Даний матеріал можна використати для проведення підсумкового уроку зарубіжної літератури у 5 класі. Матеріал побудовано у формі уроку-подорожі, завдяки чому можна повторити весь річний курс. На останніх слайдах подано відповіді до всіх завдань
Зупинка «Теоретична»А)Народна мудрість, сукупність творів колективного походження2. Фольклор. Б)Один із жанрів, у якому розповідається про вигадані події, які сприймаються й розповідаються як реальні3. Казка. В)Протиставлення протилежних персонажів, характерів, понять, явищ4. Сюжет5. Антитеза. Г) Один із малих фольклорних жанрів,що характеризується влучністю вислову, повчальністю і завершеністю судження. Д) Художня послідовність подій у творі1. Прислів‘я. З‘єднайте поняття та його визначення
Номер слайду 4
Зупинка «Фольклорна»Доповніть прислів‘я. У словах будь як черепаха, а в справах-……Хто хоче всього здобути, той ………Апетит приходить з першим шматком, а суперечка……, герой –у битві,чесний- у виплаті боргу, дружина- у бідності, родичі- в лиху годину. Орла по крилах упізнають, а людину по …..
Номер слайду 5
Зупинка «Казкова»З‘єднай казку та країну1234 Г. Китай. В. Японія. Б.країни. Сходу. А.Індія
Номер слайду 6
Назвіть казку й автора12345
Номер слайду 7
Зупинка «Поетична» Напишіть сенкан на тему «Казка»
Номер слайду 8
Зупинка «Відгадай героя»«…Здавалося, йому не знайоме почуття страху. Якщо повз нього проходила маленька собачка,він не звертав на неї уваги; якщо то була собака середнього розміру,він струною витягував свій короткий хвостик і так ходив довкола незнайомця,зневажливо шкрябаючи кігтями…»
Номер слайду 9
«…Із жалюгідного злидня, яким він був уранці, він перетворився на справжнього багатія, який потопав у розкошах. Крім коштовностей, які до нього вже потрапили,він тепер мав 12 алебастрових кульок, поламаний пищик, скельце від розбитої синьої пляшки, гармату, зроблену з котушки для ниток, ключ, що нічого не відмикав….»
Номер слайду 10
За мить Ненсі побачила її – худеньку дівчинку в червоній картатій сукні, з волоссям, заплетеним у дві товсті коси. З-під солом'яного капелюшка виглядало гарне личко у ластовинні – воно поверталося в різні боки, шукаючи когось очима. Ненсі одразу ж упізнала її, але їй знадобилося трохи часу, щоб заспокоїтись – у неї чомусь тремтіли коліна. Дівчинка стояла на пероні сама, коли Ненсі нарешті зважилася підійти.
Номер слайду 11
«…він міг відчути смак шоколаду єдиний раз на рік, на свій день народження. Уся родина заощаджувала для цього гроші і, коли наставав знаменний день, йому з самісінького чудесного ранку дарували невеличку шоколадну плиточку. І щоразу він акуратно ховав цю плиточку в спеціальну дерев'яну коробочку і зберігав її, ніби вона була зі щирого золота….»
Номер слайду 12
Зупинка «Кросворд»По горизонталі:1.Ім‘я однієї з претенденток на приз Віллі Вонки2. Прізвище Чарлі3. Рідне місто Синдбада-мореплавця4. Малян намалював її замість фенікса5. Батьківщина братів Грімм6. Хто виховав Хлопчика-Зірку. По вертикалі:1. Він стверджував, що «поезія землі не вмре ніколи»2. Автор казок «Дикі лебеді», «Снігова королева»3. Прізвище дівчинки, в яку закохався Том Сойєр4. Саме завдяки йому Момотаро виріс дуже швидко
Номер слайду 13
Відповіді: Зупинка «Теоретична»1г;2а;3б;4д;5в. Зупинка «Фольклорна»…швидше за птаха; …той усього позбудеться;…з першим словом;…по вчинках; друг пізнається в біді…Зупинка «Казкова»1в;2а;3г;4б;1.«Аліса в Країні Див» Льюїс Керролл; 2.«Капелюх Чарівника» Туве Янсон; 3«Дикі лебеді» Г. К. Андерсен; 4.«Пані Метелиця» брати Грімм; 5. «Хлопчик-Зірка» Оскар Уайльд. Зупинка «Відгадай героя»Снап ; Том Сойєр; Полліанна; Чарлі Бакет