Внутрішньошкільна комплексно-цільова програма «Науково-методична підтримка формування іміджу вчителя засобами портфоліо» розроблена для визначеня нової стратегії розвитку гімназії. Комплексно-цільова програма - це система діяльності з чітко визначеними метою, завданнями, прогнозованими результатами, збалансована щодо кадрових та інших умов, наявних ресурсів і невикорситаних резервів; один із розділів плану методичної роботи.
Таукішева М.Б.,
заступник директора з НВР
Харківської гімназії № 82
Комплексно-цільова програма методичної роботи гімназії
«Науково-методична підтримка формування іміджу вчителя
засобами портфоліо»
Проблема: пошук ефективних засобів іміджування та самопрезентації в умовах навчального закладу.
Загальна мета: створити науково-методичні умови для формування позитивного особистісно-професійного іміджу вчителя засобами портфоліо.
Цілі-напрями:
Комплексно-цільова програма
методичної роботи Харківської гімназії № 82 на 2018-2020 рр.
«Науково-методична підтримка формування іміджу вчителя
засобами портфоліо»
№ |
Зміст роботи |
Термін |
Відповідальний |
Розділ 1 Організація та координування діяльності методичних структур Мета: цілеспрямувати та організувати роботу по формуванню іміджу вчителів засобами портфоліо |
|||
1 |
Організація роботи методичної ради, МО, творчих груп, опорних шкіл, постійно-діючих семінарів тощо |
До 15 вересня |
ЗДНВР, керівники методичних структур |
2 |
Проведення засідань методичної ради з питань:
Про створення портфоліо гімназії |
І семестр 2018/19 н.р. ІІ семестр 2019/20 н.р.
І семестр 2018/19 н.р.
І семестр 2018/19 н.р.
І семестр 2018/19 н.р. ІІ семестр 2019/20 н.р. І семестр 2018/19 н.р. ІІ семестр 2019/20 н.р. ІІ семестр 2019/20 н.р. |
ЗД з НВР
|
3 |
Проведення творчих звітів МО:
|
2018/19 н.р.
2018/19 н.р.
2018/19 н.р.
2018/19 н.р. 2019/20 н.р.
2019/20 н.р. |
керівники ШМО
|
4 |
Організація участі та проведення районних практичних семінарів та методичних заходів на базі гімназії |
За графіком РМК |
ЗДНВР, керівники методичних структур |
Розділ 2 Науково-методичне та інформаційно-нормативне забезпечення освітнього процесу в гімназії Мета: організувати науково-методичну підтримку вчителям для здійснення освітнього процесу в умовах розвитку електронного середовища навчання |
|||
1 |
Поповнення електронного банку та папок інформаційно-нормативного та навчально-методичного забезпечення з викладання предметів |
Постійно |
ЗДНВР, керівники методичних структур |
2 |
Створення інформаційно-методичної папки – портфоліо «Сучасний урок» |
2018/19 н.р. |
керівники методичних структур |
3 |
Створення банку електронних презентацій та програмно-педагогічного забезпечення «На допомогу вчителю» |
2018/19 н.р. |
керівники методичних структур |
4 |
Створення інформаційно-методичної папки-портфоліо «Варіативний модуль: факультативи, спецкурси, курси за вибором» |
2019/20 н.р. |
ЗДНВР
|
5 |
Створення інформаційно-методичної папки-портфоліо «Тестовий контроль навчальних досягнень учнів у підготовці до ДПА та ЗНО» |
2019/20 н.р. |
керівники методичних структур |
6 |
Створення інформаційно-методичної папки-портфоліо «Початкова школа: технології розвивального навчання» |
2019/20 н.р. |
керівники методичних структур |
7 |
Створення інформаційно-методичної папки-портфоліо «Відкритий світ: переваги електронного середовища навчання» |
2019/20 н.р. |
керівники методичних структур |
8 |
Поповнення картотеки нормативних та інсруктивно-методичних документів, друкованої продукції, періодичної преси |
Постійно |
зав. бібліотекою |
9 |
Проведення інструктивно-методичних нарад |
За окремим планом |
ЗДНВР
|
Розділ 3 Формування методичної культури педагогічних працівників Мета: формувати методичну культуру вчителів в умовах впровадження технології портфоліо |
|||
1 |
Організація роботи та проведення психолого-педагогічного семінару «Формування іміджу вчителя засобами самопрезентації та портфоліо» |
2018-2019 рр. За окремим планом |
ЗД з НВР
|
2 |
Проведення цільового семінару «Використання програмових засобів як стратегічний напрямок розвитку сучасної освіти» |
2018-2019 рр. За окремим планом |
ЗД з НВР
|
3 |
Організація предметних тематичних тижнів, тижнів співдружності сім’ї та школи, тижнів педагогічної майстерності, взаємовідвідування уроків |
2018-2020 рр. За окремим планом |
Керівники ШМО |
4 |
Проведення педагогічних читань:
- Формування інноваційної культури вчителя |
2018/19 н.р.
2019/20 н.р.
2019/20 н.р.
|
Керівники ШМО |
5 |
Проведення методичних виставок та творчих звітів вчителів |
2019-20 рр. За окремим планом |
зав. бібліотекою |
6 |
Проведення методичних нарад з питань:
- Про роль веб-сайту гімназії у забезпеченні індивідуальної освітньої траєкторії учня та формуванні іміджу вчителя |
2018/19 н.р.
2018/19 н.р.
2019/20 н.р.
2019/20 н.р.
|
ЗД з НВР
|
Розділ 4 Дослідно-експериментальна діяльність Мета: Організувати експериментальну роботу в гімназії з проблеми іміджування засобами портфоліо |
|||
1 |
Розробка та впровадження проектів:
- Проект «Портфоліо гімназії» |
2018-2019 рр. 2018-2019 рр. 2019-2020 рр. 2019-2020 рр.
|
Директор,ЗДНВР, Керівники методичних структур, вчителі, учні |
2 |
Проведення заходів діагностики та корекції проектної діяльності |
Постійно |
ЗД з НВР
|
Розділ 5 Вивчення й впровадження передового досвіду з проблеми створення портфоліо Мета: здійснення моніторингу роботи педагогічного колективу гімназії із запровадження технології портфоліо |
|||
1 |
Вивчення досвіду педагогічних працівників гімназії з проблеми створення портфоліо |
2018-2020 рр. |
ЗДНВР, керівники МО |
2 |
Поповнення матеріалів персональних папок-портфоліо з досвіду |
Постійно |
Вчителі гімназії |
3 |
Організація майстер-класів:
|
2018/19 н.р.
2018/19 н.р.
2019/20 н.р.
2019/20 н.р
|
|
Розділ 6 Методичний супровід становлення малодосвідчених вчителів Мета: організація методичного супроводу адаптації молодого вчителя та розвитку його професіоналізму |
|||
1 |
Організація наставництва та роботи Школи молодого вчителя |
2018-2020 рр. За окремим планом |
ЗД з НВР
|
2 |
Поповнення інформаційного банку матеріалів «Портфоліо наставників» |
Постійно |
ЗД з НВР
|
3 |
Впровадження «Методичного портфоліо молодого вчителя» |
2018/19 н.р. |
Молоді фахівці |
4 |
Тиждень молодих вчителів |
2019-2020рр., квітень |
Молоді фахівці |
Розділ 7 Організація участі в конкурсі «Учитель року» та конкурсах фахової майстерності Мета: створення умов для презентації вчителів гімназії поза межами закладу |
|||
1 |
Організація участі вчителів школи в районному етапі конкурсу «Вчитель року» |
Щороку, згідно номінацій |
ЗД з НВР
|
2 |
Організація участі вчителів школи в районному ярмарку педагогічних ідей та технологій |
За графіком РМК |
ЗД з НВР
|
3 |
Організація участі вчителів гімназії у інших фахових конкурсах |
Протягом року |
ЗД з НВР
|
Розділ 8 Видавнича діяльність як засіб іміджування
Мета: створення умов для формування педагогічної репутації вчителів та поширення їхнього педагогічного досвіду |
|||
1 |
Створення інформаційної папки «На допомогу автору» |
2018/19 н.р. |
ЗД з НВР
|
2 |
Поповнення бібліотеки та картотеки публікацій педагогічних працівників школи |
Постійно |
Зав.бібліотекою |
3 |
Публікація вчительських матеріалів на сайті гімназії, Веб-сайті вчителя |
Протягом року |
секретар |
4 |
Надання консультацій та сприяння у публікації розробок вчителів гімназії у фахових виданнях та на освітніх сайтах |
За потреби |
ЗД з НВР
|