Комплексно-хвильовий урок з теми "Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням"

Про матеріал
Комплексно-хвильовий урок з інформатики з теми "Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням". Тема хвилі: "Наука і життя". Даний урок було створено для учнів 9 класів з метою пов`язати науковий, теоретичний матеріал з реальним життям учнів.
Перегляд файлу

Тема: Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням.

Цілі:

  • навчальна: сформувати уявлення  про класифікацію задач опрацювання одновимірних масивів; знання стандартних алгоритмів опрацювання одновимірних масивів, вміння використовувати стандартні алгоритми для розв’язування задач;
  • розвивальна: розвивати здібності до формалізації; виховувати дослідницький підхід у пізнанні нового, формувати вміння застосовувати отримані знання для розв’язування прикладних задач;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру та сприяти розширенню кругозору учнів.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: середовище програмування Lazarus, браузер, пакет офісних програм.

 

«Краще бути впевненим у хорошому результаті, ніж сподіватися на відмінний»  (Слайд 2)

Воррен Баффетт

Хід уроку

І. Організаційний етап

Слово вчителя. Доброго дня, хочу привітати зараз всіх присутніх на нашій хвилі. Так, дуже часто, в нашому житті трапляється так, що досягаючи високих цілей ,ми не задумуємося над тим, навіщо нам потрібний той чи інший предмет шкільного курсу. Нехтуючи багатьма предметами, ми не розуміємо значення того вкладу, який роблять в нас вчителі, батьки, школа. Лише після того, як минає деякий час, коли ми стаємо більш старшими, озираючись назад, в дитинство, ми починаємо розуміти очевидні речі, починаємо усвідомлювати, що чогось неважливого, зайвого, непотрібного, не було в нашому житті. Сьогодні у Вас, діти, дуже цікава та важлива тема, яка проходить хвилею через усі предмети : «Наука і життя». Сьогодні разом з вчителями ви проносили її  невичерпний зміст через усі глибини наук, пов`язували теоретичну змістовність предмета з практичним його застосуванням. Так, і на нашому уроці інформатики, темою якого є «Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням», за допомогою програмування, ми покажемо, як просто можна знаходити найбільше та найменше значення табличних величин.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Слово вчителя. Перед тим як ми зануримося в програмування, давайте пригадаємо деякі основні поняття.

Дайте відповіді на запитання:

  1. Що називається табличною величиною?  (Слайд 3)

(Упорядкований набір змінних одного типу називається табличною величиною, або одновимірним масивом. Кожна змінна, що входить до табличної величини, називається її елементом.)

  1. Як можна описати змінну типу одновимірний масив?

( У розділі type інтерфейсного блоку програмного коду описати новий тип даних, і в розділі var описати змінну нового типу.)

  1. Які властивості багаторядкового поля Ви знаєте? (Слайд 4)

(Для введення та виведення значень елементів табличної величини в середовищі Lazarus можна скористатися багаторядковим текстовим полем (компонент (елемент керування) TMemo на вкладці ( Standard), яке можна розмістити на формі так само, як й інші компоненти. Серед властивостей цього компонента є багато вам уже відомих: Name, Color, Font, Enabled, Visible, Height, Width, Top, Left та інші.)

ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя. Уявіть себе головним бухгалтером підприємства, який аналізує масив значень заробітної платні співробітників за місяць. Які задачі ви можете поставити при такому аналізі? (Загальна сума виплат; середнє значення; кількість нарахувань із сумою, більшою за певне значення; найбільше значення.) Розв’язування багатьох прикладних задач, що потребують опрацювання сукупності однотипних значень, базується на типових алгоритмах опрацювання масивів. Користуючись типовими алгоритмами опрацювання масивів, ви зможете створювати ефективні алгоритми розв’язування більш складних прикладних задач.

IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу (Слайд 6 – 9)

       Робота з підручником: § 6.2

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером.

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя (Слайд 10)

Підручник ст. 169-170

  1. Практична робота за комп’ютерами. (Слайд 11 – 12)
  2. Вправи для очей.

VIІ. Підбиття підсумків уроку.

Слово вчителя. Діти, ми сьогодні на уроці добре з Вами попрацювали. Ми практично довели, що за допомогою програмування можна знайти найбільше і найменше значення табличної величини.

Визначеність мети – відправна точка всіх досягнень.
(Слайд 13)

 Вільям Клемент Стоун

VІІI. Домашнє завдання. (Слайд 14)

Підручник § 6.2 ст. 167-173

ІХ. Оцінювання роботи учнів.

docx
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
2798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку