Математика»

Діагностувальні  роботи з  математики проводяться  в кінці вивчення кожної теми. Перевагу  варто надавати письмовій формі робіт, хоча з деяких тем може бути застосовано усну форму.

Зміст завдань для діагностувальних робіт з математики має розроблятися з урахуванням компетентнісного підходу. Такі завдання спрямовані на перевірку володіння учнями:

  • математичною грамотністю,
  • уміння здійснювати системну математичну діяльність,
  • уміння застосовувати математику у конкретних життєвих ситуаціях.

Завдання може мати вигляд кейса (практичної або текстової ситуації), комплексне розв’язання якого передбачатиме виконання конкретних математичних дій: обчислення усно чи письмово, розв’язання простих рівнянь, формулювання логічних висновків з математичних припущень, виконання простих математичних операцій у символьній формі, складання маршрутів реальних чи віртуальних подорожей, зчитування математичної інформації з таблиць, діаграм, графіків, схем, аналіз даних тощо).

Оцінювання відбувається за кожним з умінь, які перевіряються у діагностичній роботі і фіксується у бланку оцінювання результатів діагностувальної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

Приклад бланку

оцінювання результатів діагностувальної роботи учнів 3 класу

з математики

Рівні результатів навчання учнів

Очікувані результати навчання

Результати виконання завдань

діагностувальної роботи

*       розв’язання  правильне і в повному обсяз

          більше правильно розв’язаних завдан

          більше неправильно розв’язаних завдань

          розв’язання неправильне або учень/-иця не приступав/-ла до виконання завдання

Початковий

знає базові  процедури або правила для розв’язування задач, у яких треба оперувати   натуральними числами

1.1

 

читає й записує багатоцифрові числа  в межах тисячі

1.2

 

розпізнає об’єкти, достатні  для розв’язання життєвої ситуації

1.4

Середній

добирає вираз/числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації, використовуючи відомі засоби

3.1

 

добирає дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації

6.1

Достатній

виконує усно та письмово обчислення в межах  тисячі в навчальних і життєвих ситуаціях

2

 

застосовує співвідношення між одиницями вимірювання величин під час розв’язування практично зорієнтованих задач

5

 

виконує додавання і віднімання іменованих чисел, множення і ділення на одноцифрове число іменованих чисел, поданих в одиницях вимірювання довжини, маси, вартості і часу

5

 

розв’язує різними способами проблемну ситуацію, використовуючи наявні дані

3.2

Високий

аналізує проблемну ситуацію з огляду на достатність чи надлишковість наявних даних

1.3

4

 

обирає /обґрунтовує раціональний шлях розв’язання проблемної ситуації з огляду на наявні дані

6.2

 

 

 

КОМПЛЕКСНИЙ ТЕСТ№1

З ТЕМИ «ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ»

 

  1. malyar-s-zolotoj-medalyu.jpgа) Запиши у таблицю пропущені числа:

 

Ділене

24

 

42

 

63

Дільник

6

3

 

6

 

Частка

 

5

7

8

7


 

б) Знайди відповідні букви і ти дізнаєшся, як називають фахівця, який займається фарбуванням будівель.

 

15

48

4

9

6

А

Я

М

Р

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Визнач номер будинку кожного гномика, обчисли і впиши результати.

11.png

  1. images (1).png Прикрась віконечка багатоповерхового будинку. Заміни дію додавання дією множення.

5+5+5+5+5=

3+3+3=

7+7+7+7=

4+4=

6+6+6+6+6+6=

9+9+9+9+9+9+9=

 

  1. За коротким записом склади  і розв’яжи задачу

І бригада – ? у 3 рази  < буд.          ? буд.

ІІ бригада – 15 буд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розв’яжи рівняння і ти дізнаєшся, який найбільший багатоповерховий будинок є у  сусідньому селі.

4к4еака.png

  1. Порівняй іменовані числа (<> =)

кран.png

  1. Для ремонту квартири купили фарбу і дані записали у таблицю.

Розглянь таблицю і дай відповіді на запитання.

13.png

1) Скільки всього кілограмів фарби купили для ремонту квартири? Запиши.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2) Ускільки разів менше купили фарби жовтого кольору, ніж синього? Запиши.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3) У скільки разів більше купили фарби зеленого кольору, ніж червоного?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4) Які з наведених тверджень є правильними (обведи правильний варіант) :

а) фарби зеленого кольору купили більше, ніж синього;

б) фарби зеленого і синього кольору купили однакову масу.

  1. Графічний диктант «Будиночок».

Відступи 3 клітинки зліва, 6 клітинок зверху, постав крапочку і починай малювати: 1 клітинка вліво, 1 клітинка вверх, 1 клітинка вправо, 1 клітинка вверх, 1 клітинка вправо, 1 клітинка вверх, 1 клітинка вправо, 1 клітинка вверх, 1 клітинка вправо, 1 клітинка вниз, 1 клітинка вправо, 1 клітинка вниз, 1 клітинка вправо, 1 клітинка вниз, 1 клітинка вправо, 1 клітинка вниз, 6 клітинок вліво, 4 клітинки вниз, 5 клітинок вправо, 4 клітинки вверх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Без имени.png

Очікувані результати навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В.

 

 

 

 

 

 

 

 

Д.

 

 

 

 

 

 

 

 

С.

 

 

 

 

 

 

 

 

П.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бланк оцінювання

 комплексного тесту з математики №1

 «Табличне множення і ділення»

 

Очікувані результати навчання

Номер завдання

Рівень досягнення

Застосовує математику для розв’язання життєвих ситуацій. Знає одиниці вимірювання довжини, маси, місткості, часу (МАО 1)

 

6, 7

 

Сприймає, перетворює інформацію у схему та таблицю. Розв’язує задачі різних видів (МАО 2)

 

7

 

Аналізує дані, процес та результат розв’язання навчальних і практичних  задач, критично їх оцінює (МАО 3)

 

4, 7

 

Класифікує, порівнює, узагальнює об’єкти, розуміє сутність арифметичних дій, частини величин (МАО 4.1)

 

2

 

Встановлює кількість об'єктів, позначає результат лічби  числом, порівнює числа, величини, дроби (МАО 4.2)

 

6

 

Здійснює обчислення усно та письмово, володіє навичкою табличного множення та ділення (МАО 4.3)

 

1, 2, 3, 4

 

Будує геометричні фігури, конструює (МАО 4.6)

 

8

 

Розуміє алгебраїчні поняття і залежності, розв’язує рівняння, буквені вирази (МАО 4.8)

 

5

 

КОМПЛЕКСНИЙ ТЕСТ № 2

З ТЕМИ  «НУМЕРЦІЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ.

УСНЕ ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ КРУЛИХ ЧИСЕЛ»

 

  1. З’єднай  правильні відповіді з цеглинками Lego. Запиши в рядок значення виразів у порядку їх збільшення, а під ними – вказані біля відповідних цеглинок букви.  Прочитай про пізнавальну діяльність людини з отримання знань, умінь і навичок.

18.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розсади кошенят  за парти.  Запиши числа в таблицю розрядів.

14.png

  1. Знайти значення виразу 740 - (а+ 370), якщо а=230.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Порівняй:

15.png

  1. Розв’яжи рівняння і ти дізнаєшся, яка відстань від  села до Києва та Хмельницького.

16.png

940-х=690                             х+50=130

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. За таблицею склади та розв'яжи  задачу

17.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Довжина класної кімнати 8м, а ширина – у 2 рази менша. Знайди периметр класної кімнати. Поміркуй, яка геометрична фігура утвориться. Побудуй  її, використовуючи масштаб 1м=1см.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 8.На діаграмі зображено,  яких тваринок з пластиліну ліпили третьокласники.

 

соба.png

Скільки тваринок з пластиліну зліпили учні 3-А класу? Учні 3-Б класу?  ______________________________________________________________

На скільки більше третьокласники зліпили котиків, ніж кроликів?

_____________________________________________________________

У скільки разів більше третьокласники зліпили собачок, ніж кроликів? ______________________________________________________________

 

Без имени.png

Очікувані результати навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В.

 

 

 

 

 

 

 

 

Д.

 

 

 

 

 

 

 

 

С.

 

 

 

 

 

 

 

 

П.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бланк оцінювання

 комплексного тесту з математики №2 з теми «Нумерація трицифрових чисел. Усне додавання і віднімання круглих чисел»

Очікувані результати навчання

Номер завдання

Рівень досягнення

Застосовує математику для розв’язання життєвих ситуацій. Знає одиниці вимірювання довжини, маси, місткості, часу (МАО 1)

 

1, 4, 8

 

Сприймає, перетворює інформацію у схему та таблицю. Розв’язує задачі різних видів (МАО 2)

 

6, 8

 

Аналізує дані, процес та результат розв’язання навчальних і практичних  задач, критично їх оцінює (МАО 3)

 

6, 8

 

Встановлює кількість об'єктів, позначає  результат лічби числом, порівнює числа, величини, дроби (МАО 4.2)

 

2, 4

 

Здійснює обчислення усно та письмово, володіє навичкою табличного множення та ділення (МАО 4.3)

1, 5, 6

 

Розпізнає геометричні фігури (МАО 4.5)

7

 

Будує геометричні фігури, конструює (МАО 4.6)

 

7

 

Вимірює величини, обчислює периметр фігур(МАО 4.7)

7

 

Розуміє алгебраїчні поняття і залежності, розв’язує рівняння, буквені вирази (МАО 4.8)

3, 5

 

КОМПЛЕКСНИЙ ТЕСТ №3

З  ТЕМИ  «ПОЗАТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ»

  1. Запиши в рядок значення виразів у порядку їх зменшення, а під ними — указані біля відповідних виразів букви. Прочитай зашифроване слово.

потро.png240:40 •90   300   С  

50•8:10   540   О

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

180:3•5   30    И

90•10:100   40   Л

40•4:10   16   Н

270-80•3   9     И

25•4•8   800  Р

  1. Обчисли вирази та відшукай листочок до кожної квіточки.

 

23456.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розв’яжи рівняння і ти дізнаєшся, скільки видів підсніжників та звіробою росте в Україні

х • 9=27    36:х=3

 

 

 

 

 

 

 

istockphoto-1141694288-612x612.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

005.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. А чи знаєш ти, яке в Україні найвище  і найменше дерево? Перетвори іменовані числа і ти про це дізнаєшся.

кукуку.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розв'яжи задачу.

У лісі росло 180 ялин - це 1/3 всіх хвойних дерев лісу. Решта – сосни. Скільки сосен у лісі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. kvitka_logo.pngkvitka_logo.pngkvitka_logo.pngВиконай ділення з остачею та зроби перевірку.

17:5=29:3=48:9=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Квітник має форму квадрата. Одна сторона дорівнює 15м. Обчисли периметр квітника.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

images (1).jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розглянь цінник у квітниковому магазині  і дай відповіді на запитання

тии.png

а) Скільки гривень потрібно заплатити за 3 тюльпани?___________________

б)У скільки разів дешевший нарцис, ніж крокус? _______________________

в) Яка вартість 5 троянд і одного крокусу? _____________________________

г) Постав свої запитання і дай на них відповіді.__________________________

________________________________________________________________ ________________________________________________________________

Без имени.png

Очікувані результати навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В.

 

 

 

 

 

 

 

 

Д.

 

 

 

 

 

 

 

 

С.

 

 

 

 

 

 

 

 

П.

 

 

 

 

 

 

 

 

Бланк оцінювання

 комплексного тесту з математики №3 з теми «Позатабличне множення і ділення»

 

Очікувані результати навчання

Номер завдання

Рівень досягнення

Застосовує математику для розв’язання життєвих ситуацій. Знає одиниці вимірювання довжини, маси, місткості, часу (МАО 1)

 

1, 2, 4, 5, 7, 8

 

Сприймає, перетворює інформацію у схему та таблицю. Розв’язує задачі різних видів (МАО 2)

 

5, 8

 

Аналізує дані, процес та результат розв’язання навчальних і практичних  задач, критично їх оцінює (МАО 3)

 

5, 8

 

Класифікує, порівнює, узагальнює об’єкти, розуміє сутність арифметичних дій, частини величин (МАО 4.1)

 

8

 

Встановлює кількість об'єктів, позначає  результат лічби числом, порівнює числа, величини, дроби (МАО 4.2)

 

2, 4

 

Здійснює обчислення усно та письмово, володіє навичкою табличного множення та ділення (МАО 4.3)

 

1, 2, 3, 5, 6, 7, 8

 

Будує геометричні фігури, конструює (МАО 4.6)

 

 

 

Вимірює величини, обчислює  периметр фігур (МАО 4.7)

 

 7

 

Розуміє алгебраїчні поняття і залежності, розв’язує рівняння, буквені вирази (МАО 4.8)

 

3

 

КОМПЛЕКСНИЙ ТЕСТ №4

З ТЕМИ «ПИСЬМОВЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ»

 

  1. Обчисли значення виразів. Розмісти відповіді від найбільшої до найменшої та прочитай зашифроване слово.

В  Т  И  Р  Н  И  А

+695  +724  _625  _850  _902  _620  +497

  128  187    198  263  437  138  286

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. У Лісовій школі Зайчик виконав на дошці письмові обчислення, а Вовчик і Білочка бігали та хвостиками стерли деякі цифри. Віднови їх.

 

ииии.png

3.Порівняй вирази

21123.png

  1. Знайди значення виразу в+(в – 127), якщо в=375.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Розв’яжи рівняння. Дізнайся цікаве про тварин.


Скільки в середньому в рік курка відкладає яєць?

365 – х =175

Скільки мускулів у голові гусениці?

 

          х + 150 = 398


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Розв'яжи  задачу

У кашалота – 60 зубів, у тигра – у 2 рази менше, ніж у кашалота, а у вовка – на 12 зубів більше, ніж у тигра. На скільки більше зубів у кашалота, ніж у вовка?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Кріт вирив під землею хід на 90 см угору, потім на 35 см праворуч, далі — на 90 см униз і на 35 см ліворуч. Він потрапив у точку, з якої почав рити хід. Накресли схему його ходів. Як називають такий многокутник? Обчисли його периметр.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.Розглянь діаграму, на якій зображено, яка довжина стрибка різних тварин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а) У скільки разів довший стрибок гепарда, ніж пуми?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

б) Якою буде довжина стрибка 5 кенгуру і 2 тигрів?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

в) На скільки буде довшою довжина стрибка гепарда і тигра, ніж кенгуру і пуми?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Без имени.png

 

Очікувані результати навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В.

 

 

 

 

 

 

 

 

Д.

 

 

 

 

 

 

 

 

С.

 

 

 

 

 

 

 

 

П.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бланк оцінювання

 комплексного тесту з математики №4 з теми «Письмове додавання і віднімання»

Очікувані результати навчання

Номер завдання

Рівень досягнення

Застосовує математику для розв’язання життєвих ситуацій. Знає одиниці вимірювання довжини, маси, місткості, часу (МАО 1)

 

1, 2, 4, 5, 7, 8

 

Сприймає, перетворює інформацію у схему та таблицю. Розв’язує задачі різних видів (МАО 2)

 

5, 8

 

Аналізує дані, процес та результат розв’язання навчальних і практичних  задач, критично їх оцінює (МАО 3)

 

5, 8

 

Встановлює кількість об'єктів, позначає  результат лічби числом, порівнює числа, величини, дроби (МАО 4.2)

 

2, 4

 

Здійснює обчислення усно та письмово, володіє навичкою табличного множення та ділення (МАО 4.3)

 

1, 2, 3, 5, 6, 7, 8

 

Розпізнає геометричні фігури (МАО 4.5)

 

7

 

Будує геометричні фігури, конструює (МАО 4.6)

 

 

 

Вимірює величини, обчислює  периметр фігур (МАО 4.7)

 

 7

 

Розуміє алгебраїчні поняття і залежності, розв’язує рівняння, буквені вирази (МАО 4.8)

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВОК

  У посібнику пропонуються  комплексні тести, призначені для перевірки сформованості в здобувачів освіти складників математичних  предметних  компетентностей. 

Слід зазначити, що запропоновані різні види завдань спонукають  здобувачів освіти здійснювати різноманітні мисленні операції –  аналізувати, зіставляти, робити висновки, застосовуючи набуті під час вивчення певного розділу знання й уміння. Виконуючи завдання, дитина не тільки пригадає вивчене, а й значно розширить свій кругозір.   Сподіваюся,  що запропоновані роботи допоможуть діагностувати рівень знань учнів з відповідних тем.

Отже,  завдання комплексних тестів (діагностувальних робіт) з математики спрямовані на перевірку володіння учнями математичною грамотністю, умінням здійснювати системну математичну діяльність, умінням застосовувати математику у конкретних життєвих ситуаціях. Форми і види оцінювання, зміст завдань учитель обирає самостійно з урахуванням особливостей учнів класу.

Таким чином, дані комплексні тести, ми можемо використовувати у своїй роботі  та об’єктивно відстежувати учнівський поступ і, при цьому, зменшити кількість діагностувальних робіт.

 

 

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА

 

  1. Державний стандарт початкової освіти [Електронний ресурс]– Режим доступу:  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-п#Text

 

  1. Методичні рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи[Електронний ресурс]– Режим доступу:  https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1146729-20#Text

 

  1. Математика: підручник для 3 кл. закладів загальної середньої освіти/ М.Козак, О.Корчевська.–Тернопіль: Підручники і посібники, 2020.–1 і 2ч.

 

  1. Савченко О.Я. Типові освітні програми для закладів загальноосвітньої середньої освіти. 3-4 класи. – Київ: ТД «Освіта-Центр плюс», 2019.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Voroncova Natalia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Маєвська Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бондарець Катерина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Контрольні роботи
НУШ
Додано
11 грудня 2023
Переглядів
1091
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку