Комплект диктантів з геометрії для 8 класу.

Про матеріал
Метою проведення запропонованих диктантів є систематичне повторення раніше вивченого матеріалу. Запитання підібрано так, щоб кожен елемент курсу з’являвся з певною періодичністю і систематичністю. Характер запитань не вимагає особливої кмітливості для правильної відповіді. Потрібно лише добре знати теоретичний матеріал. Запитання не вимагають довгих обґрунтувань. Кількість запитань у ножному диктанті – 6. Критерії оцінювання відповідей кожен вчитель може виробити індивідуально.
Перегляд файлу

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор, укладач, редактор :  вчитель математики ЗОШ№2 Юхимець Лілія Миколаївна

 


Анотація

 Комплект диктантів з геометрії для 8 класу. Кожен диктант присвячений різним раніше вивченим темам. Метою проведення запропонованих диктантів є систематичне повторення всього раніше вивченого матеріалу.

Запитання підібрано так, щоб кожен елемент курсу з’являвся з певною періодичністю і систематичністю. Характер запитань такий, що не вимагає особливої кмітливості для правильної відповіді. Потрібно лише добре знати теоретичний матеріал. Запитання не вимагають довгих обґрунтувань.  Кількість запитань у ножному диктанті – 6.

 Критерії оцінювання відповідей кожен вчитель може виробити індивідуально.

 


Зміст

Тематика диктантів……………………………………………..5

Таблиця розподілу тем…………………………………………6

Диктант 1………………………………………………………..7

Диктант 2………………………………………………………..7

Диктант 3………………………………………………………..7

Диктант 4………………………………………………………..8

Диктант 5………………………………………………………..8

Диктант 6………………………………………………………..9

Диктант 7………………………………………………………..9

Диктант 8………………………………………………………..10

Диктант 9………………………………………………………..10

Диктант 10………………………………………………………11

Диктант 11………………………………………………………11

Диктант 12………………………………………………………11

Диктант 13………………………………………………………12

Диктант 14………………………………………………………12

Диктант 15………………………………………………………13 Диктант 16………………………………………………………13

Диктант 17………………………………………………………14 Диктант 18………………………………………………………14

Диктант 19………………………………………………………15

Диктант 20………………………………………………………15

Диктант 21………………………………………………………16

Диктант 22………………………………………………………16

Диктант 23………………………………………………………16

Диктант 24………………………………………………………17

Диктант 25……………………………………………………....17

Диктант 26………………………………………………………18

Диктант 27………………………………………………………18

Диктант 28………………………………………………………19

Диктант 29………………………………………………………19

Диктант 30………………………………………………………19

Диктант 31………………………………………………………20 Диктант 32………………………………………………………20

Диктант 33………………………………………………………21 Диктант 34………………………………………………………21

Диктант 35………………………………………………………21

Бібліографія……………………………………………………..23

 

 

Тематика диктантів

  1. Суміжні і вертикальні кути
  2. Ознаки рівності трикутників
  3. Рівнобедрений трикутник
  4. Аксіома про паралельні прямі
  5. Перетин двох прямих третьою
  6. Сума кутів трикутника
  7. Паралелограм
  8. Прямокутник
  9. Ромб
  10. Теорема Фалеса
  11. Формули площі трикутника
  12. Площа паралелограма
  13. Площа трапеції
  14. Теорема Піфагора
  15. Ознаки подібності трикутників
  16. Середня лінія трикутника
  17. Тригонометричні функції гострого кута
  18. Тригонометричні функції кутів 30, 45, 60 градусів
  19. Трапеція
  20. Прямокутний трикутник
  21. Сума кутів опуклого многокутника
  22. Вписані і центральні кути кола
  23. Описані і вписані многокутники


Таблиця розподілу тем

 

№ диктанту

Теми запитань

№ диктанту

Теми

запитань

№ диктанту

Теми

запитань

1

1,2,3,4,5,6

13

2,5,7,8,9,19

25

6,7,9,14,15,16

2

1,2,3,5,6,20

14

3,7,8,16,19,22

26

7,11,14,15,19,21

3

1,2,3,4,5,6

15

1,4,7,8,19,22

27

8,10,14,8,19,22

4

2,3,4,5,6,20

16

2,6,7,9,10,19

28

5,7,14,17,18,19

5

1,2,3,4,5,6

17

1,2,5,7,8,10

29

6,8,14,15,17,18

6

1,2,3,5,6,21

18

1,3,6,7,8,10

30

1,8,12,14,7,18

7

2,3,5,6,7,21

19

2,3,6,7,19,22

31

1,7,11,14,17,22

8

2,3,7,8,9,16

20

2,5,7,9,10,15

32

7,9,11,12,13,18

9

1,5,6,7,8,9

21

2,3,6,7,8,15

33

6,7,11,12,13,17

10

2,3,4,7,8,9

22

5,7,8,9,15,22

34

7,10,13,14,17,18

11

2,4,5,6,7,9

23

7,15,19,20,2123

35

4,7,11,12,13,17

12

2,3,6,7,8,19

24

5,7,8,15,20,23

 

 

 

 

 

 

   


    Диктант 1

 

  1. Побудуйте два суміжні кути, один з яких дорівнює . Знайдіть величину іншого кута.
  2. В трикутників АВС і DFE  АВ=DE, BC=EF, AC=DF. За якою ознакою ці трикутники рівні?
  3. У рівнобедреному трикутнику одна сторона дорівнює 8см. А друга 2см. Якої довжини може бути третя сторона?
  4. Накресліть дві прямі перетнуті третьою прямою. Відмітьте два внутрішні різносторонні кути.
  5. Сформулюйте аксіому про паралельні прямі
  6. В трикутнику АВС кут А дорівнює . Чому дорівнює сума кутів В і С?

 

Диктант 2

 

  1. Один із суміжних кутів дорівнює іншому. Знайдіть градусну міру кожного з кутів.
  2. В трикутників АВС і DFE  АВ=DE ,В=Е, ВС=EF. За якою ознакою ці трикутники рівні?
  3. У рівнобедреному кут при вершині вдвічі більший ніж кут при основі. Знайдіть кут при вершині трикутника.
  4. Накресліть дві прямі, перетнуті третьою прямою. Відмітьте два внутрішні односторонні кути.
  5. У трикутнику АВС кут А дорівнює сумі кутів В і С. Знайдіть градусну міру кута А.
  6. Сторони прямокутного трикутника 3см, 4см, 5см. Довжина гіпотенузи - …

 

      Диктант 3.

 

  1. Один із суміжних кутів на більший ніж другий. Знайдіть градусні міри кожного з кутів.
  2. В трикутників АВС і DFE  АВ=DE ,А=D, C =F. Доведіть, що ці трикутники рівні.
  3. У рівнобедреному трикутнику бісектриса при вершині дорівнює 4см. Чому дорівнює медіана при вершині?
  4. Через точку А  проходять дві різні прямі АВ і АС. Пряма АВ паралельна третій прямій а. Пряма АС паралельна четвертій прямій в. Чи можуть прямі а і в бути паралельними?
  5. Кут 1 і кут 2 – внутрішні різносторонні кути. Кут 2 і кут 3 – відповідні. Якими є кути 1 і 3?
  6.  В трикутнику АВС кут А вдвічі менший суми кутів В і С. Чому дорівнює кут А?

 

Диктант 4

 

  1. У прямокутних трикутників АВС і  DEF  катет АВ дорівнює  катету DE, дорівнює катету EF. Доведіть, що в цих трикутників рівні гіпотенузи.
  2. У рівнобедреному трикутнику медіана, що проведена з вершини до основи, дорівнює 8 см. Чому дорівнює висота при цій вершині?
  3. Сформулювати аксіому про паралельні прямі.
  4. При перетині двох прямих третьою прямою два внутрішні різносторонні кути виявились рівними. Що можна сказати про відповідні кути?
  5. В трикутнику АВС  всі кути рівні між собою. Чому дорівнює кут С?
  6. У трикутнику АВС А = , С=, АВ=10см. Знайдіть довжину катета АС.

 

Диктант 5

 

  1. Накресліть та позначте пари  вертикальних  кутів.
  2. У трикутників АВС і DEF, АВ=DF. Які ще необхідні дані для того, щоб сказати, що трикутники рівні за першою ознакою?
  3. У рівнобедреному трикутнику висоти мають довжини 4см, 4см, 5см. Чому дорівнює медіана, проведена з вершини?
  4. Пряма а паралельна прямій в, пряма в паралельна прямій с. Яке взаємне розміщення прямих а і с?
  5. Накресліть дві прямі, перетнуті третьою так, щоб внутрішні різносторонні кути були не рівними між собою.
  6. Чи можуть два кути рівнобедреного трикутника дорівнювати ? Якщо так, то чому дорівнює кут при вершині?

 

Диктант 6

 

  1. Один із суміжних кутів в 4 рази менший ніж інший. Чому дорівнюють ці кути?
  2. У прямокутних трикутників АВС і DEF  катет АВ дорівнює катету  DE , а гіпотенуза АС дорівнює гіпотенузі DF. Доведіть, що в цих трикутників рівні кути С і F.
  3. У рівнобедреному трикутнику медіани мають довжини 2см, 2см і 3см. Чому дорівнює висота, проведена з вершини до основи?
  4. При перетині двох прямих третьою прямою сума двох внутрішніх односторонніх кутів дорівнює . Що можна сказати про відповідні кути?
  5. Чи можуть два кути рівнобедреного трикутника дорівнювати ? Якщо так, то чому дорівнює кут при вершині?
  6. Два кути чотирикутника дорівнюють , а два інші кути мають рівні градусні міри. Знайдіть найбільший кут чотирикутника.

 

Диктант 7

 

  1. В трикутників АВС і DFE  АВ=DE ,В=Е, C =F. Доведіть, що ці трикутники рівні між собою.
  2. У рівнобедреному трикутнику бісектриси мають довжини 4см, 3см,і 3см. Знайти медіану, проведену з вершини.
  3. Кут 1 і кут 2 – внутрішні різносторонні кути. Кут 2 і кут 3 – внутрішні односторонні. Якими є кути 1 і 3?
  4.  Чи можуть два кути рівнобедреного трикутника дорівнювати ? Якщо так, то якими будуть кути при основі?
  5. Перерахуйте сторони чотирикутника АВMN.
  6. Знайдіть суму внутрішніх кутів шестикутника.

 

Диктант 8

 

1.  В трикутників АВС і DFE   кути А і D рівні. Які ще дані необхідні, щоб стверджувати, що дані трикутники рівні за першою ознакою рівності трикутників?

2.  Один з кутів рівнобедреного трикутника дорівнює . Знайти решту кутів трикутника.

3. Як називається відрізок, що з’єднує несусідні вершини многокутника?

4. Діагоналі паралелограма рівні. Вказати вид даного паралелограма.

5.  Периметр ромба дорівнює 20см. Знайти довжини його сторін.

6. Сторони трикутника дорівнюють 4см, 5см і 6см. Знайти довжину найбільшої середньої лінії.

 

Диктант 9

 

  1. Побудуйте два вертикальні кути, один з яких дорівнює . Надпишіть величину іншого кута.
  2. Накреслити дві прямі, перетнуті третьою прямою, так, щоб сума внутрішніх односторонніх кутів дорівнювала .
  3. У прямокутного трикутника один з гострих кутів дорівнює . Чому дорівнюють інші кути трикутника?
  4. Назвіть діагоналі чотирикутника MNPQ
  5. Один з кутів паралелограма дорівнює . Чи можна стверджувати, що цей паралелограм є прямокутником?
  6. Діагоналі паралелограма взаємно перпендикулярні. Вказати вид даного паралелограма.

 

Диктант 10

 

  1. Рівнобедрені трикутники АВС і DEF мають рівні основи АС і DF. Які дані ще необхідні для того, щоб довести, що трикутники рівні за другою ознакою рівності?
  2. У рівнобедреного трикутника бісектриса при вершині дорівнює 5см. Чому дорівнює висота, проведена з вершини?
  3. Пряма а перпендикулярна до прямої в, пряма в перпендикулярна до прямої с. Як взаємно розташовані прямі а і с?
  4. Назвіть кут чотирикутника АВСК, протилежний до кута С?
  5. Одна з діагоналей прямокутника дорівнює 5см. Чому дорівнює друга діагональ?
  6. Діагоналі чотирикутника взаємно перпендикулярні. Чи є цей чотирикутник ромбом?

 

Диктант 11

 

  1. В трикутників АВС і DEF сторони АВ і DF рівні. Які дані ще необхідні, щоб довести, що ці трикутники рівні за третьою ознакою рівності трикутників?
  2. Сформулюйте аксіому про паралельні прямі.
  3. Накресліть дві прямі перетнуті третьою прямою. Відмітьте два відповідні кути.
  4. У трикутнику АВС сума кутів А і В дорівнює . Знайти градусну міру кута С.
  5. Назвіть вершини, сусідні з вершиною А чотирикутника АМРС.
  6. Чи вірно, що кожен ромб є паралелограмом?

 

Диктант 12

 

  1. Рівнобедрені трикутники АВС і DEF мають рівні основи АС і DF. Які дані ще необхідні для того, щоб довести, що трикутники рівні за третьою ознакою рівності?
  2. Один з кутів рівнобедреного трикутника дорівнює . Знайдіть решту кутів трикутника.
  3. У трикутнику АВС величини кутів А,В і С відносяться як 1:2:3. Знайдіть градусну міру кута А.
  4. Які сторони чотирикутника АВСЕ є сусідніми до сторони АВ?
  5. Всі чотири половини діагоналей чотирикутника рівні між собою. Вказати вид даного чотирикутника.
  6. Чи будь-який чотирикутник, що має дві  паралельні сторони є трапецією?

 

Диктант 13

 

  1. Рівнобедрені трикутники АВС і DEF мають рівні бічні сторони АВ і DЕ. Які дані ще необхідні для того, щоб довести, що трикутники рівні за третьою ознакою рівності?
  2. Накресліть дві прямі перетнуті третьою прямою, так, щоб відповідні кути були не рівні між собою.
  3. На які трикутники поділяється опуклий чотирикутник АВСD своєю діагоналлю АС?
  4. Дві сторони паралелограма взаємо перпендикулярні. Вказати вид даного паралелограма.
  5. Діагоналі даного чотирикутника взаємо перпендикулярні і ділять одна одну навпіл. Чи є даний чотирикутник ромбом? Аргументуйте відповідь.
  6. Сторони трапеції дорівнюють 4см,  4см, 4см, 10см. Знайдіть середню лінію трапеції.

 

      Диктант 14

 

  1. Один з кутів рівнобедреного трикутника . Знайдіть решту кутів трикутника.
  2. Чотирикутник АВСD – паралелограм.
  3. Скільки спільних точок мають прямі АВ і СD?
  4. Сторони трикутника дорівнюють 4см, 5см, і 6см. Визначте довжину найменшої середньої лінії.
  5. Кути АМС і АКС вписані в одне й те саме коло. . Знайдіть .
  6. Сторони кута перетнуто паралельними прямими. Як називається чотирикутник, що при цьому утворився?

 

Диктант15

 

  1. При перетині двох прямих утворилося чотири кути. Сума трьох з них дорівнює . Чому дорівнює кожен з чотирьох кутів?
  2. Сформулюйте аксіому про паралельні прямі.
  3. Діагоналі паралелограма дорівнюють 2см і 10см. На які частини вони поділяються точкою перетину діагоналей?
  4. Половина однієї діагоналі прямокутника дорівнює 6см. Знайдіть діагоналі прямокутника.
  5. Центральний кут на від вписаного кута, що спирається на ту саму дугу. Обчисліть величину кожного з цих кутів.
  6. Як називаються паралельні сторони трапеції?

 

Диктант 16

 

  1. Сформулюйте будь-яку ознаку рівності рівнобедрених трикутників, ява зводиться до другої ознаки рівності трикутників.
  2. Чому дорівнює сума кутів опуклого чотирикутника?
  3. Один з кутів паралелограма дорівнює .Знайти решту кутів паралелограма.
  4. Діагоналі паралелограма є бісектрисами його кутів. Якого виду даний паралелограм?
  5. Сторони кута перетнуті трьома паралельними прямими. На одній із сторів утворилися два відрізки по 6см кожен. На іншій стороні утворився відрізок довжиною 5см. Яким буде четвертий з утворених відрізків?
  6. Кінці середньої лінії трапеції лежать на її сторонах КL і МР. Як називаються сторони КL і МР?

 

     Диктант 17

 

  1. При перетині двох прямих утворилося чотири кути. Сума двох з них дорівнює . Чому дорівнює кожен з чотирьох кутів?
  2. Рівнобедрені трикутники АВС і DEF мають рівні бічні сторони АВ і DЕ. Які дані ще необхідні для того, щоб довести, що трикутники рівні за першою ознакою рівності?
  3. Накресліть дві непаралельні прямі, перетнуті третьою. Що можна сказати про внутрішні різносторонні кути?
  4. Чи справедливо, що будь-який чотирикутник можна розділити на два трикутники, провівши його діагональ?
  5. Одна з діагоналей паралелограма дорівнює 4дм, інша 40см. Якого виду даний паралелограм?
  6. З допомогою якої теореми можна за допомогою циркуля і лінійки поділити відрізок на три рівні частини?

 

Диктант 18

 

  1. Сума двох вертикальних кутів дорівнює . Чому дорівнює кожен з цих кутів?
  2. Одна сторона рівнобедреного трикутника дорівнює 1см, а інша 6см. Знайдіть периме5тр цього трикутника.
  3. У рівнобедреного  трикутника один з кутів дорівнює . Знайдіть решту кутів трикутника.
  4. Сума сторін АВ і АD паралелограма АВСD дорівнює 14см. Знайдіть периметр паралелограма.
  5. Периметр прямокутника дорівнює 24см, одна із сторін дорівнює 5см. Знайдіть довжини решти трьох сторін.
  6. За допомогою циркуля і лінійки, не використовуючи теорему Фалеса, поділіть відрізок на чотири рівні частини.

 

Диктант 19

 

  1. Рівнобедрені трикутники АВС і DEF мають рівні бічні сторони АВ і DЕ. Які дані ще необхідні для того, щоб довести, що трикутники рівні за другою ознакою рівності?
  2. Один з кутів рівнобедреного трикутника дорівнює. Знайдіть решту кутів.
  3. Які градусні міри мають кути рівностороннього трикутника?
  4. Діагональ АС чотирикутника АВСD поділяється навпіл діагоналлю ВD. Чи можна стверджувати, що даний чотирикутник є паралелограмом?
  5. Точки М і К поділяють бічні сторони трапеції навпіл. Як називається відрізок МК?
  6. Хорда АВ поділяє коло з центром в т. О на дві дуги АМВ і АТВ. Обчисліть величини центральних кутів, що відповідають цим дугам, якщо дуга АМВ відноситься до дуги АТВ як 2:3.

 

Диктант 20

 

  1. Сформулюйте ознаку рівності рівнобедрених трикутників, ява зводиться до третьої ознаки рівності трикутників.
  2. Накресліть дві непаралельні прямі, перетнуті третьою. Що можна сказати про внутрішні односторонні кути?
  3. Діагоналі паралелограма MNPQ  перетинаються в точці О. Відрізок МО дорівнює 5см, відрізок NО дорівнює 7см. Знайдіть діагоналі даного паралелограма.
  4. Сума трьох сторін ромба 21см. Знайдіть периметр ромба.
  5. використовуючи яку теорему, можна поділити відрізок на 5 рівних частин?
  6. Сформулюйте третю ознаку подібності трикутників.

 

Диктант 21

 

  1. У трикутників АВС і DEF AB=DE, За якою ознакою ці трикутники рівні?
  2. У рівнобедреного трикутника одна сторона 5см, а інша 3см. Знайти основу трикутника.
  3. Знайти суму кутів опуклого п’ятикутника.
  4. Один з кутів паралелограма дорівнює . Знайдіть решту кутів паралелограма.
  5. Сума діагоналей прямокутника 10см. Знайти діагоналі.
  6. Сформулюйте першу ознаку подібності трикутників.

 

Диктант 22

 

  1. Накресліть дві паралельні прямі, перетнуті третьою. Що можна сказати про відповідні кути?
  2. Діагональ АС ділить чотирикутник АВСD на два рівні трикутники. Чи обов’язково даний чотирикутник є паралелограмом?
  3. Одна з діагоналей прямокутника дорівнює 5см. Знайти іншу діагональ.
  4. Чи може ромб бути прямокутником?
  5. Сформулюйте другу ознаку подібності трикутників.
  6. Хорда АВ поділяє коло з центром в т. О на дві дуги АМВ і АТВ. Обчисліть величини центральних кутів, що відповідають цим дугам, якщо дуга АМВ відноситься до дуги АТВ як 4:5.

 

Диктант 23

 

  1. Як називається чотирикутник, всі вершини якого належать колу?
  2. У трикутників АВС і DEF кути А і В рівні. Якї умови недостатньо для того, щоб стверджувати, що ці трикутники подібні за І ознакою?
  3. Периметр рівнобічної трапеції дорівнює 26см., а її бічна сторона 5см. Знайдіть довжину середньої лінії трапеції.
  4. Визначте кількість сторін опуклого многокутника, сума кутів якого .
  5. Один з кутів паралелограма . Знайдіть інші кути.
  6. Знайдіть кути рівнобедреного прямокутного трикутника.

 

Диктант 24

 

  1. Накресліть дві  прямі, перетнуті третьою, у яких внутрішні різносторонні кути – прямі. . Що можна сказати про взаємне розміщення цих двох прямих?
  2. Чому дорівнює сума кутів будь-якого опуклого чотирикутника?
  3. Сума трьох кутів паралелограма дорівнює . Якого виду даний паралелограм?
  4. Сформулюйте ознаку подібності рівнобедрених трикутників за кутом при вершині.
  5. В прямокутному трикутнику АВС гіпотенуза АВ=10см, . Знайдіть катет АС.
  6. Сума основ рівнобічної трапеції, описаної навколо кола 12см. Знайдіть бічну сторону трапеції.

 

Диктант 25

 

  1. У прямокутному трикутнику АВС катет АВ=5см, . Знайдіть катет АС.
  2. Назвіть сторону, протилежну до сторони АВ чотирикутника АВСD.
  3. Дві суміжні сторони паралелограма рівні. Вкажіть вид даного паралелограма.
  4. Сторони трикутника 3см, 4см і 5см. Чи є даний трикутник прямокутним?
  5. Сформулюйте ознаку подібності прямокутних трикутників за гострим кутом.
  6. Середні лінії трикутника 4см, 5см і 6см. Знайдіть сторони трикутника.

 

Диктант 26

 

  1. Кут А паралелограма АВСD тупий. Яка з діагоналей більша, АС чи ВD?
  2. В трикутнику АВС висота АН дорівнює 6см, а площа трикутника 18см2 . Яку сторону можна знайти за цими даними? Знайдіть її.
  3. В рівнобедреному прямокутному трикутнику гіпотенуза дорівнює 2см. Знайдіть катети.
  4. Відповідні катети двох подібних  прямокутних трикутників дорівнюють 5дм і 10дм. Знайдіть гіпотенузу більшого трикутника, якщо гіпотенуза меншого дорівнює 7см.
  5. Скільки сторін має правильний многокутник, якщо кожен із зовнішніх його кутів дорівнює ?
  6. Довжина середньої лінії трапеції 3см, а сума довжин її бічних сторін – 4см. Чому дорівнює периметр цієї трапеції?

 

Диктант 27

 

  1. Одна із сторін прямокутника дорівнює 6см, а інша – 4см. Знайдіть периметр прямокутника.
  2. За допомогою якої теореми можна  циркулем і лінійкою поділити відрізок на сім рівних частин?
  3. В прямокутному трикутнику катети дорівнюють 2см і 3см. Знайдіть гіпотенузу.
  4. Чому дорівнює ?
  5. Чи може кут із вершиною на колі, сторони якого перетинають коло  в кінцях діаметра, бути гострим?
  6. Дві протилежні сторони рівнобічної трапеції дорівнюють 5см і 7 см. Третя сторона 5 см. Знайдіть периметр трапеції.

 

 

Диктант 28

 

  1. Накресліть дві  паралельні прямі, перетнуті третьою. Що можна сказати про внутрішні різносторонні кути?
  2. В паралелограмі АВСD діагоналі перетинаються в точці О. Чим є відрізок ВО в трикутнику АВС?
  3. В прямокутному трикутнику катети дорівнюють 15см і 8см. Знайдіть гіпотенузу.
  4. Сторони прямокутного трикутника дорівнюють 6см, 8см і 10см. Знайдіть тангенс найменшого кута.
  5. Чому дорівнює ?
  6. Чи можуть діагоналі трапеції поділитись точкою їх перетину навпіл?

 

Диктант 29

 

  1. У п’ятикутнику всі кути рівні. Знайдіть кожен кут.
  2. Діагоналі паралелограма  рівні. Вкажіть вид даного паралелограма.
  3. Сторони трикутника 4см, 5см, 6см. Чи може він бути прямокутним?
  4. Сформулюйте ознаку подібності прямокутних трикутників за катетами.
  5. Синус гострого кута дорівнює 0.6. Знайдіть косинус цього кута.
  6. Чому дорівнює ?

 

Диктант30

 

  1. Який кут утворюють між собою бісектриси двох вертикальних кутів?
  2. Один з кутів паралелограма дорівнює. Чи можна стверджувати, що даний паралелограм є прямокутником?
  3. В паралелограмі АВСD проведено висоти до сторін АВ, ВС, CD. DA. Чи є серед висот рівні між собою. Якщо так, вказати які.
  4. В прямокутному трикутнику гіпотенуза дорівнює 3см, а один з катетів дорівнює 2см. Знайдіть інший катет.
  5. Косинус гострого кута дорівнює 0.6. Знайдіть синус цього кута.
  6. Чому дорівнює ?

 

Диктант 31

 

  1. Чому дорівнює кут між бісектрисами двох суміжних кутів?
  2. Накресліть трикутник АВС. Скільки існує паралелограмів, три вершини кожного з яких лежать в точках А,В і С?
  3. В трикутнику АВС . Знайдіть площу трикутника.
  4. В прямокутному трикутнику гіпотенуза дорівнює 8см, а один з катетів см. Визначте кути даного трикутника.
  5. Синус гострого кута прямокутного трикутника дорівнює 0,8. Знайдіть косинус іншого гострого кута цього трикутника.
  6. Дуга АВ кола з центром в т. О дорівнює . Чому дорівнює менший із центральних кутів АОВ?

 

Диктант 32

 

  1. Довжини яких двох сторін паралелограма необхідно знати, щоб знайти його периметр?
  2. Один з кутів ромба . Знайдіть решту кутів ромба.
  3. В трикутнику АВС відомо довжини сторін АВ і ВС. Який кут необхідно виміряти, щоб знайти площу трикутника? Вкажіть кут на малюнку.
  4. Суміжні сторони паралелограма 3см і 6см, а кут між ними . Знайдіть площу паралелограма.
  5. В трапеції АВСD основи дорівнюють 3см і 7см, а висота – 9см. Знайдіть площу трапеції.
  6. Чому дорівнює ?

 

Диктант 33

 

  1. В чотирикутнику сума трьох кутів дорівнює . Знайдіть четвертий кут чотирикутника.
  2. Чи можна знайти всі кути паралелограма, знаючи величину одного з них?
  3. В трикутнику АВС АВ=5см, ВС=8см, а висота АН =4см. Зробіть малюнок та обчисліть площу трикутника.
  4. Площа паралелограма дорівнює 20см2 , його висота дорівнює 5см. Знайдіть основу.
  5. Площа трапеції дорівнює 24см2 , висота дорівнює 3см. Чому дорівнює сума основ?
  6. У якого гострого кута синус дорівнює косинусу?

 

 

 

Диктант 34

 

  1. В трикутнику АВС проведено медіану АМ і на промені АМ відкладено відрізок МР=АМ. Вкажіть вид чотирикутника АВРС.
  2. Чи можна, не використовуючи теорему Фалеса, за допомогою циркуля і лінійки поділити відрізок на вісім рівних частин?
  3. Одну з основ трапеції збільшили на 3см, а іншу – зменшили на 3см. Висоту при цьому не змінювали. Як змінилась площа трапеції?
  4. В прямокутному трикутнику  катет дорівнює 6см, а гіпотенуза – 15см. Знайдіть другий катет.
  5. Сторони прямокутного трикутника дорівнюють 5дм,12дм і 13дм. Знайдіть косинус найбільшого гострого кута.
  6. Чому дорівнює ?

 

Диктант 35

 

  1. Чи стверджується в аксіомі про паралельні впямі, що через точку поза прямою, можна побудувати пряму, паралельну даній?
  2. Накресліть трикутник АВС. Побудуйте паралелограм, три вершини якого лежать в точках А, В, С.
  3. В трикутнику АВС : АВ=6см, ВС=7см,  . Обчисліть площу трикутника.
  4. Суміжні сторони паралелограма 3см і 8см, а його площа дорівнює 24см2 . Знайдіть кут між даними сторонами паралелограма.
  5. В трапеції АВСD основи дорівнюють 4см і 6см, а відстань між ними – 3см. Знайдіть площу трапеції.
  6. Синус гострого кута дорівнює 0,6, а косинус – 0,8. Чому дорівнює тангенс цього кута?

 

 


Бібліографія

 

  1. Мерзляк А.Г., Полянський В.Б., Якір М.С. Геометрія: Підруч. для поглибл. вивчення математики.- Х.: Гімназія, - 240 с.
  2. Бурда М.І.  Геометрія : підруч. для 8 кл. загально освіт. навч. закл. / М.І.Бурда, Н.А.Тарасенкова. - К. : Зодіак-ЕКО, 2008.-240с.:іл.
  3. Бабенко С.П. Усі уроки геометрії. 8 клас. – Х.: Вид. група «Основа», 2008. – 352с. – (серія «12-річна школа»).
  4. Сухарева Л.С. Завдання для усної роботи, математичні диктанти та тести. Геометрія. 8-9 класи.- Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 144с.
  5. Левитас Г.Г. Математические диктанты. Геометрия. 7-11 классы. Дидактические материалы. – М.: «Илекса», 2006.-72с.

 

 

 


ДЛЯ НОТАТОК

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ДЛЯ НОТАТОК

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ДЛЯ НОТАТОК

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Юхимець Лілія
Додано
13 лютого 2021
Переглядів
2068
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку