Конкурс «Цікавий світ професій» у 3 класі
Тема: «Цікавий світ професій»
Мета. Розширити і закріпити знання про різні типи професій, трудові дії та знаряддя праці, поглибити у дітей усвідомлення того, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею; викликати відчуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати; сприяти розвитку трудової активності і працьовитості школярів.
Обладнання: компьютер, малюнки.
Література: Валентина Бутрім. Інтерактивні дидактичні ігри в початковій школі. – К. "Шкільний світ", 2007р.
І. Є. Серпухова. Цікава дидактика. – Х.: "Ранок", 2005р.
В. І. Куріпта. Нестандартні уроки. 2-4 класи. – Х.: Видавнича група "Основа", 2006р.
Л. Петрушина. Вчимося гратися. – К.: "Початкова освіта, №24 2004р.
Хід уроку
І Організаційний момент.
-Вітаю вас діти! Сьогодні ми з вами проведемо конкурс «Цікавий світ прпрофесій». Ми пригадаємо що таке професія і які вони є, а також поміркуємо про їх значення у житті людини.
-А спочатку ми об єднаємо клас у команди, 1-й ряд-це перша команда «Промінець» , 2-й ряд- друга «"Веселка"», 3-й ряд це команда « Сонечко», 4-й ряд – «Посмішка», 5-й ряд «Іскрята». А в кінці ми підрахуємо загальну кількість фішок кожної команди і оберемо переможців конкурсу.
-Давайте оберемо капітанів кожної команди і відзначимо їх нагрудною стрічкою.
-Ппригадаємо правила проведення конкурсу: *відповідати потрібно чітко і нікого не перебивати ;
А якщо знаєш правильну відповідь, то треба підіймать руку.
!! Основна частина
-Тема нашого конкурсу – це різноманіття професій! А що означає слово «професія»?
- Професія — це вміння добре виконувати певну роботу, виготовляти різні речі, надавати послуги. Всі професії важливі і потрібні. Своєю працею кожен дає користь іншим людям
- З давніх-давен український народ вважався одним із най працьовитіших народів у світі. Дуже багато прислів’їв і приказок було складено про працю. Зараз ми перевіримо як ви розумієте прислів’я ?
-1-завдання «Робота з українськими народними прислів’ями про працю»
-Вам необхідно буде поясніть значення деяких прислів їв:
* -Терпіння і труд все перетруть» . Поясніть, про що йде мова?
( тільки наполеглива людина, яка завжди закінчує свою роботу, може досягти своєї мети).
* -«Талант без праці не стоїть і гроша» ( якщо людина щось добре робить, але лінується, тоді вона не зможе досягнути успіху).
* -«Що можеш зробити сьогодні, не відкладай на завтра» ( не варто лінуватися і відкладати зробити якусь справу, тому що їх накопичується ще більше).
* - «Що посієш, те й пожнеш» (якщо людина виконує роботу добре, то результат теж буде хорошим. Якщо робота виконана погано, неправильно, тоді і результат вийде плачевний).
*- «Очі бояться, а руки роблять» — приступаючи до якоїсь певної роботи, людина боїться, що не впораєтся, але треба заспокоїться і подолати будь-яку складність.
-Молодці, всі впорались з цим завданням. А зараз вам буде потрібне скласти самостійно прислів я з поданих слів:
(на дошці картки зі словами)
* труд, все, і, Вміння, перетруть ( Вміння і труд все перетруть).
* діло, Зробив, сміло, гуляй. (Зробив діло – гуляй сміло).
* труда, Без, плода , нема (Без труда нема плода).
* годує, а, Праця, марнує, лінь. (Праця годує, а лінь марнує).
* потрудись, Силою, краще, не хвались. (Силою не хвались, краще трудись).
* вернуть, руки, Роботящі, гори. (Роботящі руки гори вернуть).
-Завдання «Хвилинка-веселинка Плутанина»
-Посллухайте уважно. Геть усе, усе на світі переплутав хлопчик Вітя з іншого класу.
-Каже: «Діти вчаться в полі, а комбайн працює в школі, Всіх людей стрижуть в лікарні, а лікують в перукарні. Ми книжки берем в аптеці, Ліки — у бібліотеці». От який Вітько дивак! Ти ж бо знаєш — це не так!
-Допоможіть Віті і по черзі виправити помилки:
-Діти, звісно, вчаться в... (Школі), а комбайн працює в... (Полі), Ми лікуємось в... (Лікарні), а стрижемось в... (Перукарні), Ліки беремо в... (Аптеці), а книжки — (усі разом )в... (Бібліотеці).
-Молодці! Всі впорались з цим завданням.
-Завдання «На уважність» для капітанів команд.
-Запішить по порядку всі назви професій, які згадуються у вірші.
Я У МРІЯХ ПОБУВАЛА
Я у мріях побувала, |
-Які професії з вірша ви записали?
Гра «Професійні вміння».
-З кожної команди я попрошу вийти по одному бажаючому до дошки. Ви повинні ритмічно виконувати рухи, відповідні до змісту вірша, якого я буду читати . Запам ятайте! Коли я прочитаю останнє слово «фахівець» - ви повинні стати прямо, піднявши руки вгору.
Кожна праця — це уміння,
Вміння справжні, професійні:
Так працює в нас жонглер,
Так веде авто шофер,
Так фарбує дім маляр,
Так ось грає сопілкар,
Так працює в нас двірник,
Так — завзятий танцівник,
Так пливе спортсмен-плавець...
Кожний — справжній фахівець!
-Ви добре впорались. Молодці!
-Конкурс «Що», «Де?», «Коли?». ( учаснику команди пропонується дістати з ящика малюнки із зображенням різних предметів та вгадати до якої професії вони відносяться і розповісти про застосування цих предметів).
*Лист, листівка, газета, журнал (листоноша)
*Ложка, каструля, спеції, ковпак (кухар)
*Нотний зошит, мікрофон, музичний інструмент (музикант)
*Крейда, указка, підручник, ручка (учитель)
*Нитки, голка, ножиці, тканина (швачка)
*Шланг, вода, костюм (пожежник)
*Дзеркало, ножиці, гребінеці (перукар)
*Кисть, валик, відро з фарбою (маляр)
*М яч, кеди, форма (футболіст)
*Фарби, пензлик, холст (художнік).
Гра «Добери слова» (По черзі діти з кожної команди відповідають)
-Ви повинні назвати професію, відповідно до певної дії.
*Трактор водить ...Хто? (тракторист).
*Електричку...Хто? (машиніст).
*Стіни фарбував ...Хто? (маляр).
*Меблі вистругав ...(тесляр).
*Пошту нам привіз ...(поштар).
*Цілий день нам шиє ...(швець).
*Хто все знає −... Усі разом (молодець).
Завдання «Улюблена професія» Кожна команда отримує завдання: роздивитися малюнок і знайти якомога більше професій, та записати їх.
Завдання «Вгадай -ка»
-Я назву вам професію, а ви спробуйте відгадати, чим займається ця людина за професією.
- Кінолог (людина, яка займається вивченням і розведенням собак).
- Ювелір (майстер по виготовленню та ремонту коштовностей).
- Водолаз (людина, що виконує роботу під водою).
- Космонавт (спеціаліст по дослідженню космічного простору).
- Геолог (людина, яка вивчає і знаходить багатства в надрах Землі).
Завдання «Хто таке каже?»(аудіо запис)
-Прослухайте запис і скажить, якому фахівцю належать ці слова.
-Кому добавки? (кухар)
-Вам посилка, розпишитесь (листоноша)
-У мій невід попало багато риби (рибак)
- Зірки говорять, що вам сьогодні пощастить у всіх справах (астролог).
Завдання «Таланти України»
-Для кожної людини в житті дуже важливо правильно вибрати професію, тоді людина працює з задоволенням і приносить радість собі і всьому суспільству. Зараз на дошці портрети відомих людей України. Ви повинні сказати хто це, і назвати професію цих людей.
*Тарас Григорович Шевченко. Хто це і ким він був за фахом? (поет, художник, письменник).
*Леонід Костянтинович Каденюк. (-й космонавт незалежної України, вчений, спортсмен).
*Володимир і Віталій Клички. ( спортсмени, боксери).
*Андрій Шевченко. ( спортсмен, футболіст).
*Л. Українка (українська письменниця, перекладачка, культурна діячка.)
-Всі ці та інші відомі українці внесли великий вклад в розвиток нашої держави. Вони прославили нашу Україну далеко за її межами. Досягти такого успіху їм допомогла працьовитість, інтуїція, талант і знання.
-Обравши собі професію, пам’ятайте про головну для вас сьогодні. Про неї дуже влучно сказав поет А. Костецький у своєму вірші «Найголовніша професія ». Читання вірша учнями.
Спитай у тата чи у мами,
Які професії у них.
Професій в світі є чимало,
Сповна їх вистачить на всіх.
Та є одна поміж професій,
Якої вчаться всі в житті,
Яка для кожного найперша,
Якої вчитиметесь ви.
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи шахтар –
Всі називають головною
Одну професію – школяр!
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш ти набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть.
-Головна праця для вас зараз - це навчатися в школі. Навчайтесь старанно, наполегливо, та пам ятайте, що знання, які отримайте в школі, стануть опорою у Вашому житті.
Підведення підсумків вікторини( підрахунок правильних відповідей).
-Молодці, ви всі добре попрацювали і впорались з завданнями конкурса. Підрахуємо кількість фішок. Перемогла дружба!
Висновок : -Уявіть собі на хвилинку, що не вийшли на роботу водії автобусів, продавці у магазинах, бібліотекарі та всі інші робітники. -- Що би трапилося ?
-Думали ви коли–небудь над тим, скільки людей працює для того, щоб нам було зручно жити?
-Якщо б ви задумали порахувати професії всіх цих людей то, мабуть, до вечора не впоралися.
-Потрібна людям праця пекаря,
І будівельника, й аптекаря,
І хлібороба, й піаніста,
І вчителя, і машиніста,
Що водить бистрі поїзди...
А ким бажаєш стати ти?
- Я пропоную вам створити проект «Ким я буду через 20 років». Вам необхідно серед різних професій обрати ту, яка вам до душі і прикріпити назву на ватмані. ( Кожен учень прикріплює на ватман із заголовком «Наш клас у майбутньому» назву професії, яку хотів би обрати, написану на фігурці повітряної кулі).
(Назви професій: пожежник, поліцейський, лікар, кухар, пекар, вчений, вчитель, архітектор, будівельник, столяр, муляр, перукар, стиліст, бізнесмен, банкір, артист, співак, музикант, балерина, космонавт, льотчик, моряк, листоноша, стюардеса, продавець, художник, футболіст, тракторист, швея …)