«Стаття 34. Кожному гарантується право на свободу думки слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань. Кожен має право на свободу думки й висловлення власних культурних, політичних та релігійних уподобань, оскільки це фундаментальні права людини. Свобода слова, що включає свободу вираження, є однією із засадничих умов демократич ного суспільства». Конституція України. Калугіна Юлія Володимирівна
Засоби масової інформації Засоби масової інформації – це періодичні друковані видання та інші засоби поширення інформації, спрямовані на охоплення необмеженого кола осіб з метою їх оперативного інформування про події та явища у світі, окремій країні, певному регіоні, а також на виконання певних соціальних функцій.
Словник термінів: Медіатекст (від латин. media textus – засоби, посередники та тканина; св’язь) – повідомлення, текст будь-якого медійного виду й жанру. Ключове повідомлення, або меседж – найважливіша ідея, яку реципієнт має сприйняти із публі кації, блогу, інтерв’ю, репортажу, токшоу, фільму, літературного або музичного твору, реклами. Інформаційне агентство – спеціалізова на установа, яка діє з метою забезпечення оперативною політичною, економічною, соціальною, культурною інформацією редакції газет, журналів, телебачення, радіомовлення. Свобода слова – принцип, який забез печує свободу особистості або спіль ноти формулювати свої думки та ідеї без цензури чи санкцій.
публічність (необмежене, неперсоніфіковане коло споживачів);наявність спеціальних технічних засобів;непряма, розділена в просторі та часі взаємодія комунікаційних партнерів;непостійний характер аудиторії;переважна односпрямованість впливу від комунікатора до реципієнта. Характерні риси засобів масової інформації:
Реклама — спеціальна інформація про осіб чи продукцію, що розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого чи опосередкованого одержання прибутку, або звернення уваги на соціальні проблеми. Реклама поділяється за жанрами на: соціальну;політичну;комерційну або споживчу. Реклама
економічна (отримання прибутку);соціальна (досягнення суспільно корисних завдань);політична (формування лояльності до існуючої системи управління суспільством,політичних партій);ідеологічна (вплив на становлення й формування світогляду людини, суспільної думки);психологічна (апелює до бажань і мрій покупця);естетична (культурна). Функції реклами: