Пропоную комплект із зарубіжної літератури: СІК (схеми інтерактивних конспектів) та сторінки зошита для 5 класу. (в pdf; можна конвертувати у word)
СІК трансформується у зошит з друкованою основою для учня. Такі сторінки зошита я заготовляю для кожного учня на кожен урок, використовуючи аркуш паперу А-4, з полями по півтора сантиметра, з альбомною орієнтацією і розбиттям у дві колонки. Це дозволяє учневі брошурувати, вклеюючи сторінки у звичайний зошит, або вставляти в теку з файлами А-5.
Можна використовувати для інтерактивних уроків (див вебінар за 25 березня)
СІК. Туве Янсон – письменниця з дивовижної Долини казок
Кожна дитяча книжка містить в собі стежку, перед якою дорослі зупиняються, а дитина йде далі.
Т. Янсон І. Знайомство з письменницею (читання статті підручника, розповідь вчителя, Інтернет ресурс)
ІІ. Колективне складання діаграми «Квадрати Венна»
Безхмарне дитинство «… без щасливих дитячих років… ніколи б не почала писати …» Фінляндія – Швеція
сімейний затишок і злагода;
творча родина: батько – скульптор, мати – художник-дизайнер, тітонька – любила ліпити
фігурки;
гостинність: веселі вечірки з друзями, цікаві розмови і розваги;
відпочинок на природі: рибалка, гриби, ягоди;
дух творчості і внутрішньої свободи;
закінчила середню школу …
ä
вивчала художнє мистецтво у Гельсінкі, Стокгольмі, Флоренції, Парижі; Туве Маріка Янсон перша персональна виставка у Гельсінкі
(1943 р); 1914 – 2001
виставки у Фінляндії і Швеції;
з особливим запалом працювала над ілюстраціями до книг Л. Керролла та Дж. Толкіна;
ілюстрації до власних книг;
комікси для лондонської газети «The Evening
News».
Фінляндія – батьківщина;
Гельсінкі – рідне місто;
давній шведський рід (лінія матері);
часті канікули у Швеції;
вивчення шведської мови;
написання літературних творів шведською мовою; Долина Мумі-тролів Художнього музею міста Тампере …
ä
Казкарка 1939 р. – задумала, а в 1942 р. дописала і проілюструвала першу книгу «Малюк троль та велика повінь» - 1945 р. вийшла у Швеції майже не помічена;
цикл творів про Мумі-тролів; велика популярність – переклади 30 мовами; міжнародні престижні нагороди: золота медаль ім. Г. К. Андерсена (1966), Орден Посмішки (1978);
український переклад Н. Іванчук – видавництво
Старого Лева (Львів) - дев’ять книг про Мумі тролів.
«… відчула справжню свободу, коли сама почала виконувати обидва види робити …»
ІІІ. Анонс – перегляд фрагменту м/ф «Вся справа в капелюсі».
ІV. Д/з. Прочитати «Капелюх чарівника». Підготовити коротке повідомлення про тролів (окремі учні).
____________________________________________ ___________________________________________
Туве Янсон – письменниця з дивовижної Долини казок
Кожна дитяча книжка містить в собі стежку, перед якою дорослі зупиняються, а дитина йде далі.
Т. Янсон : [https://uk.wikipedia.org/wiki/Туве_Янсон] – для ознайомлення. ? Завдання 1. Заповніть діаграму колективно.
«… без щасливих дитячих років… ніколи б не почала писати …»
Безхмарне дитинство ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ |
Фінляндія – Швеція ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ |
||
______________________ ______________________ ______________________ |
__________ __________ __________ |
_________ _________ _________ |
_______________________ _______________________ _______________________ |
Художниця ______________________ ______________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ __________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ |
__________Туве Ма __________1914 |
ріка Янсон_________ – _________2001 |
Казкарка _______________________ _______________________ ________________________________ ________________________________ __________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ ________________________________ |
______________
|
______ |
«… відчула справжню свободу, коли сама почала виконувати обидва види робити …»