Комплект: СІКу для вчителя та зошит для учня. "Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Особливості художньої мови твору"

Про матеріал

Пропоную комплект із зарубіжної літератури: СІК (схеми інтерактивних конспектів) та сторінки зошита для 5 класу. (в pdf; можна конвертувати у word)

СІК трансформується у зошит з друкованою основою для учня. Такі сторінки зошита я заготовляю для кожного учня на кожен урок, використовуючи аркуш паперу А-4, з полями по півтора сантиметра, з альбомною орієнтацією і розбиттям у дві колонки. Це дозволяє учневі брошурувати, вклеюючи сторінки у звичайний зошит, або вставляти в теку з файлами А-5.

Можна використовувати для інтерактивних уроків (див вебінар за 25 березня)

Перегляд файлу

СІК. Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Особливості художньої мови твору І. Пролог (Розмова Аліси з Чеширським котом – читання за ролями)

                —     Чеширчику! Мурчику! — почала вона боязкувато: хтозна, чи сподобається Котові таке ім'я!

Але Кіт усміхнувся ще ширше.

«Нічого, не сердиться», — подумала Аліса й мовила далі:

Скажіть, будь ласка, Мурчику, куди мені звідси йти?

Спершу скажи, куди ти хочеш потрапити, — відповів Кіт.

Мені все одно... — почала розгублено Аліса. 

Тоді все одно куди йти, — сказав Кіт.

Аби лиш кудись потрапити... — пояснила Аліса.

Кудись потрапиш-таки, — відповів Кіт, — лише з дороги не звертай. ІІ. Розповідь від імені Керролла (лист)

Одним із моїх захоплень було написання листів. Оскільки в сім’ї я був старший і мусів забавляти молодших братиків і сестричок – трьох братиків і сімох сестричок, то часто вигадував їм різні історії. Писав їм листи: листи-дражнилки, листи-бурчуни, листи-казки, листи-страшилки. У цих листах пропонував відгадувати шарадизадачі, головоломки, фокуси, яких знав безліч і вигадував свої. В листах жартував, вигадував, і головне, що дітям це подобалось, і вони мене розуміли. Я був їх кумиром. Прочитавши ці листи, можна зрозуміти, чому я зміг написати «Алісу…» - у звичайному бачив дива.

Пізніше я написав багато книг з логіки і математики. Але особливими вважаю ті, які приділив складанню ігор, розв’язанню логічних задач. Найзнаменитіші з них – «Логічна гра», «Історія з вузликами» та інші. Урок присвячений цій темі ми плануємо провести разом із математикою. Тож до зустрічі, мої дорогі читачі!

IІІ. Робота з текстом. «Відшукати в тексті…»

Перша група

Друга група

Третя група

Четверта група

П’ята група

загадки без відповіді

логічні вислови-висновки

приклади нісенітниць

приклади плутанини

метафори

IV.  Колективне складання таблиці «Особливості мови героїв твору»

Назва завдання

Приклади 

загадки без відповіді

Капелюшник: «Чим ворона схожа на письмовий стіл?» Аліса: «Хто прокинувся цього ранку – я чи не я?»

логічні вислови-висновки

Аліса: «Що за користь із голови без пліч?»

Палач: «… голову рубати не можна, якщо під нею немає тіла…»

приклади нісенітниць

Колискова Герцогині

Казка Садового Вовчка про Паточну Криницю

приклади плутанини

Розповідь Риб’ячого Делікатеса про навчання в морській школі

Герцогиня без усякого ладу змішала всі прислів’я та приказки

метафори

Гусениця – Алісі: «Ніколи не виходь із себе»

Капелюшник: «Час не любить, коли його б’ють»

V.     Епілог (Читання монологу Аліси про навчання)

Ану-бо, перевірю: чи знаю я те, що знала раніш? Так: чотири по п'ять — дванадцять, чотири по шість — тринадцять, чотири по сім... ой лишенько, так я й до двадцяти не дійду! Гаразд, таблиця множення — це ще не все.

Спробую географію: Лондон — це столиця Парижа, а Париж — столиця Рима, а Рим... ні, це щось не те, здається. Мабуть, я все-таки перетворилася на Белу... Спробую-но прочитати вірша. Скажімо, «Працьовиту бджілоньку». VI. Д/з.

1.  Виготовити на аукціон «чарівні предмети» із твору.

2.  Скласти таблицю

Мова Аліси

Риси характеру Аліси

«Мишко, люба. Поверніться, будь ласка.»

Повага до оточуючих


____________________________________________

___________________________________________

Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Особливості художньої мови твору

: Знайди і прочитай про рекреаційну математику Л. Керрола

[https://uk.wikipedia.org/wiki/Льюїс_Керролл_Рекреаційна математика]

? Завдання 1. Заповни таблицю «Відшукати в тексті…», вибравши собі рядок із завданням.

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

? Завдання 2. Заповни таблицю «Мова Аліси»

Мова Аліси

Риси характеру Аліси

«Мишко, люба. Поверніться,  будь ласка.»

Повага до оточуючих

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

H Завдання 3. Підготуй чарівний предмет на аукціон або намалюй цей предмет.

 

pdf
Додано
28 березня 2018
Переглядів
2362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку