Конкурс «Цікавий світ професій»

Про матеріал
Мета. Розширити і закріпити знання про різні типи професій, трудові дії та знаряддя праці, поглибити у дітей усвідомлення того, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею; викликати відчуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати; сприяти розвитку трудової активності і працьовитості школярів.
Перегляд файлу

Конкурс «Цікавий світ професій» у 3 класі

 

 Тема: «Цікавий світ професій»

Мета. Розширити і закріпити знання про різні типи професій, трудові дії та знаряддя праці, поглибити у дітей усвідомлення того, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею; викликати відчуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати; сприяти розвитку трудової активності і працьовитості школярів.

Обладнання: компьютер,  малюнки.

Література: Валентина Бутрім. Інтерактивні дидактичні ігри в початковій школі. – К. "Шкільний світ", 2007р.

І. Є. Серпухова. Цікава дидактика. – Х.: "Ранок", 2005р.

В. І. Куріпта. Нестандартні уроки. 2-4 класи. – Х.: Видавнича група "Основа", 2006р.

Л. Петрушина. Вчимося гратися. – К.: "Початкова освіта, №24 2004р.

 

 

Хід уроку

І Організаційний момент.

-Вітаю вас діти!  Сьогодні ми з вами проведемо конкурс «Цікавий світ  прпрофесій». Ми пригадаємо що таке  професія і які вони є, а також поміркуємо про їх  значення  у житті людини. 

-А спочатку ми  об єднаємо  клас у  команди, 1-й ряд-це перша команда «Промінець» , 2-й ряд- друга «"Веселка"», 3-й ряд це команда « Сонечко», 4-й ряд – «Посмішка», 5-й ряд «Іскрята».  А в кінці ми підрахуємо загальну кількість фішок кожної команди і оберемо переможців конкурсу.

-Давайте оберемо капітанів кожної команди і відзначимо їх нагрудною стрічкою.

-Ппригадаємо   правила проведення конкурсу:    *відповідати потрібно чітко і нікого не перебивати ;

   А якщо знаєш правильну відповідь, то треба підіймать руку.

 

!! Основна частина

-Тема нашого конкурсу  – це різноманіття професій!  А  що означає слово «професія»?

 

- Професія — це вміння добре виконувати певну роботу, виготовляти різні речі, надавати послуги. Всі професії важливі і потрібні. Своєю працею кожен дає користь іншим людям

-  З давніх-давен український народ вважався одним із най працьовитіших народів у світі. Дуже багато прислів’їв і приказок було складено про працю. Зараз ми перевіримо як ви розумієте прислів’я ?

 

-1-завдання  «Робота з українськими народними прислів’ями про працю»

 

  -Вам необхідно буде поясніть значення деяких прислів їв:

      *            -Терпіння і труд все перетруть» . Поясніть, про що йде мова?

   ( тільки наполеглива людина, яка завжди закінчує свою роботу, може  досягти своєї мети).

 

    *          -«Талант без праці не стоїть і гроша»  ( якщо людина щось добре робить, але лінується, тоді вона не зможе досягнути  успіху).

      *  -«Що можеш зробити сьогодні, не відкладай на завтра»  ( не варто лінуватися і відкладати зробити  якусь справу, тому що їх накопичується ще більше).

  *   - «Що посієш, те й пожнеш» (якщо людина виконує роботу добре, то результат теж буде хорошим. Якщо робота виконана погано, неправильно, тоді і результат вийде плачевний).

*- «Очі бояться, а руки роблять» — приступаючи до якоїсь певної роботи, людина боїться, що не  впораєтся, але треба заспокоїться і подолати будь-яку  складність.

-Молодці, всі впорались з цим завданням. А зараз вам буде потрібне скласти  самостійно прислів я  з поданих  слів:

(на дошці  картки зі словами)

* труд, все, і, Вміння, перетруть   ( Вміння і труд все перетруть).

* діло, Зробив, сміло,  гуляй. (Зробив діло – гуляй сміло).

* труда, Без, плода , нема (Без труда нема плода).

* годує, а, Праця, марнує, лінь. (Праця годує, а лінь марнує).

* потрудись, Силою,  краще,   не хвались. (Силою не хвались, краще трудись).

* вернуть, руки, Роботящі, гори. (Роботящі руки гори вернуть).

 

-Завдання  «Хвилинка-веселинка Плутанина»

  -Посллухайте уважно. Геть усе, усе на світі переплутав хлопчик Вітя з іншого класу.

 -Каже: «Діти вчаться в полі, а комбайн працює в школі, Всіх людей стрижуть в лікарні, а лікують в перукарні. Ми книжки берем в аптеці, Ліки — у бібліотеці». От який Вітько дивак! Ти ж бо знаєш — це не так!

-Допоможіть Віті і  по черзі виправити помилки:

-Діти, звісно, вчаться в... (Школі), а комбайн працює в... (Полі), Ми лікуємось в... (Лікарні), а стрижемось в... (Перукарні), Ліки беремо в... (Аптеці), а книжки — (усі разом )в... (Бібліотеці).

-Молодці!  Всі впорались з цим завданням.

 

-Завдання «На уважність» для капітанів команд.

-Запішить по порядку всі назви професій, які згадуються у вірші.

Я У МРІЯХ ПОБУВАЛА

Я у мріях побувала,
Я у мріях заблукала.
То я пекарем була
І торти смачні пекла,
То зайшла в кравчині мрію -
Плаття шила - гарно вмію!
Ще я вчителькою стала -
Букви з дітками вивчала.
Мить - і я вже тенісистка,
І художниця, й артистка!
вірш складаю - поетеса,
В літаку я - стюардеса!
Ким же бути, ким же стати?
Треба щось одне обрати!
Я у мріях побувала,
Я дивилась - вибирала.
Ще не все я знаю й вмію,         (Відута Любов)

-Які професії з вірша ви записали?

Гра «Професійні вміння».

-З кожної команди я попрошу вийти по одному бажаючому до дошки. Ви повинні  ритмічно виконувати  рухи, відповідні до змісту вірша, якого я буду читати . Запам ятайте! Коли я прочитаю останнє слово «фахівець» -  ви повинні стати  прямо, піднявши  руки вгору.

Кожна праця — це уміння,

Вміння справжні, професійні:

Так працює в нас жонглер,

Так веде авто шофер,

Так фарбує дім маляр,

Так ось грає сопілкар,

Так працює в нас двірник,

Так — завзятий танцівник,

Так пливе спортсмен-плавець...

Кожний — справжній фахівець!

-Ви добре впорались.  Молодці!

-Конкурс  «Що», «Де?», «Коли?». ( учаснику команди пропонується дістати з ящика малюнки із зображенням різних предметів та вгадати до якої професії вони відносяться і розповісти про застосування цих предметів).

ист, листівка, газета, журнал (листоноша)

ожка, каструля, спеції, ковпак (кухар)

отний зошит, мікрофон, музичний інструмент (музикант)

рейда, указка, підручник, ручка (учитель)

итки, голка, ножиці, тканина (швачка)

*Шланг, вода, костюм  (пожежник)

*Дзеркало, ножиці, гребінеці (перукар)

*Кисть, валик, відро з фарбою (маляр)

*М яч, кеди,  форма (футболіст)

*Фарби, пензлик, холст (художнік).

 

Гра «Добери слова» (По черзі діти з кожної команди відповідають)

-Ви повинні назвати професію, відповідно до певної  дії.

*Трактор водить ...Хто?  (тракторист).

*Електричку...Хто? (машиніст).

*Стіни фарбував ...Хто? (маляр).

*Меблі вистругав ...(тесляр).

*Пошту нам привіз ...(поштар).

*Цілий день нам шиє ...(швець).

*Хто все знає −... Усі разом   (молодець).

 

Завдання «Улюблена професія»  Кожна команда отримує завдання:  роздивитися малюнок і знайти якомога більше професій, та записати їх.

 

Описание: http://jmil.com.ua/articles/2014-1/images/Jmil-2014-1_p_01.jpg

 

Завдання «Вгадай -ка»

-Я назву вам професію, а ви спробуйте відгадати, чим займається ця людина за професією.

- Кінолог (людина, яка займається вивченням і розведенням собак).

- Ювелір (майстер по виготовленню та ремонту коштовностей).

- Водолаз (людина, що виконує роботу під водою).

- Космонавт (спеціаліст по дослідженню космічного простору).

- Геолог (людина, яка вивчає і знаходить багатства в надрах Землі).

 

 

 

Завдання  «Хто таке каже?»(аудіо запис)

-Прослухайте запис і скажить, якому фахівцю належать ці слова.

-Кому добавки? (кухар)

-Вам посилка, розпишитесь (листоноша)

-У мій невід попало багато риби (рибак)

- Зірки говорять, що вам сьогодні  пощастить у всіх справах (астролог).

 

Завдання «Таланти України»

-Для кожної людини в житті дуже важливо правильно вибрати професію, тоді людина працює з задоволенням і приносить радість собі і всьому суспільству. Зараз на дошці  портрети відомих людей України. Ви повинні сказати хто це, і назвати професію цих людей.

       *Тарас Григорович Шевченко.   Хто це і ким він був  за фахом?  (поет, художник, письменник).

       *Леонід Костянтинович Каденюк.  (-й космонавт незалежної України, вчений, спортсмен).

        *Володимир і Віталій Клички.   ( спортсмени, боксери).

        *Андрій Шевченко. ( спортсмен, футболіст).

        *Л. Українка (українська письменниця, перекладачка, культурна діячка.)

 

сі ці та інші відомі українці внесли великий вклад в розвиток  нашої держави. Вони прославили нашу Україну далеко за її межами. Досягти такого успіху їм допомогла працьовитість, інтуїція, талант і знання.

 

-Обравши собі професію, пам’ятайте про головну для вас сьогодні. Про неї дуже влучно сказав поет А. Костецький у своєму вірші «Найголовніша професія ». Читання вірша учнями.

       Спитай у тата чи у мами,

Які професії у них.

Професій в світі є чимало,

Сповна їх вистачить на всіх.

 

Та є одна поміж професій,

Якої вчаться всі в житті,

Яка для кожного найперша,

Якої вчитиметесь ви.

 

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи шахтар –

Всі називають головною

Одну професію – школяр!

 

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш ти набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть.

-Головна праця для вас зараз - це навчатися в школі. Навчайтесь старанно, наполегливо, та пам ятайте, що знання, які отримайте в школі, стануть опорою у Вашому житті.

 

Підведення підсумків вікторини( підрахунок правильних відповідей).

-Молодці, ви всі добре попрацювали і впорались з завданнями конкурса. Підрахуємо кількість фішок. Перемогла дружба!

Висновок : -Уявіть собі на хвилинку, що не вийшли на роботу водії автобусів, продавці у магазинах,  бібліотекарі та всі інші робітники.        -- Що би трапилося ?

-Думали ви коли–небудь  над тим, скільки людей працює для того, щоб нам було зручно жити?

 

-Якщо б ви задумали порахувати професії всіх цих людей то, мабуть, до вечора не впоралися.

             -Потрібна людям праця пекаря,

І будівельника, й аптекаря,

І хлібороба, й піаніста,

І вчителя, і машиніста,

Що водить бистрі поїзди...

А ким бажаєш стати ти?

 

- Я пропоную вам створити проект «Ким я буду через 20 років». Вам необхідно серед різних професій обрати ту, яка вам до душі і прикріпити назву на ватмані. ( Кожен учень прикріплює на ватман із заголовком «Наш клас у майбутньому» назву професії, яку хотів би обрати, написану на фігурці повітряної кулі).

(Назви професій: пожежник, поліцейський, лікар, кухар, пекар, вчений, вчитель, архітектор,  будівельник, столяр, муляр, перукар, стиліст, бізнесмен, банкір, артист, співак, музикант, балерина, космонавт, льотчик, моряк, листоноша, стюардеса, продавець, художник, футболіст, тракторист, швея …)

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Виховна робота
НУШ
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку