Стереотипи та упередження в житті людини.

Про матеріал
Після цього уроку учні зможуть: визначати причини виникнення стереотипів та їхній вплив на життя в багатоманітному суспільстві; наводити приклади дискримінації та ксенофобії; вміти протистояти проявам расизму; формує звичку проявляти емпатію.
Перегляд файлу

Предмет: громадянська освіта

Клас: 10

Урок №

Тема: Стереотипи та упередження. Дискримінація.

Мета уроку: створити умови для розвитку громадянської компетентності учнів; розвитку інтересу до вивчення громадянської освіти, логічного мислення, правової грамотної мови, самоконтролю; виховання ключових правових   компетентностей. 

 Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть: визначати причини виникнення стереотипів та їхній вплив на життя в багатоманітному суспільстві; наводити приклади дискримінації та ксенофобії; вміти протистояти проявам расизму; формує звичку проявляти емпатію.

Обладнання уроку: підручник.                                                                                                                                      

Тип уроку: розвиток правових компетентностей

Перебіг уроку

1. Організаційний етап. Мотивація навчальної діяльності учнів.

2. Актуалізація опорних знань:

1. Назвіть певні суспільства з точки зору соціальної диференціації.

2. Розглядаючи структуру суспільств, яких висновків ви дійшли?

3. Навіщо в житті нам керуватися духовними цінностями?

4.  Що є найбільшою цінністю для кожного з нас?

3. Вивчення нового матеріалу:

3.1.Стереотип.

Стереотип (гр. stereos — «твердий» і typos — «відбиток») — це спрощене, схематичне, часто викривлене уявлення про щось або про когось. Стереотипи — це спрощені, занадто умовні уявлення, штампи, які люди використовують для того, щоб спрощено зрозуміти явища, які потребують для пізнання більш складних, інтелектуальних зусиль. Забобон — негативне ставлення до людини чи будь-якої групи людей, про яких ви насправді нічого не знаєте. Це також негативне ставлення на підставі не особистого знайомства з людиною, а думки (стереотипу) з приводу групи, до якої він належить. Упередження — це негативне ставлення до людини чи будь-якої групи людей, про яких ви насправді нічого не знаєте. Існують різні види забобонів. Вони можуть бути пов’язані зі статтю, віком, національною приналежністю, прихильністю до певної релігії, походженням, рівнем доходу, сексуальною орієнтацією або інвалідністю людини.

3.2. Толерантність.

Толерантність — це передусім активна позиція, що формується на основі визнання універсальних прав та основних свобод людини. (Ст. 1 Декларації принципів толерантності, ЮНЕСКО, 16.11.1995 р.).

Сучасна культурна людина — це не лише освічена людина. Цього замало. Це людина, що володіє почуттям самоповаги і поваги до оточення. Толерантність вважають ознакою високого духовного та інтелектуального розвитку індивідуума, групи людей, усього суспільства загалом.

Ксенофобія (від грецьких слів ξέvoς (ксенос) означає «чужинець», «незнайомець», та φoβoς (фобос), що означає «страх») — неоднозначний термін, котрий позначає певний стан людини, що виявляється в нав’язливому страху щодо чужинців чи просто чогось незнайомого або страх перед чужоземцями та ненависть до них. Уперше термін «ксенофобія» трапляється у словнику Вебстера, виданого 1841 р. у США. Такі визначення засвідчують, що головним об’єктом ксенофобії завжди були незнайомці або чужинці. Причини тут прості: історично так склалося, що поява чужинців, зазвичай не віщувало нічого доброго. У гіршому випадку вони претендували на поля і пасовища, на майно і дружин. У кращому випадку — втручалися в життя суспільства, запроваджуючи зміни. Отже, чужинці становили реальну загрозу сталому способу життя. Розрізняють дві основні форми ксенофобії. Перша спрямована на групу всередині суспільства, що вважається чужою і шкідливою для суспільства, наприклад, нові іммігранти, біженці, трудові мігранти, євреї, цигани, гомосексуалісти. Об’єктом другої форми ксенофобії є переважно культурні елементи, що вважаються чужими. Усі культури піддаються чужоземному впливу, але культурна ксенофобія є часто вузькоспрямованою на певні прояви такого впливу (наприклад, поширення нетрадиційної для даної країни.

4. Рефлексія:

1. Де ми навчаємося гендерних ролей?

2. Як ми засвоюємо стереотипи?

3. Звідки таку інформацію отримують жінки?

4. Хто ще впливає на наше навчання гендерних ролей?

5. Якими словами чи принизливими прізвиськами називають хлопчиків, якщо вони не відповідають тим стандартам, наведеним у списку?

6. Як називають жінок, які виходять за рамки цих стереотипів?

7. Як ви вважаєте, що відчуває людина, яка обзиває іншу людину такими словами?

5. Підсумок уроку.               

6. Домашнє завдання: опрацювати §     .

docx
Додано
27 грудня 2022
Переглядів
1259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку