Пропоную комплект із зарубіжної літератури: СІК (схеми інтерактивних конспектів) та сторінки зошита для 5 класу. (в pdf; можна конвертувати у word)
СІК трансформується у зошит з друкованою основою для учня. Такі сторінки зошита я заготовляю для кожного учня на кожен урок, використовуючи аркуш паперу А-4, з полями по півтора сантиметра, з альбомною орієнтацією і розбиттям у дві колонки. Це дозволяє учневі брошурувати, вклеюючи сторінки у звичайний зошит, або вставляти в теку з файлами А-5.
Можна використовувати для інтерактивних уроків (див вебінар за 25 березня)
СІК. Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Особливості художньої мови твору І. Пролог (Розмова Аліси з Чеширським котом – читання за ролями)
— Чеширчику! Мурчику! — почала вона боязкувато: хтозна, чи сподобається Котові таке ім'я!
Але Кіт усміхнувся ще ширше.
«Нічого, не сердиться», — подумала Аліса й мовила далі:
— Скажіть, будь ласка, Мурчику, куди мені звідси йти?
— Спершу скажи, куди ти хочеш потрапити, — відповів Кіт.
— Мені все одно... — почала розгублено Аліса.
— Тоді все одно куди йти, — сказав Кіт.
— Аби лиш кудись потрапити... — пояснила Аліса.
— Кудись потрапиш-таки, — відповів Кіт, — лише з дороги не звертай. ІІ. Розповідь від імені Керролла (лист)
Одним із моїх захоплень було написання листів. Оскільки в сім’ї я був старший і мусів забавляти молодших братиків і сестричок – трьох братиків і сімох сестричок, то часто вигадував їм різні історії. Писав їм листи: листи-дражнилки, листи-бурчуни, листи-казки, листи-страшилки. У цих листах пропонував відгадувати шарадизадачі, головоломки, фокуси, яких знав безліч і вигадував свої. В листах жартував, вигадував, і головне, що дітям це подобалось, і вони мене розуміли. Я був їх кумиром. Прочитавши ці листи, можна зрозуміти, чому я зміг написати «Алісу…» - у звичайному бачив дива.
Пізніше я написав багато книг з логіки і математики. Але особливими вважаю ті, які приділив складанню ігор, розв’язанню логічних задач. Найзнаменитіші з них – «Логічна гра», «Історія з вузликами» та інші. Урок присвячений цій темі ми плануємо провести разом із математикою. Тож до зустрічі, мої дорогі читачі!
IІІ. Робота з текстом. «Відшукати в тексті…»
Перша група |
Друга група |
Третя група |
Четверта група |
П’ята група |
загадки без відповіді |
логічні вислови-висновки |
приклади нісенітниць |
приклади плутанини |
метафори |
IV. Колективне складання таблиці «Особливості мови героїв твору»
Назва завдання |
Приклади |
загадки без відповіді |
Капелюшник: «Чим ворона схожа на письмовий стіл?» Аліса: «Хто прокинувся цього ранку – я чи не я?» |
логічні вислови-висновки |
Аліса: «Що за користь із голови без пліч?» Палач: «… голову рубати не можна, якщо під нею немає тіла…» |
приклади нісенітниць |
Колискова Герцогині Казка Садового Вовчка про Паточну Криницю |
приклади плутанини |
Розповідь Риб’ячого Делікатеса про навчання в морській школі Герцогиня без усякого ладу змішала всі прислів’я та приказки |
метафори |
Гусениця – Алісі: «Ніколи не виходь із себе» Капелюшник: «Час не любить, коли його б’ють» |
V. Епілог (Читання монологу Аліси про навчання)
Ану-бо, перевірю: чи знаю я те, що знала раніш? Так: чотири по п'ять — дванадцять, чотири по шість — тринадцять, чотири по сім... ой лишенько, так я й до двадцяти не дійду! Гаразд, таблиця множення — це ще не все.
Спробую географію: Лондон — це столиця Парижа, а Париж — столиця Рима, а Рим... ні, це щось не те, здається. Мабуть, я все-таки перетворилася на Белу... Спробую-но прочитати вірша. Скажімо, «Працьовиту бджілоньку». VI. Д/з.
1. Виготовити на аукціон «чарівні предмети» із твору.
2. Скласти таблицю
Мова Аліси |
Риси характеру Аліси |
«Мишко, люба. Поверніться, будь ласка.» |
Повага до оточуючих |
____________________________________________
___________________________________________
Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Особливості художньої мови твору
: Знайди і прочитай про рекреаційну математику Л. Керрола
[https://uk.wikipedia.org/wiki/Льюїс_Керролл_Рекреаційна математика]
? Завдання 1. Заповни таблицю «Відшукати в тексті…», вибравши собі рядок із завданням.
|
|
_________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________ |
|
|
_________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________ |
|
|
_________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________ |
|
|
_________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________ |
|
|
_________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________ _________________________________________________________ |
? Завдання 2. Заповни таблицю «Мова Аліси»
Мова Аліси |
Риси характеру Аліси |
«Мишко, люба. Поверніться, будь ласка.» |
Повага до оточуючих |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
H Завдання 3. Підготуй чарівний предмет на аукціон або намалюй цей предмет.