Комплект: СІКу для вчителя та зошит для учня. "Яскравість художнього світу у творі П. Маара «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»"

Про матеріал

Пропоную комплект із зарубіжної літератури: СІК (схеми інтерактивних конспектів) та сторінки зошита для 5 класу. (в pdf; можна конвертувати у word)

СІК трансформується у зошит з друкованою основою для учня. Такі сторінки зошита я заготовляю для кожного учня на кожен урок, використовуючи аркуш паперу А-4, з полями по півтора сантиметра, з альбомною орієнтацією і розбиттям у дві колонки. Це дозволяє учневі брошурувати, вклеюючи сторінки у звичайний зошит, або вставляти в теку з файлами А-5.

Можна використовувати для інтерактивних уроків (див вебінар за 25 березня)

Перегляд файлу

СІК. Яскравість художнього світу у творі П. Маара «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»

Я хочу, щоб Суботик назавжди залишився зі мною

   І. Анонс

Суботик (Samstag – німецькою субота) — один із найвідоміших літературних героїв П. Маара. Перша книжка про Суботика — «Що не день, то субота» — вийшла у 1973 році, і саме у ній читачі вперше познайомилися з дивовижною маленькою істотою з цупкою рудою шерстю, у якої замість носа — хоботок, а обличчя все в синіх цятках, за допомогою яких можна здійснювати бажання. Ця істота понад усе любить ласувати смачненькою деревиною, гумою чи папером, а ще — римувати, складати віршики про будь-яку подію, що відбувається у житті самого Суботика та його «татка» пана Пеппермінта. Пауль Маар — художник-ілюстратор власних історій про Суботика. Коли митець уперше намалював Суботика і показав цей малюнок своїм дітям, ті сказали, що у Суботика обов'язково мають бути цятки. Під руками у письменника-художника був лише синій олівець, яким він і домалював портрет свого героя. За твердженням автора, Суботик — це істота середнього роду: «Я вважав, що якщо герой книжки буде дівчинкою, то хлопчики не захочуть її читати, і навпаки». Перші ілюстрації до книжки про Суботика були зроблені самим Паулем Мааром.  

ІІ. Дефініція предмета розгляду на уроці:

Ÿ  повторення поняття «художній світ»;

Ÿ  обговорення поняття «яскравість» (сліпучість, ефектність, незвичайність, неповторність…)

            ІІІ. Колективне складання організаційної діаграми                                                                 яскраво

Яскравий художній світ

Поява Суботика перетворює щоденне одноманітне життя персонажів на феєрверк дивовижних подій, захоплюючих пригод.

«Той Робінзон, що перекидав мою тиху-мирну оселю догори ногами!»

                                               Постаті                                                                        Події                 Висловлювання

Ÿ  Суботик – «малий зелений індіанець у Ÿ вечір у ресторані; Ÿ Суботик говорить віршами, співає, щоб водолазному костюмі», маленький бешкетник – Ÿ історія з грішми; передати свій настрій, щиро висловлює свої

         «Якщо в твоїй оселі поселився Суботик, то                                  Ÿ гра в індіанців;      почуття, бешкетує;

       будь-яке бажання здійсниться»;                                                     Ÿ пригоди папуги;             Ÿ  закохана м. Брюкман говорить віршами;«зачарований»                                                    Геркулес                 декламує  дитячі

Ÿ  Пан Понеділкус – добрий дивак, має Ÿ автомобільні «розваги»; Ÿвірші; маленький строкатий зоопарк: біла миша, Ÿ подорож на безлюдний острів… Ÿ Понеділкус має звичку ставити запитання і папуга, собака, морська свинка, золота рибка…

давати на них відповіді …

 

ІV. Робота в групах (із текстом)

І група – цитати, що підтверджують яскравість постатей

ІІ група – цитати, що описують яскравість подій

ІІІ група – навести приклади яскравих висловлювань персонажів (римовані)

«Нема що казати … Незнайомці в водолазних комбінезонах … Папуги, що розмовляють … Автомобілі, що заїжджають у вітальню …»

«… вона показала на яблуню, яка виросла посеред кухні з-під підлоги»

«Готовий я для тата            Пісні співати з ранку й до дорогого       світанку…»

V. Яскрава презентація роботи груп. Нагорода – медаль «Яскравість»

VІ. Д/з. 1.Скласти «словничок-яскравичок» (за вивченими творами) та «віршики-бешкетники» мовою Суботика.

А              Цей маленький чарівник, фантазер і витівник. Аліса – героїня яскравих фантастичних пригод у підземному світі.    Із щетинкою на спинці та добром у серці.


____________________________________________

___________________________________________

Яскравість художнього світу у творі П. Маара «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»

Я хочу, щоб Суботик назавжди залишився зі мною

Суботик (Samstag – німецькою субота) — один із найвідоміших літературних героїв П.

Маара. Перша книжка про Суботика — «Що не день, то субота» — вийшла у 1973 році, і саме у ній читачі вперше познайомилися з дивовижною маленькою істотою з цупкою рудою шерстю, у якої замість носа — хоботок, а обличчя все в синіх цятках, за допомогою яких можна здійснювати бажання. Ця істота понад усе любить ласувати смачненькою деревиною, гумою чи папером, а ще — римувати, складати віршики про будь-яку подію, що відбувається у житті самого Суботика та його «татка» пана Пеппермінта. Пауль Маар — художник-ілюстратор власних історій про Суботика. Коли митець уперше намалював Суботика і показав цей малюнок своїм дітям, ті сказали, що у Суботика обов'язково мають бути цятки.

Під руками у письменника-художника був лише синій олівець, яким він і

домалював портрет свого героя. За твердженням автора, Суботик — це істота середнього роду: «Я вважав, що якщо герой книжки буде дівчинкою, то хлопчики не захочуть її читати, і навпаки». Перші ілюстрації до книжки про Суботика були зроблені самим Паулем Мааром.

? Завдання 1. Знайди і запишіть визначення.

Художній світ –______________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________ _____________________________________________________________________

? Завдання 2. Продовжити асоціативний ланцюжок.

Яскравий F ___________________________F ___________________________F

_______________________F________________________F__________________

žСклади «віршика-бешкетника» мовою Суботика

Цей маленький чарівник, фантазер і витівник. Із щетинкою на спинці та добром у серці.

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

? Завдання 3. Колективне складання організаційної діаграми.

Яскравий художній світ

Поява Суботика перетворює щоденне одноманітне життя персонажів на феєрверк дивовижних подій, захоплюючих пригод.

«Той Робінзон, що перекидав мою тиху-мирну оселю догори ногами!»

                 Постаті                             Події                     Висловлювання

______________________            ___________________     _____________________ ______________________             ___________________     _____________________

______________________            ___________________       _____________________

______________________            ___________________       _____________________

______________________            ___________________       _____________________

______________________            ___________________       _____________________

______________________            ___________________       _____________________

______________________            ___________________       _____________________

______________________            ___________________       _____________________

______________________            ___________________       _____________________

______________________            ___________________       _____________________

                                                             ___________________       _____________________

___________________             _____________________ ___________________        _____________________

                                                            ___________________        _____________________

 

? Завдання 4 Підкріпи цитатами з тексту

цитати, що підтверджують яскравість постатей

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________ ________________________________________________

 

цитати, що підтверджують яскравість подій

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________ ________________________________________________

 

цитати, що підтверджують яскравість висловлювань

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________ ________________________________________________

 

 

pdf
Додано
7 квітня 2018
Переглядів
2549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку